KL-varaosat  Race.fi

Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa

  • 255 Vastauksia
  • 133710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovoreising

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #150 : 10.06.2014, 22:40:03 »
Kysympä täällä...

Mikä vaihdeloota kävisi vinokoneen perää joka tulisi Volvo 144 ?
Kaikki tietysti saa käymään kun rakentaa mutta näin koskematta viellä vaihteistotunneliin ja kardaanitunneliin..

m46 vai m47? M90 ei käy?

Mites kardaani, mitkä kävis vakioperään?




Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #151 : 11.06.2014, 11:28:08 »
Jos 140 on lähtöjään lyhytkeppinen niin silloin ei tarvitse muuttaa koria M4x laatikoille ja niiden omat 240 kardaanit käyvät. M90 saattaa vaatia tunnelin naputtelua parista paikasta, riipuen koneen asemoinnista. Perän laipan joutuu todennäköisesti vaihtamaan isompaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa azu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #152 : 18.06.2014, 19:21:54 »
Tässä säikeessä on mainittu, että M41 peruslaatikko olisi sama kuin M40 pl. pääakseli ja takapääty, mutta VClassics:in artikkeli sanoo, että lisäksi öljyn täyttöaukko on M41:ssä ylempänä. Jos nyt lähdetään siitä, että tuo pitää paikkansa, niin saako M40+ylivaihde yhdistelmään jotenkin oikean määrän öljyä kun laatikko on paikallaan? Saako öljyä sisään esim. kabiinin kautta jos irroittaa kepin tai onko tuo öljyn tason ero niin pieni että riittää jos nostaa autoa toiselta kyljeltä niin että se on hieman vinossa tms?

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #153 : 19.06.2014, 20:52:28 »
Tässä säikeessä on mainittu, että M41 peruslaatikko olisi sama kuin M40 pl. pääakseli ja takapääty, mutta VClassics:in artikkeli sanoo, että lisäksi öljyn täyttöaukko on M41:ssä ylempänä. Jos nyt lähdetään siitä, että tuo pitää paikkansa, niin saako M40+ylivaihde yhdistelmään jotenkin oikean määrän öljyä kun laatikko on paikallaan? Saako öljyä sisään esim. kabiinin kautta jos irroittaa kepin tai onko tuo öljyn tason ero niin pieni että riittää jos nostaa autoa toiselta kyljeltä niin että se on hieman vinossa tms?

Loistavan sivuston olet löytänyt, asiaa on valtavasti.

Onko joku siis tehnyt M41-lootan yhdistämällä ylivaihdeosion M40-laatikkoon?

M41 kanssa öljy on helpointa lirauttaa juuri kabiinista käsin jahka sen kepin ensin irroittaa.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #154 : 19.06.2014, 21:57:04 »

M41 kanssa öljy on helpointa lirauttaa juuri kabiinista käsin jahka sen kepin ensin irroittaa.
Ja tämä pitkän vaihdekepin kanssa. :)
144-70

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #155 : 22.06.2014, 20:50:06 »
Minkäs verran tuommosesta hitsatusta "tonnikopasta" on käypänen markkinahinta? onko niille kysyntää? kannattaako ruveta tekemään harrastuksen rahottamiseks?

Työmaalla olis vehkeet millä tehä ja votkapullolla voi koittaa lahjoo koneistajan ajamaan pinnat hitsauksen jälkeen suoraks, ilmeisesti tuo koneenpuoli riittää?
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #156 : 22.06.2014, 21:44:16 »
Minkäs verran tuommosesta hitsatusta "tonnikopasta" on käypänen markkinahinta? onko niille kysyntää? kannattaako ruveta tekemään harrastuksen rahottamiseks?

Työmaalla olis vehkeet millä tehä ja votkapullolla voi koittaa lahjoo koneistajan ajamaan pinnat hitsauksen jälkeen suoraks, ilmeisesti tuo koneenpuoli riittää?

Ite kun tein niin ajon vaan vaihteiston puolen, sen jälkeen kun olin oikaissut koneen puolen prässillä muotoon  :D
Sen verran veteli ettei menny paikalleen lohkoon. Pari milliä piti prässätä sumppuun...

Poissa azu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #157 : 22.06.2014, 23:54:44 »
Onko joku siis tehnyt M41-lootan yhdistämällä ylivaihdeosion M40-laatikkoon?

M41 kanssa öljy on helpointa lirauttaa juuri kabiinista käsin jahka sen kepin ensin irroittaa.
Hienoa, tuo helpottaa elämää huomattavasti.

Joo, mulla on PV:ssä M40+ylivaihdeosio. Enpä ollut rekisteröinyt asiaa aiemmin, mutta kun nyt kävin auton alla selvittämässä ylivaihdeosion tyyppiä sekä öljyvuotoa niin samalla kiinnitin huomiota, että varsinaisen laatikon tyyppikilvessä lukee M40. Vaikuttaisi että vuotoa on eniten tullut just täyttöaukosta, joten voisi epäillä että siellä on (ollut) öljyä yli sen alatason. Pitää nyt jossain välissä tiivistää se ja vaihtaa samalla uudet öljyt.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #158 : 29.06.2014, 00:07:20 »
Perskeles, miten nyt saan mylkättyä tuon 240:n (m46) kardaanin Amazoniin. Eihän tuota saa pujotettua mitään kautta paikalleen?!  :o Ottaa etulaippa kiinni kardaanitunneliin takakautta pujotettaessa, ja etukautta on muuten sitten vähemmän tilaa. Eipä paljon kiinnostas irrotella laatikkoakaan...

Poissa 244GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #159 : 29.06.2014, 01:05:53 »
Tietoa Kaipaisin... Eli M410 laatikkoon tiivisteitä mistä?
Laatikossa on kiinni se Laylock:in J tyypin ylivaihdeyksikkö. Tarvis saada ainakin se laatikon ja kopan väliin tuleva paperitiviste ja ehkä laatikon ja ylivaihteen väliin kans.

Wetteri tarjoo ei oota, VP-autoparts ei tunne sitä kopan tiivistettä samoin, kuin GCP, CVI-automotive ja Skandix. Stefojahan saa laakeriliikkeistä yms.

Ja Auto on vm.1969 164
Nykyiset: BMW e39 530dA -02 - Volvo 245 (B230F+M47) -90 - Volvo 164 (B30A+M410 145Hv) -69
Entiset kulkineet: Citroen Xsara HDi -02 Volvo S60 2.5T AWD -03 - Volvo 850 T5 -94 - Volvo V70 20V -97 - Volvo 244GL (B23A+M46) -82

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #160 : 29.06.2014, 01:08:23 »
Perskeles, miten nyt saan mylkättyä tuon 240:n (m46) kardaanin Amazoniin. Eihän tuota saa pujotettua mitään kautta paikalleen?!  :o Ottaa etulaippa kiinni kardaanitunneliin takakautta pujotettaessa, ja etukautta on muuten sitten vähemmän tilaa. Eipä paljon kiinnostas irrotella laatikkoakaan...

Mä pujotin ensin kardaanin ja sit vasta laitoin laatikon paikalleen. Oli ainut vaihtoehto kun en halunnu ruveta lattiaa enää laikkaamaan...

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #161 : 29.06.2014, 01:28:53 »
Mä pujotin ensin kardaanin ja sit vasta laitoin laatikon paikalleen. Oli ainut vaihtoehto kun en halunnu ruveta lattiaa enää laikkaamaan...

Vitja kun ois älynny aikasemmin. Kävi jo mielessä tuo kardaanitunnelin "lattian" muokkaaminenkin, mutta onpa sitten se käsijarrusysteemi siinä edessä. On tämä mukavaa, kun ei ole nosturia, eikä monttua.

Ostin ysisatkun kannatinkumin, sen arvelin survoa paikalleen. Ihan ei sovi sekään kunnolla kardaanitunneliin, jää jotain 10mm kardaanitunnelin katosta kumin yläosaan, johtuen ysisatkun kumin hieman turhan suuresta halkaisijasta. Toiminee noinkin. Ysisatkun kannatinkumissahan on kätevästi rautainen ulkokuori varustettuna 8mm kierteillä, tekee vaan Aman omiin korissa oleviin kierteisiin sopivan korvakon, joista sitten pultit noihin ysisatkun kannatinkumin kierteisiin.

Edit: menihän se paikalleen. Laatikon kannakkeen kun irrotti ja laski laatikkoa niin alas kuin pystyi, sai etupätkän ujutettua laatikon päälle ja sieltä sujautettua tunneliin. Ei kyllä ollut yhtään ylimääräistä tilaa. Oisin tehnyt loppuun asti, mutta loppui hitsausvehkeistä kaasu niin ei saanut taikinoitua korvakkoa kannatinkumille.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2014, 00:49:22 kirjoittanut Amanssi »

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #162 : 17.07.2014, 09:32:19 »
No niin. Nyt kun tuolla omalla Amazonilla on ajanut jo jonkin aikaa ja pitkiäkin matkoja, olisi kysymys. Auto on siis 1.8 ja 3 lovinen , olen ajatellut nappinelosen asennusta ja kysynkin, onko 3 ja 4 lovisessa samanlainen ylivaihdeyksikkö ? Vaikeaa varmasti on hommata tuollainen mutta se ostetaan sitten vaikka Englannista tai ruotsista =)
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #163 : 25.07.2014, 11:44:17 »
No niin. Nyt kun tuolla omalla Amazonilla on ajanut jo jonkin aikaa ja pitkiäkin matkoja, olisi kysymys. Auto on siis 1.8 ja 3 lovinen , olen ajatellut nappinelosen asennusta ja kysynkin, onko 3 ja 4 lovisessa samanlainen ylivaihdeyksikkö ? Vaikeaa varmasti on hommata tuollainen mutta se ostetaan sitten vaikka Englannista tai ruotsista =)

Nakkaa vaan ihan suosiolla siihen se M40. Pääset huomattavasti halvemmalla.

Mites, tuossa ajellessa on juohtunut sellainen asia mieleen, että käykös tuohon tonninkopan jatkoksi sitten vinokoneen automaatti?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikko M30 M40 M45 M46 M47 veteraanissa
« Vastaus #164 : 25.07.2014, 12:05:49 »
Nakkaa vaan ihan suosiolla siihen se M40. Pääset huomattavasti halvemmalla.




Mutta tilanne ei muutu miksikään kun m30 sekä m40 isoin vaihde on suora.

 

Samppasport  Futurez