Elekma  Autoracing

V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.

  • 55 Vastauksia
  • 22762 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #30 : 08.02.2015, 13:06:28 »
Muistelen että sisäkierrolla ei ollut vaikutusta. Mutta pitääpä testata. Kun auto on täysin lämmin niin kylmä viima lakkaa tai ainakin vähenee selvästi eli tuossa sun teoriassa ois siis mieltä. Suodatinkotelo on toisessa päässä kojelautaa ja vuotava kylmä ilma joutuu kulkee niin pitkän matkan läpi lämpimän kojelaudan sinne ohjauspylväälle et ehtii lämmetä
« Viimeksi muokattu: 08.02.2015, 13:07:59 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa javel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #31 : 08.02.2015, 17:15:45 »
Ei se mitään teoriaa  ole ei minun autossa ainakaan ilma kerinyt lämitä kyllä se kylmänä tuli .Se kotelorikotaan aika useasti raittarin vahdossa , sen saa selville parhaiten kun panee puhaluksen päälle ja kämmenellä koittaa sieltä kotelonalta takaa jostulee puhalusta silloin se vuotaa sieltä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #32 : 08.02.2015, 18:56:07 »
Jaa.. Mulla ei kyllä koskaan ole tullut kylmää muualta kun ohjauspylvään tienoilta. Vänkärin paikalla ei mitään viimaa. Mutta tutkinpa tuon kotelon kun kerkeän
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #33 : 04.01.2016, 00:17:56 »
Löytyykö tähän ongelmaan  joku "konsensus" nykyään?  Hieman on ärsyttävä ominaisuus kyllä tuo rattiakselin koteloinnista polville puskeva pakkas ilma.  En edes jumalauta nappisilmä ladassa ole tällaisiin ongelmiin törmännyt ;D

Toinen epäilyttävä juttu on tuo lämpenemisnopeus taikka sen hitaus.  2.5t pannu kyseessä ja tuonne 65-70c nurkille lämpiää suhteellisen rivakasti -10 asteesta, mutta sen jälkeen lämpeneminen on todella hidasta. Termostaatti aukeaa kyllä vasta siellä 86-89 asteen tienoilla, mutta tuntuu laskevan läpi jo hiukan aikaisemmin.  Liekö ominaisuus vai uutta termostaattia vailla?
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #34 : 06.01.2016, 00:17:11 »
Löytyykö tähän ongelmaan  joku "konsensus" nykyään?  Hieman on ärsyttävä ominaisuus kyllä tuo rattiakselin koteloinnista polville puskeva pakkas ilma.  En edes jumalauta nappisilmä ladassa ole tällaisiin ongelmiin törmännyt ;D

Toinen epäilyttävä juttu on tuo lämpenemisnopeus taikka sen hitaus.  2.5t pannu kyseessä ja tuonne 65-70c nurkille lämpiää suhteellisen rivakasti -10 asteesta, mutta sen jälkeen lämpeneminen on todella hidasta. Termostaatti aukeaa kyllä vasta siellä 86-89 asteen tienoilla, mutta tuntuu laskevan läpi jo hiukan aikaisemmin.  Liekö ominaisuus vai uutta termostaattia vailla?

Mä vaihdoin sen muovisen "pohjapanssarin" ehjään kun oli jotain aukkoja sahattu edellisen omistajan toimesta ja oli vähän revennykin. Lisäksi keula on tukossa ja sinne ohjauspylvään ja sen kotelon väliin tungettu solukumia. Minusta ei ainakaan pikkupakkasilla ollut ylen paha se viima. Pitääpä huomenna tutkailla taas kun pitää olla tien päällä ja ihan ois pakkastakin tiedossa. Mulla tuo kylmä viima tosiaan lakkaa kun auto on läpikotaisin lämmin. Siihen ei kyllä kauaa mene kun auto esilämmitetään käytännössä jokaikiseen talvistarttiin.

