KL-varaosat  Race.fi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1575 : 25.06.2015, 11:38:45 »
orkkis nokalla ainakin vielä. 7 pesä taitaapi olla
villi veikkaus että 1,2bar vakiohukkiksella. perusteluni että 13c(#5pesä) on täynnä kilolla.
tämä voisi pienentää pakopaineta ja mahdollistaa lisää ahtoja

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1576 : 25.06.2015, 11:44:22 »
villi veikkaus että 1,2bar vakiohukkiksella. perusteluni että 13c(#5pesä) on täynnä kilolla.
tämä voisi pienentää pakopaineta ja mahdollistaa lisää ahtoja
(Kuva poistettu lainauksesta.)
mistäs tuollaisen löytää?

Eikös tuohon ole tarkoitus erillinen hukkis laittaa? Kuinka paljon hyötyä tuommoisella sitten mahtaisi saada?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1577 : 25.06.2015, 11:46:06 »
villi veikkaus että 1,2bar vakiohukkiksella. perusteluni että 13c(#5pesä) on täynnä kilolla.
tämä voisi pienentää pakopaineta ja mahdollistaa lisää ahtoja

Eikös 13C ole kuitenkin 6 pesä?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1578 : 25.06.2015, 12:01:20 »
Eikös 13C ole kuitenkin 6 pesä?
Sitten minulla on väärää tietoa! luin jostain mitsufoorumilta...
Edit. 13G onkin #5 pesällä :-[

Ebaysta löytyy noin 100e hinnalla. itse varmaan tekisin itse, koska voisin laittaa vaikka V-bandilla kiinnitettävän hukkaportin, tai vaikka kaksi hukkaporttia.
Tekisin niin että mittaisin sisäisen hukkaportin  reijän koon. 13c hukkaportti on ainakin onnettoman pieni.
Vaikutusta en osaa arvioida mitenkä paljon tuolla irtoaisi. pakopaineiden oletan laskevan merkittävästi. hyvällä tuurilla 1,4-1,5 ehkä voi ahtaa tuolla ja esim biltema hukkaportilla?
Voi sitä tehoa tosin nostaa muutenkin kun ahtopaineella ;)
Lähinnä hyötynä se pakopaineen lasku. Voi käyttää esim rajumpaa nokkaa ilman että turbo on punahehkussa.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 12:14:02 kirjoittanut lakeshead »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1579 : 25.06.2015, 13:53:18 »
Sitten minulla on väärää tietoa! luin jostain mitsufoorumilta...
Edit. 13G onkin #5 pesällä :-[

Ebaysta löytyy noin 100e hinnalla. itse varmaan tekisin itse, koska voisin laittaa vaikka V-bandilla kiinnitettävän hukkaportin, tai vaikka kaksi hukkaporttia.
Tekisin niin että mittaisin sisäisen hukkaportin  reijän koon. 13c hukkaportti on ainakin onnettoman pieni.
Vaikutusta en osaa arvioida mitenkä paljon tuolla irtoaisi. pakopaineiden oletan laskevan merkittävästi. hyvällä tuurilla 1,4-1,5 ehkä voi ahtaa tuolla ja esim biltema hukkaportilla?
Voi sitä tehoa tosin nostaa muutenkin kun ahtopaineella ;)
Lähinnä hyötynä se pakopaineen lasku. Voi käyttää esim rajumpaa nokkaa ilman että turbo on punahehkussa.
Hmm... Nyt mun vuoro kumota väittämä.
TD04HL-13G
pakopesän numero sarja. Eikös tuo viimenen numero kerro pesän koon ??? Eli tässä tapauksessa 6  ::)


Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1580 : 25.06.2015, 14:05:40 »
Hmm... Nyt mun vuoro kumota väittämä.
TD04HL-13G
pakopesän numero sarja. Eikös tuo viimenen numero kerro pesän koon ??? Eli tässä tapauksessa 6  ::)

Juurikin näin. Eri merkit tuppaa käyttämään erikokoisia pesiä, esimerkiksi muistaakseni saabeissa käyttää 5 pesiäkin  :idiot2:

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1581 : 25.06.2015, 15:48:30 »
HX27 käyttää mm. 8,5 pesää samalle akselille mutta on T2 laipalla.
Holset siellä lukee..

