Mitä toi vika lause tarkoittaa?
Jos meinaat että niihin kahteen lähtöön laitetaan jotkin ohjattavat suuttimet, niin ei. Ne tosiaan vaan tulpataan. Suurin ilo siitä 6 pyttyisen määräjakajasta irtoaa siitä että siinä on isompi lautanen. Yksi suutin antaa n.50 hepan edestä bensaa läpi helposti, eli sen takia ei tarvitse murehtia.
En tiiä onko vapareissa käytetty tollasta, mutta ainakin näin kuvia ruostissa olleesta viriturbosaabista missä oli imusarjassa kaksi sähköllä ohjattua pienempää suutinta niitten perus neljän lisäksi antamassa jotain täyskuormarikastusta.
Kyllähän tuohon 140hp lukemiin luulisi pääsevän ihan perus "2.3 vinokone + madallettu 531 ja lh"? Luulisi ainakin, putkistosta heittää kaiken turhan (katalysaattori esimerkiksi) mäkeen ja peltisarjaa tilalle, imusarjasta paremmin virtaava (k-jetin sarja sähkösuuttimilla?), sopiva nokka, lastut ja kevennetty vauhtipyörä.
Noilla ollaan jo kaukana budjettivirityksestä. Tietty kuka minkäkin budjetiksi mieltää, jos vaikka tollasen kannen oletetaan maksavan noin 300 euroa ilman nokkaa, 2.3 vinokone kohtuukuntoinen vaikka 100€, lh 100 euroa ja nokka, sanotaan vaikka 100-150 euroa. Lastut vielä päälle tohon hintaan. Mun mielestäni tollanen yli 500 euron viritys ei ole enää budjettiviritystä.
Kaveri kehui omistavansa jotain Volvon koneita, täytyy käydä kattelemassa. Mites noi 740 osat saa sopimaan tälläseen? Esim iskarin tolpat, kardaanitunnelit, jarrut yms. Onko paljon eroa 240 vastaaviin? KAveri on ostamssa tollasta 740 ja tarttee siitä vaan koneen, muita vois saada edulliseen hintaan.