On kyllä tosiaan merkillinen käpy tuo viima tuolta rattiosastolta kun muuten on lämmitystsydeemit vimpan päälle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #35 : 06.01.2016, 14:45:40 »
Juu, sen verran ehdin diagnosoida tuota puhallusta, että sitä tosiaan esiintyy vain ja ainoastaan jos puhallus on joko manuaalisesti tai automaattisesti jaloille ja sisäilmankierto pois.  Eli viima on siis peräisin auton omasta puhaltimesta eikä ole ns. vuotoilmaa ulkopuolelta.

Lämpiämisnopeuteen sen verran, että tuo vanhempi suorakylkinen 2.4 vapari kyllä lämpenee yhtäkyytiä aina sinne 88c asteeseen ilman tuota loppuhidastelua.  Toisin sanoen viittaa vialiseen termostaattiin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 14:48:06 kirjoittanut SPK »
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #36 : 10.01.2016, 15:02:30 »
Kyllä sitä edelleen minullakin esiintyy. jagrullar palstalla joku tiesi että vaivaan on olemassa huoltokitti 30730566 mutta kuulemma saman asian ajaa kun tunkee riepua sinne. Tosin, riepua olisi minusta tungettava sen ohjauspylvään sisäänkin jos tuon viiman haluaisi täysin estää kun sitä tunkee sieltä ratin ja pylvään saumastakin :facepalm: Olisipa mukava kuulla Volvon ukoilta että miksi, oi miksi tuo ongelma on jätetty korjaamatta.. Valitusta kun löytyy alkupäänkin mkII omistajiltakin ja tätähän valmistetiin aika monta vuotta
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 15:05:04 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa vollefreek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #37 : 16.01.2016, 08:42:03 »
kylmää jaloille, tuossa kävi yksi volle laitossa jossa tuli kylmää jaloille ja kun hetken tutkin niin selvis että lämppärin kennoa oli joskus vaihdettu ja se "pehmuste" joka on kennon reunoilla niin oli pikkasen huonosti ja puhallin pääsi puhaltamaan raikasta ilmaa kennon vierestä jalkatilaan eli pakkasella aikas tavalla kylmää tulee, pikkasen lisää pehmusteita kennon väliin ja johan rupes vain kennon läpi puhaltamaan ja vielä lämmintäkin  ;)  siis kyseessä -00 ja uudemmat v70 vollet ja sama kenno näyttää olevan 90 ja muissakin volleissa, siis jos ois samoja oireita toisillakin.

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #38 : 16.01.2016, 13:23:44 »
Tämäkin mahdollisuus tuli tutkittua, mutta vika ei ole ainakaan minun tapauksessa tuossa kohtaa. 
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #39 : 20.01.2016, 23:14:53 »
http://youtu.be/xsDYdsbPfSg

Tuossa video kennon vaihdosta. Pitäis ehtiä tutkia tuota osastoa josko vuotais se kennon tiiviste. Epäilenpä ettei vuoda..liian helppo ois jos siellä vika piilisi

Edit: voisi olla ideaa ottaa nuo muovit pois ja ajella jokunen pakkaspäivä. Ehkä silloin selviää paremmin että mistä se viima hönkii
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016, 12:16:28 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #40 : 22.02.2016, 16:00:18 »
Mulla oli S60 -03 vuosimallin Volvon kanssa ongelmia tänään lämmityksen kanssa. Ihmettelin ajaessa,että aivan kuin jostain pukkais kylmää ilmaa... siinä sitten kädellä tunnustelin kojelaudan suuttimia,kuskin puolelle tulee lämmintä ja apukuskin paikalle selvästi viileämpää. Ihmettelin,että mistähän tämä ja muistelin,että jossain radion nappuloitten lähellä pitäis olla sisätilan ilmalämpöanturi tms. Arvelin,että jos se on pölyinen,niin saattaa herkästi senkin myötä sekoilla nuo lämmöt. Ei siinä,pölyinenhän se oli,siitä ritilän läpi varovasti paineilmaa,tuntui ainakin että rupes pelaamaan taas normaalisti.

Mistä muusta tuo voi johtua? Ilmastoinnin/lämmityslaitteen läpät kalibrointia vailla? Lämmityslaitteen kenno? Ennen kun puhaltelin siitä anturista pölyjä,kokeilin sisäilmankiertoa laittaa päälle,en ole varma oliko niin isoa vaikutusta. Sitten pökkäsin ilmastoinnin päälle,en usko että mitään sekään vaikutti. Nämä oli nyt tällaisia hätäisiä kokeiluita.

Pitää nyt vähän seurata,että jatkuuko sama. Onko näitä sisäilmatilan lämpöantureita muuallakin autossa kuin tuossa radion paneelin alapuolella?

Paikalla anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #41 : 22.02.2016, 19:18:15 »
Onko näitä sisäilmatilan lämpöantureita muuallakin autossa kuin tuossa radion paneelin alapuolella?

Ei..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #42 : 22.02.2016, 19:39:39 »
Näin näyttäis olevan,mitä kävin autoa ihmettelemässä. Pitäskö muuten termostaatti aueta 90 asteessa yleensä ottaen näissä Volvoissa? Ainakin omassa kulkineessa lämmöt on 86-88 välillä,olettaisin että normaali kun viisari normaalisti pystyasennossa pojottaa taulussaan.. nämä lämpötilatiedot OBD pistokkeen kautta tarkistettuja. Lämmintä kyllä on,ihmetytti vaan toi ilmastoinnin sekoilu.

Jos toistuu,niin sitten pitää ottaa sisäilman lämpöanturi irti ja putsata kunnolla. Jos ei sillä kummene,niin testata toi lämppärin kenno ja jos se vaikuttais olevan ok,niin läppien kalibrointi. Kahtellaan nyt toistaiseks..

Itseasiassa vanhemmassa kulkineessa (V70 -97 vuosimallia) sama juttu,mutta vähän lievempänä. Ei ole häirinnyt niin pahasti,että olisin alkanut tutkimaan tarkemmin. Tuossa autossa on ainakin useampi sisäilman lämpöanturi,ellen ihan väärin muista...
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 19:41:58 kirjoittanut D5S60 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #43 : 05.12.2016, 20:17:33 »
Pakkaset alkoi ja taas tiedossa tuulta munille. Kylmää sellaista. Etenkin kun lähtee liikkeelle ja puhallin hönkii täysiä niin kaikista "oikeista" paikoista eli siis suuttimista hönkii lämmintä mutta ohjauspylvään sisältä jääkylmää suoraan munille. Sitten kun auto lämpenee ja puhallus vaimenee niin ohjauspylväänkään sisältä ei enää höngi kylmää ja sekin lämpenee. Minusta kennon tiivistys näytti olevan ok mitä sitä kerran kattelin.

Onko kukaan keksiny täsmälääkettä..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #44 : 06.12.2016, 18:33:56 »
Pakkaset alkoi ja taas tiedossa tuulta munille. Kylmää sellaista. Etenkin kun lähtee liikkeelle ja puhallin hönkii täysiä niin kaikista "oikeista" paikoista eli siis suuttimista hönkii lämmintä mutta ohjauspylvään sisältä jääkylmää suoraan munille. Sitten kun auto lämpenee ja puhallus vaimenee niin ohjauspylväänkään sisältä ei enää höngi kylmää ja sekin lämpenee. Minusta kennon tiivistys näytti olevan ok mitä sitä kerran kattelin.

Onko kukaan keksiny täsmälääkettä..?

Itsellä puhalsi kylmää kennon tiivisteen vierestä. Tiiviste oli yhdestä kohtaa kadonnut alhaalta siten, että siinä oli 10 senttiä pitkä rako. Laitoin pesusienestä leikkaamani suikaleen siihen eikä enää puhalla.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016, 18:38:09 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

 

Elekma  Autoracing