Elekma  Autoracing

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1590 : 31.08.2015, 15:28:27 »
Tonin lastut oli, 630cc sumuilla ja re85 tankissa. Toimi ihan ok, mut tarkoitus ottaa vähän erimalliin voimaa eikä viitsi enää arpapeliä harrastaa niin nyt tulee mega jotta saa uusillakin suuttimilla säädöt kohdilleen, 1680cc/min :P
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1591 : 31.08.2015, 16:08:30 »
Tonin lastut oli, 630cc sumuilla ja re85 tankissa. Toimi ihan ok, mut tarkoitus ottaa vähän erimalliin voimaa eikä viitsi enää arpapeliä harrastaa niin nyt tulee mega jotta saa uusillakin suuttimilla säädöt kohdilleen, 1680cc/min :P
jees kyllähän sen kunnon ruiskun hommaaminen alkaa tulla eteen jo noilla reilun 300hv tehoilla, ikävä kyllä. Ja itse en tuohon omaan koppaan jaksaisi millään alkaa laittamaan mitään eri ruiskua koska on vähäpäästöinen ja toimii käyttiksenä niin en jaksaisi nähdä niin kovaa vaivaa sen eteen.

Eikä oikotietä onneen tunnu löytyvän  :D :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1592 : 31.08.2015, 18:05:19 »
Tonin lastut oli, 630cc sumuilla ja re85 tankissa. Toimi ihan ok, mut tarkoitus ottaa vähän erimalliin voimaa eikä viitsi enää arpapeliä harrastaa niin nyt tulee mega jotta saa uusillakin suuttimilla säädöt kohdilleen, 1680cc/min :P

Meinaatko rutistaa tehoa yli 700hv  :o :o :o
Nimittäin noilla suuttimilla saat tuon 700hv 80% pulssisuhteella wiinalla!  P>
Jos pulssisuhteen kiristää 90%, niin noilla suuttimilla irtoaakin sitten 800 hummaa laitumelta!  :o
Bensalla noilla puristaa liki 1000hv:ta koneesta pihalle!  :o

Voisin väittää, että sopituksen kanssa tulee ongelmia tyhjäkäynnillä/pienillä kuormilla. Oli ruisku sitten mikä tahansa.
Jos meinaat vähempään tyytyä, niin laita sellaiset suuttimet, joilla saavutat 80% pulssisuhteella tavoitellun tehon.

Toki jo (900cc) EV1 suuttimilla tulee jokatapauksessa vinokoneessa ongelmia suuttimien ominaisuuksien vuoksi. EV14 pelaa hienosti 900cc kokoluokassa LH:llakin.

Jos LH:lla ei saa suuttimia toimimaan oikein tai pitää harrastaa arpapelia, niin vika on kädettömässä säätäjässä/lastuntekijässä, ei ruiskussa!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1593 : 31.08.2015, 19:25:04 »
Meinaatko rutistaa tehoa yli 700hv  :o :o :o
Nimittäin noilla suuttimilla saat tuon 700hv 80% pulssisuhteella wiinalla!  P>
Jos pulssisuhteen kiristää 90%, niin noilla suuttimilla irtoaakin sitten 800 hummaa laitumelta!  :o
Bensalla noilla puristaa liki 1000hv:ta koneesta pihalle!  :o

Voisin väittää, että sopituksen kanssa tulee ongelmia tyhjäkäynnillä/pienillä kuormilla. Oli ruisku sitten mikä tahansa.
Jos meinaat vähempään tyytyä, niin laita sellaiset suuttimet, joilla saavutat 80% pulssisuhteella tavoitellun tehon.

Toki jo (900cc) EV1 suuttimilla tulee jokatapauksessa vinokoneessa ongelmia suuttimien ominaisuuksien vuoksi. EV14 pelaa hienosti 900cc kokoluokassa LH:llakin.

Jos LH:lla ei saa suuttimia toimimaan oikein tai pitää harrastaa arpapelia, niin vika on kädettömässä säätäjässä/lastuntekijässä, ei ruiskussa!  :pomo:
700hv vaatii jo niin paljon rahaa että en siihen leikkiin ryhdy. Parisataa heppaa vähemmän ois kiva saavuttaa joskus, onhan ne vähän isonpuoleiset siihen teholukemaan, sai halvalla niin yritetään, aina ne voi pienempiin vaihtaa jos ei onnistu.

