Proturbo  Autodiagnoosi

Nyt tarttis pyörätuolissa istuva sälli vähän neuvoja 745:n Volvon suhteen!

  • 9 Vastauksia
  • 3110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jone72

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Tarttis tietoa noin yleisesti varaosien hintatasosta. Itellä tosiaan 740:n farkku automaatti. 2.3 koneella.
Toimii ku junan vessa (silloin ku oli mulla).
Siksi tarvitsen vähän vinkkiä, koska kyseinen Volvo on pistetty paloiks, osat viety ja puheista huolimatta ei mulle ole tullut latiakaan. Henkilö joka "tietää" enemmän Volvoista kuin minä, lupasi mm. tämän foorumin palstalla myydä osia kyseisestä pirssistä. Nyt tuntuu että on kusetettu ja ihan huolella kun ei rahoja ole näkynyt reiluun vuoteen.
Siksi kyselisinkin että missä hinnoissa ajokuntoinen, katsastuksesta seisomaan jätetystä 740 farkusta noin yleisesti ottaen voisi saada hintaa.
Kaikki todellakin toimi, ainoastaan pinnassa kukkaa, muttei mitään kunnon puskaa. Hyvin pienellä laitolla olisi saanut kunnon pelin vielä vuosiksi. Ajettu oli noin 350-360 tonnia.
Kiitoksia jo etukäteen tiedoista mikäli viitsitte jelppiä.
Itse olen autoasentajan poika, mutta pyörätuolista ei paljoa ole ollut mahdollista remppailla autoja jotta tietäisin hintatasoa. Jotain hajua kuitenkin on, ja se on varmaa että nyt yritetään kusettaa huolella.
Mikäli joku haluaa lisätietoja ja ottaa asian tiimoilta yhteyttä, ole hyvä ja jätä vaikka numero, niin soitan.
Mikäli saan asiaan tietoa jotka auttavat minua, niin tiedossa on hirvenlihaa sille joka minua asiassa neuvoo.

Terveisin: Pyörätuolissa istuva hirvenkaataja.

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Oman automaatti 740:sen ostin 500 eurolla. Autossa oli sen ajan "luksusvarustelu" elikkäs GLE-malli kyseessä (nahkapenkit, ilmastointi, sähköikkunat, kattoluukku jne) ja auto oli ajokuntoinen ja leimaakin oli jäljellä, mutta mittarissa reippaat 520,000km  ::)
Et sanonut paikkakuntaa missä tapahtunut ja että oliko auto turbolla. B230 koneet vaparina ei oman käsityksen mukaan ole kovin arvokkaita, automaattilaatikosta puhumattakaan. Takavetoisten myyntipalstaa kannattaa vilkuilla niin saa hyviä hinta-arvioita osista muuten.
944 B230FK M90

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Tarttis tietoa noin yleisesti varaosien hintatasosta.

Yleisesti puhuen varaosat ovat kohtuullisissa hinnoissa, mutta on siellä kalliitakin joukossa. Tuon ikäisissä myös hankintakanavissa on eroa.

Siksi kyselisinkin että missä hinnoissa ajokuntoinen, katsastuksesta seisomaan jätetystä 740 farkusta noin yleisesti ottaen voisi saada hintaa.
Kaikki todellakin toimi, ainoastaan pinnassa kukkaa, muttei mitään kunnon puskaa. Hyvin pienellä laitolla olisi saanut kunnon pelin vielä vuosiksi. Ajettu oli noin 350-360 tonnia.

Sanotaan plus/miinus 500 euroa. Joku myy satasella tai laittaa jo paalattavaksi, mutta helmestä voi maksaa tonninkin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Jos osiksi on purettu ja 230 koneella niin kyllä huonosti on myyty jos alle 500e on jääny osista käteen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Jos osiksi on purettu ja 230 koneella niin kyllä huonosti on myyty jos alle 500e on jääny osista käteen.

Osista pitää tosiaankin saada enemmän kuin 0,5 tonnia. Tuo minun näkemys koski kokonaisen auton myyntihintaa.

Poissa Jone72

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia teille jotka vastasitte.
Selvittelin ja selvittelen edelleen Volvon kohtaloa. En saa suoraa vastausta siihen, että missä se auto nyt on. Kumma juttu kun ei aikuinen osaa vastata suoraan kysymykseen.
Mutta sen sain tietää, että satanen on varaosista tullut (mukaan ei ole laskettu konetta, uuden veroisia iskareita, jousia, ym. mitä on purettu "omaan" käyttöön), eikä yhtään enempää. Kavereille oli kuulemma myös antanut jotain "pientä". On se hauska sälli  :idiot2:
Katsotaan mitä tuumaa siihen, kun minulla sattuu olemaan alkuperäiset paperit tallessa ja kunnon vanhanajan luovari, josta käy ilmi että omistaja olen edelleen minä  ;D
Autoa tosin ei enää ole, joten hänellä riittää selitettävää siitä, mitä on sille tehnyt.
Mutta tosiaan, kiitoksia teille jotka vastasitte. Nimimerkkinne on ylhäällä ja jossain vaiheessa täällä on hirvimakkaraa valmiina lähtemään vakumoituna ja paketoituna, kunhan saan itseni kuntoon pitkän sairastelun jälkeen  ELK :)
« Viimeksi muokattu: 09.09.2016, 00:26:56 kirjoittanut Jone72 »

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia teille jotka vastasitte.
Selvittelin ja selvittelen edelleen Volvon kohtaloa. En saa suoraa vastausta siihen, että missä se auto nyt on. Kumma juttu kun ei aikuinen osaa vastata suoraan kysymykseen.

minulla sattuu olemaan alkuperäiset paperit tallessa ja kunnon vanhanajan luovari, josta käy ilmi että omistaja olen edelleen minä  ;D
Autoa tosin ei enää ole, joten hänellä riittää selitettävää siitä, mitä on sille tehnyt.

Anna sällille jokin määräaika, vaikkapa 1 kuukausi aikaa selvittää tilanne (tuoda rahat tai auto) tai sitten kerrot vieväsi asian poliisille. Ja teet sen sitten ihan oikeasti. Tämä tiedoksi sitten kirjallisesti sähköpostilla tai tekstarilla eli niin, että voit näyttää sen toteen myöhemmin.

Kyseessä on kavallus, kun sälli on laillisesti saanut auton haltuunsa (mutta ei omistukseensa) ja sitten kadottanut koko auton, osat tai rahat.

Jotain rajaa pitää olla ahneudessakin.

Poissa Jone72

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Kyseessä on kavallus, kun sälli on laillisesti saanut auton haltuunsa (mutta ei omistukseensa) ja sitten kadottanut koko auton, osat tai rahat.

Jotain rajaa pitää olla ahneudessakin.

Pitää paikkansa. Mutta miten selität asian henkilölle joka piti sitä omanaan ja suunnitteli jopa sen, että ottaa siitä ainakin koneen itselleen jo siinä vaiheessa kun oli puhe kyseisestä autosta ja mikä siitä oli tarkoitus tulla. On jopa tällä foorumilla osista ilmoittanut kun katselin hänen profiiliaan.
Mielestäni aika häikäilemätöntä.
Ja nyt pokkana väittää että autosta minä saan 200, kuten oli "sovittu". Näin reilun vuoden jälkeen on hyvä väittää kaikenlaista ja luulla että sälli joka istuu tuolissa, ei tajua mitään asioista. Sen olen huomannut niistä viesteistä joihin hän on vastannut, että pitää minua mitääntietämättömänä ja tyhmänä juuri sen vuoksi koska jalkani ovat pois pelistä.
Mutta kaikki on tallessa ja kun ei kerran vastauksia ala kuulumaan, niin sitten pitää vaan raa'asti pistää asia eteenpäin.
Onneksi minun puolella on henkilöitä, jotka ovat olleet koko ajan ajan tasalla siitä, mitä kyseiselle autolle on pitänyt tehdä. Hän tosin ei tiedä kyseisistä henkilöistä/todistajista jos/kun asia niin pitkälle etenee, vaan luulee että asia on vain hänen ja minun tiedossa, ja että on vain hänen sana minun sanaa vastaan.
Mutta sehän on loppupeleissä minun etuni  :)

Kiitokset vielä viestistäsi. Pitääpä pikimmiten laittaa viestiä ja hetken odotella vastausta ennen ilmoituksen tekoa.
Lainaus korjattu / Acke
« Viimeksi muokattu: 12.09.2016, 21:11:35 kirjoittanut Acke »

Poissa Jone72

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
sjvirt.
Vastasin viestiisi, mutta tuo "lainaus" ei mennyt niinku Strömsössä. Varmaan siksi kun kirjoitin tämän kännykällä. Anteeksi siitä.
Kaikille jotka viestin lukevat, niin ennen pidempää väliä ollut teksti on sjvirt-jäsenen vastauksesta, eikä minun kirjoitukseni. Meni lainaus vähän reisille.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
sjvirt.
Vastasin viestiisi, mutta tuo "lainaus" ei mennyt niinku Strömsössä. Varmaan siksi kun kirjoitin tämän kännykällä. Anteeksi siitä.
Kaikille jotka viestin lukevat, niin ennen pidempää väliä ollut teksti on sjvirt-jäsenen vastauksesta, eikä minun kirjoitukseni. Meni lainaus vähän reisille.
aina sattuu kun tapahtuu! ei varmastikkaan vakavaa! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Ateho  Elekma