KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 883557 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2265 : 08.04.2016, 21:55:52 »
Hintasekseen ok. Mulla taas tietenkin aiheutti hankaluuksia vähän jäykempi jousi. 99 Saabin etuiskarit taitaa olla hiuka jämäkämmät vielä
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2266 : 08.04.2016, 22:23:05 »
Hintasekseen ok. Mulla taas tietenkin aiheutti hankaluuksia vähän jäykempi jousi. 99 Saabin etuiskarit taitaa olla hiuka jämäkämmät vielä
Mitkäs jouset sulla sit oli? Mietin mitenköhän tollanen menisi lyhennetyllä sedanin kuormajousella?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2267 : 09.04.2016, 13:27:53 »
BC:n 14kg/mm, oli hiukan jäykät. Uskon, että niillä ajaa asiansa. Eipä ole kallis kokeilu ainakaan
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2268 : 14.04.2016, 20:07:18 »
Mie laitoin 240:sen käytetyt turbo boget taakse kun sattui hyllyssä olemaan, ovat ainakin lyhyemmät eikä enää pompi jousi kupistaan, jäykkyydestä paha sanoa kun vanhat oli mitä oli mutta mutulla sanoisin että 240:seen suunniteltu vaimennin voisi olla asteen vastaavaa 740:sen vaimenninta jäykempi.

Holkkihommiinhan sitten joutuu molemmissa päissä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2269 : 21.04.2016, 02:31:10 »
900 sarjan etujousia, järjestys:
-940 madallusjousi
-940 vakio
-960mk2 vakio :D



Kuva puukenkämaan harrastajan, kun laski omastaan mk2:sta keulaa alemmas. Jonkinverran se tuolla 940 vakio jousella putoaa, pitäs ihan testata.

940 vs 960 etujousi, siinäkin on jo yli 10cm ero ja 940 on 0,5 paksumpaa tavaraa. Ja siis vakio bensa malli, dieseli mallissa pituusero on vain n.6cm 960:seen verrattuna. Mitat taisi olla lesjöforssin kataloogista.

Lesjöön luettelosta:

-940 vinokoneellisen etujousi: lanka 14mm pituus 385mm
-940 D24 etujousi: lanka 14mm pituus 435mm
-960 3.0 etujousi: lanka 13.50mm pituus 497mm

Halkasijat aika liki samoja, 166-171mm

Eli aivan turha ostaa niitä dieselin jousia ja pätkiä kun samaan tulokseen pääsee omilla...

http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/download/catalogues/Lesj%C3%B6fors%20Std%202009%20low.pdf

Tuoltahan on helppo selailla vastaavia, esmers XC90 jouset olis 15.50mm langalla, 395mm pitkät. Pari kierrosta pois ni siinä on jämäkkätä..
« Viimeksi muokattu: 24.04.2016, 04:28:00 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2270 : 23.04.2016, 03:17:12 »
Minkä pituisella kaasuiskarilla saa takapään multilink2+nivojousi kombon toimimaan? "ilmaiskarit" toimi ainakin 745:ssa hyvin, mutta pelittääkö erillisjousituksen kera?

Edit, ei ainakaan yhdistetyillä linjoilla todennäköisesti toimi. Koska ilma siirtyy kevennetylle puolelle ja kallistaa vain lisää autoa. Molemmat pitäs olla omilla linjoilla. Eikä nuo nyt muutenkaan ole kummoiset iskunvaimentimina.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2016, 04:06:46 kirjoittanut Orlov »

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2271 : 29.04.2016, 03:01:40 »
Hommaan tuommoiset 945 kuormajouset mutanetistä tohon setaniin, eteen -40mm madallusjouset. Kuinka paljon poruukka on noita pätkinyt, jotta on balanssissa?

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2272 : 01.05.2016, 18:18:31 »
Hommaan tuommoiset 945 kuormajouset mutanetistä tohon setaniin, eteen -40mm madallusjouset. Kuinka paljon poruukka on noita pätkinyt, jotta on balanssissa?

Ota ensin 1,5 kierrosta pois, jos ei riitä niin lisää.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2273 : 01.05.2016, 20:31:01 »
Ota ensin 1,5 kierrosta pois, jos ei riitä niin lisää.

Joo teen näin. Kunhan ei keuli, niin kaikki hyvin.


Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2274 : 02.05.2016, 23:05:28 »
Kellään tietoa 940 etujousien pituuksista kuormittamattomana esim. vakio ja -40mm, taikka 60mm pituus.

Kokeilin selata tätä palstaa, muttei tärpännyt, joten älkää kiusatko, jos on jo mainittu..

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2275 : 17.05.2016, 21:39:47 »
On varmaan joku nämäkin tänne linkittänyt. No oli tai ei mutta onko kellään kokemuksia miten toimii? Kestääkö talvella hetkeekään ja yleisesti toimivuus?

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Cassuss

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2276 : 25.05.2016, 15:08:53 »
Pitäisi tommonen 95 Vm 960 volvo madaltaa, onko kellään kokemuksia minkälaista sarjaa kannattaisi laittaa. Ja linkkejä mistä kiitos ! Tuntuu vähän niukasti olevan noita sarjoja eikä tunnu löytyvät mistään. Tai saako 940 alustaa käymään?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2277 : 25.05.2016, 15:21:31 »
Tai saako 940 alustaa käymään?
Ei, vain jäykkäperäseen käy 940 takapään jouset/iskarit, muuten omansa. Kun vielä -95 niin taitaa olla komposiitti perässä.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2278 : 28.06.2016, 19:50:52 »
Lieneeköhän halvin BC Racing alustasarja 940 sarjalaiseen oleva alusta, joka maksaa 899e?

Halvemmalla ei tunnu saavaan (paitsi J-spec mutta etsin laadukkaampaa). Jos jollain on asiasta tietoa niin ilmotelkaa ja saa olla ulkomailta kunhan vaan posteineen ym ottaa huomioon hinnan!

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2279 : 30.06.2016, 18:39:21 »
Lieneeköhän halvin BC Racing alustasarja 940 sarjalaiseen oleva alusta, joka maksaa 899e?

Halvemmalla ei tunnu saavaan (paitsi J-spec mutta etsin laadukkaampaa). Jos jollain on asiasta tietoa niin ilmotelkaa ja saa olla ulkomailta kunhan vaan posteineen ym ottaa huomioon hinnan!

Sanoisin että tuo BC:n sarja on hinta-laatu suhteeltaan parasta mitä saa sekä varaosia on saatavilla tarvittaessa ja edulliseen hintaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Autoracing  KL-varaosat