Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 hifiprojekti

  • 31 Vastauksia
  • 22729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Volvo V60 hifiprojekti
« : 12.07.2015, 17:49:20 »
Aloittelen tässä Volvo V60 -13 D4 summum auton hifiprojektia, painosanalla projekti nimittäin kiire ei ole! Tänä kesänä aloitetaan kevyesti vain vahvistimien vaihdolla ja subwooferin asennuksella :)


Lähtökohta:

- Autossa "Infotainment taso 3: High Performance Multimedia" eli:
   - 7" tarkka näyttö
   - DVD-soitin
   - 4 x 40W erillinen vahvistin
   - 6,5" erillissarjat edessä ja takana
   - 5 kanavainen taajuuskorjain

Soitin on Alpinen tekemä, vahvistimen valmistajaa en vielä löytänyt. Ovipahvit on vielä avaamatta, kaikki aikanaan.


Parannukset:
Projektilla haetaan laadukasta ääntä ja pitää auton sisusta niin paljon alkuperäisenä kuin mahdollista. Eli subwoofer tulee piiloon, kaiutinpaikkoja ei paljon modata.

Alkuperäisen vahvistimen korvaaminen ei ole hankalaa, mutta kallista! Autossa on MOST kuituverkko jonka toimintaa ei saa häiritä.
Tällä sovittimella äänisignaali voidaan viedä uudelle vahvistimelle MOST verkkoa häiritsemättä. Sovittimesta saa signaalin ulos TOSLINK liittimellä eteenpäin, muilla malleilla myös RCA liittimet. Kaiken tämän lisäksi, tilaa on vain S220xL260xK60. Edit: Audison Bit DMI on saanut myös volvo tuen, joten todennäköisesti Audisonin mallia tulen käyttämään.

Laitteet:
Vahvistimeksi valittu Audison AP8.9 bit jossa sisäänrakennettu DSP sekä sillattuna 4 x 130W tehoa @ 4ohm. Muuten 35W @ 4ohm ja 65W @ 2ohm per kanava. Kaiken tämän lisäksi vahvistin sopii alkuperäisen tilalle ja liittimet ovat kaikki yhdellä sivustalla, kuten alkuperäisessä. Auton oma virtakaapelointi on mitoitettu n. 650W joten alkuperäisiä virtajohtoja voi käyttää. Myös TOSLINK liitäntä löytyy johon Auton MOST bus verkosta signaali tuodaan Audison bit DMI sovittimella. Volvon omasta vahvistimesta kaiutintasoisena signaali Audison AP8.9 bit:lle.

Ajatuksena on rakentaa täysaktiivinen etupää ja jättää takaovien kaiuttimet irti. Kaiuttimien valinta on hankalaa ja valinta on siis vielä kesken. Kaiuttimiksi EHKÄ Audison APK165 eli 6,5" erillissarja. Mielessä on käynyt myös DLS erillissarja. Erillissarjaksi valikoitui DLS RC6.2 joka pärjäsi viimeisimmässä Autosound testissä hyvin! Aktiivinen etupää jää tässäkohtaa kuitenkin haaveeksi.

Subwoofer oli hankala. Tilaa ei aivan hirveästi ole. Hertz EBX 25.5 sopi aivan takapenkkien taakse modaamalla kannen alla olevaa lokeroa kevyesti. Tätä subbaria ohjaamaan tietenkin Audison AP1D johon virtaa saa helposti takapään alkuperäisestä sulakerasiasta 8mm2 kaapelilla.


Kuvia tulossa lisää pikkuhiljaa: https://goo.gl/photos/FXT9z81nWY6Cd1MF8


12.7.2015
- Selvitelty kontin tilavuuksia sekä virtakytkentöjä.
- Alkuperäisestä kontin sulakekeskuksesta saisi kevyesti 30-40A sulakkeella subbarille virtaa, sillä jo liikuttaa subwooferia! Vapaita paikkoja on mukavasti. Sulakekeskukseen tulee 4kpl 6mm2 kaapelia. Kuitenkin kontin sulakekeskuksen pääsulakkeen koko on 60A, joskus mahdollinen vetokoukku (40A) voi ruveta polttamaan pääsulakkeita. Pitää tutkia lisää / laskea.
- Alkuperäinen vahvistin, sulake on 30A ja virtapiuhat on 6mm2.
- Kaiutinliittimessä on ilmeisesti vahvistimen heräte valmiina (punainen). Punainen johto on jatkuva 12V jännite. Jatkuva jännite tulee vahvistimen virtaliittimiin suoraa sulakerasialta. Löysin volvo XC60 sähkökuvat, värit täsmää joten tämä helpottaa. Näemmä samaa kaapelinippua käytetään premium soundissa, mikä on kyllä järkevää. https://drive.google.com/file/d/0B9i2kbCOHaXiRXJta3pXUGdjLVk/view?usp=sharing
- Kaiutinjohdotukset on todennäköisesti samalla tavalla kuin entisessä projektissa, elementit ovat siis rinnankytkettyjä ja diskantissa on kondensaattori suodattamaan matalia taajuuksia.

14.7.2015
- Koko päivä meni etuparkkitutkia asentaessa. Samalla paikalleen päiväajovalot. Kytkennät vielä tekemättä.
- Samalla tuli tutkittua miten kontista saa RCA-kaapelit alkuperäiselle vahvistimelle, reitti on helppo mutta jos haluaa hyvän, pitää tietenkin irroittaa pelkääjän penkki jotta lattiamattoa saa riittävästi auki.

17.7.2015
- Hommattu molemmat vahvistimet ja subbari. Vielä puuttuu MOST bus adapteri (Audison bit DMI) ja jonkinverran kaapeleita.
- Subbarin paikalleenlaitto on hankalaa, kannesta pitää napat vahvikkeet pois. Tilalle varmaankin metalliset. Kuva tulossa kunhan kerkeen!

19.7.2015
- Subbarin paikkaa selvitetty. Tiukkaa tekee mutta mahtuu! Myös vahvistimelle löytyi hyvä paikka.
- Auton pohjasta napattu tappeja pois. Auton omaa kaapelointia pitää siirtää jotta subbarin saa ihan pohjaan kiinni. Kuvia lisätty!
- Maalin kuivittua tiedossa STP black gold mattojen laittoa.
- Subbari paikallaan, kuvia lisätty!

22.7.2015
- Audison AP 1D saapui aamulla, joten asennus jatkuu!
- Vahvistin asennettu lopulliseen paikkaansa
- Virtajohdot ja RCA:t vedetty. Myös Subbarin johdot liitetty

1.8.2015
- Vihdoin ja viimein löytynyt MOST sovitin ja tilattu se. Saapuu n. Viikon päästä

15.8.2015
- Audison Bit DMI saapui alkuviikosta ja vihdoin pääsin asentamaan loppuun. Reilu 6h meni mutta nyt on paketti kasassa. Vielä kun sen saisi toimimaan...
- Audison Bit DMI sekä AP8.9 asennettu alkuperäisen paikalle ja hyödynnetty alkuperäista metallisuojaa. Auton omista kaapeleista vain virtaliittimet piti poistaa. Kaiutinliitäntään kävi suoraan V70/S60 soittimen sovitin! Päätin kuitenkin suorittaa asennuksen penkkiä kokonaan irroittamatta. Hyvin oli tilaa!

3.9.2015
- Audisonin tuki aukesi viime viikon keskiviikkona, olivat lomalla tietenkin elokuun
- Vika on Audison Bit DMI firmiksessä. Tekevät beta FW:n jota pääsen testaamaan. Täytyy sanoa että tukipalvelu pelaa kyllä hyvin.

9.9.2015
- Beta Firmis asennettu tänään. Ei muutosta :( Palautetta laitettu audisonille.

22.10.2015
- Ei apua beta firmiksestä. Viritetty Volvon vahvistin takaisin josta kaiutintasolla signaali Audison AP8.9:n. Väliaikaisesti näin!

4.7.2016
- Väliaikaisesta virityksestä tuleekin lopullinen. Edessä on hieman purkamista ja kolvaamista tämän viikon aikana.
- Avasin myös pelkääjän ovipahvin ja mittailin minkäkokoinen elemetti alkuperäiselle paikalle mahtuu. Asennussyvyys on n. 10cm ja magneetin koko max 9,5cm. STP:n levitys alkaa kun keksin miten oven muovikuoren saa nätisti irti jotta sisäpelliin pääsee käsiksi
- Diskantti on sulatettu muovisen telineen sisään, purkaminen tarkkaa puuhaa mutta onnistunee
- Kuvia lisätty!

5-9.7.2016
- Asennettu midit ja diskantit paikalleen. Aktiivinen etupää jäi haaveeksi, ehkä joskus myöhemmin. Kaiutinkaapeleita ei saanut vakioläpiviennistä mitenkään ja tässä kohtaa en ruvennut tekemään uutta läpivientiä.
- Vaimennettu niin paljon kuin pystyi oven aukoista. Muovin saa pois, mutta pitää purkaa ikkuna, ulkokahva, lukko.
- Jakosuotimelle löytyy hyvin tilaa midin yläpuolelta, jossa oli varaus 3" keskiäänelle.
- Vahvistimen kaapelointi uusittu siten että etupää sillattu.
- Vahvistimen DSP säädetty korvakuulolla, lisää säätöä pitää tehdä vielä kun korva taas tottuu :)
- Kuvia lisätty!

17.7.2017
- Audison toimitti softan joka toimii Bit DMI sovittimeen. Softa jotenkin "oppii" miten volvon vahvistin toimii. Asennuksessa piti olla kiinni volvon vahvistin sekä Audison bit DMI pitää olla kiinni. Tämä vaati kuitukaapeleiden purkamista ja uudelleensijoittelua bit DMI mukana tulleen jatkopalan avulla
- Kuvia lisätty!

23.12.2017
- Auto myyty, vahvistimet purettu. Vain kaiuttimet ja subi jäi paikalleen.


Kommentteja ja ehdotuksia otetaan vastaan!
« Viimeksi muokattu: 27.12.2017, 21:56:59 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #1 : 12.07.2015, 19:40:50 »
Noniin mielenkiinnolla odottelemaan, jos vaikka itsekkin joskus innostuu omaan laittamaan jotain, niin voi vinkkejä tästä saada.  :hello:

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #2 : 12.07.2015, 23:37:37 »
Perhana että toi vihreä kaiutinliitin näyttää erehdyttävästi samalta joka on vanhemmissa vuosimalleissa soittimen takana. Siihenhän saa adapterin, ettei tarvitse katkaista auton johtoja! Hyvällä tuurilla kaiuttimien järjestyskin on sama ;)

Eli tähän liittimeen voi sopia tämä adapteri, jolloin saan kaiutinjohdot nätisti tulevaan vahvistimeen :)

Ja löytyi vielä johtojärjestys XC60:stä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2015, 06:44:38 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #3 : 19.07.2015, 21:01:03 »
Hyvin tyytyväinen lopputulokseen! Alkuviikosta saapuu vielä vahvistin niin sitten päästään kokeilemaan.


« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 21:02:53 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #4 : 19.07.2015, 21:15:11 »
Hienoa jälkeä kyllä, tuollainen subi järjestely kyllä kelpais itsellekkin. Huomaamaton.  O0


Itsellekkin nuo päivävalot tulossa. Asensitko siis jälkikäteen eteen tutkat vai miksi puskuri kokonaan irti? Kun eikös nuo päivalot onnistu paikallaankin pistämään. 

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #5 : 19.07.2015, 22:01:58 »
Hienoa jälkeä kyllä, tuollainen subi järjestely kyllä kelpais itsellekkin. Huomaamaton.  O0


Itsellekkin nuo päivävalot tulossa. Asensitko siis jälkikäteen eteen tutkat vai miksi puskuri kokonaan irti? Kun eikös nuo päivalot onnistu paikallaankin pistämään.

Eteen parkkitutkat asensin jälkikäteen joten siksi puskuri irti. Saa ne päiväajovalot kai ilman puskurin irroittamista, mutta suosittelen irroittamista. Saat päiväajovalojen johdot menemään puskurin sisällä ja liittimet sopivasti pesurin lähelle. Helppo irroittaa päiväajovalojen liittimet jos puskuria pitää joskus vielä käyttää irti. Ei nimittäin ollut ollenkaan paha irroittaa. Volvon oma puskurin irroitusohje löytyy suoraan parkkitutkien asennusohjeesta.

Itsellä on valot vielä kytkemättä, muita juttuja tullut eteen ;)

Vinkkinä kannattaa hommata puskurin 3 alimmaista kiinnikettä ennen irroitusta, ovat todella ärsyttäviä irroittaa ja aika kolhiintuneet olivat...


