KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 701760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Itsellä on toi g&m alusta, etupää on coileilla ja olen veistänyt 2/3 osaa pohjaanlyöntikumia pois mutta makaa edelleen niitä vasten.. :-\ Takapää taas on kiinteästi madaltava ja aivan liian löysä, eli ei paljoa kuormaa kestä.. Varmaan täytyy jäykemmät jouset ostaa niin voisi tulla hyvä. ::)

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Onko sulla paljonkin vielä varaa madaltaa tolla G&M alustalla, jos ottaa pohjauskumit pois? Olis kiva tietää kuinka alas tolla pääsee, kun näyttää ruottissa olevan nyt tarjouksessakin :D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Onko sulla paljonkin vielä varaa madaltaa tolla G&M alustalla, jos ottaa pohjauskumit pois? Olis kiva tietää kuinka alas tolla pääsee, kun näyttää ruottissa olevan nyt tarjouksessakin :D
Kyllä siellä kierrettä näyttäs vielä olevan, en oo vaan kaikkea kumia viittinyt pois ottaa.. :D
Tuo takapään löysyys vaan pistää vituttamaan..

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Itsellä on toi g&m alusta, etupää on coileilla ja olen veistänyt 2/3 osaa pohjaanlyöntikumia pois mutta makaa edelleen niitä vasten.. :-\ Takapää taas on kiinteästi madaltava ja aivan liian löysä, eli ei paljoa kuormaa kestä.. Varmaan täytyy jäykemmät jouset ostaa niin voisi tulla hyvä. ::)

Kuormajouset ja laikka laulamaan. Tuota kuinka alas olet vetäny jos pohjaanlyöntikumeista on pitäny veistää?
Mulla on bc ja ei ole tarvonu veistellä ja on tarpeeksi matala ku pitää lankkujen päälle ajaa että saa normaalin hallitunkin alle :idiot2: ja mulla on 18" vanteet.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa santtuuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Kuormajouset ja laikka laulamaan. Tuota kuinka alas olet vetäny jos pohjaanlyöntikumeista on pitäny veistää?
Mulla on bc ja ei ole tarvonu veistellä ja on tarpeeksi matala ku pitää lankkujen päälle ajaa että saa normaalin hallitunkin alle :idiot2: ja mulla on 18" vanteet.
Joo tuota vaihtoehtoa oon ajatellu toteuttavani! Tuolla allekirjotuksen showroomissa kuvia, ei sitä paljoa tarvinnu laskea, että otti vastaan.. Tosin olivat aikalailla ylimitoitetut :o

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
http://www.tuningstudio.fi/Alusta/Jouset/madallusjouset/E10_84_003_05_22

tossa olis eibachilta

Tuo sarja vaan on akselipainoilta väärä. Pitäisi olla E10-84-003-04-22-1458 mallinumerolla oleva Eibachin sarja. Mutta sitä ei taida enää mistään saada.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Ei kellään ole TUV-lappuja Eibachin jousista jäänyt mihinkään pyörimään?

Täytyy varmaan hommata tuo Cobran jousisarja ja se ei ole TUV-hyväksytty mutta jos sen saisi katsastettua Eibachin sarjan papereilla?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Ei kellään ole TUV-lappuja Eibachin jousista jäänyt mihinkään pyörimään?

Täytyy varmaan hommata tuo Cobran jousisarja ja se ei ole TUV-hyväksytty mutta jos sen saisi katsastettua Eibachin sarjan papereilla?
Tulosta tuosta.
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/22015/2299/E10-84-003-02-22.PDF

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Tilasin tuossa j-speciltä säädettävän alustan, ja etupään laitoin alle tänään. En olisi uskonut, mutta kierteet tapissakin tuo alusta tuntuu todella hyvältä :o Ei liian kova tai pehmeä, eikä pomputa sen enempää kuin orggis alusta laikkamadalluksella. E: Harhaluulo, aivan liian löysä p##ka :2funny:

Joustoakin on vaikka pohjaanlyöntikumit paikallaan. Miinukseksi mainittakoot että ei saa mun mielestä tarpeeks alas ;D 215/50r17 rengastuksella joku 7,5cm matalimmasta kohdasta.

Takapäätä en ehtinyt laittaa alle, mutta jousien langanvahvuus on ainakin JÄREÄ :o Eli saattaisi toimia farkussakin kohtalaisesti :D Ja takapäästäkin siis löytyy säätö, toisin kuin toisista muista halvoista alustoista :D

Hintaa oli 338€ posteineen, sunnuntaina tilasin ja torstaina oli ilmestynyt kotiovelle :D
« Viimeksi muokattu: 06.11.2015, 11:58:02 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Onko sitten niin että 2.5t -07 AWD malliin ei saa Suomen maasta mistään pelkkiä madallusjousisrj:aa ?

