Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Halpa kone viritettäväksi

  • 23 Vastauksia
  • 11239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MorrisRacingTeam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #15 : 19.06.2014, 00:08:46 »
Lainaus
Mitä toi vika lause tarkoittaa?

Jos meinaat että niihin kahteen lähtöön laitetaan jotkin ohjattavat suuttimet, niin ei. Ne tosiaan vaan tulpataan. Suurin ilo siitä 6 pyttyisen määräjakajasta irtoaa siitä että siinä on isompi lautanen. Yksi suutin antaa n.50 hepan edestä bensaa läpi helposti, eli sen takia ei tarvitse murehtia.
En tiiä onko vapareissa käytetty tollasta, mutta ainakin näin kuvia ruostissa olleesta viriturbosaabista missä oli imusarjassa kaksi sähköllä ohjattua pienempää suutinta niitten perus neljän lisäksi antamassa jotain täyskuormarikastusta.

Lainaus
Kyllähän tuohon 140hp lukemiin luulisi pääsevän ihan perus "2.3 vinokone + madallettu 531 ja lh"? Luulisi ainakin, putkistosta heittää kaiken turhan (katalysaattori esimerkiksi) mäkeen ja peltisarjaa tilalle, imusarjasta paremmin virtaava (k-jetin sarja sähkösuuttimilla?), sopiva nokka, lastut ja kevennetty vauhtipyörä.
Noilla ollaan jo kaukana budjettivirityksestä. Tietty kuka minkäkin budjetiksi mieltää, jos vaikka tollasen kannen oletetaan maksavan noin 300 euroa ilman nokkaa, 2.3 vinokone kohtuukuntoinen vaikka 100€, lh 100 euroa ja nokka, sanotaan vaikka 100-150 euroa. Lastut vielä päälle tohon hintaan. Mun mielestäni tollanen yli 500 euron viritys ei ole enää budjettiviritystä.




Kaveri kehui omistavansa jotain Volvon koneita, täytyy käydä kattelemassa. Mites noi 740 osat saa sopimaan tälläseen? Esim iskarin tolpat, kardaanitunnelit, jarrut yms. Onko paljon eroa 240 vastaaviin? KAveri on ostamssa tollasta 740 ja tarttee siitä vaan koneen, muita vois saada edulliseen hintaan.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #16 : 19.06.2014, 05:46:25 »
Heitän ihan puskista uuden näkökulman tähän hommaan...

jos vaan mahtuu budjettiin niin, osta kokonainen s/v40 joko t4 tai 2.0t, saat siitä koko tekniikan ja ecuineen päivineen. Ymmärtääkseni 940 aski käy helpolla tuohon jatkeeks.
Varmaankin löytää helposti alta 500€ auton tekniikoineen...siinä ois sitten joko heti 160/ 200hp niin luulis pellolla riittävän.
raw d

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #17 : 19.06.2014, 16:43:09 »
700:n tekniikka käy 200-sarjaan muuten paitsi että seiskan kannen päässä oleva jakaja ei suoraan mahdu, eli jakaja pitää siirtää tai tehdä lankun rintapeltiin tilaa.

Niin ja takasilta on eri levyinen, vaikka muuten sama onkin.

En tiiä onko vapareissa käytetty tollasta, mutta ainakin näin kuvia ruostissa olleesta viriturbosaabista missä oli imusarjassa kaksi sähköllä ohjattua pienempää suutinta niitten perus neljän lisäksi antamassa jotain täyskuormarikastusta.

Siis 6 pyttyisen määräjakaja nelipyttyisessä koneessa vaatii että kaksi suutinlähtöä tulpataan. Luulin että tarkoitit että niisä kahdesta lähdöstä otettaisiin bensa joillekin lisä suuttimille.

Lisäbensansuöttö jollain erillisellä suuttimella ahdoilla on kyllä vähän hölmö patentti, jonka saaminen toimimaan hyvin edellyttää jo sen verran kikkailuja että samalla viavalla sen toteuttaa kokonaan sähköruiskulla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #18 : 19.06.2014, 18:43:22 »
Heitän ihan puskista uuden näkökulman tähän hommaan...

jos vaan mahtuu budjettiin niin, osta kokonainen s/v40 joko t4 tai 2.0t, saat siitä koko tekniikan ja ecuineen päivineen. Ymmärtääkseni 940 aski käy helpolla tuohon jatkeeks.
Varmaankin löytää helposti alta 500€ auton tekniikoineen...siinä ois sitten joko heti 160/ 200hp niin luulis pellolla riittävän.
Itse olen kans tässä monestikin miettinyt että miksi kukaan ei laita 4syl.tinaa vaan aina 5 tai 6 pyttysen.. kai se on ite laitettava semmonen kun kovasti kiinnostais miten se pelais takavedossa.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #19 : 19.06.2014, 19:30:12 »
T4 on liian kevyt ja edullinen eikä sillä pääse kuin vähän päälle 300kmh seisovalla maililla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #20 : 19.06.2014, 19:31:23 »
Tai yksinkertasin vastaus on: suuruudenhulluus.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #21 : 19.06.2014, 19:42:30 »
Tai yksinkertasin vastaus on: suuruudenhulluus.
Miksi tyytyä pieneen ja neljään, kun voi saada isompaa ja viittä? ;D

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #22 : 25.11.2015, 08:46:30 »
Vaikka aloittaja ei tähän ole mitään piiitkään aikaan kirjoitellut niin vastaan kuitenkin  ;)
Vinokone sopii mainiosti Marinan konehuoneeseen kun paloseinää siirtää 30 cm taaksepäin, isontaa kardaanitunnelin ja siirtää runkoaisat leveämmälle :D


Tuossahan kone tulee n. 10 cm etuakselin takapuolelle.
Etuakseliston on otettu 240:stä; iskaritornit, etupalkki ja tukivarret tehty ihan ite.
Vois se mennä vakioonkin konehuoneeseen, lähinnä vakio pakosarja ahdistaa ja laatikko ei varmasti mahdu Morriksen tunneliin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa MorrisRacingTeam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Halpa kone viritettäväksi
« Vastaus #23 : 25.11.2015, 21:10:05 »
Juu tää touhu on mun osalta loppu, sain vaihdettua noi morrikset 144 volvoon jonka kanssa pääsee helpommin etenemään kun ei tartte vaihtaa kaikkia.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy