RallyBaron  Samppasport

b20 sitkeä käyntihäiriö

  • 37 Vastauksia
  • 10573 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #15 : 22.11.2015, 18:47:13 »
Voisikohan siellä olla turhan kireä nokka-akseli? Omassa autossa on R-nokka ja alavääntö on kuvatunlainen, tyhjäkäynti on mulla silti ihan hyvä. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 18:53:21 kirjoittanut Kivinjuh »
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #16 : 22.11.2015, 18:51:37 »
Mittaas venttiilin nostot. Pitäis olla n 9mm. Joskus puretun koneen uumenista löytynyt aivan loppuun kulunut nokka jota ei nähnyt päältä kurkkimalla. Tönärillä vaikka tsekkaat ekaks.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #17 : 22.11.2015, 18:53:12 »
Niimpä, kuitenkin vakiomoottori muuten kyseessä... Mitenhän sen nokan vois todeta, ettei tarvis turhaan irrottaa. Paljos vakio nokka nostaa, jos mittailen kui paljon työntötangot nousee?

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #18 : 22.11.2015, 18:55:44 »
Jep, mitenhän sellanen loppuun kulunu nokka oireilee ajossa?

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #19 : 22.11.2015, 19:01:28 »
Saako nokan pois järkevästi kantta irrottamatta?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #20 : 22.11.2015, 19:23:19 »
Mittauksen voi tehdä mittaamalla tönärillä venttiililautasen päältä etäisyyden kannen pintaan kun venttiiliä ei paineta. Uusi mittaus venttiili täysin painettuna. Erotuksesta saa noston. Tai sitten heittokellolla, saa tarkemmin ja helpommin. Venttiililautasesta mitattuna keinuvipusuhde on mukana mittauksessa, eli ns. todellinen nosto jolle nokat ilmoitetaan. kilikalin 9mm on B20A vakionokalle kohillaan.

Nokan irroitus kansi paikallaan ja kone autossa vaatii syylärin irrotuksen sekä 8kpl magneettivarsia pitämään nostimet ylhäällä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #21 : 22.11.2015, 19:28:18 »
Jep, kiitos!

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #22 : 24.11.2015, 19:49:17 »
Venttiililautasen päältä kannen/venakopan tiivistepintaan 37mm ja painettuna 26mm. Eli nostoa 11mm???

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #23 : 24.11.2015, 19:58:17 »
Onko normaalia että venttiilien vaihtaessa imu ja pako auki samaan aikaan? Imu lähtee aukeemaan n.25° ekk ja pako menee kiinni vasta n. 30° jälkeen yläkuolon..?

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #24 : 24.11.2015, 20:36:51 »
Ei se nokka ainakaan sitten mikään kaasarikoneen vakio ole, ruiskuissa toi nosto on ollut vakiona 10,8mm.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #25 : 24.11.2015, 23:08:05 »
Ja muuttuvakurkkuinen ei kauheasti arvosta tuollaista nokkaa, eli  jos tuolla haluat saada toimimaan niin su:t ja strömpät saa heivata pois.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #26 : 25.11.2015, 09:14:33 »
Virinokissa ainakin imuventtiili alkaa YKK:ssa aukeemaan (0,1-0,2mm) ennenkuin pako kiinni. Jos siellä on joku raju nokka, niin muilla vakiohiluilla se ei ala toimimaan nätisti. Virranjakajan modaus+ kunnon kaasarit imusarjoineen ainakin joudut laittamaan, ehkä kannen työstöä myös. Eikä siltikään koskaan toimi alhaalla kunnolla, koska virityksillä haetaan sitä tehoa ja kovempia kierroksia  :pomo:

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #27 : 25.11.2015, 21:08:39 »
Katoppa onko jakaja oikein asennettu?  Kone käy vaikka olisi 180 astetta pielessä... ???
Itse jakaja ei mene kuin yhteen kohtaan koska on epäkesko... mutta se käyttöakseli käy miten vaan...
Jos 180 astetta pielessä niin 1 ja 4 pois pelistä ja ja joutuu antaan kierroksia et pysyy käynnissä .... kokeiltu juttu ..
Helppo tarkistaa kun ottaa öljykorkin pois ja katsoo venttiilien liikkeet ja sytytysennakon ja jakajan asennon  keskenään.   :)
Itsellä kävi juuri mäin kun kasasin koneen, kävi mutta huonosti....
Mitähän tällä nyt koitetaan tarkoittaa?Se on ihan sama onko se jakajan akseli 90 tai 180 tai mitä vaan astetta väärässä asennossa kunhan piuhat on oikeessa kohin kyseiseen tilanteeseen nähden,eli kun 1 sylinteri on ykk:ssa ja laitat jakajan paikalleen näyttäköön se pyörijä mihin suuntaan tahansa jos säätövaraa riittää että saat kärjet auki jakajaa myötäpäivään(kyseisessä moottorissa) kääntäen,niin siihen kohtaan mihin pyörijä näyttää jakajan kannessa tyrkkäät ykkösen piuhan ja loput järjestyksessään(1-3-4-2) vastapäivään niin taatusti on kohdallaan, mutta hyvähän se käyttö-akseli on olla oikeen niinkun kuuluu niin saa lähteen piuhat siitä kohin mistä alunperin on tarkoitettu ja sillon säätövarakin ainakin riittää ;)Kyllähän jos se pyörijä on 180 astetta pielessä johtojärjestykseen niin ei siellä sillon osu kipuna oikeaan aikaan siihen 2 ja 3 pyttyynkään ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #28 : 01.12.2015, 08:54:09 »
Nonniin!

Kaivoin eilen nenän pois, ja laitoin orkkis a-nokan paikalleen. Nyt pelaa ja käy siihen malliin kun volvoon kuuluukin  8)
Nostajat sain pidettyä magneeteilla ja lukkopihdeillä ylhäällä.
En tiedä mikä seppä asialla ollut, kun pitänyt vakiokoneeseen tommonen työntää... Kuitenkin, mikähän nenä mahtaa olla kyseessä, stansseja on ainakin: H(C?)23, OBT 10, CWC, C1, D1, made in usa. Ja päässä on pieni R- kirjain. Vaaleanpunaista, ja keltasta väritäplää löytyy.

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #29 : 01.12.2015, 09:20:51 »
Vahva veikkaus on R -nokka tuon nokan päässä olevan stanssin perusteella. Tuo cwc on aihion valmistaja.

 

Carcom Oy  Ateho