RallyBaron  Samppasport

V70 2.5 20V -98 ABS oireilu

  • 61 Vastauksia
  • 49213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #15 : 25.05.2011, 12:14:06 »
Nyt en ulkoa muista millasia ne lukemat oli varmuudella, mutta jotenkin tuntuu, että siinä 1,2kohmia mutta joka tapauksessa samat lukemat molemmissa. Antoi myös jännitteellisiä viittauksia kun renkaita pyöritteli ja molemmissa samantapaiset lukemat. Jotenkin juuri tuon mittailun ja muun tutkimisen jälkeen tuntuu, että vika ei voisi olla antureissa vaan jossain muualla. Kaikkien näiden operaatioiden jälkeen kuitenkin vaikuttaa, että tuon asennontunnistimen kanssa leikkiminen on tuottanut eniten tulosta. Ongelma ei ole ratkennut, mutta useammin sammuu valo siinä 20kmh pikadiagnoosin aikana kun tuota tunnistinta ränkkäsin. Otan vielä perusteellisempaan työstöön kun eilen yllätti tajuton ukkospuuska hommat.
ABS-boksi on siis vielä toistaiseksi täysin tutkimatta ja ajattelinkin käydä kaiken mahdollisen läpi ennen sitä. Vaikuttaa, että uudelleentinausoperaatio on semi-hankala ja uusi boksi aika kallis. Jos ei nyt ala selviämään lähipäivinä niin on todennäköistä, että revin sen boksin sieltä ja vien tinaukseen taikka sitten käytän liikkeessä.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #16 : 25.05.2011, 12:23:51 »
Tuo vikakoodikin ilmoittaa katkosta jolloin se jännite ei menee sinne boksiin säännölisesti.Oletko tarkistanut ne boksin liittimet ja muun ulkoisen jutut ettei missään ole nirhaumaa hapettumaa joka tekee sen että tieto ei liiku niin kuin pitäsi.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #17 : 25.05.2011, 12:36:16 »
Kuten sanoin, eilen vähän vesade yllätti. Tänään käyn läpi kaikki liittimet ym. katkosten ja muiden varalta. Ilmoittelen taas mitä löysin/löysinkö mitään. Välikiitos paikallaan monesta hyvästä vinkistä tähän mennessä :)

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #18 : 25.05.2011, 12:39:42 »
Moi ota sellainen työvoitto tuosta ABS ja toivotaan vähän kuivempija kelejä.
Vanha intiaanisanonta kertoo että Volvomiehet auttaa pulassa olevaa autoilijaa kykynsä mukaan.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #19 : 25.05.2011, 12:41:42 »
ABS-boksi on siis vielä toistaiseksi täysin tutkimatta ja ajattelinkin käydä kaiken mahdollisen läpi ennen sitä. Vaikuttaa, että uudelleentinausoperaatio on semi-hankala ja uusi boksi aika kallis. Jos ei nyt ala selviämään lähipäivinä niin on todennäköistä, että revin sen boksin sieltä ja vien tinaukseen taikka sitten käytän liikkeessä.

Boksin tinaus on kyllä loppuviimeksi aika helppo operaatio. En silti suosittele, jos ei ole aikaisempaa juottamiskokemusta ja taitoa.

Veikkaan, että vika kuitenkin on siellä boksissa.
Se antaa sitten vikakoodeja mitä sattuu, koska tinaukset ei ole kunnossa ja tuo satunnainen toimimattomuus/toimiminen viittaa juurikin siihen.

Uusia bokseja saa sitten myös Motonetistä karvan alle 400€:lla.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #20 : 25.05.2011, 12:56:55 »
Boksien hintaa olen tässä iteskin tutkaillut mutta tällä hetkellä kallistumassa uudellen tinaukseen sikäli se nyt viallinen on se laatikko. Tuntuu, että Oulussa olisi aika liuta yrityksiä missä moisen tinauksen voisi teettää kohtuu hintaan jopa takuulla, että tuskin alan itse sitä juottamaan. Hyvät ohjeet kuvineen tosin löytyy kivasti netistä.
Tänään eletään siinä mielessä hurjia aikoja, että tempaisen tuossa illan puolella sen akun - kaapelin irti silläkin uhalla, että häytin alkaa vonkumaan. En nimittäin onnistunut löytämään sitä sieltä konehuoneesta, ilmeisen hyvin ovat onnistuneet piilottamaan sen todennäköiseti sen muovikatteen alle jonnekin. Rohkea rokan syö ja selviääpähän samalla onko akkuvarmennettu vaiko ei. Tuotakin vielä mietin, että eihän hälytin ole varsinaisesti päällä koska mulla ei sitä toimivaa kaukoa ole. Noinkohan tuo alkaa joka tapauksessa huutamaan? Luulen, että jos huutaa niin saan sen sitten kuitenkin toivon mukaan avaimella virtalukosta hiljenemään. Tuohonkin asiaan tosin olisi kiva saada varmuus, ettei mene kaikki hyvät naapurisuhteet nollaan. Volvon manuaali sanoo tuohon kivasti että, "Joissain malleissa hälytin voidaan sammuttaa avaimella, joissain tarvitaan toimiva kaukosäädin.". :)

