Samppasport  Futurez

Mavesracing T5 240

  • 105 Vastauksia
  • 59070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #60 : 05.10.2015, 20:51:33 »
näyttäs toi pakosarjaongelma että ite vetäisin raakasti pakosarjan juuresta kaikki putket poikki ja 2-4 cm lyhentäis jokaista putkea ja uudelleenhitsaus ELK omassa 8v koneessa jouduin sen tekemään  :D

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #61 : 06.10.2015, 23:15:36 »
näyttäs toi pakosarjaongelma että ite vetäisin raakasti pakosarjan juuresta kaikki putket poikki ja 2-4 cm lyhentäis jokaista putkea ja uudelleenhitsaus ELK omassa 8v koneessa jouduin sen tekemään  :D

pitää kattella mihin päädytään  V:>
tänään saapui paketti eli kokonainen ilokaasu setti :facepalm: moni varmaan vetelee kättä naaman eteen mutta joo settin ostin lähinnä johonkin. Pitänee katsoa kun eka saisi vetoja että uskaltaako pulloa lyödä rinnalle :3/4 jättää sen:
     
       Seuraavaksi alkaa kaiken muun hilppeen hahmottelu keulille myös. Miten muilla zf 5v 240 omistajilla jääkö  laatikkon tunnelin ja lootan väliin tilaa paljon että kone olisi suorassa? näyttäisi että kone jää taka kenoon vaikka osuu jo loota runkoon?

Huom.vyöt vain heitetty kiinni ei lopulliset sijoitus paikat/kiinikkeet  :)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #62 : 07.10.2015, 08:35:01 »
Konehan on vakiona jo takakenossa muutaman asteen.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #63 : 16.11.2015, 00:47:24 »
Nyt kehtaa taas päivittää kun jotain tehnykkin ollut vähän hiljasta projektin kanssa kun kaikki aika menee duuniin mutta mutta. Kävin tossa kouvolassa hakemassa plenumin ja kaasuläpän 80mm +suutin tukin niin ei tarvitse alkamaan säätää omilla. Kone tsekattu suoraan ja lootan kannake palkki tehty+keppi teline. Coolerin kiinikkee keulille laitettu ja nyt ei pitäs irrota myös vähän reikää ahtoputkille porailtu :o . Bensan syöttö hilut on nyt kontin puolelta kutakuinkin paikallaan suodatinta ja linjoja keulille lukuun ottamatta.


Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #64 : 03.12.2015, 12:43:56 »
Helou tännekkin taas on päästy vähän puuhastelemaan kävin eilen sorvailemassa poly moottoritukikumit ja hitsailemassa vähän syylarille oikeita paikkoja. Tukikumit löin alle ja sinne ne sopikin samalla tsekkasin vähän ahtoputkien paikkoja vielä ennen kun kone nykästään vikan kerran ylös.
jäljellä olevaa hommaa olis vielä nämä
 
  sähköjen kasaus
 bensan paluu/bensanpaineen säädin
 pakoputki kiinni
 asetelma ja vauhtis lopullisesti kiinni/kytkin hilppeet
 apulaitteet
 turbo öljynkierto
 huohotus
 eiköhän vielä vaikka mitä mutakin ja intti kutsuu 4.1.2016  :(




Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #65 : 18.12.2015, 19:45:12 »
Siis onko nuo palikat polyurppaa,kun näyttäs kyllä enemmän Nylonille tms. kovalle kamalle :o Saattaa olla melkoista jyrinää kabiinissa moisilla kannatinpalikoilla,siis jos nylonia tms.ovat,ja saattaapi olla että tulee vähän muitakin propleemia(pulttien löystymistä,metallin väsymistä  halkeamista/repeämistä) siinä sivussa kun eivät jousta mitn. :nohnohKumia tai Polyuretaania nuo ois syytä olla...
« Viimeksi muokattu: 18.12.2015, 20:07:22 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #66 : 19.12.2015, 00:37:17 »
pakosarjan puoleinen on "PUR" = polyuretaania ja tosiaan imusarjan puoleinen "POM" joka myöskin polya vastaavaa hieman kovempaa kamaa käytetään myös autoteollisuudessa  ::) 

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #67 : 19.12.2015, 13:08:54 »
Ok,POM:kin tuntus vaan vähän turhan kovalta,tiedä sitten josko riittävästi joustaa kummiskin.
Mistä muuten tuota valkeeta PUR:ria saapi?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #68 : 20.12.2015, 15:04:14 »
Kävin serkun duunipaikalla sorvailemassa jämäpaloista en nyt muista yritystä mistä ne tilailee kamaa. Pur palanenki löyty sattumalta siinä tulis hulluks kun pitäs 100 rullaa tehdä kun nii pehmeetä että lastu ei oikein lennä. Mutta pitää nyt kattoa millanen hölskyminen tulee kun lyö tulille (joskus) sen näkee sitten että vaihtuuko

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #69 : 23.02.2016, 21:37:08 »
huomio!   Kevättä kohti rassailuvaihde on lyöty silmään ja projekti edennyt hitaasti mutta varmasti. Tilailtua on tullut kaiken näköstä sälää esim bc racing alusta pitäisi ensiviikolla olla noudettavissa. Aliexpress toimittaa jossain vaiheessa kaikkea kivaa ehkä jopa toimivaa ::) ostoskoriin kiertyi bensan suodatin,bensanpaineen säädin, hifi lämpöteippiä mukavemmalla hinnalla(kultainen) ja huohotus säiliö. Mittariston palikoita tuli myös osteltua (kuvassa) ja myös teollisuus paine mittari. Power flexin ure puslat on myös nyt tallissa niin perä pysyy jäykkänä ja korin saa jatkossa suoraksi home made säädettävällä banhardilla. Moottorista pitäs vielä vanha huohotus tukkia sekä vetää lähtö virranjakajan kohdalta muuten moottori alkaisi olla nipussa voimansiirto shimmattuna ja laatikko paikallaan. Lopuksi päädyin tekemään mittariston taustan hiilikuitu matosta pelkästään laminoimalla ja tähän autoon jälki oli sopivaa.


Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #70 : 23.02.2016, 22:11:34 »
Huohotus tulee varmaan johonkin kerääjäsäiliöön? Vetää sieltä orkkis huohotuspöntöstä letkun samaan paikkaan, veikkaan että enemmän siitä on hyötyä kuin sen tulppaamisesta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #71 : 24.02.2016, 17:14:49 »
Kannattaa tosiaan vetää se huohotus mielummin useammasta kohtaa, kuin yhdestä. Ja jos teet uuden huohotuksen virranjakajan reijälle, niin suosittelen tekemään siihen öljylukon jollain systeemillä. Ilman öljylukkoa työntää turhan paljon öljyä huohotussäiliöön, varsinkin jos se on ainut huohotus lähtö.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #72 : 01.03.2016, 20:45:16 »
Iltaa! ylempiin ilman lainausta huohotus tulee myös venttiilikopasta eli kärryillä ollaan ja loppuun 240 miehille sekä naisille tätä on odotettu kunnon alusta vihdoin tuli 930euron hintaan tuli jäykkyys/korkeus säädettävä alusta camber säädöillä eikun ruuvaamaan kiinni näitä ei vielä monella kuulemma ole 8)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #73 : 01.03.2016, 20:46:44 »
Iltaa! ylempiin ilman lainausta huohotus tulee myös venttiilikopasta eli kärryillä ollaan ja loppuun 240 miehille sekä naisille tätä on odotettu kunnon alusta vihdoin tuli 930euron hintaan tuli jäykkyys/korkeus säädettävä alusta camber säädöillä eikun ruuvaamaan kiinni näitä ei vielä monella kuulemma ole 8)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Itelle kans tulossa tollanen! :nälkä:

Onko muuten minkälaiset asennusohjeet?
No kun halvalla sai.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #74 : 02.03.2016, 18:30:15 »
Itelle kans tulossa tollanen! :nälkä:

Onko muuten minkälaiset asennusohjeet?



Joo makee setti jäykkyys säätökin vaikutti hyvältä ohjeissa erikseen hitsaus ohje etutolpille kuvilla ja alustan säädöstä taas pari sivua piirretyillä kuvilla  näin äkkiseltään luettuna

 

RallyBaron  Samppasport