Autoracing  KL-varaosat

360 dsl turbo?

  • 21 Vastauksia
  • 28263 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kettu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
360 dsl turbo?
« : 17.05.2015, 23:40:21 »
eli tuli ostettua tuommoinen b200 koneella oleva sika volvo, niin mieleen juolahti että onkohan tähän mahdollista asentaa diesel konetta? jos on on niin mitä pitää tehdä ja mikä kone sinne passaa? samaa johto jumppaa ei varmaan dieselillä tarvitse tehä toisin kuin vaihdetaan b230fk moottori vai? vastauksia tarvisi näinkin yksin kertaiseen kysymykseen.
Volvo 360 3d (b200k)
Volvo 340 5d (b14)
Volvo 340 5d (b172k)
Volvo 360 5d (b200k)

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #1 : 18.05.2015, 18:08:06 »
300-sarjaa ei ole saanut millään muulla dieselillä, kuin surullisella rellun 1.6l nelosdieselillä ilman turboa (0-100 yli 20s).  ;D Eli minkä muun dieselin sitten asennatkin, niin johtosarjat ja kaikki joudut ottamaan luovuttaja-autosta (tosin vanhoissa dieseleissä sitä piuhaa toki on vähemmän, kuin bensaruiskuvehkeissä). D24 ja D24DTIC moottoria on vinokoneen perässä ollut isommissa takavedoissa, mutta se on kuutoskone ja kaikki menee öljypohjia ja moottorinkorvakkeita myöden sitten omavalmisteeksi, ei sinne oikein mikään suoraan sovi.

Samalla vaivalla laittaa vaikka D5:en. ;)
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015, 18:20:15 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Kettu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #2 : 18.05.2015, 18:44:08 »
niin tuossa kattelinki että se rellun kone olisi ainut diisseli. mahtaakohan miten mahtua tuommoinen d24 kone? mitenhän tuo akseli massa menee tuolla d24
Volvo 360 3d (b200k)
Volvo 340 5d (b14)
Volvo 340 5d (b172k)
Volvo 360 5d (b200k)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #3 : 18.05.2015, 19:22:05 »
Kuis S/V40:in 1,9td. Voisi käydä rellukoneisen 340:in kytkinkoppaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #4 : 18.05.2015, 22:02:51 »
Nuo rellun/pösön turpokiisselit melekeen järkevimmät, deekua sinne ei kanata missään nimessä laittaa jo pelkästään painon takia, saati sitten ne ominaisuudet...   Jos kytkinkopan hitsaus luonnistuu, vois joku volkkarin 1.9tdi olla aikasen hjyvä paketti

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #5 : 18.05.2015, 22:43:32 »
Tai vaggi 1.6 td. Sehän on periaatteessa sama kuin d24 mutta kaksi pyttyä köyhempi?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #6 : 19.05.2015, 07:15:53 »
Tai vaggi 1.6 td. Sehän on periaatteessa sama kuin d24 mutta kaksi pyttyä köyhempi?
Eri kytkinkoppa, muuten joo. 1.9 huomattavasti järkevämpi ja vielä kun TDI kannella.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #7 : 19.05.2015, 09:55:33 »
Entäs evoluutiodeeku, eli etuvedon 2,5 TDI?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #8 : 19.05.2015, 10:13:55 »
Kas tässä pieni historianpläjys Volvon nopeusennätys 343 turbodiesel Volvosta. :

https://www.facebook.com/Volvo.in.motorsport/posts/315639501872321

Tuossa on kai Deekumiinusyksipytty, eli D20 taitaa olla mallimerkintä.



209 km/h sianpäällä!

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #9 : 19.05.2015, 10:53:36 »
Kas tässä pieni historianpläjys Volvon nopeusennätys 343 turbodiesel Volvosta. :

https://www.facebook.com/Volvo.in.motorsport/posts/315639501872321

Tuossa on kai Deekumiinusyksipytty, eli D20 taitaa olla mallimerkintä.



209 km/h sianpäällä!
Tuolla loppu päässä on hiukan tarinaa myös kyseisestä autosta http://www.volvotips.com/index.php/340-360/history-340-360/

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #10 : 19.05.2015, 11:04:01 »
Tuolla loppu päässä on hiukan tarinaa myös kyseisestä autosta http://www.volvotips.com/index.php/340-360/history-340-360/

Mielenkiintoinen juttu. :)

Ja tämä taitaa nyt olla sitä kuuluisaa voimasavua:



V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #11 : 19.05.2015, 20:46:23 »
Ihmeen paljon jää D5:sen kanssa tilaa keulalle, aattelin että olis ahtaampikin sovitus.

Askin eksoottinen toteutus aiheuttaa tuossa varmasti aika päänvaivan, sanoisin että laita joku kone mikä käy suoraan sen renukoneen kaaveliin tai sitten valmistaudu aika mittavaan voimalinjamuutokseen. Ehjän D24:senkin löytäminen on vähän huonoa kun ne on ajettu aivan mielenvikasia määriä, TDI:tä saa jo paremmin jos viitsii kuunnella epävireistä sammakkoa ja tahtoo vw dieselin.

Jos tuommonen tarttisi tehdä niin tutkisin kyllä tarkasti jos siihen sais suoraan kaaveliin sopivaa konetta jostakin, se olis ainoa konsti pitää työmäärä jotenkin kohtuullisena. Renun diiseliä etsimään siis, huh että onkin kammottava ajatus  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #12 : 19.05.2015, 21:54:51 »
Oliskohan näissä uuden aikakauden diesel-renuissa vielä sama jako? Olisi ilman muuta fiksuin vaihtoehto, tuo kivikautinen vaparidiesel ei ole oikein mikään järkevä vaihtoehto...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kettu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #13 : 20.05.2015, 20:38:00 »
juu ei se kasari rellun dieseli oikeen mieltä lämmitä ja eikös tuo etuvedon 2.5tdi konekkin paina aika julmetusti? toisaalta kävi mielessä että jos pitäs projektin suht maltillisena ettei tarvisi kamalasti itse ruveta veistelemään kytkinkoppia yms, mutta sit taas herää kysymys että saako tuohon miten ja mimmoisella vaivalla ¨oikean auton vaihteiston/kardaanin+perän¨ sovitettua? puoli tulipeltiä ja pohjaa joutuu leikkaamaan ainakin, mutta palatakseni kyseiseen b200 koneeseen niin mitkään moottorit mahtaa mennä tuohon kytkinkopakkoon jaoltaan? ei varmaan ainutkaan diesel?
Volvo 360 3d (b200k)
Volvo 340 5d (b14)
Volvo 340 5d (b172k)
Volvo 360 5d (b200k)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 dsl turbo?
« Vastaus #14 : 20.05.2015, 20:48:04 »
Eipä siihen vinokonetta kummempaa saa suoraan (b19,b21,b23 ja b2xx) b230fk menee vielä laillisesti tehojen puolesta.

 

Futurez  Kulkukoira