Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 295 Vastauksia
  • 304632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #150 : 09.10.2015, 07:12:35 »
volvo 940 B230Fk
-530 Kansi isommilla pakoventtiileillä, 1mm laskettu
- td04- 16t 1,1bar
-T-nokka
- "Mikan" sytkä- ja bensa lastut
- E85

260,7hv/5203rpm ja 450,4nm/3346



Suuttimet ja IMM?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #151 : 09.10.2015, 11:59:10 »
Veikkaisin 668dekat ja Fefen 012imm. Eiköhän noilla velloksilla ole kaikilla samat sumut ja immu. ¨

Enemmän kiinnostaisi kytkin, mutta se keskustelu ei taida tähän ketjuun kuulua ollenkaan. Mikolla on kuitenkin ihan oikea vaihteisto autossaan.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2015, 12:02:36 kirjoittanut Kalamies »

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #152 : 09.10.2015, 16:08:32 »
Edelliselle sivulle editoitu, 630cc suuttimet ja -012 immu.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #153 : 15.10.2015, 07:03:36 »
b230fb vakio moottori ~400tkm ajettu, avaamaton

b230ft:stä
-ahdin (mitsu 13c)
-suuttimet
-cooleri
-dp ja katti (katin jälkeen supistuu vaparin putkistoksi, orkkis vaimentimet)

+tonin lastut sytkä ja bensa



 176hv 271nm 0,5bar

vaparin kytkin alkaa olla rajoilla... parempaa kytkintä, putkistoa ja ahtopaineen nostoa seuraavaksi  ;)



245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #154 : 29.10.2015, 17:24:23 »
B230fk 8.7 rutuilla
531 46/38 portattu
K-nokka
Plenum imusatsi
H-profiilit
Hx40 super 18#
1700cc suuttimet
Re85

Ajoviimapaineella 1.5bar  475hp/6400rpm ja 560nm/5200rpm

« Viimeksi muokattu: 29.10.2015, 23:06:23 kirjoittanut 360volvo »

Poissa Gib

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #155 : 07.11.2015, 23:19:04 »
2.3 Alakerta, betonoitu, h-profiili veivit. wiseco männät.
531 isommat venttiilit.
1200cc suuttimet.
Hx 40super
Mega2.3
tuotti 280hp vakio nokka, 5000rpm.

Mikä tilalle? pitää tulla tehoa 500-600hp e85

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #156 : 07.11.2015, 23:47:06 »
2.3 Alakerta, betonoitu, h-profiili veivit. wiseco männät.
531 isommat venttiilit.
1200cc suuttimet.
Hx 40super
Mega2.3
tuotti 280hp vakio nokka, 5000rpm.

Mikä tilalle? pitää tulla tehoa 500-600hp e85

Mitkäs ahtopaineet?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #157 : 08.11.2015, 08:13:10 »
2.3 Alakerta, betonoitu, h-profiili veivit. wiseco männät.
531 isommat venttiilit.
1200cc suuttimet.
Hx 40super
Mega2.3
tuotti 280hp vakio nokka, 5000rpm.

Mikä tilalle? pitää tulla tehoa 500-600hp e85
B230fk 8.7 rutuilla
531 46/38 portattu
K-nokka
Plenum imusatsi
H-profiilit
Hx40 super 18#
1700cc suuttimet
Re85

Ajoviimapaineella 1.5bar  475hp/6400rpm ja 560nm/5200rpm

kyllä tässä ylemmässä kokoonpasossa vs. alempi pitää olla säädöt pahasti pielessä tai todella pienet ahtopaineet kun liki 200hv eroa vähän samankaltaisella kokoonpaanolla???

Poissa Gib

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #158 : 08.11.2015, 09:53:30 »
1 bar, bensalla. C nokka. Tää oli lähtötaso, nyt aletaan virittään.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #159 : 08.11.2015, 11:01:18 »
2.3 Alakerta, betonoitu, h-profiili veivit. wiseco männät.
531 isommat venttiilit.
1200cc suuttimet.
Hx 40super
Mega2.3
tuotti 280hp vakio nokka, 5000rpm.

Mikä tilalle? pitää tulla tehoa 500-600hp e85

Jotainhan siellä pielessä on ja pahasti jos tuollaiset tehot tuolla reseptillä. Oletan että painetta noin kilon verran vaikkapa. Mutta teeppä topic tuonne virityspuolelle, niin ei tule sanomista tällä puolella tuumailusta. C-nokka? eikai sellaista ole olemassakaan

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #160 : 08.11.2015, 14:19:18 »
Mitkä ton nokan speksit on? Tollasesta setistä pitäis tulla ainakin 400hv ihan heittämällä, hx40 alkaa kyllä oleen jarruna jos kasivenasesta yritetään 600hv..
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #161 : 11.11.2015, 23:27:37 »
B230fk 8.7 rutuilla
531 46/38 portattu
K-nokka
Plenum imusatsi
H-profiilit
Hx40 super 18#
1700cc suuttimet
Re85

Ajoviimapaineella 1.5bar  475hp/6400rpm ja 560nm/5200rpm
Pieni ahtopaineen korotus kierrosalueen loppupäähän 526hp/6900rpm @1.85bar
560nm/5200rpm@1.5bar

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #162 : 16.11.2015, 18:15:09 »
940 b230fk  ajettu 795tkm

Tonin lastut

0,5 ahtoja

takapönttö pois

178hv/4500rpm ja 314nm/3600rpm moottori tehoa

halppis mittari näytti 0,8 ahtoa ja nyt teollisuusmittarin mukaa oli 0,5
« Viimeksi muokattu: 03.12.2015, 10:56:18 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa Jarmo Y

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #163 : 17.11.2015, 10:51:06 »
940,ses jossa 178 hv, lastut näyttäis toimivan koska moottori pelas todella hienosti penkis koko alueella. Tuli mieleen tuosta kun joskus ostin ulkomailta kovalla rahalla lastut Audi S2,seen, tehot laski vain vähän ja toinen tapaus, kotimainen lastu volvo 2.5T bensakoneeseen, ei mitään muutosta havaittavissa.. Molemmista lastut vielä jäljellä jos joku haluaa kokeilla niitä.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #164 : 19.11.2015, 23:49:14 »
-B230ft lohko
-85mm akseli
-16v kansi
-Plenium imusatsi
-Garretti. imu 62mm, pako 67mm

Kesän ainut lappu.
706hv/6800rpm ja 780nm/5900rpm 2.1bar re85

Millä saan kuvan lisättyä?

 

RallyBaron  Samppasport