Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Rentun Ruusu, 760 Turbo -84

  • 112 Vastauksia
  • 44575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #60 : 26.08.2015, 21:51:09 »
"Hei voisitko sä jatkossa jättää ton sun auton vaikka tonne taakse, kun se ei oikeen sovi siihen kuvaan mikä me halutaan antaa muille?"  :D

280 526 Mobil 5w50 ja Volvolainen suodin. On tuo mukavan helppohuoltoinen moottori. Ei tarvitse purkaa kuin laturi irti, että sai suotimen vaihdettua.
Iskareitakin koetin vaihtaa, mutta totesin niiden olevan 85-> malliset joten ei muuta kun takasin osatiskille ja 82-84 malliset tilaukseen.


Kiinnikkeet maksoi 1,5v sitten Auto-Salvassa 2,5e/kpl.
Ostin niitä sitten Alvadista pari pussia vähän edullisemmin.
Kiitokset. Muutama säkillinen tilattu.

Kattoluukullisessa kattoluukun ympärys ja ennenkaikkea se kattoluukun tiiviste on aika ratkasevia, sieltä kun on suora ilmayhteys kattopahvin päälle siitä tiivisteeltä.
Tarvis varmaan saada klapittomaksi se luukku. Nyt jää toisesta reunasta aikas alas ja varmana suhisee.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #61 : 29.08.2015, 13:52:20 »
280 644: Bilstein B4 iskunvaimentimet eteen ja TRW:n raidetangonpäät.

Huonoja iskareita Volvolla, kun eivät kestä edes puolta miljoonaa kilometriä. Raidetankojenpäiden mutterit ja kierteet olivat siinä kunnossa, että en edes harkinnut niiden kanssa tappelua. Vanhat rälläkällä poikki ja uudet tilalle. Tarvii varmaan ensviikolla vielä käyttää kulmien säädössä.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #62 : 29.08.2015, 21:03:45 »
Laitetaas pari kuvaakin, kun kerta showroomissa ollaan.


Luontoretkellä


Vinksahtanut kuva vinksahtaneesta yhdistelmästä. Voisi hyvin luulla hinaajan ja hinattavan olevan toisinpäin


Etujarrujen remontointia tarvii vissiin aikaistaa ihan hieman. Äsken kotiin saapuessani ajattelin huuhtasta vanteet ja kuskinpuolelta edestä nousi komea höyry. Katselin jo nosturilla, että aika loppu ovat, mutta toivoin mokomien kestävän talveen asti. Itselle vielä muistiin, että satulat ovat Bendix

Uskomattoman tarkkaa laskeskelua on myös harrasteltu ja päädytty noin 13l/100km kulutukseen. Ei mitenkään paha ottaen huomioon laahavan jarrun ja näyttihän tuo hieman hikoilevan pumpulta lähtevästä letkustakin. Bensapumpun ääni myös viittaa vakavasti sairaseläkkeen tarpeeseen.  ::)
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:16:24 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #63 : 12.09.2015, 21:56:31 »
Männäviikolla sattui sopivasti silmään Focalin 5,25" Polyglassit myynnissä ja suht lähelläkin, niin pitihän ne sitten poistella. Pääsi siis vihdoin tästä näkymästä eroon
 
 :buck2:

Totesin ettei Focalit sovi syyvytensä takia etuoviin, niin pimppasin ne sitten uskomattoman komeesti noihin hattuhyllylle meneviin orkkiskoteloihin.


Valmis tuote näyttää suurinpiirtein tältä. Lisäsin vielä yhden varusteen (joo se on uudenmallin verho, mutta 99% porukasta ei sitä tajua...)


Lopputulos oli senverta tyydyttävä, että revin nuo kalvotkin laseista pois samoilla lämmöillä. Ainoastaan oopperaikkunoihin jätin nuo. Niidenkin tilalle olis raidoitetut GLT akkunat, mutta tuskin tulee ikinä vaihdetta ja ei ne perjaatteessa tähän kyllä kuulukkaan. Uudet tummennukset vois rakentaa joskus kun saa inspistä.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:19:21 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #64 : 12.09.2015, 22:36:32 »
Aika järkyttävä näkymä ollut. Paljon parempi nyt!  O0 Mulla niksuun myös vaihdettu uudet elementit tuonne hattuhyllylle orkkis koteloiden sisään.

Mitäs eroa tuossa verhossa on? Nuo kiinnikkeet ei ihan osu kohdilleen?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Tetza

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #65 : 13.09.2015, 00:11:38 »
Mikäs kuvaa eksyny. Näyttää jokseeki tutulta  :o

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #66 : 16.09.2015, 22:40:51 »
Mitäs eroa tuossa verhossa on? Nuo kiinnikkeet ei ihan osu kohdilleen?
Tuo on vähän sirompi rungoltaan kun se vanha verho. Näiden lisäksi on vielä hattuhyllyyn upotetu verho jonka tapasin 1982 GLE:ssä. Ihmeen paljon on hattuhyllykin muuttunut kahden vuoden aikana.

