KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D hiukkassuodatinongelma

  • 25 Vastauksia
  • 14142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi101

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« : 09.06.2012, 19:43:25 »
autolla ajettu 2 tkm edellisestä öljynvaihdosta ja pakotetusta hiukkassuodattimen regeneroinnista. Tuosta määrästä 1 200 km ajettu moottoritiellä. Tänään ajotietokone  ilmoitti taas hiukkassuodatinongelmista. Auto ostettu 11 kuukautta sitten merkkiliikkeestä 3 vuotta käytettynä. Mikähän tätä vaivaa kun moottoritieajokaan ei käynnistä regenerointia?

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #1 : 09.06.2012, 19:48:25 »
Paine (ero) antur(e)issa vikaa? Ei tunnista oikein ja kone luulee, että tukossa. Olettaen tietenkin ettei suodatin muuten ole vaihdon tarpeessa. Kilometrit autolla? 120tkm kohdalla pitäisi vaihtaa uuteen suotimeen, joissain yksilöissä. Onko lisäaineellinen auto kyseessä? onko ainetta muistettu täyttää huollossa?
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 10:40:25 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Jussi101

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #2 : 14.07.2012, 21:37:08 »
Vaihtoivat huollossa juurikin paine-eroanturin. Pari kertaa senkin jälkeen kesken maantieajon ilmoittanut hiukkassuodattimen olevan täynnä. Olen polkenut lisää kaasua. Ilmeisesti auto on osannut polttaa pöntön puhtaaksi.


Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #3 : 15.07.2012, 10:56:18 »
Vaihtoivat huollossa juurikin paine-eroanturin. Pari kertaa senkin jälkeen kesken maantieajon ilmoittanut hiukkassuodattimen olevan täynnä. Olen polkenut lisää kaasua. Ilmeisesti auto on osannut polttaa pöntön puhtaaksi.

Paljonko maksoi nuo anturit. Eikös niitä kaksi ole.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #4 : 16.10.2012, 20:57:36 »
Voiko kone jäädä tuohon generointitilaan, jossa poltetaan sitä hiukkassuodatinta? Näkyisikö tämä vikakoodeissa? Ruvennut huolestuttamaan oman auton kulutus. Noussut n. 1,5-2l. Auto v50 2.0D -06.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #5 : 16.10.2012, 21:26:44 »
Seuraappa kulutusta kun lähdet kylmällä moottorilla liikkeelle. Kun moottori on lämmin niin nouseeko kulutus. Jääkö kulutuslukema pariin litraan moottorijarrutuksella, silloin tuo poltto on päällä. Tekeekö saman uudestaan kun taas lähtee kylmällä koneella.

Kannattaa myös katsoa öljyn mittatikkua. Kasvaako öljyn määrä siihen sekoittuneesta polttoaineesta.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #6 : 16.10.2012, 22:00:15 »
Seuraappa kulutusta kun lähdet kylmällä moottorilla liikkeelle. Kun moottori on lämmin niin nouseeko kulutus. Jääkö kulutuslukema pariin litraan moottorijarrutuksella, silloin tuo poltto on päällä. Tekeekö saman uudestaan kun taas lähtee kylmällä koneella.

Kannattaa myös katsoa öljyn mittatikkua. Kasvaako öljyn määrä siihen sekoittuneesta polttoaineesta.

Mihin tuo voisi sitten viitata? Kuulostaa äkkiseltään tutulle, mutta teen huomenna testit.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #7 : 16.10.2012, 22:12:44 »
Jos auto yrittää polttaa suodatinta koko ajan niin silloin tuon suodattimen vastapaine on niin iso että auto tulkitsee suodattimen olevan tukossa. Jos poltto on tiheään päällä ja vielä loppuu aina kesken niin ylimääräinen polttoaine sekoittuu öljyn sekaan. Polttoyritykset eivät saa suodatinta aukeamaan ja auto yrittää sitä kokoajan.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #8 : 16.10.2012, 22:15:56 »
Jos auto yrittää polttaa suodatinta koko ajan niin silloin tuon suodattimen vastapaine on niin iso että auto tulkitsee suodattimen olevan tukossa. Jos poltto on tiheään päällä ja vielä loppuu aina kesken niin ylimääräinen polttoaine sekoittuu öljyn sekaan. Polttoyritykset eivät saa suodatinta aukeamaan ja auto yrittää sitä kokoajan.

Tulisiko tuosta vikakoodia?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #9 : 16.10.2012, 22:21:12 »
Vikakoodi näyttäisi hiukkassuodattimen paineanturia ja sen liian suurta arvoa. Ainakin minulla (1,6D)
Tai sitten paineanturin täysin villiä arvoa joka väittää anturin olevan rikki. Jos sillä on ajettu lähelle suodattimen vaihtorajaa, niin voi hyvinkin olla että se on tukkeessa palamattomasta karstasta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #10 : 16.10.2012, 22:22:39 »
Tässä olisi yksi tehokas ratkaisu asiaan   ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QMf4m946aKA&feature=related
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #11 : 16.10.2012, 22:25:37 »
Vikakoodi näyttäisi hiukkassuodattimen paineanturia ja sen liian suurta arvoa. Ainakin minulla (1,6D)
Tai sitten paineanturin täysin villiä arvoa joka väittää anturin olevan rikki. Jos sillä on ajettu lähelle suodattimen vaihtorajaa, niin voi hyvinkin olla että se on tukkeessa palamattomasta karstasta.

Vikakoodia ei löydy. Ihmetyttää vain tuo noussut kulutus..

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #12 : 17.10.2012, 14:24:02 »
Seuraappa kulutusta kun lähdet kylmällä moottorilla liikkeelle. Kun moottori on lämmin niin nouseeko kulutus. Jääkö kulutuslukema pariin litraan moottorijarrutuksella, silloin tuo poltto on päällä. Tekeekö saman uudestaan kun taas lähtee kylmällä koneella.


Auto teki tänään juuri tuota, eli kylmänä kulutus normaali ja lämpimänä nousi. Mikä tähän on sitten ratkaisu?


Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #13 : 17.10.2012, 17:21:43 »
Nostitkos mittatikkua. Onko öljyn pinta moottorissa kohonnut.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatinongelma
« Vastaus #14 : 17.10.2012, 18:58:21 »
Nostitkos mittatikkua. Onko öljyn pinta moottorissa kohonnut.

Kylmällä vai kuumalla moottorilla?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy