Autodiagnoosi  Carcom Oy

Turbon muutoskatsastus

  • 114 Vastauksia
  • 101407 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #90 : 08.12.2016, 10:49:11 »
Tiedän, että vanha ketju, mutten viitsinyt uuttakaan alottaa.. Dynolaput siis tarvitsee mikäli turbottaa vaparimoottorin, mutta entä jos swappaa vaparimoottorin tilalle ahdetun vakiomoottorin b200e--->b230ft? Autona toimisi -86 240

Esim. rekisteriotteen kopio luovuttaja-autosta, sekä todisteet että alusta vastaa riittävän tehokasta mallia. FK koneen kohdalla jälkimmäistä ei tarvittane, koska mahtuu 20% säännön sisään.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #91 : 08.12.2016, 11:16:42 »
Esim. rekisteriotteen kopio luovuttaja-autosta, sekä todisteet että alusta vastaa riittävän tehokasta mallia. FK koneen kohdalla jälkimmäistä ei tarvittane, koska mahtuu 20% säännön sisään.

Jos alkuperäinen teholukema ylitetään yhdelläkin hepalla täytyy vertailla tehokkaimpiin malleihin.
citikka

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #92 : 08.12.2016, 14:04:42 »
Jos alkuperäinen teholukema ylitetään yhdelläkin hepalla täytyy vertailla tehokkaimpiin malleihin.

Oikeesti vai? :D No, eipä tuo 240:n kohdalla paljoa merkkaa

Miks musta tuntuu että tämä keskustelu on käyty pariinkin otteeseen. :2funny:

Hommaa joku -86 tai vanhempi 240 niin pääset kaikista helpoimmalla, eikä tartte kattia laittaa putkeen.

- Jarrut on muistaakseni kaikissa -84 ja uudemmissa ne "isot" eli ei vaadi muutoksia.
- Kallistuksenvakaajat voit vaihtaa turbomalliset, kaikki katsurit ei niitä vaadi. Ajettavuus kyllä paranee huomattavasti.
- Madallusjousisarja (esim. Lesjöt 129e Motonetistä)
- Kaasuiskarit

Sit tehomittaus ja eikun katsastaan.

Ite kiinnittäisin autoa ostaessa enempi huomiota korin kuntoon, kuin siihen millä koneella se nyt on.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #93 : 15.03.2017, 11:19:25 »
Simppelikysymys -->

volvo 940 vm.1996 kat .. ahtimena hx40 ja omavalmiste pakosarja. Riittääkö siis konttorimiehelle penkkipaperit ja päästölappu? Ja volvolta jonkunlaista lappua vissiin myös tarvitsee?


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #94 : 15.03.2017, 11:33:51 »
Simppelikysymys -->

Ja volvolta jonkunlaista lappua vissiin myös tarvitsee?

Kysy ennemmin lupa vaimolta hän ennemmin muutosta rajoittaa kuin Volvo.

Eli valmistajalta ei tarvita mitää lupia. Itse todennat, että autosi vastaa mallisarjan tehokkainta mallia, jos tehot nousevat vakioista suuremmiksi max 20 %.

Penkittäjä kirjoittaa sinulle todistuksen autossa olevista muutoksista. Sen tarvitset myös muutoskatsastuksessa.

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #95 : 15.03.2017, 11:47:52 »
Kysy ennemmin lupa vaimolta hän ennemmin muutosta rajoittaa kuin Volvo.

Eli valmistajalta ei tarvita mitää lupia. Itse todennat, että autosi vastaa mallisarjan tehokkainta mallia, jos tehot nousevat vakioista suuremmiksi max 20 %.

Penkittäjä kirjoittaa sinulle todistuksen autossa olevista muutoksista. Sen tarvitset myös muutoskatsastuksessa.
Hyvä! Toi vähäpäästöisyys kuumotteli mutta joku katti kiinni vuan ja päästöihin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #96 : 15.03.2017, 12:02:30 »
Hyvä! Toi vähäpäästöisyys kuumotteli mutta joku katti kiinni vuan ja päästöihin.

Asetus muuttui 2015 ja kun auto on Euro II päästötasolla, niin ei ole lainkaan paha rasti.

