Autodiagnoosi  Carcom Oy

Sytytys pätkii ahdoilla. Luultavasti puolat vaihtoon. mitkä puolat bolt on?

  • 33 Vastauksia
  • 17389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Sytytys pätkii ahdoilla noin 1.5bar jälkeen nykyttäen eli silloin tällöin pätkäsee. Tulppina olen kokeillut denson ja ngk tulppia mut ei selvää eroa ole molemmilla pätkii. (NGK b9eg racing) on kokeiltu ja denson vastaavia. Uusilla tulpilla pelaa hetken. Kärkiväliä on kokeiltu muuttaa 0.4-0.7mm välillä. Nyt on laitettu briskin turbo ds tulpat ja sama oire jatkuu. Uudet vakio tulpan johdot ja jokaiselle tulpalle oma puola. Puolille pidennetty sytytys aikaa ja pulssia, mutta ei paljoa puolien virtarajottimen takia.

Eli puolissa luultavasti liian vähän potkua, kun ei pelaa. Niin mitkä puolat oisi suoraan edellisten tilalle sopivat? http://autotune.fi/tuote/466/suorasytytyspuola-gm-ls2-tarvike-liittimella   tollaset paikallaan tällä hetkellä.

 Lisään tähän vielä speksit. eli b230 betonoitu lohko, h-profiileilla, wisecon männillä, 531 46/38 venoilla, hiotulla kepillä. plenium imusatsi, pulssipakosatsi hx40 superi, iso ivecon cooleri, polttoaineen pumppuna aeromotiven pumppu riittänee noin 1000hv. moottorin ohjauksena atdriveboard ms3 prosessorilla, eli sekventaali sytkä ja ruiskutus. 1000cc suuttimet. Takapyörältä ajettu ulos yli 400hv 98e bensalla.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2014, 16:08:37 kirjoittanut Vinokone »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #1 : 22.07.2014, 01:01:41 »
Sytytys pätkii ahdoilla noin 1.5bar jälkeen nykyttäen eli silloin tällöin pätkäsee. Tulppina olen kokeillut denson ja ngk tulppia mut ei selvää eroa ole molemmilla pätkii. (NGK b9eg racing) on kokeiltu ja denson vastaavia. Uusilla tulpilla pelaa hetken. Kärkiväliä on kokeiltu muuttaa 0.4-0.7mm välillä. Mitä tulppaa porukka käyttänyt?

Varmaan ihmisiä kiinnostaisi auto, moottori ja moottorinohjaus. Jos kipinä ei riitä niin kipinä ei riitä, siihen ihan älyttömiä saa tulpalla tehtyä muutosta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #2 : 22.07.2014, 01:51:09 »
Oletetaan, että vinkone. Kaverin b230ft (1.0bar) pätki kans 5k rpm, kunnes laitoin Boschin tulpat.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #3 : 22.07.2014, 14:40:33 »
Jakajasytkä ei tahdo jaksaa paljoa päälle 1,5bar, jos ahdin on kokoluokkaa hx35->. 400hv on aika kipuraja tikissä olevilla johdoilla + muilla vermeillä. Jos sytkäpuola ei jaksa antaa kipinää, ni se ei vaan jaksa, kun sylinteripaine kasvaa tarpeeksi. Siihen ei auta kun sytytyslaitteiston vaihto, tulppien vaihto uusiin auttaa varmasti, koska toiminta on juuri siinä rajoilla, että jaksaako uusilla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #4 : 22.07.2014, 15:14:42 »
Laadukasta sähköletkua ja tehokkaampaa puolaa tilalle. Sit pyörijän yms osien tarkastus ja uusinta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #5 : 22.07.2014, 16:23:28 »
Se 30 vuotta vanha volvon orkkis puolakaan tuskin on tehokkaimmasta päästä.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #6 : 22.07.2014, 17:33:51 »
lisäilin vähän speksejä!  :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #7 : 24.07.2014, 16:45:14 »
Vahva veikkaus on se, että puolista loppuu papu!
Eli kipinän jännite ei ylitä läpilyöntijännitettä sylinterissä.

Jos puolan latausajat ovat oikeat, niin silloin auttaa enää puolien vaihto suurempi jännitteisiksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #8 : 24.07.2014, 23:10:16 »
Vahva veikkaus on se, että puolista loppuu papu!
Eli kipinän jännite ei ylitä läpilyöntijännitettä sylinterissä.

Jos puolan latausajat ovat oikeat, niin silloin auttaa enää puolien vaihto suurempi jännitteisiksi.

Mitä arvoja ootte pitäny lataus aikoina?

Eilen illalla pelastaas moitteetta kun keli oli alta 20astetta. oli samat tulpat kiinni

Perus tulpilla BPR8es ei pysty ahtamaan kun reilu 1.2 kiloo ku alkaa nykii.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #9 : 25.07.2014, 02:28:44 »
Mitä arvoja ootte pitäny lataus aikoina?

Eilen illalla pelastaas moitteetta kun keli oli alta 20astetta. oli samat tulpat kiinni

Perus tulpilla BPR8es ei pysty ahtamaan kun reilu 1.2 kiloo ku alkaa nykii.

Latausaika on puolasta kiinni ja valmistaja määrittää sen.

Oireistasi päätellen, homman nimi on se, ettei kipunan papu vaan yksinkertaisesti riitä, eli jännitettä pitäisi olla enemmän kuin nykyisin!

Mitkä puolat sinulla on kiinni?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #10 : 25.07.2014, 16:47:46 »
Ootko kokeillu ihan perus 6-7 lämpöarvon tulppaa? onko varma ettei mikään johto lyö läpi?
9ngk tulppa on aika kylmä. Jos tulppa on liian kylmä se ei toimi itsepuhdistus alueella, tulppa nokeentuu ja lakkaa pelaamasta.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #11 : 25.07.2014, 22:14:14 »
Puolat on Suorasytytyspuola GM LS2. en usko niiden olevan liian tehottomat. tulpan johdot on uudet alkuperäiset ja mahollista on tietysti että lyö läpi. ei olis eka kerta. tilasin nyt briskin DS koville ahdoille tarkotetut iridium tulpat (ngk 8 ) lämpöarvolla. saa nähdä miten niillä  pelaa! Olen ajellut 7-8 lämpöarvolla olevilla perus tulpilla ei siedä painetta yli 1.3 bar niillä. ei ole 9 tulpatkaan nokeentuneet juuri yhtään ihan reunoilta vähän, kärki on kahvin ruskea.

Paikalla kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #12 : 25.07.2014, 23:58:51 »
Oletko kokeillut pudottaa latausaikoja?
Mulla samoilla puolilla hävisi myös kipinä ahdoilla ja latausaikoja pidennettiin eikä vaikuttanut.
Sitten laitettiin 4,5ms-->3,9ms jolloin ongelma hävisi.
Puolissa on sisäinen suoja joka katkaisee jos on liian pitkä lataus.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #13 : 26.07.2014, 00:54:40 »
Jostain muusta johtuu kyllä kuin tulpasta. Itekin ajellut NGK:n perus 7 lämpöarvon tulpalla 0,55 kärkivälillä 1,5-1,6bar ahdoilla ilman ongelmia perus hukkakipinäpuolalla sekä 1,4bar paineella jakajasytkälläkin 400hv teholuokassa vinokoneessa. Kaiken lisäksi puola oli ehkä 20v vanha orkkis. Ja onpa noita jotka ajaa samalla tulpalla isommallakin ahtopaineella ns. kunnon tehoilla.
Latausaikaa onkin jo ehdoteltu aiemmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sytytys pätkii ahdoilla, mikä tulppa? vinkkejä?
« Vastaus #14 : 26.07.2014, 14:45:46 »
Puolat on Suorasytytyspuola GM LS2. en usko niiden olevan liian tehottomat. tulpan johdot on uudet alkuperäiset ja mahollista on tietysti että lyö läpi. ei olis eka kerta. tilasin nyt briskin DS koville ahdoille tarkotetut iridium tulpat (ngk 8 ) lämpöarvolla. saa nähdä miten niillä  pelaa! Olen ajellut 7-8 lämpöarvolla olevilla perus tulpilla ei siedä painetta yli 1.3 bar niillä. ei ole 9 tulpatkaan nokeentuneet juuri yhtään ihan reunoilta vähän, kärki on kahvin ruskea.

Tulppa ei vaikuta suoraan läpilyöntijännitteeseen, vaan paine sylinterissä.
Lämpöarvollakaan ei ole merkitystä läpilyöntijännitteeseen. Teknisesti on aivan sama, onko tulppa 5 vaiko 9 lämpöarvolla, sillä samalla jännitteellä ne sen kipunan saavat hyppäämään samassa sylinterissä. Lämpöarvo vaikuttaa enemmän tulpan puhdistumiseen ja nakutusherkkyyteen (hehkuva piste). Piikkikärkiset tulpat antavat tasoitusta tavallisiin verrattuna läpilyöntijännitteen laskuna, sillä varaus purkautuu helpoiten kärjestä.

Puolan teho ei ole tekemisissä sen antaman maksimijännitteen kanssa, joka on ahdetuissa se erittäin tärkeä kriteeri.
Esim. turbobvinokoneen vakio puolassa on kyllä hyvin tehoa, muttei maksimijännitettä. Joten vähänkin isommilla ahdoilla se kipuna ei enää hyppää siellä missä pitää.

Kovin paljoa en löytänyt tuosta LS2 puolasta hyviä datoja, mutta vaikuttaa sille, ettei sen maksimijännite oli kovinkaan kummoinen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi