Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257134 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8370 : 02.08.2015, 19:59:28 »
Enpä usko. Jos täristää jatkuvasti niin vanteesta paino kadonnu tai muuten tasapainotus viturallaan, tai väljää jossain.

Jarruttaessa täristäminen viittais kieroihin levyihin.

Kiitos vastauksesta, olisin jo vienyt tasapainotukseen mutta kun on itse tehnyt autolle asioita just ennen motarilla tärinän alkua niin pakko on periaatteesta epäillä tunaroineensa! Ostin varalle uudet takajarrupalat.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8371 : 02.08.2015, 20:02:04 »
Miten D24:stä lähtee syöttöpumpun kansi? Se on jo "irrallaan" mutta joku siellä nakeltaa.
No kun halvalla sai.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8372 : 03.08.2015, 16:07:08 »
Vaikuttaako himmentimen puuttuminen 740:n mittaristosta muuhun kuin taustavalaistukseen? Ensi viikolla lähtee pimeä mittaristo tinattavaksi, ja tilalle olis siksi aikaa tarkoitus heittää toinen purkuautosta, samalla voisi tarkistuttaa kaikki jemmassa olevat himmentimet.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8373 : 03.08.2015, 16:12:45 »
940 vaikutti vain siihen, seiskassa taisi olla samannäköinen sähkökaavio.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8374 : 03.08.2015, 17:45:59 »
 -H-
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8375 : 03.08.2015, 18:21:34 »
Vålvå 945 B230FB + AW71L.

Autoon siis jjuuri vaihdettu M47-->AW71L ja muutoin wörks fain, mutta 80km/h--> alkaa jollotus ja jyrinä joka tulee auton takaosasta. Jos ajaa vaikka 85 ja heittää D-->N,niin jyrinä hiukan vaimenee, vollotus jää.

Nosturilla ajoin autoa ilmassa ja kuuntelin stetoskoopilla. Pinionin laakerin läheisyydestä kuului sillointällöin "uih", muutoin koko taka-akselista kuului matala jyrinä (aaltoileva semmoinen). Jarrua vasten vastusta ajaen alkoi koko taka-akseli jyrisemään ja tärisemään.

Kardaanin tuki just vaihdettu ja ok, ei äännä tai värise. Laatikko on hiljaa, ei mitään ylimääräistä edes stetoskoopilla. Perässä on öljyä, kardaani on oikeanmittainen.

Onko perä morjens? Tuon 5min nosturilla ajon aikana perä lämpesi, ei nyt kuumakksi, mutta todella lämpöiseksi (melkein kuuma).

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8376 : 03.08.2015, 22:42:28 »
Miten D24:stä lähtee syöttöpumpun kansi? Se on jo "irrallaan" mutta joku siellä nakeltaa.
Kaasuakselia pitää naputtaa vasaralla alaspäin ja nostaa kantta samalla. Mieluiten laittaa siihen akseliin jotain öljyä ja naputtelee sitten voi olla vähän tiukassa muuten. Kaasuakselin asento kannattaa tarkistaa ennen purkamista.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8377 : 03.08.2015, 22:44:37 »
Kaasuakselia pitää naputtaa vasaralla alaspäin ja nostaa kantta samalla. Mieluiten laittaa siihen akseliin jotain öljyä ja naputtelee sitten voi olla vähän tiukassa muuten. Kaasuakselin asento kannattaa tarkistaa ennen purkamista.
kiitoksia :hello:
Ilmeisesti siinä on sitten yksi o-rengas mikä pitää liemet oikealla puolella?
No kun halvalla sai.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8378 : 03.08.2015, 22:48:47 »
On yhdellä tiivisteellä ja se akselin hela kannattaa uusia siitä kannesta jos pahasti kulunut. Sitä en tiedä pitääkö tuohon akseliin olla joku erikoistiiviste, kun omissa pumpuissa vuotaa tavallinen o-rengas vähän vaikka se helakin uusittu.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8379 : 03.08.2015, 22:59:02 »
Tuolta tosiaan tulee niin että lorina käy kunon astia keulan alla.
Jonkun varaosaluettelon mukaan 2*6mm rengas siellä olis, tilasin pari kappaletta niin voi toisen rikkoa.
No kun halvalla sai.

Poissa Linta

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8380 : 04.08.2015, 10:58:24 »
morjesta!
tässä kohtaa (monen mielst varmastikin tyhmä kysymys  :idiot2: ) mutta kysynpähän kuitenkin.
täytyis löytää jostain käytetty pohjapanssari volvo v70 -06, 2,5T
Kysymys kuuluukin, että käykö sama osa muistakin malleist? Esim 2,4i: stä tai diisselest?
Kiitän jo etukäteen vastauksest.  ::)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8381 : 04.08.2015, 15:26:41 »
Käytin 940:stä perän kopan auki eikä sisällä ollut mitään värjäytymää tai murtumaa missään. Pienesti klappia ristitapissa ja vetareissa (semmonen on kait normaalia välystä, senverran että näki kun hellästi nytkytteli).

Nosturilla vauhtia 80km/h ja jarrua, kuuluu kuljettajan takarenkaan suunnalta kova räikkämäinen ääni "KRRRRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRK!!!!!!"

Selvisinko pyörän laakerin vaihdolla? Onko perä ehjä kun öljy oli puhdasta eikä metallipölyä ollut missään...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8382 : 04.08.2015, 22:25:46 »
Onko vapari 850 vauhtipyörissä eroa 10v vs. 20v ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8383 : 05.08.2015, 02:37:22 »
Vålvå 945 B230FB + AW71L.

Jos ajaa vaikka 85 ja heittää D-->N

[mutu]
Käsittääkseni tuota lootaa ei saisi N:llä kuljetella kuin max 30 km/h tjsp... vaikka auto olisikin käynnissä... Siksi kepissä lukitus vs. etuvetolaatikot...
[/mutu]
Lainaus

Onko perä morjens? Tuon 5min nosturilla ajon aikana perä lämpesi, ei nyt kuumakksi, mutta todella lämpöiseksi (melkein kuuma).

Omassa 940 farkussa perästä on kuulunut ääniä lämpimällä kelillä, pidemmän ajon jälkeen... Aloittaisin sieltä...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8384 : 05.08.2015, 22:33:05 »


Minkäslaisella kytkennällä noita yleensä käytetään, umpiossa vain yksi reikä takana ja vakiossa kaksi, poraanko toisen johon laitan vilkun vai? :idiot2:

 

Proturbo  Autodiagnoosi