Proturbo  Autodiagnoosi

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #195 : 07.06.2016, 19:16:54 »
+1 tälle  ::)

Laitetaanpa tähän säikeeseen tämä Amerikkalainen linkki, josta löytyy jopa PRV-konehuoneen johtosarjoja myytävänä (uustuotantoa). Taitaa olla vain ja ainoastaan F-mallia, tosin.

http://www.davebarton.com/volvoharnesses.html#260series

Vanhaan viestiin vastaan mutta ainakin B280E:ssä ja B280F:ssä on samat johtosarjat. Voi olla , että B28E:ssä ja B28F:ssä asia on toisin. Tilasin itse B280E:hen johtosarjan Daven Hollantilaiselta yhteistyökumppanilta suoraan. Tämä Hollantilainen on itseasiassa noiden uusien johtosarjojen valmistaja : www.elbertbos.nl
« Viimeksi muokattu: 07.06.2016, 19:18:38 kirjoittanut Lager »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #196 : 10.06.2016, 15:53:35 »
Onko noissa b280 koneissa vielä se öljytason anturi? Eräänlainen sähköinen mittatikku.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #197 : 10.06.2016, 15:55:50 »
Eipä ole koskaan tullut sellaista vastaan.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #198 : 03.07.2016, 21:26:01 »
Pystyykö B280:ssa vaihttaa tuon kampiakselin asentoanturin purkamatta edestä osia pois? Näyttää olevan aika ikävässä paikassa mutta ehkäpä jollain ilveellä saisi vaihdettua ilman isompaa purkamista? Helpoin ehkä sieltä takapuolelta räikällä? Takasinlaitto lienee vielä vaikeampaa?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #199 : 04.07.2016, 08:33:57 »
YKK-anturin voi vaihtaa purkamatta mitään. Vastauksessa 120 ja 121 on asiasta lisää :)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #200 : 04.07.2016, 15:55:54 »
YKK-anturin voi vaihtaa purkamatta mitään. Vastauksessa 120 ja 121 on asiasta lisää :)

Jep. tuollahan siitä olikin juttua. Näyttää vaan siltä kuin tuon kaasuläppäkotelon joutuisi poistamaan, että pääsee käsiksi. Ilmeisesti se on kuitenkin mahdollista ilman tuonkin irroitusta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #201 : 04.07.2016, 15:59:02 »
Itse ainakin sain vaihdettua irrottamatta mitään muuta, onhan se hieman ahdas, mutta tehtävissä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #202 : 04.07.2016, 16:37:23 »
Itse ainakin sain vaihdettua irrottamatta mitään muuta, onhan se hieman ahdas, mutta tehtävissä.

Ok. No tuo rohkaisee kun tietää, että joku on saanut sen tehtyä. =). Kiitokset!

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #203 : 01.08.2016, 16:13:19 »
Eipä onnistunut 780:ssa ja B280E:ssä tuo öljypohjan irroitus ihan noin vaan. Vakaajatanko on irroitettava. Jouduin laittamaan vanhan pohjan tiivisteineen takasin.

Ajattelin vaihtaa tuon sitten samalla kun vaihdan koiranluut. tuolloin toi tankokin on helppo irroittaa.

Öljypohja otti kiinni alhaalta tuohon vakaajatankoon ja "sivuttain" öljypohjassa olevaan metalliseen kaukaloon.

760:n korjausopas kertto, että irroituken pitäisi olla ihan simppelisti aukaise pultit ja irroita. Eipä ollut.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2016, 16:16:14 kirjoittanut Lager »

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #204 : 05.11.2016, 20:51:37 »
Onko PRV-koneilla ominaisuutena voimakas pakokaasun haju? Itsellä B280E ja pakokaasun haju on todella voimakas. Vai onko näin, että vanhan ilman kattia olevan auton pakokaasut vaan sattuu haisemaan voimakkaalle?

Edellinen autoni pakokaasu ei haissut juuri lainkaan. Se oli B200F-moottorilla ja katalysaattorilla.

Tässä nykyisessä tosiaan haisee niinkin voimakkaasti, että vaatteet haisevat jos on tyhjäkäynnillä pitänyt ja seissyt auton vierellä.

Katsastuksesta meni päästöjen puolesta läpi - happiarvo vaan oli aika koholla.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #205 : 06.11.2016, 02:08:09 »
Paljonko se kuluttaa?

Kyllähän vanhempien katittomien autojen pakokaasu vähän erilaiselta haisee

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #206 : 06.11.2016, 08:30:35 »
Paljonko se kuluttaa?

Kyllähän vanhempien katittomien autojen pakokaasu vähän erilaiselta haisee

Kulutuksesta en tiedä. Kesällä vasta pääsen tuota kokeilemaan. Auto on seisonnassa talven.

Voiko tuo happiarvon koholla olo vaikuttaa asiaan?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #207 : 06.11.2016, 16:45:57 »
Kulutuksesta en tiedä. Kesällä vasta pääsen tuota kokeilemaan. Auto on seisonnassa talven.

Voiko tuo happiarvon koholla olo vaikuttaa asiaan?

Kyllähän se enemmän haskahtaa jos oikein laihalla käy, tosin voi tarkoittaa myös vuotavaa pakoputkeakin, pulsairia noissa ei tietääkseni ole missään mallissa ollut.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #208 : 26.08.2017, 12:02:07 »
Hyviä juttuja ollut tässä ketjussa

Itse paininut erään B28E koneen kanssa tuossa ja ehkä se nyt alkaa ehkäehkä toimimaan ihan ok. Lähinnä joutokäynnin kanssa ollu ongelmaa ja siten päästömittauksen, kun ei käynyt ihan kaikilla. Viimesimpänä käytin imusarjaa myöten irti ja vaihdoin tiivisteet käytännössä kaikki.

Jonkun muun remontteja ajatellen voisin tähän laittaa noita tiivisteiden (orenkaiden) mittoja jos jotakuta kiinnostaa.

Imusarjan ja kannen väliset o renkaat käytin 48x4mm, lisäilmaluistin ja imusarjan väliin meni 19,2x3mm (+kupariprikka M6 ruuvin ympärille) ja imuputken ja kaasuläpän väliin 50,2x3mm. Volvoltakin noita vielä saa mutta toimitusaika oli n.1,5vk niin helpotti hakea tiivistepuljusta.

Vielä kävi mielessä että sytytyksen ajoituksen tarkistaisi ja päästömittarin kanssa seosruuvi sitten kohdilleen. Muutenhan tuo kone tuntuisi toimivan ihan ok vaikka ajettu vajaa 400tkm, mikä on kylä ihme, ellei sitten ole joskus remontoitu..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #209 : 26.08.2017, 12:22:58 »
Hyviä juttuja ollut tässä ketjussa
...
Vielä kävi mielessä että sytytyksen ajoituksen tarkistaisi ja päästömittarin kanssa seosruuvi sitten kohdilleen. Muutenhan tuo kone tuntuisi toimivan ihan ok vaikka ajettu vajaa 400tkm, mikä on kylä ihme, ellei sitten ole joskus remontoitu..

Onnittelut hyvästä suorituksesta, hyvää työtä! Tarkistitko muuten nokkaketjun ja ohjaimien kuluneisuuden? Itselläni ollut vähän mielessä, että pitäisikö kaiken varalta aukaista sen verran tarkistusta varten.

 

Proturbo  Autodiagnoosi