Toki tässä on pyöriny mielessä muutokset joilla toi 500hv rajakin paukkuis rikki, vähän sitä silmällä pitäen tuli noi ostettua.

Joo, varmasti saa toimimaan, mutta en pidä lh:ta optimaalisimpana moottorinohjauksena kun vakioteho yli kolminkertaistetaan.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2015, 19:33:01 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1594 : 31.08.2015, 21:14:12 »
700hv vaatii jo niin paljon rahaa että en siihen leikkiin ryhdy. Parisataa heppaa vähemmän ois kiva saavuttaa joskus, onhan ne vähän isonpuoleiset siihen teholukemaan, sai halvalla niin yritetään, aina ne voi pienempiin vaihtaa jos ei onnistu.

Kyllä nuo suuttimet ovat rajusti ylimitoitettuja tavoitteeseesi. Se taasen aiheuttaa ongelmia pienellä moottorilla ja pienillä kuormilla, eli suuttimien minimi aukioloaika tulee ongelmaksi. Jolloin sopitus tyhjäkäynnillä ja pienillä kuormilla on jotain aivan muuta kuin pitäisi.

Tätä on jo muutama wiinamäenmies ehtinyt kokeilla ja kopsauttaa otsansa siihen kuuluisaan karjalan mäntyyn.   :-\

Joo, varmasti saa toimimaan, mutta en pidä lh:ta optimaalisimpana moottorinohjauksena kun vakioteho yli kolminkertaistetaan.

Niin?  Eihän LH siitä tehosta tiedä mitään eikä sen tarvitsekkaan. Sen tarvitsee vain tietää kuinka paljon moottoriin menee ilmaa ja pystyä syöttämään sille sopiva määrä polttoainetta.
Kasvanut teho vain vaatii uudet säädöt IMMun, Suuttimien ja karttojen osalta. Eikä muuta.

LH:lla on olemassa ihan sarjatuotanto autoja, jossa on 350hv vakiona ja viritettynä sitten pirusti enemmän. Taitaa kipein laitos olla 1000hv paremmalla puolella.  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1595 : 31.08.2015, 21:26:15 »
Eikö tää hehkuttaminen lopu koskaan? Ja ei, en puhu nyt allekirjoituksen TDI:stä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1596 : 31.08.2015, 23:17:01 »
Kyllä nuo suuttimet ovat rajusti ylimitoitettuja tavoitteeseesi. Se taasen aiheuttaa ongelmia pienellä moottorilla ja pienillä kuormilla, eli suuttimien minimi aukioloaika tulee ongelmaksi. Jolloin sopitus tyhjäkäynnillä ja pienillä kuormilla on jotain aivan muuta kuin pitäisi.

Tätä on jo muutama wiinamäenmies ehtinyt kokeilla ja kopsauttaa otsansa siihen kuuluisaan karjalan mäntyyn.   :-\

Niin?  Eihän LH siitä tehosta tiedä mitään eikä sen tarvitsekkaan. Sen tarvitsee vain tietää kuinka paljon moottoriin menee ilmaa ja pystyä syöttämään sille sopiva määrä polttoainetta.
Kasvanut teho vain vaatii uudet säädöt IMMun, Suuttimien ja karttojen osalta. Eikä muuta.

LH:lla on olemassa ihan sarjatuotanto autoja, jossa on 350hv vakiona ja viritettynä sitten pirusti enemmän. Taitaa kipein laitos olla 1000hv paremmalla puolella.  :pomo:
Tätä lh vääntöä ei jaksaisi aloittaa joka paikassa, mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin lh pystyy, se on purettu autosta pois aika päiviä sitten eikä koskaan palaa. Jos jostain autosta on otettu 1000hv kys. ohjauksella, on siinä varmasti ollut lähtötehoa hieman enemmän kuin 135hv.  Mieti joskus teorian sijaan käytäntöä, jo 500hv vaatii jotain muutakin kun toimivan moottorinohjauksen, ainakin kun puhutaan vinokoneesta.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1597 : 31.08.2015, 23:22:03 »
Eikö tää hehkuttaminen lopu koskaan? Ja ei, en puhu nyt allekirjoituksen TDI:stä.
Eiköhän tässä ole kyse siitä että vara kaataa kohta veneenkin  :D Ja hyvinhä tuolla oli faktat esitetty.
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1598 : 01.09.2015, 02:31:22 »
Tätä lh vääntöä ei jaksaisi aloittaa joka paikassa, mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin lh pystyy, se on purettu autosta pois aika päiviä sitten eikä koskaan palaa.
Ei tässä tarvitse vääntää asiasta. Faktat ovat faktoja ja uskomukset uskomuksia.

Jos haluat käyttää jotain muuta ohjausta, niin ole hyvä vaan. Täysin oma valintasi.

Jos jostain autosta on otettu 1000hv kys. ohjauksella, on siinä varmasti ollut lähtötehoa hieman enemmän kuin 135hv.  Mieti joskus teorian sijaan käytäntöä, jo 500hv vaatii jotain muutakin kun toimivan moottorinohjauksen, ainakin kun puhutaan vinokoneesta.

 :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu

Jälleen kerran olet ISON takaraivoläpsyn ansainnut tyhmäilystä!  :nohnoh

Moottorinohjauksella ei ole väliä mille teholle se on ohjelmoitu, vaan sillä, että se pystyy mittaamaan koneeseen menevän ilman määrän ja syöttämään sille oikean määrän polttoainetta.
Moottorin lähtöteholla ei ole mitään tekemistä ohjauksen kanssa, vaan sillä, pystyykö sen säätämään tarvittaviin arvoihin.

LH:ssa on vinokoneessakin ollut kaikkea 100hv tehosta alkaen tehtaalta ja viri-lastuilla vakiosuuttimilla on päästy +200hv lukemiin ja suuttimet vaihtaen on ylitetty 400hv ja ainoa mikä on muuttunut ovat säädöt/suuttimet ja IMMu. :nuhtelu
Ja 1000hv raja on ylitetty sillä samalla moottorinohjauksella pelkästään säätämällä kaikki oikein!  :pomo:

Miten voi tehdä mitään oikein, jos ei edes ymmärrä, että 1+1=2 ja 10*10=100. Se teoriasta.

Jos moottorin haluaa rakentaa yritys/erehdys-menetelmällä, on syytä olla pirun paksu lompakko!  :-\

Perusasioita kaikkiaan, jotka jokaisen moottoria virittävän pitäisi ymmärtää! :nuhtelu

Tai sitten voi hitusen opiskella perus-asioita ja tehdä kaiken vähemmällä rahalla ja oikein!

Oma katiskani on erittäin hyvä esimerkki. Wiinakone vakiolla moottorin-ohjauksella ja minimi investoinneilla (poislukien säätäminen) ja minulla on bensaa tai Wiinaa käyttävä moottori vakio ohjauksella, jonka ei pitänyt olla mahdollista useiden foorumilaisten mukaan useita vuosia sitten.

Joten enköhän ole näyttänyt, että osaamiseni on muuallakin kuin pelkässä teoriassa, sillä pelkkää tietokonetta tuijottamalla ei nollasta lähdetä wiinalla käyvää vinokonetta rakenneta vakio-ohjauksella.  :pomo:

Minun panokseni Volvo harrastajille on tarjota edullinen vaihtoehto kaikilla suojamekanismeilla moottorinohjauksena ja se on nyt tehty!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1599 : 01.09.2015, 11:12:35 »
Tai sitten voi hitusen opiskella perus-asioita ja tehdä kaiken vähemmällä rahalla ja oikein!

Kun kerran aletaan rahasta puhumaan niin montakos kuutiota sitä E85:ta olikaan palanut tuossa säätötoimenpiteiden aikana?

Jotkut vaan haluavat moottorinohjaukselta muitakin ominaisuuksia kuin mitä LH pystyy tarjoamaan. Sulle ne riittää, se on käynyt kyllä selväksi ja ei mulla mitään sitä vastaan ole. On vaan osattava hyväksyä ne paljon puhutut faktat siitä että paljon parempaakin on tarjolla eikä tuputtaa sitä omaa ratkaisuaan ainoana oikeana ja parhaana mahdollisena. 20 vuoden aikana elektroniikassa on kuitenkin tapahtunut aika merkittävää kehitystä. Nykypäivän kaupalliset ohjaukset kun pystyvät aika helkkarin paljon parempaan kuin kymmeniä vuosia sitten kehitetty ruisku. On ulostuloja joilla ohjata ahtopainetta, vesiruiskua ym. Viemällä anturitietoja sisään boksiin taas saadaan helposti tehtyä vaikka minkälaisia suojatoimintoja ajatellen tilanteita missä joku asia meneekin pieleen ja kuski ei ehdi seurata mittareita/varoitusvaloja. Puhumattakaan säätämisen helppoudesta. Ja tällä tarkoitan ihan oikeasti HELPPOA säätämistä. En sitä että autossa on satoja kiloja mittauslaitteistoa. Ne samat tiedot (ja enemmänkin) kun saa kunnollisella moottorinohjauksella ihan yhden johdon kytkemisellä siihen yhden tietokoneen näytölle.

Joillakin kun puhutaan olevan Volvo-lasit päässä, niin sulla ne taitaa olla LH-lasit ja vähän turhankin tiukasti silmillä. ;) Tai ei ne oo enää edes lasit, ne on silmälaput...
« Viimeksi muokattu: 01.09.2015, 11:25:01 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1600 : 01.09.2015, 11:38:01 »
Kun kerran aletaan rahasta puhumaan niin montakos kuutiota sitä E85:ta olikaan palanut tuossa säätötoimenpiteiden aikana?

Jotkut vaan haluavat moottorinohjaukselta muitakin ominaisuuksia kuin mitä LH pystyy tarjoamaan. Sulle ne riittää, se on käynyt kyllä selväksi ja ei mulla mitään sitä vastaan ole. On vaan osattava hyväksyä ne paljon puhutut faktat siitä että paljon parempaakin on tarjolla eikä tuputtaa sitä omaa ratkaisuaan ainoana oikeana ja parhaana mahdollisena. 20 vuoden aikana elektroniikassa on kuitenkin tapahtunut aika merkittävää kehitystä. Nykypäivän kaupalliset ohjaukset kun pystyvät aika helkkarin paljon parempaan kuin kymmeniä vuosia sitten kehitetty ruisku. On ulostuloja joilla ohjata ahtopainetta, vesiruiskua ym. Viemällä anturitietoja sisään boksiin taas saadaan helposti tehtyä vaikka minkälaisia suojatoimintoja ajatellen tilanteita missä joku asia meneekin pieleen ja kuski ei ehdi seurata mittareita/varoitusvaloja. Puhumattakaan säätämisen helppoudesta. Ja tällä tarkoitan ihan oikeasti HELPPOA säätämistä. En sitä että autossa on satoja kiloja mittauslaitteistoa. Ne samat tiedot (ja enemmänkin) kun saa kunnollisella moottorinohjauksella ihan yhden johdon kytkemisellä siihen yhden tietokoneen näytölle.

Joillakin kun puhutaan olevan Volvo-lasit päässä, niin sulla ne taitaa olla LH-lasit ja vähän turhankin tiukasti silmillä. ;) Tai ei ne oo enää edes lasit, ne on silmälaput...

 :2funny: :2funny: :2funny: Ei ole MITÄÄN lisättävää tähän paitsi vähän!!

On se ihme homma miten tuo yks mies jaksaa vääntää jostain helv*tin 1000hv ÄLHOOSTA.
Ikinä en olisi ruennut tuohon lh:n säätöön kun puolta helpommalla pääsee kun vaihtaa kunnolliseen moottorinohjaukseen (ja ei en tarkoita megaa vaikka sekin joillain toimii) ja tekee ite (tai teetättää jos ei osaa) sähköt kerralla kunnolla, ne 25 vuotta vanhat johdotki on niin pirun hyviä kun ne on tehtaalla sinne laitettu...semmosella nipulla kun pyyhkäsee jotakuta selkään niin siinähän kuolee on ne niin perk*leen kovia, hauraita ja jäykkiä jo!!

Kukin tehköön mitä lystää mut menee ihan täysin mielenkiinto lukee ton yhen jargonia kuinka lh sitä lh tätä joka helvetin topikissa!!
Ja lh:sta faktat pöytään miten ohjataan sähkösesti ahtopainetta, vesiruiskua, sekventiaaliruiskutusta tai jos haluaa suojauksen että auto sammuu itsestään kun esim. jännite nousee sallitun yli tai jos öljynpaine tippuu tietyn paineen alle??? +otetaan logia jokaisesta kanavasta mitä siinä purkissa on...
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1601 : 01.09.2015, 15:11:28 »
Kun kerran aletaan rahasta puhumaan niin montakos kuutiota sitä E85:ta olikaan palanut tuossa säätötoimenpiteiden aikana?

Jotkut vaan haluavat moottorinohjaukselta muitakin ominaisuuksia kuin mitä LH pystyy tarjoamaan. Sulle ne riittää, se on käynyt kyllä selväksi ja ei mulla mitään sitä vastaan ole. On vaan osattava hyväksyä ne paljon puhutut faktat siitä että paljon parempaakin on tarjolla eikä tuputtaa sitä omaa ratkaisuaan ainoana oikeana ja parhaana mahdollisena. 20 vuoden aikana elektroniikassa on kuitenkin tapahtunut aika merkittävää kehitystä. Nykypäivän kaupalliset ohjaukset kun pystyvät aika helkkarin paljon parempaan kuin kymmeniä vuosia sitten kehitetty ruisku. On ulostuloja joilla ohjata ahtopainetta, vesiruiskua ym. Viemällä anturitietoja sisään boksiin taas saadaan helposti tehtyä vaikka minkälaisia suojatoimintoja ajatellen tilanteita missä joku asia meneekin pieleen ja kuski ei ehdi seurata mittareita/varoitusvaloja. Puhumattakaan säätämisen helppoudesta. Ja tällä tarkoitan ihan oikeasti HELPPOA säätämistä. En sitä että autossa on satoja kiloja mittauslaitteistoa. Ne samat tiedot (ja enemmänkin) kun saa kunnollisella moottorinohjauksella ihan yhden johdon kytkemisellä siihen yhden tietokoneen näytölle.

Joillakin kun puhutaan olevan Volvo-lasit päässä, niin sulla ne taitaa olla LH-lasit ja vähän turhankin tiukasti silmillä. ;) Tai ei ne oo enää edes lasit, ne on silmälaput...
Aamen.

Älä mikan suotta syytä minua tyhmäilystä, kyllä mulla on perusasiat tiedossa aika hyvinkin, lh:n säätöä lukuunottamatta.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2015, 15:13:54 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1602 : 01.09.2015, 16:31:38 »
Ei tässä tarvitse vääntää asiasta. Faktat ovat faktoja ja uskomukset uskomuksia.

Jos haluat käyttää jotain muuta ohjausta, niin ole hyvä vaan. Täysin oma valintasi.

 :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu

Jälleen kerran olet ISON takaraivoläpsyn ansainnut tyhmäilystä!  :nohnoh


Tämä on todella hienoa tapaa taas ilmaista sinun omaa kantaasi, vielä ihmettelet kun noin kaikilla muilla paitsi Kouvolalaisilla ja Kouvolalaisilla opetuslapsilla menee hermot.


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1603 : 01.09.2015, 17:52:34 »
:nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu :nuhtelu
 :nuhtelu
:nuhtelu

Tässä on nyt muutama läpsy liikaa.

Kehotan sekä Mikaa että muitakin hieman vetämään henkeä ja rauhoittumaan.

LH ei ole kaikille se paras vaihtoehto. Vaikka se varmasti monelle on sitä.

Tämä kehoitukseni on varmaankin tällä ymmärretty eikä mun tarvi kaivaa moderaattorin työkalupakista sitä viiden kilon hienosäätöbanaania esille?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1604 : 01.09.2015, 23:07:09 »
Missä LH jetti vehkeessä on 1000 heppaa? Ihan kaverin puolesta kyselen kun se on tossa vieressä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Futurez  Kulkukoira