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #21 : 26.05.2011, 19:59:24 »
Juu, kyllä se on nyt niin, että se asennontunnistimen ja kaikkien muidenkin liittimien ym sähkökojeiden putsaus vaikuttaa ihan selvästi. Pari kertaa on vielä valo pilkahtanut, mutta on sammunut joka kerta siinä 21kmh pikatestissä. Jospa tämä nyt tästä selviäis sähkö vikana jostain muualta kuink ABS-boksista. Niin ja sprayta laittelin vähän sinne sun tänne sähkölaitteisiin niin alko sumaritkin palamaan, vaikka luulin että oli polttimot vaan pimeet. :)

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #22 : 26.05.2011, 20:01:07 »
Teen vielä perusteellisemman putsauksen tässä vkl aikana. Näytti akun kengätkin olevat sen verta saastaset, että varmasti jo vaikuttaa omalta osaltaan virran jakeluun.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #23 : 27.05.2011, 11:46:40 »
Juu se olikin tuossa hieman ylempänä ketjussa eli vikakoodit seuraavanlaiset:
314+324
Anturit vaikuuttaa päällisin puolin sekä yleismittarin kanssa tutkittuna olevan täysin toimivat, samoin jarrut muuten. Vaihtoehdot lienee sitten se ohjainboksi tai juuri tuo asennon tunnistin. Vian kuvauksesta puuttui vielä se, että joskus (tosin harvemmin) jarrua painettaessa ABS "turahtaa" ja sen jälkeen jarrupoljin sekunnin murto-osan veltto, sitten valo syttyy ja ABS ulkona pelistä ja jarrut toimivat hyvin mutta menevät lukkoon tietysti.
Nuo sinun oireet kuulostavat just samoilta kuin itsellä kun boksissa oli tinaukset rikki.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #24 : 27.05.2011, 11:49:37 »
Juu, kyllä se on nyt niin, että se asennontunnistimen ja kaikkien muidenkin liittimien ym sähkökojeiden putsaus vaikuttaa ihan selvästi. Pari kertaa on vielä valo pilkahtanut, mutta on sammunut joka kerta siinä 21kmh pikatestissä. Jospa tämä nyt tästä selviäis sähkö vikana jostain muualta kuink ABS-boksista. Niin ja sprayta laittelin vähän sinne sun tänne sähkölaitteisiin niin alko sumaritkin palamaan, vaikka luulin että oli polttimot vaan pimeet. :)
Teen vielä perusteellisemman putsauksen tässä vkl aikana. Näytti akun kengätkin olevat sen verta saastaset, että varmasti jo vaikuttaa omalta osaltaan virran jakeluun.
Kannattaa oikeasti se boksi korjauttaa, turhaan kulutat aikaa akkujen ja muiden kanssa. Tuo takaoikea vika tulee sen takia kun sen johdot on ulommaisessa kulmassa siinä isossa liittimessa. Mitä itse tappelin tämän kanssa 6 vuotta sitten niin jenkkifoorumeilla kaikki oikea taka vikakoodit johtui tinauksista. Varsinkin satunnaiset semmoiset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #25 : 27.05.2011, 11:57:07 »
Kannattaa oikeasti se boksi korjauttaa, turhaan kulutat aikaa akkujen ja muiden kanssa. Tuo takaoikea vika tulee sen takia kun sen johdot on ulommaisessa kulmassa siinä isossa liittimessa. Mitä itse tappelin tämän kanssa 6 vuotta sitten niin jenkkifoorumeilla kaikki oikea taka vikakoodit johtui tinauksista. Varsinkin satunnaiset semmoiset.

Samaa mieltä, boksi rempaan vaan, se on kyllä tosi yleinen vika tämän ikäisissä.
Saman johtopäätökseen voi päätyä, jos etsiskelee ABS-boksivikajuttuja vaikka museon puolelta, on niitä aikas monta tapausta.

Poissa peculiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #26 : 27.05.2011, 12:11:03 »
No nyt sitten vaikuttaa, että liittimien ym. putsailu ehdottomasti siis vaikutti ja valo syttyy huomattavasti harvemmin tai ei ollenkaan. Jos nyt sitten boksi on kuitenkin se vian aiheuttaja niin kai se sitten on vaan sattumaa? Jotenkin vaan tuntuu kaikki asiaa koskevat artikkelit luettuani, että se ei kuitenkaan olisi väkisillä tuo boksi, vaan sinne tuleva tieto olisi vajaata tai virheellistä. Toki boksin huolto/tinaus asian sitten vasta varmistaa, mutta koitan tosiaan nyt tutkia kaiken ennen sitä.

Voi olla, että olen väärillä jäljillä, mutta jos boksin tinaus olisi kehno, ei se polkimen asennontunnistimen ronklaus ja puhdistaminen vaikuttais valon syttymiseen mitenkään. Ja periaatteessa voisi ajatella, että boksi juuri toimisi oikeen jos sinne tulee tieto virheestä niin se siitä kaiketi ilmoittaa valon sytyttämisellä? Asia varmasti ratkeaa lähiaikoina mutta kivahan näistä on kirjotella ja keskustella. Veikkaan, että kaikki mahdolliset viat ovat tulleet esille joko tässä ketjussa tai jossain muussa mitä olen lukenut/kirjoittanut.
Ainoat mielestäni varmasti toimivat osat ovat ABS-anturit ja niiden piuhat takapenkin alle tulevaan liittimeen saakka, siitä eteenpäin kaikki mahdollista.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #27 : 27.05.2011, 12:20:19 »
Boksin huonoihin tinauksiin vaikuttaa lämpötila ja tärinä. Voi olla, että pitkiäkin aikoja tuo toimii hienosti, mutta yksi sopiva täräys tai lämpölaajeneminen saa katkoksen esiin.

Mene vaikka ajelemaan mukulakivikadulle, siellä se vika omassanikin alkoi esiintyä.

Muistaakseni tossa omassani oli pakkaksella enemmän ongelmia.

Mikäli autoosi ei ole vielä tähän mennessä ABS-boksia uusittu, pidän erittäin todennäköisenä, että sen rikkoontuminen tulee vielä ennemmin tai myöhemmin eteen. Kyllä näitä on nähty.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011, 12:40:39 kirjoittanut Justus »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #28 : 27.05.2011, 19:34:53 »
No nyt sitten vaikuttaa, että liittimien ym. putsailu ehdottomasti siis vaikutti ja valo syttyy huomattavasti harvemmin tai ei ollenkaan. Jos nyt sitten boksi on kuitenkin se vian aiheuttaja niin kai se sitten on vaan sattumaa? Jotenkin vaan tuntuu kaikki asiaa koskevat artikkelit luettuani, että se ei kuitenkaan olisi väkisillä tuo boksi, vaan sinne tuleva tieto olisi vajaata tai virheellistä. Toki boksin huolto/tinaus asian sitten vasta varmistaa, mutta koitan tosiaan nyt tutkia kaiken ennen sitä.

Voi olla, että olen väärillä jäljillä, mutta jos boksin tinaus olisi kehno, ei se polkimen asennontunnistimen ronklaus ja puhdistaminen vaikuttais valon syttymiseen mitenkään. Ja periaatteessa voisi ajatella, että boksi juuri toimisi oikeen jos sinne tulee tieto virheestä niin se siitä kaiketi ilmoittaa valon sytyttämisellä? Asia varmasti ratkeaa lähiaikoina mutta kivahan näistä on kirjotella ja keskustella. Veikkaan, että kaikki mahdolliset viat ovat tulleet esille joko tässä ketjussa tai jossain muussa mitä olen lukenut/kirjoittanut.
Ainoat mielestäni varmasti toimivat osat ovat ABS-anturit ja niiden piuhat takapenkin alle tulevaan liittimeen saakka, siitä eteenpäin kaikki mahdollista.
Liittimien ronklaus vaikuttaa sen takia kun liittimen vastakappaleet on juurikin ne osat mitkä pitää tinata uusiksi. Polkimen asentotunnistin ei varmasti aiheuta katkosta anturinsignaaliin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2.5 20V -98 ABS oireilu
« Vastaus #29 : 01.06.2011, 08:45:56 »
Kun muistaa että se sähköjännite on tasainen ja riittävä kun sillä sähkövoimalla ne anturit toimii.
Muuten mitäs tänne kuuluu onko vika poissa vai vielläkö se silloin tällöin kiusaa Volvomiehen elämää.

 

Elekma  Autoracing