Keskustelua Volvoista > Offtopic
hitsauskonetta ostamassa
<< < (63/75) > >>
o_j:

--- Lainaus käyttäjältä: razori - 06.07.2016, 17:58:40 ---Turusta, Palosammutin PS Oy, 6kg hiilaripullo säätimineen, täyttöineen, katsastuksineen posteineen ym oli mulla 175e

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä tietää. Vois kysellä täytön/katsastuksen hintaa omalle.
Harri94:

--- Lainaus käyttäjältä: o_j - 06.07.2016, 19:15:30 ---Hyvä tietää. Vois kysellä täytön/katsastuksen hintaa omalle.

--- Lainaus päättyy ---

Ei voi muuta kun suositella, Itse täytän kaikki hiilaripullot kyseisen firman kautta. Asuu tässä lähistöllä, ehtoolla vie tyhjän pullon, niin tulee takasin seuraavalla päivällä täytettynä ja todella kohtuulliseen hintaan.   O0 8)
Tome-:
Mitä suosituksia tulis hitsauskoneelle, jolla lähinnä ajatus pieniä hitsauksia tehdä. Esim. Pakoputkea ja mahdollisesti pieniä alustan ruostekorjauksia, tms.

Esim. Biltemassa näkyy jotain valovirtakoneitakin olevan. Tässä vaiheessa ilman suojakaasua olis tarkoitus pärjätä. Millainen mig menettelee? Halvita kuraa ei kannata ostaa, mutta sellainen edullisemman pään kustannustehokas kone haussa.

Voimavirtaakin voi harkita, sellainen puikkokone kyllä löytyy, mutta ei oikein ole jaksanut käyttää..
Jambo:
Tuo ydintäytelanka sopii äärimmäisen huonosti mihkään pellin ja pakoputkien heppailuihin. Kyllä silläkin hitsaa mutta, melkosta tuskaa se on. Jos koneessa riittää potkua se sopii kyllä paksummille ainevahvuuksille ihan hienosti. Tehoton valovirta-MIG ja ydintäytelanka on kelvoton yhdistelmä.

Itse kattelisin tuossa tilanteessa ihan suosiolla käytettyä konetta + kaasupulloa. Jos sitä konetta ei tarvitse kuljetella mukanaan niin ehdottomasti voimavirta-kone, jälkeenpäin muuten kaduttaa. Toki nykypäiväsillä invertterikoneilla tekee jo valovirtasinakin kummasti, mutta hintaa on likemmälti tonni  :P

Mikä on budjetti?
j_m_k:
Jätä mig kauppaan jos rahat ei riitä myös kaasuun. Tämä on vain minun mielipide. Pari kertaa oon täytelankaa yrittänyt hitsata, eikä siitä mitään tullut.

Polttimen (kaapelin) pitäisi olla about 2.5-3m pitkä ja mielellään vaihdettavissa. Syöttörullat saisi olla kiinni jossain muovia lujemmassa materiaalissa. Jos em. asiat on kunnossa niin kone on luultavasti ihan asiallinen.
Navigaatio
Viestien etusivu
Seuraava sivu
Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta