Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit > Korjaamo ja yleistekniikka

740 b200e tyhjäkäynti hukassa

(1/3) > >>

740esedu:
Elikkäs tollanen vehe makaa tallissa. ajon jälkeen sammutin jonka jälkeen piti sahata todella kauan käyntiin kunnes lopulta lähti, nyt ei käy tyhjäkäyntiä kylmällä ilmalla ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Ihanku kävis kolmella, menin vielä hölmönä säätämän ruiskun alapuolela olevaa säätöä kun ei meinannu lähtee käyntiin, voiko se olla syy huonoon tyhjäkäyntiin? Ja mihin suuntaan pyörittäessö tapahtuu mitäkin, ei ole oikeen tietoo tollasesta vehkeestä

Chili:
Tarkista muutama perusvika ensin:

Eliminoi se mahdollisuus, että sytytysjohdot lyövät läpi. Käytä konetta pilkkopimeässä valot sammutettuna ja katso näkyykö johtojen päällä sinisiä "elosalamoita".

Eliminoi se, että kone ei saa pensaa, kun  tankkipumppu simahti - ensikorjaus tapahtuu täyttämällä tankki.

Seuraavana olisi alettava epäilemään Hall-anturia. Onko sulla sellanen? Minkä vuoden mallia auto on? Lähteekö virrajakajasta, sen alalaidasta,  ohut kaapeli? Näkyy kuskipuolelta katsottuna. Musta pistoke virranjakajan alla.

jen:

--- Lainaus käyttäjältä: 740esedu - 23.04.2014, 23:41:37 ---Elikkäs tollanen vehe makaa tallissa. ajon jälkeen sammutin jonka jälkeen piti sahata todella kauan käyntiin kunnes lopulta lähti, nyt ei käy tyhjäkäyntiä kylmällä ilmalla ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Ihanku kävis kolmella, menin vielä hölmönä säätämän ruiskun alapuolela olevaa säätöä kun ei meinannu lähtee käyntiin, voiko se olla syy huonoon tyhjäkäyntiin? Ja mihin suuntaan pyörittäessö tapahtuu mitäkin, ei ole oikeen tietoo tollasesta vehkeestä

--- Lainaus päättyy ---
siitä mustasta ruuvista äädetään tyhjäkäyntiä.

740esedu:
Pitää kattoa nuo, 89 vuosimallia 200tkm ajettu. Tuo ruuvi jota säädin on siis noin 1.5-2cm halkaisijaltaan, mihin suuntaan säädän että nousis tyhjäkäynti? Kun lämpimällä kiekat noin 600-700rpm kylmällä sammuu heti startattua. Eikös näissä oke pumppu tankissa ja siirtymäpumppu mikälie vielä jossain? Miten niitten toiminnan sais tarkastettua?
Niin ja kuuluuko asiaan että nuo suuttimet heiluu tossa kun letkusta ottaa kiinni ja kokeilee. Joka suutin heiluu jonniiverran

Chili:
Kyllä ne voi "heilua" - ei ne juurikaan kiinni ole.

Kokeilepa sumuttaa startti-pilottia (saa huotoasemalta käynnistyssprayn nimellä) auton käydessä moottorin päälle imusarjan puolelle ja sinne imusarjan alle; joka paikkaan imusarjan alla ja suutimien päälle. Kierrokset eivät saisi nousta. Jos nousee, niin hae se kohta, mistä kone imee spraytä imusarjaan ja korjaa se imuvuoto.

Ja katsopa, että se musta letku ei ole pullahtanut irti sieltä imusarjasta, imusarjan alta. Paina takaisin, jos on irronnut.

Oheisessa kuvassa näkyy tuo mustajohto - Hall-anturin johto virranjakajan alalaidassa. Onko sulla sellanen?
https://www.flickr.com/photos/28825151@N08/4488804701/lightbox/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta