Carcom Oy  Ateho

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #735 : 17.09.2015, 15:19:37 »
Tyhjäkäynnin seosruuvi on siellä jalassa syvällä kolossaan.

Muuta seosta tuosta ei tietääkseni edes pysty säätämään, muuten kuin suutinta vaihtamalla.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #736 : 17.09.2015, 21:14:25 »
8 kierrosta perussäätö seokselle. Parhaita moottoreita.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #737 : 18.09.2015, 15:10:04 »
Joo, ton verran on tullu jo selviteltyäkii.
Paksuneeko seos kiinni- vai aukipäin?
Täytyy vielä ennen ruuvailuja kuitenkin koittaa tilkitä toi pakoputki paremmaksi ja tosiaan bräkleenillä kattoo josko se jostain horii ilmoja.

Jarruhommat sen verran edenny, että paikallisesta varaosaputkasta tuli hommattua satuloihin kumisarjat. Pääsee taas keskiviikkona harrastamaan. Jospa ne sais elvytettyä noilla, niin säästäis pitkän pennin. Jarrupalat täytyy vielä metsästää, kun vänkärinpuoli vissiin hiihtäny ennenkii ja syöny palat lähes metallille asti ::)

Pakoputken akselinylityksen meinasin koittaa kötöstellä tuosta 760:n alkuperäsestä, muuten vaikuttaa käypäseltä mutta ylitys laskeutuu takapuolelle paljon loivemmin mitä jäykässä. Jospa ei aiheuttaisi toimenpiteitä, niin selviäis halvalla tästäkii.

Kunhan pakoputki ja etujarrut on saatu kuosiin niin sittenpä pitäs vaihdella parit lamput ja tutkia että kuinka paljon tuo tehostin oikein vuotaakaan. Ja sittenkai se rupeis olemaan valmis syyniin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #738 : 24.09.2015, 20:12:29 »
Etujarruihin laitettu eilen uudet kumit jokapaikkaan ja Biltemalaiset etujarrupalat. Saa nähä kuinka kestää. Männät oli enemmän tai vähemmän syöpyny, mutta jospa noi nyt edes talven yli pelais.
Jarrut jäi ilmaamatta kun rupes kello painamaan päälle, sunnuntaina käyn varmaan ilmaamassa ja koittamassa dynossa joko kelpais leimasedälle. Mitä tuossa pikaseen pihalla testailin niin kyllä siellä jarrut ainaki on eikä ne jää hiihtämään.

Akselinylityksen saa rakennettua tuosta multilinkin pätkästä, täytyy vaan liitosholkki jostain metsästää. Kuten myös rakentaa suora huilu takapöntön tilalle. Kattoo jos jostain sais halvalla(=ilmaseks) jonnii läpivirtaavan mökäpöntön siihen.

Viimestään ens keskiviikkona pitää sitten rueta tutkailemaan tuota ohjaustehostinta, mikäli jarrujen puolesta rupee olemaan leimalle kelponen.

Ainiin, mikäli jollain on oikeesti halpa tähän käypänen ralliratin keskiö niin saa tarjota! 6x70 ratin jaolle. Laitan markkinapaikalle joskus myöhemmin ilmon.

760 on saanut vaan napottaa mummon tallissa, tälle syksylle tuskin enää mitään sille tapahtuu. Tyhjäkäyntiprobleemaa tarttis selvittää->pitäs varmaan hommata se uus tyhmäkäyntimoottori.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 20:34:44 kirjoittanut Sawo »

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #739 : 24.09.2015, 21:00:08 »
Männät oikeesti syöpynyt vai likaiset? ???

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #740 : 24.09.2015, 21:06:53 »
Oli ne syöpyny juu, pintaruostetta oli varsinki kuskinpuolella tosi paljo ja kromipinnote kulunu/syöpyny joistai kohti aika pahastikkii. Katotaan nyt kuinka pitkään pelittää, reilulla rasvalla kasasin tottakai ja sormilla painelemalla tuntuvat liikkuvan. Ja tietty mää ne hion ja putsasin noista ruosteista ;)

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #741 : 24.09.2015, 21:23:31 »
Oli ne syöpyny juu, pintaruostetta oli varsinki kuskinpuolella tosi paljo ja kromipinnote kulunu/syöpyny joistai kohti aika pahastikkii. Katotaan nyt kuinka pitkään pelittää, reilulla rasvalla kasasin tottakai ja sormilla painelemalla tuntuvat liikkuvan. Ja tietty mää ne hion ja putsasin noista ruosteista ;)

Jaa, ei jää vaihtoehtoja, uutta mäntää tai satulaa.  :-\

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #742 : 24.09.2015, 21:44:12 »

Jaa, ei jää vaihtoehtoja, uutta mäntää tai satulaa.  :-\
Noh, aika näyttää. Jos pelaa ensivuoden puolelle näillä korjauksilla niin kaikki on kotiinpäin. On sitä joskus huonompiakin tullu vastaan ja korjattu, tosin sen tarkempaa tietoo ei ole että kuinka kauan ne on pysyny vetreinä.

On mulla tuossa muutamat satulat tiedossa, mäntiä ei kyllä kannata rueta uusimaan näihin satuloihin enää. Sitten on jo yksien Bilteman satuloiden verran tullu tuhlattua noihin vanhoihin rahaa.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #743 : 28.09.2015, 19:06:04 »
Jarrut ilmattu ja testattu, toimii. Hiukka on eroja varsinkii takapäässä johtuen ruosteisista levyistä jne, mutta pitäs leimalle välttää.
Nyt vielä todnäk. keskiviikkona koetan saada pakoputken tehtyä ja jos aikaa jää niin turkia tehostinta. Tuurillaan siis loppuviikosta vois koittaa leimata.

Tallipaikankii sain, niin pääseepähän 760 "kunnon" säilöön ja pystyypähän talvella jotain sillekki tekemään. Kuten myös muidenki menopelien laitto taas helpottuu kummasti kun ei oo muiden aikatauluista yms kiinni..

Edit. Tehostimen vuoto korjattu, näky vuotavan hammastangon puolelta banjoliittimistä. Uudet tiivisteet hoiti homman. Ja tulipahan samalla todettua että ainakaan painepuolella ei jostain syystä tommonen usit-tiivisterengas pidä, vaan vaati normikupari prikan sinne ::) Tälle korjaukselle tuli hintaa vähän päälle 2 euroa.
Käyn huomenna kattomassa mätänetistä 60mm putkelle sopivaa äänenvaimenninta ja viimestään sunnuntaina sitten tarkotus turata tuo putki loppuun. Jospa sitä sitten ens viikolla pääsis leimalle koittamaan.
Käyttiksessä rupee olemaan jakoremmin vaihto menny jo pitkälle, niin tartteis saada toinen menopeli työmatkoja yms varten ajoon.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2015, 18:08:23 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #744 : 04.10.2015, 17:34:48 »
Pakoputki rakennettu. Tuli ihan ok kötöstys ja maltilliset äänet. Vielä jäi vuotamaan etuputkesta ratkenneen kannakkeen kohdilta vaikkakin kyllästin sen kohdan parhaat päivänsä nähneellä pakoputkikitillä ja tolla bilteman korjausteipillä.
Pakokaasuja ei tullut tänään mitattua, joten seossäädöt pitää tehdä myöhemmin.
Putki siis rakennettu välipöntöltä etiäpäin käyttäen 63-60-58 alennushylsyä, multilinkik ylitysputkea ja motonetin 40cm pitkää 60mm vaimenninta. Vikan pöntön kannakkeen paskartelin perinteisesti reikäraudasta :D

Alkuviikolle koitan varata ajan katsastukseen, akun vaihtoa vaille rupee olemaan.