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Tuo sarja vaan on akselipainoilta väärä. Pitäisi olla E10-84-003-04-22-1458 mallinumerolla oleva Eibachin sarja. Mutta sitä ei taida enää mistään saada.

Kylläpä löytyy..
http://www.slamit.net/product/19535/eibach-pro-kit--30mm-v70n-24-d5-25t-neliveto

Tätä mulle suositeltiin slamitilta

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Terve. Uutena käyttäjänä ja noin vuoden volvon omistajana olleena rekkaroiduin tänne.

Eli eli alustan vaihtoa olen suunnitellut jo kesän ja ei vain aika ja raha riittänyt hommaan.
Mutta nyt alkaa etupään kolinat, vuotava iskari ja takapään löysyys harmittamaan sen verran että uutta olen miettinyt ja lukasin tässä parissa päivässä tämän koko keskustelun alustoista läpi.

En tarvitse säädettävää. Madallus ei haittaa.

Eli kaksi vaihtoehtoa tässä nyt mielessä pyörinyt:
eibach b12 pro-kit sarja reippas 700€ saksasta toimitettuna tai
Koni fsd iskarit + eibach pro-kit madallusjouset noin 750€ saksasta toimitettuna.

Onko fsd:ssä jotain erikoista mitä pitää tietää?

En pahemmin kuormaa kanna enkä kärryä vedä, lueskelin että b12:ssa sarjassa ainakaan kuormankanto kykyä juuri ole.

Tällä hetkellä rengastuksina kesä: 205/55tai60R16 Talvi: 195/55tai60R15, aiheuttaako ongelmia? Ensikesäksi tulossa 225tai215/45R18 tai jopa 235tai225/45R19 rengastus.

Kyllä, uusin samalla iskareiden yläpäät ja muutamat puslat uusiin :)

Kiitos vastauksista!

Edit: Pirssi unohtu  ;D V70 2.4 FWD
« Viimeksi muokattu: 06.10.2015, 12:46:37 kirjoittanut Jonzka »
Volvo V70 -04 2.4

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Itellä on tuo Eibachin b12 setti ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa miinus juuri tuo mainitsemasi takapään kuormankantokyky. En ole varma mutta veikkaisin että tuo konin setti samanmoinen sen osalta.

Itellä talvella 225/45 17 ja kesällä 235/40 18 ja ei skrabaa kiinni. Vanteiden ET:tä en muista. Ja noita muita kilkkeitähän ei sitten haeta motonetistä  ;)
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Itellä on tuo Eibachin b12 setti ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa miinus juuri tuo mainitsemasi takapään kuormankantokyky. En ole varma mutta veikkaisin että tuo konin setti samanmoinen sen osalta.

Itellä talvella 225/45 17 ja kesällä 235/40 18 ja ei skrabaa kiinni. Vanteiden ET:tä en muista. Ja noita muita kilkkeitähän ei sitten haeta motonetistä  ;)

Eikös se ET luku ois noin 38-45 nii varmaan mahtuu?
Onko jollain kertoa kokemuksia fsd iskareista ja madallusjousi yhdistelmästä?

Miten Kenonit:lla kävi sen j-specin alustan kanssa? Asettuko perä hyvin vai jäikö liian alas/löysäksi? Muten G&M:n alustalla näköjään on käyny. Mielenkiinnosta vain, kun noin halpakin oli
 ::)

Ps: Mitä kaikkea puslia kannattaa vaihdella? Ajattelin alatukivarren etupuslat vaihtaa powerflexeihin kun muistan lukeneeni jostain että muuttais auton käyttäytymistä huomattavasti parempaan suuntaan. Mut sitten muualle orkkis puslat.
Volvo V70 -04 2.4

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Sanotaan että halvalla ei saa hyvää. Mun tapauksessa jouduin laikkaamaan takaa kierroksen pois että sain tarpeeksi alas. Ja etupäässä jos on säädöt tapissa niin kuskin puoli on 2cm alempana :facepalm: Nitisee ja natisee aivan jumalattomasti, takaiskarit aivan lelut ja saman pituiset kun orkkikset, ei minkään näkösiä hyväksyntälappuja mukana. Pomppii aivan perkeleesti tolla madalluksella. Etupää ei todellakaan oo suunniteltu ainakaan dieselille. Aivan liian löysä. Aluksi tuntui hyvältä, mutta kun hieman asettui niin ihan liian löysä

EN suosittele :D

E: Laitetaan nyt vielä yks kuvakin

« Viimeksi muokattu: 06.10.2015, 17:36:40 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

 

RallyBaron  Samppasport