Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1110 : 22.08.2014, 00:08:16 »
Iso garrett/holset hybridi ja noin 350hv. Ja puhuin siitä kun esim valoissa joutu junnaamaan kesäkuumalla. Lämmöt laski heti kun hieman ajoviima jäähdytti. Sähköflekti oli jne.. paha sanoa mikä oli. Seuraava versio tulee jokatapauksessa erilaisella jäähdyttimellä.

Viskotuuletin on n. 10x tehokkaampi kuin sähköflekti...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1111 : 22.08.2014, 00:13:37 »
Viskotuuletin on n. 10x tehokkaampi kuin sähköflekti...

Taas päästään tähän ainaiseen kinasteluun. " voimahumina™ "

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10391.225
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1112 : 22.08.2014, 00:33:41 »
Iso garrett/holset hybridi ja noin 350hv. Ja puhuin siitä kun esim valoissa joutu junnaamaan kesäkuumalla. Lämmöt laski heti kun hieman ajoviima jäähdytti. Sähköflekti oli jne.. paha sanoa mikä oli. Seuraava versio tulee jokatapauksessa erilaisella jäähdyttimellä.

Eipä täälläkään hirveästi alle 350hp oltu.  :hello:

Viskotuuletin on n. 10x tehokkaampi kuin sähköflekti...

Isojäähdytin + sähköflekti = ok
Pikkujäähdytin + visko = ok

Tämä vain oma kokemus... Käyttö oli kuitenkin "kaks paria renkaita ja renkaanvaihto tauko".

Mutta just my 2 cents:)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1113 : 22.08.2014, 07:39:00 »
Anteeks mutta olin lukevinani, että 16g:llä kokoonpano eikä hirveästi alle 350hummaa? Kuullostaa puliukon sorinoilta :D

Just my 18,5cents
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1114 : 22.08.2014, 08:56:30 »
Anteeks mutta olin lukevinani, että 16g:llä kokoonpano eikä hirveästi alle 350hummaa? Kuullostaa puliukon sorinoilta :D

Just my 18,5cents

On tuo TD05 "aika" paljon isompi kun TD04 sarja. Ei noihin lukemiin aina mitään holsettia tarvitse. Eikä noilla lukemilla kaikilla koneetkaan räjähtele!  :hello:

Muistaakseni kaverin evosta penkitettiin 382hp @ 1.6bar.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1115 : 22.08.2014, 09:00:02 »
Oliko tuo TD05 millä pakosatsilla kiinni sulla? Ei taida vakioon mennä ns suoraan TD04-sarjalaisen tilalle?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1116 : 22.08.2014, 09:04:47 »
Oliko tuo TD05 millä pakosatsilla kiinni sulla? Ei taida vakioon mennä ns suoraan TD04-sarjalaisen tilalle?

Sorvattu se huuli pois pakosarjasta ja T3 laipalla oleva pakopesä.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1117 : 22.08.2014, 10:03:03 »
On tuo TD05 "aika" paljon isompi kun TD04 sarja. Ei noihin lukemiin aina mitään holsettia tarvitse. Eikä noilla lukemilla kaikilla koneetkaan räjähtele!  :hello:

Muistaakseni kaverin evosta penkitettiin 382hp @ 1.6bar.
Asia kunnossa.  Evo on 16v. Eihän mullakaa ollu ku holsun akseli ja siivet.

Joo ja moni ei myöskään anna nahkaunelmaaTM niin antaumuksella :P
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 10:11:48 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1118 : 28.08.2014, 08:19:51 »
Auto b230fk, tulossa tonin lastu. Tarkoitus nostaa painetta hukkaportinkellon lisäjousella, vaatiiko fK niitä prikkoja kellon alle, vai riittääkö jousi? 0,9-1bar suunnitteilla vakio välijäähdyttimellä, avarretulla vakio ilmansuodattimella ja vakiosytkällä. Jos nuo paineet hurjia tuolle setille, nostan vasta kun keulalla lepää alumiini cooleri ja sytkäboksissa lastu.

KIITOS
they're boxy but they're good
-164e

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1119 : 28.08.2014, 08:40:59 »
Lisäjousi kellon rinnalle ja rajapaineventtiilillä sitten loppu hienosäätö. Ei muutakun lastut bokseihin, kilo painetta ja kovaa ajoa. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1120 : 28.08.2014, 09:12:42 »
Ajatuksissa oli ettei tulisi mitään "ylimmäräistä" väliin, rajapaineventtiiliä en siis haluaisi Eli ahdot pidettäisiin jatkuvasti samassa, suuntahan ei ole kuin ylöspäin  :idiot2: Eli laittaa nyt 0,9 ja kun on sytkälastukin ja iso cooleri, kirii jousta lisää?
they're boxy but they're good
-164e

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1121 : 28.08.2014, 10:20:25 »
Voihan sen pelkällä jousellakin kiriä, on vaan aika hankala säätää tarkasti. Toinen vaihtoehtohan on vaihtaa ihan oikea jäykempi kello. Eipä se cooleri nyt niin kriittinen ole vaikka paineet nostaakin sinne kiloon. Hyötyähän siitä alumiinisesta toki on mutta eipä se vakiokaan sieltä mihinkään räjähdä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1122 : 28.08.2014, 10:58:27 »
Entä mitä uskaltaa laittaa ahtoja ennen sytkä lastua, bensa lastu siis Tonin.? Onko sama asia vai muuttuuko ahtimen käytös, jos tekee pelkällä jousella, tai jousella ja rajapaineventtiilillä?
they're boxy but they're good
-164e

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1123 : 28.08.2014, 11:16:58 »
Herkästi tuntuu rajapaine venalla ahtoja nostavan... FT:n kellon kaverina  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1117
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1124 : 28.08.2014, 12:09:00 »
RP-venttiilejä suosin itsekin, niin saa tarkemmin säädettyä kun etsii viripeleissä nakurajaa (ei koske 13c vakioahdinta, jossa tuotto loppuu siinä kilon kohdalla  :ristus)

Yhdessä mallissa pienensin sitä pientä piikkausta poraamalla sen 1mm ohivuotorei´än 1.5mm:ksi.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 12:10:50 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

RallyBaron  Samppasport