RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3271970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10425 : 30.08.2016, 17:21:01 »
Oisko kellään tietoa mk2 s80 takapenkin leveydestä? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10426 : 30.08.2016, 17:27:25 »
Saako 740-sarjaan jostain vilkkuihin uusia liittimiä?
Volvolla ei ollut.

Poissa Kuningas Mammona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10427 : 30.08.2016, 20:50:58 »
Jos se vika tuossa olisi niin onko minkälainen homma vaihtaa?  :-\

Jos löytyy paineilmapistooli niin saat sylinterin ammuttua nestereiästä puhaltamalla pois (älä jätä sormia väliin, saattaa tulla vauhdilla!) ja tiivisteenvaihdon jälkeen sen saa helpoiten jonkunnäköisellä pressillä takaisin, mutta onnistuu myös muilla työkaluilla, kunhan on rikkomatta uutta tiivistettä.  ;)
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10428 : 30.08.2016, 20:59:17 »
Jos löytyy paineilmapistooli niin saat sylinterin ammuttua nestereiästä puhaltamalla pois (älä jätä sormia väliin, saattaa tulla vauhdilla!) ja tiivisteenvaihdon jälkeen sen saa helpoiten jonkunnäköisellä pressillä takaisin, mutta onnistuu myös muilla työkaluilla, kunhan on rikkomatta uutta tiivistettä.  ;)
Okkei kiitosta! Pitää vielä tarkastella että onhan se varmasti se tiiviste mikä vuotaa  ::)
944 B230FK M90

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10429 : 30.08.2016, 21:06:22 »
Motonetissa uusi satula 80 euroa, en jaksaisi alkaa kauheasti vanhaa elvyttämään.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10430 : 31.08.2016, 07:55:39 »
Traktorin työntövarsi toimii tuolla tavalla. Samanlaisia työntövarsia pienemmässä koossa on varmaan jossain lumilevyissa/tielanassa yms. työlaitteissa. Tuollaisia työntövarsia löytyy varmaan tosiaan jostain IKH:lta yms...
Työntövarrret on sitten jo valmiiksi vähän väljiä, joten kolisee ajossa. IKH:lta saa myös uniballeja ja niihin holkkeja nimellä nivelvarsi, löytyy molemman kätisiä. Itse oon tilaillut täältä uniballeja ja holkkeja. Tuo kaveri tekee myös valmiin tangon jos on mitat antaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10431 : 31.08.2016, 07:57:38 »
Oliko jollakin muistissa, oliko vinokoneitten öpumppuun öljynpaineen kasvattamista varten jokin prikkakikka ???
Ohut prikka jousen ja pumpun rungon väliin. Liikaa ei pidä ahnehtia, kasvaneen paineen myötä tuotto laskee.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10432 : 31.08.2016, 17:06:06 »
Oisko kellään tietoa mk2 s80 takapenkin leveydestä? :)
tietääkö kukaan? Tai voisko joku mitata?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10433 : 31.08.2016, 19:40:56 »
Hellurei, Nyt tilanne on se että -00 V70 TDI pumpun remmi meni sileeks, enkä saanut uudella remmillä käymään. ei passais ihan väärilla tahdeilla sitä polttoainetta koneeseen tunkea niin kertokaa toki miten nuo ajoitusmerkit kuuluu olla. En löytänyt googlella :(

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10434 : 31.08.2016, 19:45:49 »
Hellurei, Nyt tilanne on se että -00 V70 TDI pumpun remmi meni sileeks, enkä saanut uudella remmillä käymään. ei passais ihan väärilla tahdeilla sitä polttoainetta koneeseen tunkea niin kertokaa toki miten nuo ajoitusmerkit kuuluu olla. En löytänyt googlella :(
Moi, muutama vuos takaperin kaveri taisteli meikäläisen TDI vollen kanssa tuosta pumpunhihnan ajoituksesta, sain foorumilta vastauksen, että kääntää sitä pumpun hihnapyörää siten, että kun alkaa vastusta tuntumaan, laittaa lukkoon ja starttia. Siinä omassa TDI volvossa oli niin montaa merkkiä sille laitettu, että mikään ei pitänyt paikkaansa, joten se tehtiin sillä tuntumalla ja auto hörähti käyntiin.

