Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269393 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9930 : 28.04.2016, 21:42:51 »
All right. Mitenkäs tuon tarkastaminen käytännössä tapahtuu?

Laatikon takapäässä on täyttö- ja tyhjennysreiät päällekäin. Täyttöreiästä voi sormikoukulla dipata pintaa.



Takastefan sulla on vähän vuotanu mut ei tosiaan vielä pahasti. Voi johtua huohotusreiän tukkeutumisesta joka on myös siellä takapäässä, ylhäällä, siirtäjän vieressä. Putsaus paineilmalla ja tuon kannakekumen pesu öljyistä.

Edit: se huohotusreikä taitaa näkyä kuvassa just kardanilaipan ylimmästä reiästä.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2016, 21:48:17 kirjoittanut j_tapio »

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9931 : 29.04.2016, 16:07:47 »
Seitensatkuun pitäisi vaihtaa jarrukilvet taakse, kuinka tiukassa ne pultit yleensä on, tarvetta pillille tai uusille pulteille?

Kestääkö vetarin stefat operaation vai onko ne vaihdettava? ???

Kyllä ne pultit yleensä aukeaa ehjänä, jos käyttää tarpeeksi irroitusainetta, ja kärsivällisyyttä.
Aika harvoin niitä stefoja on kuuleman mukaan tarvinnut vaihtaa.

Kuitenkin jos päättää ne stefat samalla vaihtaa, niin tuo on oikea tiiviste sinne:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/cardan-shaft-parts/sealing-ring-drive-shaft/1018441/
(Toimituskuluineen 71,18€).

Näköjään Volvo original on Ameriikassa snadisti halvempi:
http://www.volvopartswebstore.com/products/Sealing-ring/1172861/384710.html
(Toimituskuluineen 80,78€)

Tuskin tuo Skandixin laatu kuitenkaan paljon eroaa originaalista, ja häviäähän tuon parin euron hintaeron rahdeissa...
-----------------

Itsellä on jossain vaiheessa kanssa edessä takakilpien vaihto, kun molemmat ovat ruostuneet halki,
mutta ei se ole tuntunut katsastajaa 3 vuoteen haittaavan, vaikka viimeksikin syynäsi akselistoa aika tarkaan...  ::)

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9932 : 29.04.2016, 16:11:16 »
+ mahdollinen tulli ja ALV (rahtihinta mukaan lukien) USA:sta.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9933 : 29.04.2016, 16:41:58 »
Mikähän on B230ft:n öljynpainevalon/anturin syttymispaine? Mittaria asentelemassa ja mietin metsästääkö haaraa valoanturiakin varten vaiko ei...
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9934 : 29.04.2016, 16:57:58 »
Mikähän on B230ft:n öljynpainevalon/anturin syttymispaine? Mittaria asentelemassa ja mietin metsästääkö haaraa valoanturiakin varten vaiko ei...
Olikohan 0.5bar.
No kun halvalla sai.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9935 : 29.04.2016, 17:14:46 »
Kyllä ne pultit yleensä aukeaa ehjänä, jos käyttää tarpeeksi irroitusainetta, ja kärsivällisyyttä.
Aika harvoin niitä stefoja on kuuleman mukaan tarvinnut vaihtaa.

Kuitenkin jos päättää ne stefat samalla vaihtaa, niin tuo on oikea tiiviste sinne:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/cardan-shaft-parts/sealing-ring-drive-shaft/1018441/
(Toimituskuluineen 71,18€).

Näköjään Volvo original on Ameriikassa snadisti halvempi:
http://www.volvopartswebstore.com/products/Sealing-ring/1172861/384710.html
(Toimituskuluineen 80,78€)

Tuskin tuo Skandixin laatu kuitenkaan paljon eroaa originaalista, ja häviäähän tuon parin euron hintaeron rahdeissa...
-----------------

Itsellä on jossain vaiheessa kanssa edessä takakilpien vaihto, kun molemmat ovat ruostuneet halki,
mutta ei se ole tuntunut katsastajaa 3 vuoteen haittaavan, vaikka viimeksikin syynäsi akselistoa aika tarkaan...  ::)

Juu, tämä selvä. Kiitoosh..  -H-
Stefat on 13,19€. kpl. sinisellä, en tilaa mistään, löytyy kotoa.

Maalasin kilvet lämmönkestävällä maalilla molemmin puolin ja lakkasin vain ulkoa.
Lakka ei kestä  lämpöä. vinkkinä vaan jos vaihtelet.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9936 : 29.04.2016, 17:46:52 »
Juu, tämä selvä. Kiitoosh..  -H-
Stefat on 13,19€. kpl. sinisellä, en tilaa mistään, löytyy kotoa.

Maalasin kilvet lämmönkestävällä maalilla molemmin puolin ja lakkasin vain ulkoa.
Lakka ei kestä  lämpöä. vinkkinä vaan jos vaihtelet.

Täytyy varmaan sitten itsekin ostaa suoraan tiskiltä, kun ovat noinkin halvat.  :o

Joo, ei se normaali lakka lämpöä kestä.
(OT. Mitä nyt itse maalasin viimeksi venakopan, niin laitoin normaali lakan päälle, jotta ei-lämmönkesto hopeamaali ei heti hilseile pois. Ensin lakka kellastuu, ja sitten korkkaa...  ::))

Tosin tämä lakka kestää jo vähän lämpöä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609705/Motip-Kirkaslakka-lammonkestava-800C-400ml

 

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9937 : 29.04.2016, 18:00:46 »
V70 mk1 tdi 1998 tekee kaverilla seuraavaa:
Valot nolla asennossa, toimii kun junan vessa, laitat parkit/ajovalot päälle, ajovalokytkimen sulake palaa. Kun ssammutat auton ja köynnistät uudestaan, käy muutaman sek ja sammuu. Kun laittaa sulakkeen paikoilleen ja valot nollaan niin auto pelaa taas, muttei valoja voi laittaa päälle. :(

Ajovalo kytkin? Virtalukon pohja? Joku valo oikosessa?

Tämä korjaantui maattopisteiden putsaamisella ja sulakkeen 26 vaihtamalla.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9938 : 29.04.2016, 18:17:18 »
Täytyy varmaan sitten itsekin ostaa suoraan tiskiltä, kun ovat noinkin halvat.  :o

Joo, ei se normaali lakka lämpöä kestä.
(OT. Mitä nyt itse levyn maalasin viimeksi venakopan, niin laitoin normaali lakan päälle, jotta ei-lämmönkesto hopeamaali ei heti hilseile pois. Ensin lakka kellastuu, ja sitten korkkaa...  ::))

Tosin tämä lakka kestää jo vähän lämpöä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/609705/Motip-Kirkaslakka-lammonkestava-800C-400ml
Lakkasin kilvet tavan lakalla kun sitä löytyi, en viitsinyt ostaa uutta pelkkiin kilpiin. 
Ulkopuolen ajoviima jäähdyttää hyvin, ei pitäisi hilseillä.
pitää tarkistaa joku päivä.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9939 : 30.04.2016, 14:40:52 »
Minkä sulakkeen kautta menee virta takasumareille '90 740?

3/18 paikat on kirjan mukaan sulakepaikat, 3:lle tulee virta mutta 18:lle ei ja näin ollen sumuvalot ei pala?

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9940 : 01.05.2016, 17:47:48 »
Minkä sulakkeen kautta menee virta takasumareille '90 740?

3/18 paikat on kirjan mukaan sulakepaikat, 3:lle tulee virta mutta 18:lle ei ja näin ollen sumuvalot ei pala?

3 on kirjassa sumuvalot takasumuvalot

18 oikea kaukovalo sumuvalot

itsellä oli sulakepoksin pohjassa kosketusvikaa jonka korjattuani valot toimivat oikein hyvin. poltti sulakkeita jos takasumaria laittoi päälle.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9941 : 01.05.2016, 19:17:00 »
3 on kirjassa sumuvalot takasumuvalot

18 oikea kaukovalo sumuvalot

itsellä oli sulakepoksin pohjassa kosketusvikaa jonka korjattuani valot toimivat oikein hyvin. poltti sulakkeita jos takasumaria laittoi päälle.
Sulakkeet on ehjät. :idiot2: Ja toi 18 on mykkänä. Millä tapaa tota uskaltaa lähtee kattomaan, aiemmin nostelin sulakerasiaa ja tuumailin et kaikki piuhat kun irtoaa niin on piru irti. :2funny:

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9942 : 01.05.2016, 20:28:55 »
Sen saa otettua ulos sieltä nostamalla ylös ja kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan. Romulokero pois päältä ja lukkokynnet rele/sulake pohjan kyljistä auki.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9943 : 01.05.2016, 21:35:49 »
Kyllä sen tiiän miten se irtoo mut lähinnä hirvittää lähteekö piuhat irti kui herkästi sieltä sulakerasian pohjasta. :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9944 : 01.05.2016, 22:58:46 »
Kyllä sen tiiän miten se irtoo mut lähinnä hirvittää lähteekö piuhat irti kui herkästi sieltä sulakerasian pohjasta. :D
Ei lähde tehdaspiuhoista, hajoaa koko rasia ennemmin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autoracing  KL-varaosat