Ohjaus jäi vieläkin hiukan tärräämään, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa korjaannu.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2015, 17:37:37 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #745 : 06.10.2015, 20:32:02 »
740 leimattu tänään kahdella huomautuksella, pissapojan pumppu sökö ja töötti hengetön. Täytyy jostain metsästää uusi torvi mutta tuota pumppua ei taida enää saada uutena? Pitää joku ilta tutkia onko se oikeesti sökö vai eikö sille tule vaan virtaa.
Ajoaikaa olis 02.01.2017 saakka :)

Tänään kurvailtu parikymmentä kilometriä, tuntus pelaavan ihan ok. Perä pitää helkkarinmoista mekkalaa kolmosvaihteella ja siitä ylöspäin. Öljyä ei ollu juuri paria desiä enempää ja melko paljon metallinmurua magneetissa kiinni kun laitoin "uudet" 80w-90 Mobilube HD ölpät. Löysin siis pari ikivanhaa purkkia porukoiden autotallista :D
Täytyy varmaan "tekohengittää" hitsaamalla lukkoon ja hommattava uusi perä jo valmiiksi varastoon. Mitään lappuja ei akseliputkissa näkynyt, mutta eikös 1030 ja 1031 käy ristiin suoriltaan?

Joku ilta täytyis vaihdella myös laatikkoon ja koneeseen uudet öljyt kun edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa.

Myöskin pitäisi perehtyä mittariston ja lämmönsäätöpaneelin valottomuuteen, kun vain jaksaisi. Radiokin pitäs viritellä että saa töihin ajellessa kuunnella uutisia ja merisään.

Talvirenkaista 2 näyttää vuotavan ilmat jostain, täytyy niitäkin joku ilta koittaa muistaa vilkasta.

Jaksaa se b200k näköjään vielä kakkosella pyörittää asfaltilla pylpyröitä, nimimerkki odotellaan voimansiirron hajoamista :2funny:

Loppuun parit turhat kännykkäkuvat



s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #746 : 06.10.2015, 21:00:25 »
Laakerit varmaan loppu.  :(
Pissapojan pumppua saa faceliftiin uutena, onkohan sama?
Muistaakseni on kahta mallia.
Orggis 60€ ja tarvikkeena 30€ mm. Motonet.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #747 : 06.10.2015, 21:20:06 »
Mikälie mennytkään, veto päällä viheltelee. Kemppaan ton rikkinäisen perän varmaan nyt kuitenkin, tuleepahan testattua sekin. Tein jo akselista ostoilmon markkinapaikalle, jospa löytyis sopuhintanen tästä läheltä.

Joo, näköjään motonetissä oli noita pumppuja vaikka minkälaisia. Hintakaan näyttäny olevan kuin 10-15e väliin.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #748 : 06.10.2015, 22:28:42 »
Mikälie mennytkään, veto päällä viheltelee. Kemppaan ton rikkinäisen perän varmaan nyt kuitenkin, tuleepahan testattua sekin. Tein jo akselista ostoilmon markkinapaikalle, jospa löytyis sopuhintanen tästä läheltä.

Joo, näköjään motonetissä oli noita pumppuja vaikka minkälaisia. Hintakaan näyttäny olevan kuin 10-15e väliin.
Älä puutu yleismallin pumppuihin, ota merkkikohtainen jos löytyy.
Sen pitää toimia kunnolla, muuten lasille tulee liian vähän vettä.

Pari kertaa olen ostanut autoon jotain yleismallin juttua, kohta alkanut nyppimään syystä tai toisesta, pitänyt laittaa alkuperäiseen kuntoon sen jälkeen .
 :-[

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #749 : 14.10.2015, 14:02:35 »
Ei se dana vielä ujellusvaiheessa yleensä antaudu jos siellä on vaan öljyä. Sitten kun alkaa jyristää alkaa olla oikeesti loppu.. :)

Tuurilla sulla on siellä ehjä pumppu valonpesimille, ei tarvitse ostostella mitään.

Ja myös kytkemällä sähkö herkeksi väärinpäin saattaa jumiutunut pissapojan pumppu nytkähtää uudelleen eloon.

Töötti voi korjaantua painepesurilla. :juhau:

 

Elekma  Autoracing