Tuossa vielä se viesti jonka ohjeilla mentiin:


Vs: Sylinterinkansi
« Lähetetty käyttäjälle: ToniJH : 19.12.2013, 14:29:08 »
« Olet vastannut tähän viestiin tai lähettänyt sen edelleen. »

    Vastaa
    Lainaus
    Poista

moro.
jos ette vielä saaneet säätöjä kohdalleen niin löysätkää pumpun puolen hihnapyörä nokalta ja sitten kun merkit ovat kohdallaan niin pumpussa tuntuu se tyhjä alue kun pyörästä pyörittää ja kun vastus alkaa tuntumaan niin silloin vasta ennakko alkaa lisääntymään eli kääntäkää keulaanpäin vaikka n. 5-10 astetta ja samalla hihnapyörän pultti kiinni
pulttia kiinnittäessä hieman palautuu niin saattaa mennä nollille mut sitten vaan uudestaan ni kyllä se siitä lähtee käymäänkin.

toivottavasti saat edes jotain selvää...

« Viimeksi muokattu: 31.08.2016, 19:48:51 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10435 : 31.08.2016, 21:14:13 »
Moi, muutama vuos takaperin kaveri taisteli meikäläisen TDI vollen kanssa tuosta pumpunhihnan ajoituksesta, sain foorumilta vastauksen, että kääntää sitä pumpun hihnapyörää siten, että kun alkaa vastusta tuntumaan, laittaa lukkoon ja starttia. Siinä omassa TDI volvossa oli niin montaa merkkiä sille laitettu, että mikään ei pitänyt paikkaansa, joten se tehtiin sillä tuntumalla ja auto hörähti käyntiin.

Tuossa vielä se viesti jonka ohjeilla mentiin:


Vs: Sylinterinkansi
« Lähetetty käyttäjälle: ToniJH : 19.12.2013, 14:29:08 »
« Olet vastannut tähän viestiin tai lähettänyt sen edelleen. »

    Vastaa
    Lainaus
    Poista

moro.
jos ette vielä saaneet säätöjä kohdalleen niin löysätkää pumpun puolen hihnapyörä nokalta ja sitten kun merkit ovat kohdallaan niin pumpussa tuntuu se tyhjä alue kun pyörästä pyörittää ja kun vastus alkaa tuntumaan niin silloin vasta ennakko alkaa lisääntymään eli kääntäkää keulaanpäin vaikka n. 5-10 astetta ja samalla hihnapyörän pultti kiinni
pulttia kiinnittäessä hieman palautuu niin saattaa mennä nollille mut sitten vaan uudestaan ni kyllä se siitä lähtee käymäänkin.

toivottavasti saat edes jotain selvää...

Eli siis löystänkö pumpun hihnapyörän pulttia vai nokan hihnapyörän pulttia? sitten käännän pumppua kuskin kulmalta katsottuna  vastapäivään kunnes tuntuu vastusta, ja kirin hihnapyörän?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10436 : 31.08.2016, 21:23:26 »
nokan pyörää
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10437 : 31.08.2016, 21:56:25 »
muutaman kerran yritin epäonnistuneesti mutta aika vaikee kyllä yksin, kun se on niin pirun jäykkä pyörittää ja samalla pitäis kiriä  :idiot2: Oletan että koneen pitäis olla TDC, kun ajotusta säätää?

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10438 : 01.09.2016, 09:08:28 »
muutaman kerran yritin epäonnistuneesti mutta aika vaikee kyllä yksin, kun se on niin pirun jäykkä pyörittää ja samalla pitäis kiriä  :idiot2: Oletan että koneen pitäis olla TDC, kun ajotusta säätää?
Saatko kaveria siihen mukaan?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10439 : 01.09.2016, 13:49:31 »
Käykö S80 -08 vuoden vetokoukku S80 -06 vuosmallin?
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo