Carcom Oy  Ateho

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 603965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1305 : 18.04.2015, 14:24:55 »
Lähtökohtahan on vallan mielenkiintoinen, kuinka päästä mopolla kuuhun tyyliin. Tuolla tietämyksellä se voi jopa onnistua. Aika monia tuntuu harmittavan tiedon määrä... Eli lopullinen rikkoutumisen syy selvisi?

E:Mikä ihme siinäkin ylipäätänsä on et jos jotain vituttaa mikan kirjotukset nii pitää seurata kuitenkin ja pahottaa mielensä joka kerta? En miekää seuraa asioita mitkä ei kiinnosta pätkääkään  :D  +1 O0 Juuri näin!
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 15:11:38 kirjoittanut Sami K. »
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1306 : 18.04.2015, 14:26:05 »
Tässä kierrellään sitä yhtä ja samma asiaa yli ja ympäri. Pähkinän kuoressahan syy konerikkoon oli, että mopolla mahottomia->säädetty vituilleen->seos ei palanu niinku piti (mikan pyörtää sille oman ja mieleisensä nimityksen)->konepaskaks. Tässä yritää nyt säätö guru pestä kätesä koko hommasta ja kohta syyllisiä etitään jo tosiaan jostain rinnakkais ulottuvuudesta. Kun ei voi itelleen myöntää, että joku siellä "taluodellisiissahuippuvääntökartoissa" nyt vaan ei sitä kankee nii miellyttäny ja se otti hatkat.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1307 : 18.04.2015, 14:37:07 »
Mielensä pahottajia taas liikkeellä  ::)  :D
Säätö virheeseen en usko. Eiköhä siel oo vaan ajan kanssa veivillä tullu tunnit täyteen kun on joskus vamman saanut.  ::)
Eikös täst ollu pahvi menny kertaalleen, jospa ois vettä menny tuohon kyseiseen pyttyyn ja aiheuttanut alkavan vaurion ja aika ja kuormitus tappoi lopullisesti ??? Minähän en näistä mitään tiiä mutta tämmönen ny tuli vaan mieleen ku tarpeeks tätä sivusta seuraillu.

Mikä ihme siinäkin ylipäätänsä on et jos jotain vituttaa mikan kirjotukset nii pitää seurata kuitenkin ja pahottaa mielensä joka kerta? En miekää seuraa asioita mitkä ei kiinnosta pätkääkään  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1308 : 18.04.2015, 14:52:01 »
Ja pieni muistutus, koetetaan pitää pahimmat mölyt mahassa ja pyrkiä rakentavaan kritiikkiin ja yhteistyöhön. Tämä koskee kommentoijien lisäksi myös topicin aloittajaa, jolla on lievää suurempaa taipumusta varsin kärkkääseen kirjoitustyyliin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1309 : 18.04.2015, 15:45:46 »
Tässä kierrellään sitä yhtä ja samma asiaa yli ja ympäri. Pähkinän kuoressahan syy konerikkoon oli, että mopolla mahottomia->säädetty vituilleen->seos ei palanu niinku piti (mikan pyörtää sille oman ja mieleisensä nimityksen)->konepaskaks. Tässä yritää nyt säätö guru pestä kätesä koko hommasta ja kohta syyllisiä etitään jo tosiaan jostain rinnakkais ulottuvuudesta. Kun ei voi itelleen myöntää, että joku siellä "taluodellisiissahuippuvääntökartoissa" nyt vaan ei sitä kankee nii miellyttäny ja se otti hatkat.

Yrität siis väittää, että nakutus oli syynä, jos ymmärsin oikein?
Ja jotta puhumme samasta asiasta samalla nimellä, nakutus on minulle detonaatio.
Tiedossa on myös se, ettei nakuanturi reagoinut tapahtuman hetkellä mitenkään epänormaalisti.

Esitä minulle oma skenaariosi tapahtumista, eli millä mekanismilla koko vahinko tapahtui?

Olen omani esittänyt ihan Occamin partaveitseä käyttämällä, eli yksinkertaisin selitys on todennäköisin.

Tavallaan kyse on säätö-"virheestä", joskin täysin tietoisesti tehtynä, en vain arvannut törmääväni wiinan erääseen ominaisuuteen (syttymis-herkkyyteen), joka on hyvin erilainen kuin bensiinillä.

Ilmiselvästi tässä ei hahmoteta, mitä myöhäinen sytytysennakko aiheuttaa moottorin lämpökäytökselle.

Ja pieni muistutus, koetetaan pitää pahimmat mölyt mahassa ja pyrkiä rakentavaan kritiikkiin ja yhteistyöhön. Tämä koskee kommentoijien lisäksi myös topicin aloittajaa, jolla on lievää suurempaa taipumusta varsin kärkkääseen kirjoitustyyliin.

Koetan pitää kieleni kurissa!  :P



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1310 : 18.04.2015, 16:04:45 »
Onko tässä mitä huomioitavaa niille jotka ajavat flexiboksilla tai pelkästään isommilla suuttimilla mihinkään karttoihin koskematta? Juu, tiedetään että kaikki on päin v1ttuja kun ei ole säädetty viinalle. Onko vakio bensan syttykartta tarpeeksi tai jopa liian konservatiivinen?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1311 : 18.04.2015, 17:01:52 »
Flexilla ajaville voisi olla ihan suotavaa kokeilla sitä -3 tai -6 myöhäkkö asetusta EZK:sta ja testaamaan millä vetää parhaiten pienillä kuormilla, sillä maksimi ennakot ovat bensan kartassa niin isoja, että vääntö vähenee pienillä kuormilla.

Eli piuha-modi on EZK:n pinnit 18 tai 19 maihin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1312 : 18.04.2015, 18:55:39 »
Miltä ne männät ja muut veivit näytti?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1313 : 18.04.2015, 19:04:24 »
Miltä ne männät ja muut veivit näytti?

Kone jäi torstai-iltana roikkumaan taljasta kansi paikoillaan, joten kurkistin vain alakertaan. Eilen pakenin pöndelle joten tässä viikonloppuna purkaminen ei edisty.
 
Silmämääräisesti 1 pytyn kanki näytti suoralle alhaalta päin ja mäntä ehjälle, muusta en osaa sanoa.
Muihin pyttyihin en päässyt kurkistamaan kun öljypohja on kiinni yhdestä nurkastaan apuakselin pätkän estäessä pultin avaamisen.

Huomenna iltasella jatkan purkamista ja yritän ehtiä nostamaan kannen pois päältä, jotta näen männät ylhäältä.
Sitten irroitan kampiakselin, jotta saan vetolevyn irti ja tarkistettua onko se vammautunut siitä apu-akselin pätkästä, joka on lohkon ja vetolevyn välissä lukitsemassa koneen täysin jumiin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1314 : 18.04.2015, 21:49:08 »
Ouh. Tipuin jo monta sivua sitten terminologian kelkasta...

Selventäisitkö mikan, että miten tuo termisi esisytytys suhtautuu käsitteisiin:

-itsesytytys

-hehkusytytys

siis kumpaa tyyppiä se on vai onko se jotain kolmatta tuntematonta muotoa virheellisestä polttoaineseoksen syttymisestä?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1315 : 18.04.2015, 22:19:00 »
Wikissä on ihan hyvä esitys nakutuksesta ja esisyttymisestä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1316 : 20.04.2015, 15:32:20 »
Eilen aloittamani kannen irroitus pysähtyi sitten muutaman pultin jälkeen tähän.  :-[


Joten uutta hylsyä hakemaan ja hommaa jatkamaan.

4:n pakokanava


3:n pakokanava


2:n pakokanava


1:n pakokanava


Nokisin kaikista, mutta nokea ei jää sormeen pyyhkäistessä ja alumiini paistaa noen alta. Joten jäänne lienen bensiinillä ajamisesta muutama kuukausi sitten.
Liittynee jotenkin lämpötilaan ja alkoholin palamistuotteiden vähemmistö jäämien reaktiotuloksiin (aldehydit).
Männät 1,3 ja 4 ovat tulpan reijästä tihrustettaessa likipitäen saman väriset.


Turbon pakopesän kunto oli odotettu.



Pakosarja näytti tälle, 1 & 2



Ja 3 & 4
« Viimeksi muokattu: 20.04.2015, 15:40:20 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1317 : 20.04.2015, 23:18:31 »
Wikissä on ihan hyvä esitys nakutuksesta ja esisyttymisestä.

Kysymykseni esitin mikan:ille.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1318 : 20.04.2015, 23:40:19 »
Kysymykseni esitin mikan:ille.

Ajattelin että haluaisit mielummin ammattilaisen mielipiteen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1319 : 21.04.2015, 13:08:12 »
Kysymykseni esitin mikan:ille.

No, tuohon OttoB:n vastaukseen ei ole paljoa lisättävää, sillä wikipedia selittää asiat riittävän tarkasti.

Niille, jotka eivät
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nakutus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ottomoottori#Nakutus

Wikissä esisytytys on nimellä aikainen sytytys, mutta sama asia.



Wituttaahan se pikkuisen olla oikeassa!  :facepalm:

Nakutuksesta ei jälkeäkään, mutta esisytytys on 99,9% varmaa.



Kansipahvi 100% eheä, joten ei vieläkään nakutuksesta jälkiä, karstaa senkin edestä.

Kansi pytystä 4 alkaen.


Männät 4-1.


Posahtanut 2:n mäntä.


Pakopuolen tuhoja:


Ehjäksi alakerrasta jäivät EGR:n putket ja öljynsuodattimen siirtojalka!  :o :o :o
Edes kampuran hihnapyörä ei jäänyt ehjäksi, vaan vulkanointi oli pettänyt selvästi.

Kansi vaikuttaisi säilyneen eheänä (painotan sanaa vaikuttaa).

Sylinterin yläpäät:


Kansi tarkemmin per sylinteri:


Imupuolen nokka 1 pytystä:


Pakopuolen nokka 1 pytystä:


Muut nokat täysin virheettömiä!  :o
Lienen tunnit täyttymässä nokka-akselille?  :-\

Vinkkinä, kuvista voi sellailla kansiota, jossa voipi olla kuvatuksia enemmän kuin linkattuna on.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat