Samppasport  Futurez

Webasto thermotop-asiaa.

  • 113 Vastauksia
  • 46874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #15 : 15.09.2013, 10:33:42 »
Tämäkin nytkähti eteen(tai taakse)päin...

Tarkemmin kun tutkin webaston sulakkeita, huomasin yhden olevan palanut.  :buck2:  Eli konehuoneessa olevassa kolmen sulakkeen satsissa keskimmäinen, 15a sulake on rikki. 5a ja 25a ympärillä ovat ehjiä.

No sulakkeen vaihto ei auta, palaa heti kun työntää paikalleen....  Kello toimii ilman tätä sulaketta, joten se toiminee, vaikka näyttö häröileekin välillä.

Yks sulake on siis kellon, Toinen polttimelle? Kolmas B-pumpulle? Ja jompikumpi noista jälkimmäisistä on siis oikarissa?

Olisiko poltin palanut "puhki"? Lohkolämppärin vastus ainakin kun palaa puhki, palaa nallit kämpästä aina kun koittaa laittaa autoa lämpeämään.

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #16 : 15.09.2013, 21:05:34 »
Nuo sulakkeet ovat siten että pienin on kellolle, keskimmäinen lämmittimelle ja suurin sisätilan puhaltimelle.
Aika erikoista jos "nalli napsahtaa" heti kun laittaa paikalleen vaikkei lämmitin olisikaan päällä. Ensiksi tulisi mieleen johtosarjan oikosulku. Sen voi testata ottamalla webalta irti se kaksinapainen liitin jossa on ruskea ja punainen johto. Jos sulake palaa edelleen niin johtosarjavika. Pahempi vaihtoehto on että ohjainlaite on oikosulussa.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Putte

  • Vieras
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #17 : 20.09.2013, 11:49:04 »
Nuo sulakkeet ovat siten että pienin on kellolle, keskimmäinen lämmittimelle ja suurin sisätilan puhaltimelle.
Aika erikoista jos "nalli napsahtaa" heti kun laittaa paikalleen vaikkei lämmitin olisikaan päällä. Ensiksi tulisi mieleen johtosarjan oikosulku. Sen voi testata ottamalla webalta irti se kaksinapainen liitin jossa on ruskea ja punainen johto. Jos sulake palaa edelleen niin johtosarjavika. Pahempi vaihtoehto on että ohjainlaite on oikosulussa.

Joo, näin ne sulakkeet menee. Ja hommaa helpottaisi kovasti, jos tiedettäisiin mikä lämmitin siellä on, Thermo Top lämmittimiä kun löytyy monenlaisia. Tyyppikilvestä laitteen kyljestä löytyy tiedot. Ja onko jälkiasenteinen vai alkuperäinen.
Mutta joka tapauksessa sulakkeen ja laitteen välisessä johtimessa on nyt jossakin kohtaa vikaa. Itse veikkaan johtosarjaa, mutta sen tarkistaminen sujuu joko mittaamalla tai kuten yllä kuvattuna, sulakkeella kokeilemalla. Itse suosin mittaamista varsinkin kun mittarit on nykyään jo melkeen halvempia kuin sulakkeet.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #18 : 25.09.2013, 14:00:52 »
Moi, tuossa tuli puhuttua aamulla pojan koulubussi kuskin kanssa näistä V70N lämmittimistä, onko tässä alumiinilohkolla ja sillä neste systemi vai mitä lämmittimiä näissä käytetään?
Sitten tuo polttoainelämmitys järjestelmä, onko minkä tekele, kun itseltäni löytyy ajastimella oleva.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #19 : 25.09.2013, 20:20:16 »
Moi, tuossa tuli puhuttua aamulla pojan koulubussi kuskin kanssa näistä V70N lämmittimistä, onko tässä alumiinilohkolla ja sillä neste systemi vai mitä lämmittimiä näissä käytetään?
Sitten tuo polttoainelämmitys järjestelmä, onko minkä tekele, kun itseltäni löytyy ajastimella oleva.

Volvon originaaliasennus on säteilylämmitin lohkon kylkeen vesitilaa lämmittämään ja defalta ainakin saa letkulämmitintä, joka sopii öljyjäähdyttimen letkuun.
Lämmitin on ardic merkkinen (eberi joskus osti ardic:n, niin kyljessä voi jostain 2003 mallista eteenpäin lukea eberspächer)

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #20 : 25.09.2013, 20:25:12 »
Volvon originaaliasennus on säteilylämmitin lohkon kylkeen vesitilaa lämmittämään ja defalta ainakin saa letkulämmitintä, joka sopii öljyjäähdyttimen letkuun.
Lämmitin on ardic merkkinen (eberi joskus osti ardic:n, niin kyljessä voi jostain 2003 mallista eteenpäin lukea eberspächer)
Joo, kiitos tuosta selvennyksestä.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #21 : 27.09.2013, 09:54:42 »
Tuossa muun uutukaisessa (855 2,5tdi) on kaukosäätöinen Webasto. Kaukosäätimeen vaihdoin patterit, mut siltikään ei säätimessä valo välähdä eli se on ilmeisesti rikki.

Voinko ohittaa säätimen jotenkin ja laittaa auton sisälle ON/OFF kytkimen?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Putte

  • Vieras
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #22 : 28.09.2013, 14:12:06 »
Tuossa muun uutukaisessa (855 2,5tdi) on kaukosäätöinen Webasto. Kaukosäätimeen vaihdoin patterit, mut siltikään ei säätimessä valo välähdä eli se on ilmeisesti rikki.

Voinko ohittaa säätimen jotenkin ja laittaa auton sisälle ON/OFF kytkimen?

Millainen kaukosäädin on? Niitähän saa kyllä varaosina. Pelkkää on/off kytkintä tuskin saa.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #23 : 08.10.2013, 11:13:56 »
Tuossa muun uutukaisessa (855 2,5tdi) on kaukosäätöinen Webasto. Kaukosäätimeen vaihdoin patterit, mut siltikään ei säätimessä valo välähdä eli se on ilmeisesti rikki.

Voinko ohittaa säätimen jotenkin ja laittaa auton sisälle ON/OFF kytkimen?

Itsellä oli/on ainakin tuosssa Thermotop C:ssä ohjaus ihan vaan +12v:lla. Oli edellinen omistaja tuon rakennellut tuohon ysiin, kojelaudan uumenista roikkui pari piuhaa jossa abikot->kun ne yhdisti alkoi webasto pöhisemään ;D Rakentelin sittemin vähän uusiksi tuota systeemiä, laittelin sinne väliin mm. puuttuneet sulakkeet :idiot2:

Nykyisin on kojelaudassa ihan perus ON/OFF-kytkin tuolle weballe, ja toinen on probyten GSM-rele millä tuota saa ohjattua.

Tässäpä on tuo service manuaali ko. lämmittimeen, josta näkee miten siinä menee nuo kytkennät. http://techwebasto.com/redirect/heater_main/Generic%20Kit/5000778B.pdf Omani kytkin sillä tavalla, että kytkin kytkee X1-liittimen pinniin numero yksi +12V. Kuten tuosta manuaalista näkee, kello yksinkertaisesti katkoo tuota +12V:n jännitettä :)

Pistetään vielä semmoinen disclaimeri, että en tiedä onko näihin tullut jossain vaiheessa jonkinlaista väyläohjausta tuon simppelin systeemin sijasta, joten en ota vastuuta palaneesta weban ohjainkortista :P
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #24 : 08.10.2013, 22:26:12 »
Pistetään vielä semmoinen disclaimeri, että en tiedä onko näihin tullut jossain vaiheessa jonkinlaista väyläohjausta tuon simppelin systeemin sijasta, joten en ota vastuuta palaneesta weban ohjainkortista :P
C-laitteissa ohjaus on ihan analoginen. Vasta EVO-malleissa löytyy Bus-väyläohjaus.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #25 : 08.01.2017, 13:06:18 »
Mistäköhän vm 98 v70 tdi webaston sulakkeet löytyy, jos koittaisi nollailla,,,,niin ja siinä on sellainen lähes alkuperäisasennus kytkin 1/0 kojetaulussa, toinen asento siihen ettei lyhyillä ajoilla mene aina päälle, mutta kummin päin on aina päällä.

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #26 : 08.01.2017, 17:00:45 »
Mistäköhän vm 98 v70 tdi webaston sulakkeet löytyy, jos koittaisi nollailla,,,,niin ja siinä on sellainen lähes alkuperäisasennus kytkin 1/0 kojetaulussa, toinen asento siihen ettei lyhyillä ajoilla mene aina päälle, mutta kummin päin on aina päällä.
Jos siis lämmitin on Webasto niin se on jälkiasenteinen ja yleensä sulakepaketti (3 sulaketta) on akun plusnavan lähistöllä. MUTTA jos lämmitin alkuperäisasenteinen Ardic niin sen sulake löytyy konehuoneen sulakerasiasta. Tosin Ardicin kanssa sulakejumpalla ei taida saada lukitusta pois.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #27 : 11.01.2017, 16:35:17 »
Nyt on Auto ollut webasto-asennuksessa jo toista viikkoa. Tänään soittivat, jotta ei mene päälle kuin lämpöisenä. Tuohan oli tai piti olla ihan bolt-on eli vaihdatin vanhan tt-dw50 tilalle TT C:n samoilla liittimillä pitäis pelata. Eihän tuonne muuta älyä kellolla ole kuin menee kuin 1 pinniin 12v. En ymmärrä miten voivat tuon suhteen kämmentää. Soitin jo huolletun laitteen myyjällekkin ja hän oli yhtä äimistynyt. Hänen mukaansa se webasto ei välitä ulkoilman lämpötilasta tuon taivaallistakaan. Ainoa on tieto on se 12v jonka kello lähettää ja sen pitäisi riittää. Weba hoitaa itse katkaisun kun veden lämpötila tavoittaa termostaatin katkaisulämpötilan tai kello lopettaa. Menee perin mystiseksi vai onko kenelläkään mitään ehdotusta. Autohan on -99 V40 diesel.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa justindr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #28 : 15.01.2017, 12:40:35 »
Miten hälevetissä nuo nesteletkujen pikaliittimet saa auki? aivan käsittämättömän tiukassa. Pitääkö niitä pyöräyttää ja vetää vai vetää ja työntää yhtäaikaa? Tarkoitan nimenomaan niitä liittimiä jotka tulee siihen läpivientiin moottoritilasta sinne lokasuojaan.

Ne kun sais irti niin olisi webasto käsissä.

Auto on V70 -08 ja webasto Thermo Top V

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #29 : 15.01.2017, 12:43:54 »
Pyöräytä 1/8 kierrosta vastapäivään ja vedä sitten irti. Kannatta pestä lika ensin pois ja muutenkin lämpösen tallin hommia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

KL-varaosat  Race.fi