Mikäs kuvaa eksyny. Näyttää jokseeki tutulta  :o
Kaikenlaisia helmiä siellä on.  :P


Yllämainitusta 1982 GLE:stä muuten ryöstin tähän muutaman puuttuneen pikkuosan. Pääsivät pesun jälkeen paikoilleen ja maailma on taas vähän parempi.

Huomaa muuten, että tuo maton reuna on pyöreä vs. uudempien kantikas matto.


Tarratuunaustakin harrastin perinteisen mauttomaan tapaan
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:21:30 kirjoittanut Kalamies »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #67 : 13.10.2015, 18:07:59 »








283 013: Poistettu liikennekäytöstä 13.10.2015
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:24:41 kirjoittanut Kalamies »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #68 : 17.12.2015, 22:20:39 »
Ratti hommaa vielä sen verran että pikasella kaivamisella löyty hemmetin huono kuva mutta kuitenkin. Eli kuvan mukainen ratti on/oli siinä kaverin purku seiskassa. Tuollainen ilmeisesti tässäkin ollut alunperin. Muistuttaa 240 rattia.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Todetaan muuten, että tämä on jo niin "uusi" -84 että siinä oli jo "normaali" 740/940 ratti, mutta mielestäni kokonaihkaisena, ainakin kehä oli nahkaa ja keskityynykin oli erilainen kun perusmalleissa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #69 : 17.12.2015, 23:11:29 »
Painoarvo on tosiaan sanalla oli.  Nythän tässä on perus raakamallin ratti ja ökyhifitkin on hävinneet. :'(

Vaihtelin tähän tään jarrutehostimen. Vanhassa ei hirveästi enää tehostusta ollut ja jarrua painaessa kuului polkimen luonta etäisesti Darth Vaderia muistuttava meteli. Tuntuis pelaavan niinkin hyvin, että otin auton liikennekäyttöön takasin. Tarvii jotkut paremmat rinkulit keksiä, niin ehkä tolla uskaltais kuivilla keleillä ajellakin.

Paikalla P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #70 : 17.12.2015, 23:30:21 »
Juu se 240 tyylinen ratti oli 83 mallissa. Muistin sen auton vm väärin viimeks kun tota mietittiin.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #71 : 10.01.2016, 16:22:11 »
Tuntuis pelaavan niinkin hyvin, että otin auton liikennekäyttöön takasin. Tarvii jotkut paremmat rinkulit keksiä, niin ehkä tolla uskaltais kuivilla keleillä ajellakin.

Eipä ihan kauhean montaa mailia ole tullut ajettua. Sähkölaitteista ei tunnu mikään sietävän pakkasta millään lailla ja uusia ominaisuuksia onkin löytynyt kasapäin. Myös lämmityslaite on jotain uskomattoman surkeaa ja sekös kannustaa entisestään ajamaan tällä.

Lainaus
Apart from the (huurtenpoisto asento) fan only operates when the temperature of the engine coolant is above 95°F (+35°C) or the passenger compartment temperature is above 64°F(+18°C.)
Lämmityslaitteen hanalla on myös jonkinlainen henkinen ongelma elämänsä kanssa. Piti jumittaa nippusiteellä, että sai edes jotenkin lämmintä. Ihmeen huuruinen tuo on silti ajaa. Huurteenpoisto toimii kuten kennovikaisessa konsanaan. Jäähkäriä ei hukkaa, mutta jossain on vika. Tarvis melkein tuupata talliin ja purkaa koko sisusta pois.  :buck2: :idiot2:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #72 : 10.01.2016, 16:45:32 »
Olisko mahdollisesti joku laittanut jäähdyttimen paikkaus savea ja sisäkenno tukossa?

Paikalla P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #73 : 10.01.2016, 17:13:01 »
Tuo acc on kyllä mukava, omassa 760 mitä kovempi helle sen kuumempaa ilmaa lykkää sisälle. :D Ei pääse ainakaan kylmä yllättämään. Talvella ei ole tullut edes koitettua.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #74 : 10.01.2016, 20:06:16 »
Sisäkenno on muutamia vuosia takaperin pesty vesitilan osalta ihan kunnolla, kiertovesipumpulla pyöritetty useampaakin pesuainetta siellä ja huuhdeltu moneen kertaan. Parani selkeästi, eli ajaminen 20 asteen pakkasessa oli mahdollista, kun penkit varusti lampaantaljoilla... Että siinä tuskin ongelma on, vaikka mistä sitä tietää mitä tässä matkan varrella on keretty jäähytysjärjestelmään tunkemaan.

PS: P11S1:n ACC lienee rikki, ainoa mitään talviominaisuutta koskeva kehu mitä olen kyseisestä laitteesta ikinä kuullut. Tai luultavasti tulen ikinä kuulemaankaan. No toisaalta, tuskin se tuolla logiikalla talvella kuumaa pukkaakaan (no ei).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez