Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Siniin 945 - wannabe Classic

  • 79 Vastauksia
  • 26422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #60 : 05.12.2016, 20:16:54 »
Nää on näitä savipyörien juttuja ;D

En todennu tarpeellisiksi, poistin kummatkin.

Kaikki tyylillään ja onhan orggistyyli rock :)
Reiättömät ajovalojen aluslistat taitaa saada rahalla, vielä kun sais reiättömän takalasin jollakin, niin sitte kelpais mullekin  ;)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #61 : 05.12.2016, 20:34:47 »
Meinasin jo innostua tuon takalasin pyyhkimen kanssa, että hommaan samallaisen ja nakkaan kiinni. Ei se näköjään käykkään niin. Pitää jatkaa sitä ''pesismailan'' ettimistä.  :D

Siisti peli tämä on kyllä kaikin puolin ja asiallisen näköstä tekemistä! S*  O0
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #62 : 05.12.2016, 21:17:58 »
Mäkeen koko takalasinpyyhin ethän sitä kummiskaan käytä :)
Itse ainakaan raaski naarmuttaa lasia ja enään ei ees pysty ;D ;D

Et niin, sillä pyyhkimesi on takakontissani kirjaimellisesti!  ;D

Minä käytän tuota takalasin pyyhintä aikas ahkerasti, kuten tänään tzadissa käydessäni, lauantainan pöndeltä tullessani....

Eli aina kun takalasi suttaantuu/lumeentuu, koska sieltä näkee sen takaa lähestyvän ajoneuvon paljon kauempaa kuin sivupeileistä. Varsinkin kun se välkyttelee sinistä.....   ::)  :2funny: 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #63 : 18.12.2016, 16:41:37 »
Vähän sisällötön päivitys tällä(kin) kertaa, mutta menköön...

Takavalojen tummennuksen tuoma "tunkkaisuus" alkoi kaivelemaan, joten tempaisin valot irti ja hioin tummat lakat pois. Samalla sai poistettua toiseen valoon jääneen haalistuneen kohdankin.
Muovitartuntaa ja pelkkää kirkasta lakkaa niskaan, niin johan ilme taas parani



Hämärä ehti jo tulla, ja autokin sottaantua kotimatkalla, kun kuvauskone jäi kotiin. Näyttää jopa ihan mustalle tuossa valossa koko auto muutenkin. Mutta huomattavasti mieleisempi kun aiemmin :)

Ei oikein sovikaan tällaiseen tummaan autoon tummennetut valot. Vaaleammissa/kirkkaammissa väreissä menee kyllä, kuten oli edeltävässä punaisessa seiskafarkussa.

Sinisestä kaupasta tuli uudet takaluukun kaasujouset vanhojen kiinalaisten tilalle. Yllätyin kumminkin ettei uudetkaan pumput nosta luukkua ylös, vaan sitä saa käsin avittaa  >:(
Tosin paljon vähemmän kun vanhoilla kiinalaisilla, ja luukku ei putoa alas yläasennosta ensimmäisestä hipaisusta. Lämpimänä toimii paljon paremmin kun pakkaskylmänä.
No, onpahan ainakin yritetty...

Siniseltä tuli myös uudet tuulilasin sivulistat.
Tässähän oli siis kromatut/kiiltävät, ja sivulistat oli vielä varmaan 760/960-mallista, koska olivat liian pitkät.
Ehjän, mustan ylälistan löysin omista varastoistani ja sen vielä kumimaalilla "entisöin" ennen asennusta.
Itse asennus ei mennytkään niinkuin Strömsössä...
Vanhat listat oli asennettu ihan miten sattuu, ja sen takia myös kiinnikkeitä rikki  :( Olis tietysti pitäny hommata samalla uudet kiinnikkeetkin.
No, uusitaan ne myöhemmin, kun listat tarvii vielä irrottaa katon maalausta varten kumminkin.



Kuva on yhtä selkeä kun edeltäväkin, ja ennen/jälkeen -kuva olis kertonu ehkä enemmän tilanteesta, mutta aina ei onnistu :D
Samassa hötäkässä maskistakin tuli musta. Sekin nyt paljon fiksumman näkönen kun kromireunainen edeltäjä :)

Totesin myös tuossa sirkkelinhakumatkalla että perän äänimaailma muuttuu koko ajan entistä erikoisemmaksi ja että ysin orggissumuvalot on ihan yhtä tyhjän kanssa... :D

Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

s73

  • Vieras
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #64 : 18.12.2016, 16:50:07 »
Kaasujousien pitäisi toimia ilman auttamista, joko vialliset tai väärät?

Ainakin sedanissa erilaiset kun on spoilerilla ja ilman spoileria. ???

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #65 : 18.12.2016, 17:10:26 »
Kaasujousien pitäisi toimia ilman auttamista, joko vialliset tai väärät?

Ainakin sedanissa erilaiset kun on spoilerilla ja ilman spoileria. ???

Kasipätkässä mulla aukeaa itsekseen ylös asti hienosti, ja kaikissa muissakin vehkeissä on tähän asti auennu.

Spoilerihan tuossa on, mutta se painaa yhtä paljon kun ohut lumikerros luukun päällä. Sedanissa muutenkin vähän eri juttu, kun jousilla on se spoikka nostettavana siellä pitkän matkan päässä saranapisteestä.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #66 : 24.12.2016, 15:28:27 »
Pappamutka is back!



3" ;D



Magnaflown rosterivaimennin ja muutama mutka perään. Kannakkeen askartelin myös rosterista.
Kaiken päälle vielä Bilteman paukkupullokuumankestoa, ettei niin loista auton alta.
Ei edes vuoda, ja vaimentaa sopivasti  :)

Eipä muuta tällä kertaa.

Hyvää joulua itse kullekin!  :tonttu:





Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #67 : 24.12.2016, 17:40:08 »
Tervetuloa 3tuuman pappamutka kerhoon!  :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #68 : 08.01.2017, 13:45:07 »
Badumm-tss!

Lisävaloasennuksen viikko.

Asensin tähänkin jo monet autot kiertäneet Boschin 225:t.
Ja näin heti ensialkuun kaikille valaisinbesservissereille ja -fanaatikoille,  KYLLÄ - ne ovat vanhat, vanhanaikaiset, tällä hetkellä umpilaittomat ja ties mitä vielä lisäksi. Mutta ne ovat äärettömän laadukkaat, kestävät ja toimivat. Eivätkä kuitenkaan aiheuta haittaa muille tienkäyttäjille, poliisia ja katsastusmiestä lukuunottamatta.
Ostan sitten joskus näiden rikkouduttua(jos koskaan edes rikkoutuvat) ja rikastuttuani uudet ja nykyaikaisemmat.

Kaikki varmaan on joskus tälläset nähneet, mutta tällä tavalla ne siinä nyt on:


Sisällä 45W xenon-muutossarjan polttimot, ja 70W nopeasti sytyttävät ballastit. Poikkeuksena aiempiin, tähän kytkin nyt myös parkit palamaan jostakin tuntemattomasta syystä...  :uglystupid2:

Kannake on plasmaleikattu hapiksesta, ja prässätty mutkalle niin, että valot saa auton ulkopuolelta irti.
Kannake on myös neljällä pultilla kiinni puskurin alupalkissa niin, ettei puskurin muoviin, maskiin tms. tarvitse porata reikiä tai tehdä koloja.
Palautuu siis orggiskuosiin hyvin nopeasti.
Samaan kannakkeeseen tein myös paikat ballasteille puskurin taakse, joten tarvittaessa neljä pulttia irroittamalla koko hökötyksen saa irti valoineen päivineen kesäsäilöön.


Samaisesta 2mm hapiksesta tein myös ylätuet valoille. Tarkoitus oli pärjätä ilman, mutta väpättäähän ne...  :(
Ylätukia varten kanttasin maskin taakse ajovalojen väliin samasta tavarasta kulmaraudan, mihin ylätuet kiinnittyy. Samaan rautaan on tarkoitus myöhemmin kiinnittää vaihteistoöljyn lisäjäähdytin.
Kannakkeen maalasin kumimaalilla mustaksi ettei niin erotu, mutta ylätuet puhalsin lasikuulalla vaan mataksi.

Lisävalojen koko johtosarja katkeaa maskin takaa vesisuojatuilla pikaliittimillä, joten niidenkin irroitus on helppoa ja nopeaa.

Akun viereen tein hapiksesta pienen telineen sulakkeille ja releille.


Samassa nipussa on myös aiemmin asennetut ajovalojen releistyksen sulakkeet. Johdot vedin kaikki mustaan suojasukkaan, niin ovat siististi eivätkä paista silmiin.

Kojelautaan vielä orggis lisävalokatkaisin, niin sekään ei muiden seasta erotu turhaan :)


Vielä tarvis käydä pimeissä jossain tasamaalla säätämässä valot hyvin kohdalleen, kun suuntauspömpelillä saa ne vaan vähän sinnepäin.

Nupiksi nappasin vielä päästölapun inssille tulevaan katsastukseen, ja totesin kaasujen olevan kuin uudessa autossa ikään  8)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #69 : 27.06.2017, 21:02:04 »
Mitäpäs tälle sitten.

Ajettu on ja katsastettukin. Tosin katsastusmiehelle mielipahaa aiheutti ameriikanvilkut ja aavistuksen ruostumaan lähtenyt pohjan vesireikä.
Ameriikanvilkuissa oli vielä ihan oikean väriset polttimotkin parkille ja vilkulle, mutta hyväksyntämerkintää kun ei löytynyt niin päivä oli pilalla...
Ihmettelin vaan että millanen E-merkintä sivuvilkkujen tilalla olevissa VOLVO-lätkissä kuuluu olla että ne kelpaa? Koska olivat insinöörin mielestä vain "Ei E-hyväksyttyä tyyppiä olevat valaisimet" :D

Taakse ostin Lesjöforsin kuormajouset paikalliselta Fixukselta, niin nyt oikeni aiemmin vallinnut takakeno-olemuskin. Aika näyttää pätkitäänkö noita lähemmäs maata, koska nyt on aika hyvä paahtaa metsäteitä ilman pohjakosketuksia  :sundaydriver:

Eräänlainen audio-askartelukin oli tuossa, mutta nyt sekin on nyt jo poissa. Tein 2DIN-soittimelle kiinnikkeen ylimmäiseksi keskikonsoliin lämmönsäätimien tilalle. Tarkoitus oli tehdä taas lämmönsäätimille paikka sitten soittimen alle.
Tämä idea kuopattiin paikallaan olleen Pioneerin DVD-navi -audion kokonaisvaltaisen paskuuden takia, ja siirrytään takaisin vanhaan 1DIN Clarioniin.
Videota saa jatkossa katsoa tabletilta, suuntaa karttakirjasta ja kompassista, sekä taaksepäin peileistä.

Aikaisemmin askarreltu ilmasuutin-mittaritelinekin on taas irrallaan ja työn alla. Hölmö seppä kun ei ekalla kerralla saanut taottua paikkaa kahdelle mittarille, niin tehdään nyt jälkikäteen sitten :idiot2: Koska seosmittari kumminkin on ollut hommattuna jo pitkään.

Ilmastointikin toimii taas. Onneks on niin hienot sadakelit taas että sitä melkein tarviikin...
Tässäkin mentiin taas perse edellä puuhun, ja todistin itse itselleni, että kunnon tutkimista ennen korjausta ei voita mikään. Vähän kun olis enemmän malttanu mittailla ja testata, niin olis säästyny monta hätäistä liikettä ja ehkä vähän rahaakin.
Kaikkihan alkoi siitä kun kansiremmontin yhteydessä nojasin ilmastoinnin painekytkimen liittimen poikki. Ajattelin että olkoot, sitä ei nyt tarvitse ja korjaan sen myöhemmin.
Hain motonetistä viimein uuden liittimen, ja sitä vaihtaessani huomasin että vanhat liitinnastat olivat jossain vaiheessa saaneet hieman maadoitusta ja kivasti vähän hitsanneet  :buck2:

No, uusi liitin paikalleen - ei toimi ilmastointi. Ei yllättänyt.
Hetki kytkentäkaavion mutustelua ja suoraan virtaa kompuralle - se toimii ainakin.
Toinen hetki kytkentäkaaviota ja mittausta - paneeli ei syötä jännitettä painekytkimelle.
Johtopäätös: paneeli rikki kun johdot ehjiä ja muut toiminnot paneelissa toimii.
jogiin:in romuosastolta toinen paneeli tilalle - ei toimi vieläkään
Vanha paneeli pöydälle ja auki. Sieltä paljastuikin magneettikytkimen releen sulanut liitos. Tinaa päälle ja testiin. - 12V tulee painekytkimelle, mutta kompura ei pyöri vieläkään. Perkele.
Painekytkimen tilalle hyppyjohto - kompura pyörii! WOOP!
Taas jogiin:in pihalle ja kaivelemaan painekytkimiä.
Täytin ilmastoinninkin samalla, mutta eipä toiminut vielä silläkään. Naksuttelin ja mittasin kaikki painekytkimet ehjiksi irrallaan - sen alkuperäisenkin  >:(
Sitten olikin ihan sama mikä painekytkin oli paikallaan, kompressori alkoi toimimaan normaalisti ja pitkäkatto viileni taas sisältä! WOOP-WOOP  ;D Ja vieläpä melko hyvin:



Sisälle tulee parhaimmassa tapauksessa siis n. 2-3 -asteista ilmaa  :puavo:

Eli painekytkimen johtojen oikosulku oli aiheuttanut paneelin piirilevyllä olevan magneettikytkimen releen yhden navan tinauksen sulamisen ja vanha painekytkin oli vaan syystä tai toisesta jumissa. Kaikki tämä olisi ollut helposti selvitettävissä ennen mahdotonta hosumista ja osien vaihtamista, mutta kun ei niin ei :D

EDIT:
Niin ja pitkään hyllyssä varttunut nahkarattikin on nyt paikallaan, kätevästi yhden boorin vinossa. Mutta oikaistaan se sitten samalla jossain vaiheessa kun säätää ohjauskulmia.


« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 22:09:09 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #70 : 27.06.2017, 21:13:45 »
Tutun oloista tarinaa AC-vianetsinnästä  :2funny:

Valothan passaa autoon hyvin, kuin hirvelle kiikarit  :D ei vaiskaan nehän on samaa ikäluokkaa auton kanssa ja ominaisuudet muutenkin kuin 9-volvossa   :D
« Viimeksi muokattu: 27.06.2017, 21:15:23 kirjoittanut janne81 »

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #71 : 27.06.2017, 21:29:53 »
Tutun oloista tarinaa AC-vianetsinnästä  :2funny:

Valothan passaa autoon hyvin, kuin hirvelle kiikarit  :D ei vaiskaan nehän on samaa ikäluokkaa auton kanssa ja ominaisuudet muutenkin kuin 9-volvossa   :D
Lähtökohtaisesti mikään lisävalo ei ainakaan kaunista autoa :D
Mutta ei tähän mitään uudenaikaisia, pieniä LED-höpöstykstä voikaan laittaa, vaan ajan hengen mukaan. Ja näähän on vanhaa kunnon vanhan hyvän ajan vanhan liiton Made in Sverige -tuotantoa. Ruotsissahan näitä on jokaisessa amisvolvossa enempi tai vähempi.
Yllättävän hyvin kuitenkin pelaavat noiden xenonien kanssa  :o
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #72 : 18.07.2017, 20:21:44 »
Ilmasuutin-mittariteline valmistui kun valmistuikin!

Tänään sitten piti tietysti saada se paikalleen mittarien kera. Ensin oli pakko kumminkin pudottaa eräs läpivientikumi lämppärin kotelon pohjalle avoimesta ilmaräppänästä... Sitä sieltä onkiessa menikin sitten tovi  :tickedoff:

Mutta näin, siinä se möllöttää


Toistaiseksi A/F-tietoa se ei vielä näytä, kun pitäisi askarrella paikka lambdalle downpipeen

Tein myös kunnon kannakeraudan ohjainboksille, ja ruuvasin se tonne
« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 22:02:49 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #73 : 18.07.2017, 20:25:25 »
Ilmasuutin-mittariteline valmistui kun valmistuikin!

Tänään sitten piti tietysti saada se paikalleen mittarien kera. Ensin oli pakko kumminkin pudottaa eräs läpivientikumi lämppärin kotelon pohjalle avoimesta ilmaräppänästä... Sitä sieltä onkiessa menikin sitten tovi  :tickedoff:

Mutta näin, siinä se möllöttää
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toistaiseksi A/F-tietoa se ei vielä näytä, kun pitäisi askarrella paikka lambdalle downpipeen

Tein myös kunnon kannakeraudan ohjainboksille, ja ruuvasin se tonne
(Kuva poistettu lainauksesta.)
ei pääse katsomaan kuvia minä ainakaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #74 : 18.07.2017, 21:10:25 »
Jo nyt on perkele...

Photobucketin v*ttuilun takia yritin linkittää suoraan OneDriveen, mutta sekään ei näköjään toimi...

Kuvat.fi -palvelustakaan en saa kuvia näkymään  :-\ Miten sen pitäs ees toimia?

EDIT: Laitoin kuvat linkkeinä toistaiseksi kunnes keksin miten saan ne näkymään...

« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 21:21:10 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

Elekma  Autoracing