Mistä muuten tilasit päiväajovalot?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 23:09:29 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #6 : 19.07.2015, 22:25:23 »
Eteen parkkitutkat asensin jälkikäteen joten siksi puskuri irti. Saa ne päiväajovalot kai ilman puskurin irroittamista, mutta suosittelen irroittamista. Saat päiväajovalojen johdot menemään puskurin sisällä ja liittimet sopivasti pesurin lähelle. Helppo irroittaa päiväajovalojen liittimet jos puskuria pitää joskus vielä käyttää irti. Ei nimittäin ollut ollenkaan paha irroittaa. Volvon oma puskurin irroitusohje löytyy suoraan parkkitutkien asennusohjeesta.

Vinkkinä kannattaa hommata puskurin 3 alimmaista kiinnikettä ennen irroitusta, ovat todella ärsyttäviä irroittaa ja aika kolhiintuneet olivat...

Mistä muuten tilasit päiväajovalot?


Joo niin ajattelinkin.  Paljon mahto olla hintaa ja ovatko nuo siis Volvon alkuperäiset?  Ohjelmointi päälle, että saa myös ruudulle näkymään etäisyyden?  Joo näyttäis olevan helppo, samanlailla melkein kuin tuossa S40:ssä oli.  Tosin näytti tuo myös menevän ilman sitä puskurin pois ottamista jos umpioita käyttää pois tieltä. https://www.youtube.com/watch?v=Os5pdKqQKh8

En sen enempää vielä perehtynyt kun matkalla vasta ovat, jos tulisi ensi viikoksi. Ebaysta tuli sitten tilattua. Vähän tässä päihkäilly miten nuo nyt edes kytkisin kun vaihtoehtoja on. Jos ihan virallisesti haluaisi kytkeä, niin nuo ei vissiin sais ajovalot päällä palaa himmeästi parkkeina jos on alkuperäiset parkit, kun parkkeja ei saa kahdentaa. Tai näin muistan lukeneeni, voin olla väärässä.  Sitten myös vaihtoehtoina päivävalot päällä on palaa parkit tai olla sammuksissa.  Kuinka itse nuo nyt loppujenlopuksi asensit palamaan?

Tuo linkkisi ei toiminut, mutta löysin kuvan tuolta kuvista mitä tarkoitit.

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #7 : 19.07.2015, 23:11:09 »

Joo niin ajattelinkin.  Paljon mahto olla hintaa ja ovatko nuo siis Volvon alkuperäiset?  Ohjelmointi päälle, että saa myös ruudulle näkymään etäisyyden?  Joo näyttäis olevan helppo, samanlailla melkein kuin tuossa S40:ssä oli.  Tosin näytti tuo myös menevän ilman sitä puskurin pois ottamista jos umpioita käyttää pois tieltä. https://www.youtube.com/watch?v=Os5pdKqQKh8

En sen enempää vielä perehtynyt kun matkalla vasta ovat, jos tulisi ensi viikoksi. Ebaysta tuli sitten tilattua. Vähän tässä päihkäilly miten nuo nyt edes kytkisin kun vaihtoehtoja on. Jos ihan virallisesti haluaisi kytkeä, niin nuo ei vissiin sais ajovalot päällä palaa himmeästi parkkeina jos on alkuperäiset parkit, kun parkkeja ei saa kahdentaa. Tai näin muistan lukeneeni, voin olla väärässä.  Sitten myös vaihtoehtoina päivävalot päällä on palaa parkit tai olla sammuksissa.  Kuinka itse nuo nyt loppujenlopuksi asensit palamaan?

Tuo linkkisi ei toiminut, mutta löysin kuvan tuolta kuvista mitä tarkoitit.

Katohan, linkki korjattu.

Ovat joo volvon alkuperäiset ja softa pitää vielä käydä laittamassa. Muuten onkin jo kunnossa.

Meikällä on vielä päiväajovalojen kytkennät tekemättä, muuta hommaa ollu :)

Edit: täältä löytyy varmaan ratkasu miten kytkeä...
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 23:13:22 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #8 : 20.07.2015, 19:43:01 »
Nyt päiväajovalotkin kytketty. Tein laillisen kytkennän eli ovat pimeänä jos parkit/ajovalot on päällä.

Nappasin sulakerasialta sähkön ja varastin ajovalolta parkin(?) jännitteen jolloin päiväajovalot on pimeänä.

Eli päiväajovalot on päällä VAIN kun valokatkaisimen asento on 0.



