Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #135 : 15.01.2016, 01:48:27 »
Miä vähän eppäilen että on turhan löysät ne uusiokuplan tolpat ainankin jäykemmällä jousituksella ::)

Se saatta olla.. eipä oo vielä lukkoon lyötyjä kun ei oo tullu tilailtua vielä  :) On vaa veetumaista puuhaa sopivien iskareitten ettiminen joilla hinta jäis vielä siedettäväks. uusiokuplan iskarit nyt sattu olemaa melko halvat ja muten käypäset et sais etes jotkut kepit sinne  ;D Nivot jokatapauksessa lentää kuuseen sieltä vaikka ehjät ovatki.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #136 : 15.01.2016, 09:07:11 »
On vaa veetumaista puuhaa sopivien iskareitten ettiminen joilla hinta jäis vielä siedettäväks. uusiokuplan iskarit nyt sattu olemaa melko halvat ja muten käypäset et sais etes jotkut kepit sinne  ;D
Kalliimpaa se on ostaa ensin halpa paska ja sitten käyttökelpoinen osa. Vai onko noi kuplan osat jotain ihan kymppien osia?
!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #137 : 15.01.2016, 12:51:48 »
Kalliimpaa se on ostaa ensin halpa paska ja sitten käyttökelpoinen osa. Vai onko noi kuplan osat jotain ihan kymppien osia?

Hurjat 16 dollaria kipale tulis tuolta maailmalta  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 16VT
« Vastaus #138 : 15.01.2016, 17:28:19 »
Hurjat 16 dollaria kipale tulis tuolta maailmalta  :D

Samaa mieltä kyllä itekkin, tekisin ennemmin alustan sitten kerralla kunnolla kuin tuhlaa rahaansa ensin jämämalleihin ja kärsii sen aikaa sitten maailman paskimmasta ajettavuudesta :D

MGM tais olla joka testas kumpi vaikuttaa radalla enemmän, hyvät renkaat vai alustan päivittäminen coileiksi ja perus kiinarenkaat, lopputulos oli että renkaisiin kannatti satsata enemmän :D

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #139 : 15.01.2016, 18:49:23 »
Samaa mieltä kyllä itekkin, tekisin ennemmin alustan sitten kerralla kunnolla kuin tuhlaa rahaansa ensin jämämalleihin ja kärsii sen aikaa sitten maailman paskimmasta ajettavuudesta :D

MGM tais olla joka testas kumpi vaikuttaa radalla enemmän, hyvät renkaat vai alustan päivittäminen coileiksi ja perus kiinarenkaat, lopputulos oli että renkaisiin kannatti satsata enemmän :D

Kattelee vielä mitä sinne puikoiks tulee  :) ei nyt muuten ois auki ku tuo takaiskarit et mistä sopivat..
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 960 16VT
« Vastaus #140 : 15.01.2016, 18:55:47 »
Nimimerkillä Pukema taitaa olla retkuperäisessä S90 Executivessaan Rallyracelta hankitut,  mittojen mukaan teetetyt GAZit ???

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • Alltbra
Vs: 960 16VT
« Vastaus #141 : 15.01.2016, 20:40:06 »
Jos hyvän haluat tuosta takapään jousituksesta, niin tilaa ihmeessä kynätolpat. Ittellä 760:ssa takana Gazin kynät ja eipä ole vielä pahaa sanottavaa. Säädöt riittää enemmän kuin hyvin. Soitto Rallyraceen ja saat juuri sellaiset tolpat kun pyydät. Suosittelen.
855 T-5R -95 // S80 D5 executive -14

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #142 : 16.01.2016, 12:50:00 »
Hurjat 16 dollaria kipale tulis tuolta maailmalta  :D
HAh, no tossa ei kyllä korkealta tipu. Jos olisi maksanut satasia, niin olisin ehdottanut myöskin GAZin coileja.
!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #143 : 18.01.2016, 00:56:33 »
Jos hyvän haluat tuosta takapään jousituksesta, niin tilaa ihmeessä kynätolpat. Ittellä 760:ssa takana Gazin kynät ja eipä ole vielä pahaa sanottavaa. Säädöt riittää enemmän kuin hyvin. Soitto Rallyraceen ja saat juuri sellaiset tolpat kun pyydät. Suosittelen.

Juu taidan ittekki kääntyy noihin gazeihin kun ei nyt nopeesti ku kattelin rally racen ilmoja nii ihan mansikoita maksa  ??? Pitääki ygäillä millä mitoilla moiset ottaa, jos pelkät iskarit säädettävänä tuolta napsais ja jouset sitten oman maun mukaan muualta. Sattuko rallyracelta suoraa saamaan nivo tyyli kiinnityksen toiseen päähän jopa? Vai miten onko kokemusta meneekö tuohon jouselliset coilit suoraan ilman älytöntä turaamista?
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 960 16VT
« Vastaus #144 : 18.01.2016, 01:18:30 »
Edelleen, tässä mallia pukema:



Herralta itseltään kysymällä saattaisi saada jopa lisätietoa asiasta?

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #145 : 25.01.2016, 23:00:12 »
Päivitellääs taas pitkästä aikaa  :) Kaikennäköstä palikkaa tullut tilattua, silikoonit alipainelinjoihin, silikoonit ahtimelta putsarille, lämpösuojaa, puolat 1,8T vagit, 870cc dekat.. yms yms.