Poissa Jeska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #97 : 04.04.2017, 22:19:57 »
Morjens. Kertokaapas viisaammat kun itellä työn alla tommonen 240 vm91 joka pitäs katsastaa b230ft moottorille. Kaikki muu on selvää mutta tuo alusta vielä mietityttää. Tiedän kyllä että alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta mutta kun sattus löytymään varastosta tommoset lesjön madallusjouset taakse ja dieselin jouset eteen niin riittääkö että muuttaa alustan tommoseks?

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #98 : 04.04.2017, 23:25:50 »
Morjens. Kertokaapas viisaammat kun itellä työn alla tommonen 240 vm91 joka pitäs katsastaa b230ft moottorille. Kaikki muu on selvää mutta tuo alusta vielä mietityttää. Tiedän kyllä että alusta pitäs muuttaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta mutta kun sattus löytymään varastosta tommoset lesjön madallusjouset taakse ja dieselin jouset eteen niin riittääkö että muuttaa alustan tommoseks?
Kaasuiskarit pitää laittaa joka kulmaan.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #99 : 05.04.2017, 10:35:47 »
Kaasuiskarit pitää laittaa joka kulmaan.

Ja tuuletetut levyt eteen, mutta tuossa vuosimallissahan ne on jo vakiona

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #100 : 05.04.2017, 11:53:32 »
Ajoneuvon alustan pitää vastata vähintään mallisarjan tehokkainta. Voidan se toki olla parempikin, mutta silloin pitää pystyä näyttämään toteen, että se on myös sitä ja ko osat on tarkoittu korvaamaan alkuperäisiä osia.

Jarruja saa esim parantaa ilman muutosprosentteja. Tähän todistukseksi kelpaa esim, että ko jarrut ovat ajoneuvosta, jonka massa on suurempi ja jossa on ollut enemmän tehoa, kuin omassa autossa tai sen vertailumalissa.

Poissa Jeska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #101 : 05.04.2017, 15:03:20 »
Kiitoksia vastauksista. Sitä juuri mietin että kun jouset on käytettyjä niin millä pystyn todistamaan että ne on ythtä hyvät/paremmat kun mallisarjan tehokkaimmassa.

Poissa Jessek97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
volvo 740 vm 90 ahtimelle muutoskatsastus asiaa
« Vastaus #102 : 28.04.2017, 03:25:17 »
Joo elikkäs itellä on aiemmin ollut vapari volvoja ja olen vain tyytynyt että omaan silmään sopii 740 kuin nyrkkisilmään, ei vaan asiaan.. potilas siis vm 90 740 b230f ja on tuttavan turbottama, mutta hänellä kiinnostus loppunut autoon. elikkäs on ajokunnossa sun muuta, mutta mites se muutoskatsastus? penkkilaput löytyy autosta ja jotkut vastaavuus laput saan myös mukaan, en muista nyt tarkkaan, mitäs muuta tuo toimenpide vaatinee?

toinen kyssäri pitäisi alkaa laatikkoa etsiä samaan vehkeeseen kun alkaa m47 olemaan aika kovilla 228hp ja 440nm llä?
onko m46 yhtään sen kestävämpi kuin m47? vai pitääkö alkaa säästämään suoraan zf laatikkoon? olen näissä ihan ulapalla vielä enkä kaipaa vittuilua vaan asiallisia vastauksia  :) :)

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #103 : 03.07.2017, 02:42:40 »
740 b230f -90 ilman ABS jarruja. Vaatiiko ABS jarrut b230ft tekniikkaa asentaessa?

Onko F ja FT moottorin kannessa muuta eroa kuin nokka-akseli?

Tyhmiä kysymyksiä mutta tyhmä on kysyjäkin.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbon muutoskatsastus
« Vastaus #104 : 03.07.2017, 08:54:08 »
740 b230f -90 ilman ABS jarruja. Vaatiiko ABS jarrut b230ft tekniikkaa asentaessa?

Onko F ja FT moottorin kannessa muuta eroa kuin nokka-akseli?

Tyhmiä kysymyksiä mutta tyhmä on kysyjäkin.
Riippuu mihin vertaat, tehokkain orkkis 740 on ilman abseja. (Suomimalleista)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Futurez  Kulkukoira