Autodiagnoosi  Carcom Oy

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 197922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #330 : 18.04.2015, 08:57:23 »
Omassa on porrastappi nokkapyörän lukitustapin tilalla. Tällähetkellä keulasta katsottuna vasemmassa reunassa. Ehkä puoli hammasta siirty remmi.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #331 : 18.04.2015, 09:05:12 »
Omassa on porrastappi nokkapyörän lukitustapin tilalla. Tällähetkellä keulasta katsottuna vasemmassa reunassa. Ehkä puoli hammasta siirty remmi.

Tuo puol hammasta on varmaan lähempänä totuutta ajotuksen kannalta. Varmin ratkasu on se säädettävä nokkapyörä.
V70 TDI

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #332 : 18.04.2015, 13:15:25 »
Yksi hammas on jotain 20 kampiakselin astetta. 360 jaettuna kampiakselin hammashihnapyörän hammasluvulla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #333 : 18.04.2015, 14:33:25 »
Yksi hammas on jotain 20 kampiakselin astetta. 360 jaettuna kampiakselin hammashihnapyörän hammasluvulla.

Tuo luku pitää puolittaa tietenkin.
V70 TDI

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #334 : 18.04.2015, 17:59:12 »
Jos en ihan väärin muista niin yhden hampaan siirto vaikuttaa noin 2 astetta.

Muistat väärin.
Yhden millin kannen lasku vaikuttaa ajoitukseen noin 2 astetta

Yhden hampaan siirtäminen vastaa 9,5mm kannen laskua joka vaikuttaa ajoitukseen 19 astetta

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #335 : 18.04.2015, 18:15:15 »
Tuo luku pitää puolittaa tietenkin.

Tietysti puolitetaan. Jos tarkistellaan nokan ajoitusta nokka-akselikoordinaatteina. Kampura-asteina ei puoliteta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa turska96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #336 : 19.04.2015, 19:59:42 »
Onkos tuossa  isot vai pienet vesikanavat?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #337 : 19.04.2015, 20:06:36 »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2384
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #338 : 19.04.2015, 21:17:46 »
Eikös niin ollu että 530 ja 531 on aina pienillä kanavilla, lukee varmaan tuossa Slerbahuulen linkissäkin, samaten FAG-osiossa...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #339 : 19.04.2015, 22:32:20 »
Lainaus
Todennäköisimmin pienet vesikanavat löytyvät kansista joiden valunumerot ovat 1000530 ja 1000531.
Jotenkin muistelin että 530 ja 531 kansistakin on löytynyt isoilla vesikanavilla olevia yksilöitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #340 : 19.04.2015, 22:54:43 »
Monta väitettähän on esitetty, että 405 ("vanha kansi") olisi aina isoilla ja uudemmat 530-531 aina pienillä. Kuitenkin mm. Lankku on vahvistanut pitäneensä käsissään kaksin kappalein 405 kansia joissa molemmissa oli pienet kanavat ja muistaakseni joku kertoi nähneensä 530/531 kannen jossa isot kanavat.

Oma arvaus, että alkupään "viissatasissa" on niitä isokanavaisia kansia.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #341 : 19.04.2015, 22:56:40 »
405 ("vanha kansi") olisi aina isoilla ja uudemmat 530-531 aina pienillä
Pienikanavaisia 405 kansia myös nähty muutamat, eli minäkin vahvistan valheeksi.

Muoks: Oma budjettiviripeli on suurinpiirtein tämmönen
-B230F & M47
-A-nokka
-Turbon sumut ja E85
-Pakoputkisto 2,5", pelkkä vapaastivirtaava takapönttö ja tietysti katti

Kannesta olis kiva höylästä, niin sais ruttuja vähän ylöspäin. Ei vaan jotenkin viitsis parinsadan autoon alkaa tuommosta jumppaa tekemään.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2015, 23:02:21 kirjoittanut Kalamies »

Poissa turska96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #342 : 20.04.2015, 09:09:34 »
Onkos tuossa  isot vai pienet vesikanavat?

Eli tuossa on siis pienet kanavat. Jos nyt lasken tuota sen 1-1,5mm niin mitä asioita tulee huomioida  11,80/290 nokan kanssa? Pitääkö sitä ajotusta siirtää vai hommaanko suosiolla säädettävän nokkapyörän?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2015, 09:48:48 kirjoittanut turska96 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #343 : 20.04.2015, 09:56:45 »
Eli tuossa on siis pienet kanavat. Jos nyt lasken tuota sen 1-1,5mm niin mitä asioita tulee huomioida  11,80/290 nokan kanssa? Pitääkö sitä ajotusta siirtää vai hommaanko suosiolla säädettävän nokkapyörän?

Rohkelikko käyttää alkuperäistä pyörää ilman lukitustappia. Viritysnokka on kuitenkin ajoitettava heittokellolla ja astelevyllä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #344 : 20.04.2015, 11:25:05 »
Eli tuossa on siis pienet kanavat. Jos nyt lasken tuota sen 1-1,5mm niin mitä asioita tulee huomioida  11,80/290 nokan kanssa? Pitääkö sitä ajotusta siirtää vai hommaanko suosiolla säädettävän nokkapyörän?
näyttää pieniltä mutta en pysty varmaksi sanomaan.
voin illalla mitata pienen kanavan reijän pituuden.
säädettävä nokkapyörä ehdottomasti.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

RallyBaron  Samppasport