Ölppäjäähyllekki päätyin nyt termarin hommaamaan kun epäilytti että kestääkö lämmöt ilman. tottakai mallia china ebäystä niinkuin suurin osa kaikesta ei niin mekaanisesta  ;D Hyvin ainaki tähän mennessä kiinan kama pelannu. Öljyhuohotin säiliökin tuli yllättävän laatukaman näkösenä.

alusta hommat jääny vähä jäihin kun arvelin pistää nyt ton laatikon ensimmäiseks hankinta listalle että kulkis auto etes etee ja taakse ilman että joka vedolla pitää pelätä  :buck2:




Jos se putsarin kiinnitys nyt alkais kelpaamaan, vähän ehkä kyseenalanen paikka mutta miltein ainut suhkot huoltoystävällinen kohta. Pitää varsin turata sillä puruimuletkulla jonkin moinen tunneli tohon putsarin alle keulalta että sais raikkaampaa ilmaa.





Keulakin hieman kasemmassa, vaikkakin viikon vanha kuva.




Budjettiinki iski pien lovi ku piti vaihtaa tenutähti mese talviauton virkaa ajamasta kunnon hyvään kakskanttiin  ;) Tottakai pääs heti samana iltana jarruja rumppaamaan, vaan nyt jo kehittyny joku ihme kiintymys tuohonki laitteeseen  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #146 : 11.02.2016, 23:03:59 »
Kävi taas perinteiset ja TPS anturia ostaessa sattu kaveri kertomaan että käy suoraa yhteen läppään joka tuli jonkun motinohjauksen mukana jollon sit tuliki muutettuu ennemmi toine läppä imusarjaan ku muokata tps:ssä entiseen  ;D On sillä toisaalta muutakin kun ulkonäöllistä hyötyy kun on melkein turhan pienen olonen tuo entinen.
 


entinen on 55m läppä ja uusi 65mm. 70mm läppäkin olis ehkä vielä menny ilman isompaan muokkailua mutta kaippa tuota pullonkaulaa jo tuolla tarpeeks sai pois..




Laippa on hitsattu vaan sisäpuolelta joten ulkopuoli jäi ainakin nätin saumattomaks.
On muuten alumiinin työstöön pirun hyvä tuo poranterä, ei mene tukkoon joka perk***en minuutti  8) Melko helppo oli tuo läppä naittaa kun ei vaatinut kun vaijerille uuden telineen ja pienen kairauksen imusarjaan.



Pakopuoli sai melkein jo liikaakin lämpösuojaa päälleen. On muuten melko anaalista laittaa tuo kultateippi rututtomuus kun ei oo vaihtoehto  :-\



huohotinsäiliöki löyti paikkasa.



Suutinkisko kävi lasikuula puhalluksessa ja nykäsin siihen mattimustan maalin ja lakan vielä niskaan, myös suuttimet löyti lopulta paikalleen. myös saman käsittelyn pelkällä mattilakalla sai termarin kotelo joka nyt ei taida kuvassa ollakkaan.



Konehuone alkaa jo näyttämään melkein valmiilta, tarvii tietty kovaa puunailuu ja pikkuhommien loppuun tekoo..



Tinaukkokin kävi kylässä turaamassa megan purkkii kasaan ja nyt sieltä löytyy sytkälähdöt, vr-muunnin, launchi, releohjaus x2, flektin ohjaus ja tyhjäkäyntimoottorin ohjaus. Johtosarjankin ihmettely on keretty alottamaan purkamalla turhia pois ja sotkemalla kaikki  ;D

Vielä on kovasti hiluja tulossa pitkin maailmaa ja just tuossa tuli kateltua uutta ohjastinpyörää ja pikakiinnikettä sille.
Ulkopuolestaki päässy siihen päätökseen että musta punanen teema jatkuu yksityiskohdissa. Suurinosa ulkopuolen punasista tulee elaksoituna joten ei pitäis hyvin törkeeltä näyttää (ja tottakai hillitysti punasta). Eteen pitää ainakin tehdä elämääki isompi splitteri johon tilasinkin jo punaelkasoidut tuet, mutta takapäähän diffun teko alumiinista mietityttää, kuitenkin kun pitäs saada istuva paketti tehtyä.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #147 : 11.02.2016, 23:11:19 »
sori mutta mitä helvetin kultateippiä oot tonne pannut konehuonetta pilaamaan ihan tosi ruma  :idiot2: muuten ihan ookoo..
« Viimeksi muokattu: 11.02.2016, 23:13:25 kirjoittanut _hape »

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #148 : 12.02.2016, 00:07:15 »
sori mutta mitä helvetin kultateippiä oot tonne pannut konehuonetta pilaamaan ihan tosi ruma  :idiot2: muuten ihan ookoo..
Se on lämpöeristävää joten ei se siellä ihan turhaan ole.. Pitää sitä pystyy pakosatsi punasenaki ajamaan, joten ennemmin tuota kun savua ja sulanutta muovia ajaessa.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #149 : 12.02.2016, 08:51:01 »
Mitäs toi teippi on? Yritin joskus hommata tuota mutta en tiennyt mistä sitä saa.

 

Samppasport  Futurez