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1582 : 25.06.2015, 20:51:56 »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1583 : 25.06.2015, 21:19:55 »
Hmm... Nyt mun vuoro kumota väittämä.
TD04HL-13G
pakopesän numero sarja. Eikös tuo viimenen numero kerro pesän koon ??? Eli tässä tapauksessa 6  ::)


Eli kuvassa on kutosen pesä? 14T siis kyseessä

No kun halvalla sai.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1584 : 18.08.2015, 18:33:35 »
Paljonkos noilla kiinan t3/4 ahtimilla on vinokoneesta voimaa oikein otettu päästäänkö yli 300whp?  ::)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1585 : 21.08.2015, 13:02:43 »
Kaikki riippuu mitä sulla on muuta koneessa. Mut 2.3 vinokoneesta 350hv tulee aika helposti ja vielä vakip valupakosarjalla. Kiinaturbosta ei ole käytännön kokemusta mutta tuskinpa se mikään este sille on jos se toimii :)
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1586 : 21.08.2015, 14:15:58 »
Paljonkos noilla kiinan t3/4 ahtimilla on vinokoneesta voimaa oikein otettu päästäänkö yli 300whp?  ::)

Mutuilen että 300 whp tulisi helpommin jollain muulla ahtimella. Koneelta tuon varmaan saa t3/4:llakin. Ja tietty niitäkin on useamman laisia ja kokoisia...

Täältä katsomaan esimerkkejä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1587 : 29.08.2015, 15:31:25 »
Saakos schwitzerin ahtimissa tuon pesän koon selville tuosta pakopesässä olevassa numero sarjassa?
Tai osaako joku arviolta heittää minkä kokoinen tuo pesä olisi?





Ja millanen ahdin tuo s200g mahtais olla 8v vinokoneen kyljes? Ymmärtänyt että on aikalailla hx35 vastaava mutta jopa hieman laadukkaampi?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1588 : 30.08.2015, 23:38:39 »
Mulla on ollu tollanen schwitzer s2b b230ft:n kyljessä, mun käsittääkseni aikalailla sama puhallin kuin tuo s200, vanhempi versio vaan. 54/58 siivillä, pakopesästä ei ihan täyttä varmuutta, jakamaton ja laipan kyljessä lukee 12.5. Heräilee kivasti ja voimaakin on ihan kohtalaisesti. Vakio moottorinohjauksella, 530 kannella t nokalla ja vakiopuristussuhteella 1bar/3500rpm diy tuubisarjan perässä. Jännä nähdä miten käy kun saa koneesta puristuksia ylöspäin, kannen tehtyä, tiukemman nokan ja kunnon moottorinohjauksen, eiköhän tollasella 350hv pauku rikki aika helposti.

Tossa numerosarjassa näemmä lukee AR064, oiskohan se pesän koko ???
« Viimeksi muokattu: 30.08.2015, 23:40:49 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1589 : 31.08.2015, 10:32:34 »
Mulla on ollu tollanen schwitzer s2b b230ft:n kyljessä, mun käsittääkseni aikalailla sama puhallin kuin tuo s200, vanhempi versio vaan. 54/58 siivillä, pakopesästä ei ihan täyttä varmuutta, jakamaton ja laipan kyljessä lukee 12.5. Heräilee kivasti ja voimaakin on ihan kohtalaisesti. Vakio moottorinohjauksella, 530 kannella t nokalla ja vakiopuristussuhteella 1bar/3500rpm diy tuubisarjan perässä. Jännä nähdä miten käy kun saa koneesta puristuksia ylöspäin, kannen tehtyä, tiukemman nokan ja kunnon moottorinohjauksen, eiköhän tollasella 350hv pauku rikki aika helposti.

Tossa numerosarjassa näemmä lukee AR064, oiskohan se pesän koko ???
mites sulla onko sulla jotkut lastut siellä käytössä vai miten oot saanu toimimaan Tuon setin? Ja jos sulla lastut on niin mitkä lastut ja kuinka toimivat? Ja minkä kokoiset suuttimet? 98 vai e85?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

 

Proturbo  Autodiagnoosi