Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

"Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä

  • 15 Vastauksia
  • 13661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Moi. En tuossa löytänyt äkkiseltään mitään omaa juttua "kisa"kateista ja ajattelin tälleen kysästä tästä aiheesta.
Tuossa omaan 855R alan talvella tekemään omia taikoja ja nyt olisi kaikki osat olemaan hankittuna, mutta tuon putkiston ahdistavimman osan korvaaminen "tehokkaammalla" versiolla olisi vielä hankinnassa.

Tuossa kattelin ihan "laatu" kisakatteja, mut hinta on köyhälle liian kova, joten löysin biltemasta pari mallia virtaavampia katteja. Tämä olisi hintansa puolesta passeli: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Katalysaattori/Katalysaattori-urheiluautoihin-2000021923/
Tai tämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Katalysaattori/Katalysaattori-kilpa-autoihin-2000021861/
Tekeekö tollasilla bilteman kateilla mitään ja onko kenelläkään kokemuksia näistä kateista ylipäätänsä, että meneekö pakokaasutesteistä läpi ja onko tuo todellisuudessa sen virtaavampi kuin alkuperäinen katti??
Vai virtaako raha lompakossa vaan turhaa?  :idiot2:

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #1 : 30.11.2015, 12:30:40 »
Bemaripuolella ovat noita laitelleet ja kyllä ne päästöistä ovat saaneet läpi ongelmitta.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #2 : 30.11.2015, 12:39:14 »
http://www.summitracing.com/int/parts/mpe-59929/overview/
Mulla on tollanen 3" magnaflow ärrässä ja päästöistä meni komeesti läpi. Tarkkailulambda ei myöskään sytytä vikavaloa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #3 : 30.11.2015, 13:21:05 »
Mulla oli keltuaisesa tommonen Bilteman 3" katin tyylinen katti, paitsi siinä ei ollu happianturille paikkaa. Hyvin meni päästöistä läpi ja ei ollut vedoissa mitään eroa korvausputkella ja katilla.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #4 : 30.11.2015, 13:23:39 »
100 kennosen (100 cell) kanssa ei (välttämättä) mene heittämällä päästöistä läpi.
Liian rikasta tuli putkesta läpi ainakin, kun softattu ja vikavaloa myös ilman softaa.

Tietää ensikerralla valita 200-300 kennonen, ne varmaan riittää jo.
Fiesta -no- boost

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #5 : 30.11.2015, 13:33:23 »
Hyvä tietää.
Tuo toinen bilteman kattihan on 200 kennoinen ja vaan 159€. Toinen onkin sit 100 kennoinen, no tietää välttää tätä ainakin.

Eiköhän se kokeilemallakin selviä, et mitenkä toimii  :sundaydriver:
Taidan lähteä perjantaina hakemaan bilkkarista tuon 200kennoisen. Keväällä sit nähdään, mitenkä meni leimasta ja tuliko persdynossa lisää pattia  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #6 : 30.11.2015, 13:35:43 »
Www.futurez.fi mulla on ollu tuolta katteja. Kohtuu hintaisia ja mulla menny hyvin päästöistä ainakin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #7 : 30.11.2015, 15:24:42 »
Kaverille laitettiin ~500hp 2JZ-moottoriin tuollainen bilteman 3" racekatti ja ahtopaine putosi 0,2-0,3bar verrattuna tilanteeseen samalla putkistolla ilman kattia. Jonkin verran ilmeisesti ahdistaa siis ainakin noilla tehoilla. Sanomattakin lienee selvää että tämän havainnon jälkeen se katti on tosiaankin paikallaan vain tallilta katsastukseen ja takaisin... ::)
« Viimeksi muokattu: 30.11.2015, 15:27:53 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #8 : 30.11.2015, 15:33:21 »
Mulla oli ensin joku tälläinen 3" katti. Kesti käytössä vuoden. Syy saattaa olla siinä, että autolla tuli hyvin paljon pätkäajoa. Katti tuskin ehti lämpeämään kunnossa juurikaan. Leimalla HC oli muistaakseni siellä 200 paikkeilla, eikä auttanut vaikka ajoi kuumaksi ja suoraan löi ajosta mittariin.



Nyt käytössä on tälläinen :


ja toistaiseksi pelittää ok. Molemmilla päästöt olleet sallituissa lukemissa ilman kepulikonsteja. Valitettavasti en muista että mistä nuo on ostettu :(
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #9 : 11.12.2015, 15:58:15 »
Mulla oli ensin joku tälläinen 3" katti. Kesti käytössä vuoden. Syy saattaa olla siinä, että autolla tuli hyvin paljon pätkäajoa. Katti tuskin ehti lämpeämään kunnossa juurikaan. Leimalla HC oli muistaakseni siellä 200 paikkeilla, eikä auttanut vaikka ajoi kuumaksi ja suoraan löi ajosta mittariin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nyt käytössä on tälläinen :
(Kuva poistettu lainauksesta.)

ja toistaiseksi pelittää ok. Molemmilla päästöt olleet sallituissa lukemissa ilman kepulikonsteja. Valitettavasti en muista että mistä nuo on ostettu :(

Magnaflow Spun, Autoracing / us-parts  ::)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #10 : 11.12.2015, 18:48:57 »
Joskus aikanaan itellä oli 4" 100cel kisakatti, eikä ollut päästöjen kanssa ongelmaa. Tuommoinen riittää johonkin virtaavuudeltaan...
raw d

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #11 : 18.12.2015, 10:35:20 »
Terve.

Itsellä on 2008 S80 4.4 V8. Autossa on tuplaputket joissa molemmissa 2 katalysaattoria.

Onko porukoilla tietoa että onko vakio katalysaattorit keraamisilla kennoilla?
Oli itsellä ajatuksena että vaihtaisin tuplien tilalle yhdet metallikennoiset "kisakatit" tilalle. Hieman päästöt askarruttavat, että meneekö katsastuksesta läpi.

Onko kellään ajatuksia?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #12 : 18.12.2015, 12:47:38 »
Terve.

Itsellä on 2008 S80 4.4 V8. Autossa on tuplaputket joissa molemmissa 2 katalysaattoria.

Onko porukoilla tietoa että onko vakio katalysaattorit keraamisilla kennoilla?
Oli itsellä ajatuksena että vaihtaisin tuplien tilalle yhdet metallikennoiset "kisakatit" tilalle. Hieman päästöt askarruttavat, että meneekö katsastuksesta läpi.

Onko kellään ajatuksia?
Jälkimmäisten kattien tilalle vaan suorat putket.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #13 : 18.12.2015, 20:51:10 »
Pari vuotta on ollut tuo Bilteman 200cel/3" katti vinokoneen perässä ympäri vuoden. Ei ole ollut päästöissä mitään ongelmia tai muutenkaan.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
« Vastaus #14 : 21.12.2015, 21:05:27 »
Jälkimmäisten kattien tilalle vaan suorat putket.

Meinasinkin niin että ekojen kattien tilalle race katit ja toisten tilalle suoraa, ehkä jopa x-pipe modi.

 

Samppasport  Futurez