KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1695 : 23.10.2014, 23:22:05 »
Mahtuuhan tänne foorumille monenlaista puuhastelua, suurimmaks osaks jutun aiheena on ominaisuuksien parantaminen.
Olkoon sit aiheena tehojen lisääminen tai niitten ajo-ominaisuuksien muuttaminen urheilullisempaan suuntaan ruotsinlaivaosastolta.

Joka tapaukses monille (itseni mukaanlukien) on vaikea ymmärtää miks tietoisesti haluais pilata auton ajettavuuden, tehä siitä täysin katsastuskelvottoman ja käytännössä vaarallisen koska käytös ääritilanteissa on sitte mitä on. Lisäks en tiiä yhtään Volvomallia joka näyttäs missään määrin järkevältä jos se on tontitettu niin että maavaraa on pari senttiä.  :2funny:
Varmaan sitä on vanhaks tulossa ja ne pussihousutki lepattaa jo vaatekaapis, mut ei siinä jatkakaa...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1696 : 23.10.2014, 23:29:56 »
Lisäks en tiiä yhtään Volvomallia joka näyttäs missään määrin järkevältä jos se on tontitettu niin että maavaraa on pari senttiä.
On niitä oikeasti todella hyvännäköisiäkin, kunhan homma on saatettu alusta loppuun tyylillä




Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1697 : 23.10.2014, 23:41:32 »
On niitä oikeasti todella hyvännäköisiäkin, kunhan homma on saatettu alusta loppuun tyylillä
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ymmärrän, että laitetaan se lain sallima +30mm leveämmät kumit, mutta miksi pitää ostaa liian leveät vanteet niille?
Liittyykö jotenkin renkaan "sortamiseen" kaarreajossa?
Tai vanteen jäähdytykseen?
« Viimeksi muokattu: 23.10.2014, 23:48:44 kirjoittanut järviin »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1698 : 23.10.2014, 23:52:49 »
Muoti-ilmiö, aivan kuten kaikenmaailman korisarjahirvitykset kymmenen vuotta sitten.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1699 : 24.10.2014, 08:24:14 »
Kaarelle tuleva vanne näyttää hyvältä. Ilman venykumia se ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 14:15:25 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1700 : 24.10.2014, 08:25:36 »
Kaarelle tuleva vanne näyttää hyvältä.
O0 Allekirjoitan

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1701 : 24.10.2014, 17:10:04 »
Siis ihanko tosissaan täällä porukka rakentaa "hyviä alustoja" sillä periaatteella, että mikä iskari sinne vaan sattuu mahtumaan fyysisesti välittämättä yhtään mikä noiden vaimennusarvot on?  ::)

Ensimmäinen kriteeri on tietty se, että se mahtuu sinne tolppaan. Sen jälkeen toivotaan, että se on hyvä. Olihan siinä kädet aikalailla ristissä kun tolppia kasattiin, mutta toimivaks se todettiin. Jos olis oikeesti löysää niin tuskin noita olis tullu tehtyä, vaan tilattua se tonnin bc:n setti sinne. Kukin tyylillään. Olishan siitä oikeesti voinu tulla aivan saatanan huonokin, nyt vaan kävi tuuri.

Toistetaan edellä mainittua, toiselle hyvä onkin toiselle hirvee, mistä kukin tykkää jne. Mä tykkään, et kuskin paikalla pallit raahaa maata, jotkut haluaa mennä lujaa radalla ja kolmas taas pehmeetä kyytiä motarilla. Eikä se oo ainakaan multa pois mitä te muut teette omillenne  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1702 : 25.10.2014, 17:11:10 »
Eilen sain iskarit sorvarilta takasin niin sai sitten niputettua nuo läjään.



Innolla odottaen, että pääsee eroon tosta vakioalustasta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1703 : 25.10.2014, 22:07:54 »
Eilen sain iskarit sorvarilta takasin niin sai sitten niputettua nuo läjään.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Innolla odottaen, että pääsee eroon tosta vakioalustasta.
Nyt tarvis vähän spexei...
Onx noi tojotan iskarit ?

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1704 : 25.10.2014, 23:50:59 »
Ellen ihan väärässä ole:

Tuli itse myös tehtyä etutolpat tohon omaan pirssiin.

Mätänetistä Audi 80 kaasut 30e kpl. Patruuna 6cm lyhkäsempi kun orkkis.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli orkkis tolpasta kylmän viileesti 6cm rälläkällä pois.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuossa sitten hitsattuna kierreholkit, jotka istutettiin sinne hiomalla tolppaa lamellilaikalla hieman.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ensi viikolla pitää hakea mamasanilta jouset noille. Vielä vähän auki että ostanko camber säädettävät yläpäät noille vai mennäänkö orkkiksilla.
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1705 : 26.10.2014, 17:31:04 »
Iltaa

Nyt olis taas yksi 744 työn alla ja ideana oli taas tehdä sama patenttimadallus eteen kuin ennenkin.
Eli 200srj. etutolpat + 17mm holkit päälle.. Yleensä näiden kaverina käyttänä -2kierrosta vakio jousia.

Tarkoitus oli nyt tehdä poikkeus ja laittaa -1kierrosta lesjöt vakiojousten tilalle. Jotka ovat ~0,5 kierrosta lyhkäisemmät verrattuna -2kierrosta leikattuihin vakiojousiin.

Alla kuva:
VAS. -2vakio OIK. -1lesjö


Aiemmin todettiin, jotta nuo -1 lesjöt & 200srj. kombinaatiolla jousi jää pyörimään autoa ylöstunkattaessa.. Siksi nitä ei tullut sitten laitettua aiemmin alle.

Kysymys kuuluisikin: Minkä verran oletta sorvailleen "kaulusta" & tehneet lisää kierrettä nuihin 200srj. tolppiin (jos olette) Kiva olisi saada niin ettei jää pyörimään jouset paikallaan olessa..
Riittäneekö tuo +17mm lisäkierre & kauluksen sorvaus 200srj. tolppiin minkäverran tuo on lyhempi 700srj:n tolppaan verrattuna? Vai otetaanko suosiolla 2-4cm kaulusta alemmas & lisää kierrettä?

Kiitokset etukäteen , toivottavasti ei ollut liian hankalasti selitetty  :hello:

-Tommi
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 15:47:03 kirjoittanut mass3 »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1706 : 27.10.2014, 19:48:00 »
Tälläiset olisi menossa raceseiskaan. Näissä siis myös korkeudensäätö, ei pelkkää esijännitystä.



Tosin autoon johon nuo menee korkeus pysyy vakiona vuodesta toiseen, joten ehkä vähän turha systeemi.. Ehkä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1707 : 27.10.2014, 21:11:00 »
Tein nyt tuollaisen, toivottavasti tuosta on jotain apua.  :) (Typoja saattaa olla, piti nopeasti kirjoittaa, tietokone ei tahdo pysyä varttia pidempään auki.)  :idiot2:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55419.msg936296#msg936296

#Tommi
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 21:12:36 kirjoittanut Herra-Jermu »
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1708 : 29.10.2014, 00:32:14 »
Paljonko sulla on noilla bc racingin coileilla nyt navasta kaareen mitta ja paljonko on säätövaraa alaspäin? Tuliko mitattua tolpan pituutta verrattuna vakioon?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1709 : 29.10.2014, 09:15:53 »
En mittaillut, mutta lyhyemmät.  Säätövara ei tuolla vakiolla ole mikään iso. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt tilatessani sen: extreme drop-version. Mittoja kaaresta napaan voin laittaa myöhemmin, kunhan löydän otteen tai jaksanut mitata. Päivitän ne faq-osioon.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

 

Carcom Oy  Ateho