Ryöstö sulakerasialta. Käytin tollasta sulakehaaroitinta.


Sulake on vedenkestävä mutta siirsin sen silti hieman kauemmas :D


Jännästi ajovaloille tulee parkista jännite vaikka eivät edes ole koko umpiossa. Paksu Keltapunainen on ajovalot.


#1 on siis parkki ja #3 on ajovalot.

Koitan ottaa joku ehtoo kuvia, jos vaikka pesis auton ennen niitä ;)

Edit: Oli niin nätti ilta että nappasin jo kuvan...
« Viimeksi muokattu: 21.07.2015, 00:10:23 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #9 : 22.07.2015, 21:50:37 »
Noniin, nyt on subbarin vahvistinkin asennettu. Kuvia lisätty!

Virittelin linjamuuntimen että pääsi testaamaan. Mitään jakotaajuuksia vahvistimessa ei ole sillä se on ajateltu hoidettavan toisilla Audison Prima vahvistimilla.

Jokatapauksessa toimii! :)
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #10 : 22.07.2015, 22:01:08 »
Mulla kyllä palaa päivävalot ja ajovalot yhtä aikaa  XC60:ssä tuossa auto asennossa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #11 : 22.07.2015, 22:06:30 »
Mulla kyllä palaa päivävalot ja ajovalot yhtä aikaa  XC60:ssä tuossa auto asennossa ::)

Tehtaan päiväajovalot vai jälkiasenteiset? Nimittäin jos tehtaan niin ne toimivat parkkivaloina jos lähivalot on päällä. Jos jälkiasenteiset niin kahta parkkia ei saa edessä olla eikä päiväajovalot saa palaa muden valojen kanssa ;)

Edit: näemmä -14 vuosimallin XC60 niin ovat tehtaan omat eli parkkeina toimivat ;)
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #12 : 23.07.2015, 08:16:14 »
Taisi muuten nuo päivävalot himmentyä, kun ajovalot on päällä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #13 : 15.08.2015, 21:30:08 »
Noniin, vihdoin paketti kasassa. Ilman ongelmia tästä ei selvitty.

Audison Bit DMI ei juttele auton kanssa kunnolla. Alla mikä mättää...

- Audison Bit DMI toimii, kunhan et käytä bluetoothia, handsfreetä, parkkitutkia jne, oikeastaan kaikkea mikä liittyy mediasysteemiin. Yhden kerran toimii ja tämän jälkeen mikään painike ei keskikonsolissa enää reagoi.
- Audison Bit DMI ei myöskään anna +12V herätejännitettä joka herättäisi Audison AP8.9:n. Pääsin testaamaan koko systeemiä kun pakkoherätin vahvistimen. AP8.9:ssä on myös heräte signaalista, mutta en saanut sitäkään toimimaan. AP8.9:ssä on OPTICAL SEL johon syöttämällä +12V voidaan herättää koko vahvistin JA pakkokytkeä kuituliitäntä.


Näistä laitettu jo suoraan Audisonille palautetta. Suomeen kyseitä laitetta ei maahantuojaltakaan saa. Meinaan kyllä alkuviikosta soitella maahantuojalle.

Muuten AP8.9 on aivan huikea laite. USB:llä ja läppärillä saa säädettyä melkoisen määrän parametreja. Potkua tuli reippaasti lisää vaikka vakiokaiuttimilla vielä mennäänkin. Subbarikin heräsi eloon kun sain jakotaajuuden määritettyä.

Kuvia lisätty!
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 22:06:46 kirjoittanut valluaho »
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


Poissa valluaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 hifiprojekti
« Vastaus #14 : 03.09.2015, 22:04:58 »
Osaisko joku neuvoa mistä saan ton volvon mediasysteemin firmware versiot kaivettua esille? Vainko vidalla?

Autoon on päivitetty uusimmat firmikset toukokuussa 2015.
Volvo 240 GLD6 -81 - Volvo 740 2.3 turbo -86 - Volvo 960 3.0 automaatti -92 - Volvo V70 2.5D automaatti -00 - Volvo S60 2.4 automaatti -04 - Volvo V70 2.5T automaatti -05 - Volvo V60 D4 Summum automaatti -13 - Volvo V60 D6 R-Design Polestar -15 - Volvo XC60 T8 R-Design -18 (nykyinen)


 

Carcom Oy  Ateho