Ateho  Elekma

V70 R -00 AWD Laaserin sininen #Wagonlife

  • 70 Vastauksia
  • 21582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #30 : 03.10.2015, 01:42:34 »
Kyllä kardaani sielä on  :D Todennäkösesti tuo holkki. Mutta jos se menee niin vetääkö se automaattisesti sen kulmavaihteenki sileäks ?  Pitääpä lukea vähä enemmän tosta kalliista mutta yleisestä viasta..
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #31 : 03.10.2015, 02:30:54 »
Kyllä kardaani sielä on  :D Todennäkösesti tuo holkki. Mutta jos se menee niin vetääkö se automaattisesti sen kulmavaihteenki sileäks ?  Pitääpä lukea vähä enemmän tosta kalliista mutta yleisestä viasta..

Ei se välttämättä heti tuhoa akselia, mutta jossain vaiheessa varmasti syö kulman tai laatikon akselia, riippuen kummalta puolelta on porsinut.

« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 02:32:52 kirjoittanut X70R »

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #32 : 03.10.2015, 03:03:44 »
Joops.. Löyty ihan hyvä tommonen ohje tuolta lontoon foorumeilta. Vkl kokeilla pyöritellä takarenkaita ja kardaania autossa.  :D

Lainaus
However, I can think of a few simple tests to determine if anything is broken. To test the viscous coupling, jack up one of the rear wheels. whith the car in park, parking brake off, try to rotate the wheel in the air. if it rotates freely, then the viscous coupling is propably bad, or, while turning the free wheel, and you see the drive shaft rotate, then there might be a problem at the angle gear. But, if you can't rotate the wheel, then you can probably assume all is working. You can also jack up the front of the car, or put the front wheels on car ramps, crawl underneeth, disconnect the front U-joint from the angle gear (six allen screws, 4 of which are a b*tch to get to), then try to rotate the drive shaft by hand. If both rear wheels are on the ground, you won't be able to rotate the shaft, unless the viscous coupling is bad. Also, while you are under the car, try to rotate the output shaft of the angle gear, it to should not rotate, if the car is in park. If the output shaft rotates, then more than likely the collar that connects the angle gear input shaft to the transmission differential has stripped splines. This requires removal of the angle gear from the transmission to repair. I believe that is what you have, as you say you can hear a whine coming the area of the angle gear. R/ Allen
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Mietthe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Showroom
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #33 : 04.10.2015, 20:28:12 »
No voi perrrrrr.....  :P Kun ois lähempänä, niin voisin tulla vanhaa ratsua tohtoroimaan. Bensapumppua ei kauaa vaihtelis. Tuosta nelikosta sen verran että ensinnäkin se naksuva ääni, niin ekana vois tulla mieleen sellanen ettei se vaan ristikko jossain tietyssä kulmassa kääntyessä osu vähän johonkin? Tuossa vuosimallissahan on alunperin niitattu ristikko jota ei pysty huoltamaan mutta tukilaakerin vaihdon yhteydessä siihen laitettiin ns. purettava eli huollettava malli, joka taitaa olla vähän isompi "halkaisijaltaan." Toivottavasti tosiaan muuten nelikko ok, ainakin kardaania asennettaessa pyöriteltiin suuntaan ja toiseen ja kaikki toimi niinkuin pitikin. Öljyjä perään vaihdettaessakaan ei ylimääräistä shittiä vanhojen mukana tullut. Eipä noissa kyllä hiekalla kovin helposti takarenkaita mukaan saakaan mutta ekat jäät kertoo sitten enemmän viimeistään. Toivotaan parasta! Niin ja ihme juttu tuo soitinkin. oot varmaan apukuskin penkin alta kattonut että vahvistimen liittimet on ok? Itekin pitää ens viikolla coupen ämyreihin perehtyä kun toiseen suuntaan kääntyessä häviää puolet kaiuttimista...  ;D ...Ja ebaystä jo ekat lähetykset tulossa. =)
- Perhemöhkönä '04 XC90 2,5 AWD
- Isin pakoautona 1998 C70 Italian T5
Exät: '99/'00 Lazerblå AWD R
              '99 S70

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #34 : 04.10.2015, 20:40:45 »
Eipä noissa kyllä hiekalla kovin helposti takarenkaita mukaan saakaan mutta ekat jäät kertoo sitten enemmän viimeistään.

Kyllä se takapää toimiessaan toimii alustasta riippumatta.
Tehot ratkaisee, on sitten asfaltti, hiekka, jää, niin aina takapää sutii myös.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Mietthe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Showroom
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #35 : 04.10.2015, 20:43:23 »
Ja hei! Helppo tapa selvittää nelikon toimivuus on, että tyrkkäät vaikka moottoritielle lähtiessä oikean jalan suoraksi. Jos eturenkaat ei lyö tyhjää etkä joudu pitämään ratista kahella kädellä kiinni, niin nelikko toimii.  :D Oli meinaan melkonen kiinni pideltävä jullikka kiihdytyksessä kun kardaani oli huollossa.
- Perhemöhkönä '04 XC90 2,5 AWD
- Isin pakoautona 1998 C70 Italian T5
Exät: '99/'00 Lazerblå AWD R
              '99 S70

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #36 : 05.10.2015, 00:09:49 »
Ja hei! Helppo tapa selvittää nelikon toimivuus on, että tyrkkäät vaikka moottoritielle lähtiessä oikean jalan suoraksi. Jos eturenkaat ei lyö tyhjää etkä joudu pitämään ratista kahella kädellä kiinni, niin nelikko toimii.  :D Oli meinaan melkonen kiinni pideltävä jullikka kiihdytyksessä kun kardaani oli huollossa.

Ei se kyllä vetele kiihdyttäessä mitenkää menee kyllä aika luoti suoraa. Renkaatki on tosiaan uudet että kyllähän neki vaikuttaa asiaa. Muutta silti vetelee vähemmän kun coupe, samoilla nakeilla. Pelottaa vaan niin tuo booriholkki / kulmavaihde...

Ja mitä tuohon paukkumiseen tulee niin mietin että voisko olla sama mikä takanakeissa et tasapaino ottaa kiinni ? Ei oo nyt vkl ehtiny mitää tehä kun vaimoke halus välttämättä pitää tuparikahvitukset niin neki venähti kahelle päivälle..  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 05.10.2015, 12:40:04 kirjoittanut Daiffi »
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #37 : 06.10.2015, 01:22:58 »
Bensapumpun vaihtohan ei ole sitten ihan se nopein homma, vaatii tankin laskemista alemmaksi tai vaihtoehtoisesti pitää leikata reikä takajalkatilaan.


Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #38 : 06.10.2015, 02:06:45 »
Bensapumpun vaihtohan ei ole sitten ihan se nopein homma, vaatii tankin laskemista alemmaksi tai vaihtoehtoisesti pitää leikata reikä takajalkatilaan.

Älä viitti..  Noh en kyllä ala leikkelee mitää reikiä tuohon koriin.  Onko se minkälainen homma tiputtaa tankki ?
« Viimeksi muokattu: 06.10.2015, 02:27:12 kirjoittanut Daiffi »
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #39 : 06.10.2015, 14:31:52 »
Älä viitti..  Noh en kyllä ala leikkelee mitää reikiä tuohon koriin.  Onko se minkälainen homma tiputtaa tankki ?

Eihän siinä tarvi kuin taka-akselisto ottaa pois  :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #40 : 06.10.2015, 21:07:28 »
Eihän siinä tarvi kuin taka-akselisto ottaa pois  :D

Nopea iltapäivän projekti  ;D

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #41 : 06.10.2015, 21:46:22 »
Nopea iltapäivän projekti  ;D

Voi elämän karut kävyt...  Hyvä alkaa näppäilee kerrostalon parkkipaikalla.  :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #42 : 06.10.2015, 21:48:33 »
Rasiapora käteen ja takapenkin kiinnikkeen kohdille tähtäilemään V:>

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #43 : 06.10.2015, 23:23:19 »
Rasiapora käteen ja takapenkin kiinnikkeen kohdille tähtäilemään V:>

Joo kattonu pari videoo ku porukka rälläkällä tekee aukkoa.. Ite ei kyllä henno sitä tehä.  :buck2:

Mitään ihmeellistä ei ole autolle tullu tehtyä. Pöhinä suodatin hetkellisesti kiinni ja sulat vaihdettu. Kääntyessä tuo kolinaki vähentyny, mikälie osa antaa periks sielä ku ei mistää tunnu löytyvän mitää.. Huomasin myös että puolet ajasta kolina tulee takaluukun paneelista kun kiinnikkeet pettäny. Mutta sitä en tiedä mikä sielä sen aiheuttaa kun ei takapää muuten täräjä.

Nyt näin ekoilla kylmillä ilmoilla pyllylämmitin loppunu toiminnasta kuskilta. Sulake oli ehjä joten pitää kömpiä vähä penkin alle josko vahingossa muuttokuormaa tehdessä jokin pökkässy piuhoja irti. Samalla pitäisi sulakerasian kansi hommata uusi kun teipeillä joku omistaja heittäny kiinni kun klipsu pettäny.  ;D Jos jollaki lojuu ylimääränen jossain kantta niin kertokaa. Tämä siis tuulilasin juuressa oleva.

Paikallisella varaosa liikkeessä Autocenter tuli aiheutettua hämminkiä  kahdelle myyjälle. Bensapumppua pyysin ja ei mitää ihmeellistä, kunnesa myyjä ihmettelee että mikäs kone tässä vehkeessä oikeen on. Kauaa aikaa ihmetteli ja kyseli auton historiaa ja mistä haettu ja oliko suomiauto. Koitin selittää että vähä uudempi tekniikka pistetty tähän yms. Ja vielä ihmetteli että eihän nämä teholukemat voi paikkaansa pitää. Kutsui sitten toisenki myyjän paikalle ja molemmat vähä aikaa ihmetteli moottoria ja teholukuja. Pumppu maksettu ja kotia kohti, sivusilmällä näkyi kun myyjät kurkkii tiskin takaa.  :D


Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Mietthe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Showroom
Vs: V70 R -00 AWD Laaserin sininen | Murheenkryyni
« Vastaus #44 : 10.10.2015, 16:07:24 »
Morot! Onko oikeesti tollanen projekti vaihtaa bensapumppu..?  :o Entisessä ässässä ja kaverin vanhassa 855:ssa ainakin takakontin paneelien alta löytyi avattava "luukku" jonka kautta pumpun vaihto kyllä helposti. Voihan se tietty olla tuossa erilainen kun ei siihen tarvinnu perehtyä ikinä tuossa ärrässä mutta melko huikeelta kuulostaa. Eiköhän täältä foorumiltakin nouhauta löydy kyllä riittämiin. =)
- Perhemöhkönä '04 XC90 2,5 AWD
- Isin pakoautona 1998 C70 Italian T5
Exät: '99/'00 Lazerblå AWD R
              '99 S70

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy