Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #885 : 09.02.2016, 20:10:11 »
Termaria vaihdettu, ja joka kerta ennen asennusta keitetty, että varmasti toimii luvatusti. Syyläri se kai on mitä tässä pitää alkaa syyttämään, vaikka vesi kiertää täysin vapaasti, niin kai se on kivettynyt sitten silleen että ei jäähdytä mitään :idiot2: Mutta siihen tuleekin muutos nyt. Eikai noissa koneissa mitään vikaa ole ollutkaan, asiallisesti kaikki kasailtu aina.

Onkos tuo sähköflektin anturin paikka muuten kovin hyvä olla tuolla alavesiletkun lähellä syylärissä ? Mitä jos sen laittaa esim. kannessa termarikotelon lähellä olevan peitelevyn paikalle ?

Olen myös katsellut esim. tämmöistä
« Viimeksi muokattu: 09.02.2016, 20:13:47 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #886 : 09.02.2016, 20:38:15 »
On toi n 400 € aikas paljon jäähdyttimestä  :-\ Ja varsinkin kun on käytännössä vakio ? Varmaan tohon hintaan kannattaa kennottaa 2 vakiota , ja vaikka myydä toinen  ??? Kyllä vapariin varmasti riittää jäähdytysteho vakio jäähdyttimellä , kun kaikki on kunnossa (Mutu)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #887 : 09.02.2016, 20:48:35 »
No se kerran on valmiina se 940 syyläri varastossa jonka jätin kesällä koneen kanssa itselleni autosta, niin sen voisi sinne laittaa tosiaan keulille. Ja se ysin oma flekti, näyttää vähän ärhäkkäämältäkin kun tuo oma tarvikeflekti.

(OT. Missäs ysissä olikaan se lämpöanturi flektille, eikös se ole kaksitehoinen  vielä ? Voisiko sen koko systeemin sovittaa amukkaan)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #888 : 09.02.2016, 21:11:27 »
Flektiä ohjaa ruiskuboksi. Saabista (9000) kaksinapainen anturi. Alavesiletkuun.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #889 : 10.02.2016, 14:56:31 »
On toi n 400 € aikas paljon jäähdyttimestä  :-\ Ja varsinkin kun on käytännössä vakio ? Varmaan tohon hintaan kannattaa kennottaa 2 vakiota , ja vaikka myydä toinen  ??? Kyllä vapariin varmasti riittää jäähdytysteho vakio jäähdyttimellä , kun kaikki on kunnossa (Mutu)
Yhdyn tähän,koska itselläni ei ainakaan koskaan ollut Amatzoneissa eikä 140/164:sissa mitään lämpöongelmia vanhoillakaan mutta  hyväkuntoisilla alkuperäis syyläreilläkään ja orkkis potkureillakaan,tosin eivät mitenkään kovasti viritettyjä olleetkaan,mutta tuskin lämmön nousu voi kireestä koneestakaan johtua kun ongelmaa on vaan kerran hiljaisessa vauhdissa ja pienillä kierroksilla ja kuormalla,olettaen että ennakot ja seokset on kohdillaan...
Ilmalukosta tai surkeasta tukkoisesta kivettyneestä syyläristä tuo johtuu,ja paikka aineitakin vielä käytetty,ja tosiaan se tuolla aiemmin mainittu termari niin sen tosiaan täytyy kyllä sulkea se ohivirtauskanava auetessaan muuten kierrättää suurimmalta osin vaan sitä jo lämmintä vettä siellä koneessa eikä syylärin kautta,jos se termari sulkee kunnolla sen kanavan niin kyllä termarin ollessa auki nestettä pitäisi aika hyvin juosta ylävesiletkusta ihan tyhjäkäynnilläkin ;)

 
« Viimeksi muokattu: 10.02.2016, 14:59:06 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #890 : 10.02.2016, 15:13:08 »
No termareita on ollut monenlaista, ja vain osassa on ollut tuo ohivirtauksen sulku, vaikka onkin ihan alkuperäisenä ostettu :idiot2:

Mutta sikäli niin termari kuin termari niin samat oireet ollut. Olisiko järkeä suoraan tulpata tuota ohituskanavaa, koska kone kuitenkin lämpenee tarpeeksi nopeasti ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #891 : 10.02.2016, 15:55:16 »
Termaria vaihdettu, ja joka kerta ennen asennusta keitetty, että varmasti toimii luvatusti. Syyläri se kai on mitä tässä pitää alkaa syyttämään, vaikka vesi kiertää täysin vapaasti, niin kai se on kivettynyt sitten silleen että ei jäähdytä mitään :idiot2: Mutta siihen tuleekin muutos nyt. Eikai noissa koneissa mitään vikaa ole ollutkaan, asiallisesti kaikki kasailtu aina.

Onkos tuo sähköflektin anturin paikka muuten kovin hyvä olla tuolla alavesiletkun lähellä syylärissä ? Mitä jos sen laittaa esim. kannessa termarikotelon lähellä olevan peitelevyn paikalle ?

Olen myös katsellut esim. tämmöistä

Siinä on ruiskukoneessa "lämpöaikakytkimen" anturi.. Eiköhän se paikka flektiinkin sovi..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #892 : 10.02.2016, 21:05:25 »
No termareita on ollut monenlaista, ja vain osassa on ollut tuo ohivirtauksen sulku, vaikka onkin ihan alkuperäisenä ostettu :idiot2:

Mutta sikäli niin termari kuin termari niin samat oireet ollut. Olisiko järkeä suoraan tulpata tuota ohituskanavaa, koska kone kuitenkin lämpenee tarpeeksi nopeasti ?
Jos tulppaat sen kanavan niin sitten sun täytyy jättää termari pois kokonaan koska muuten koneessa ei kierrä neste olleskaan muuta kun termarin ollessa auki ;)Letkujen väliin tulevaa termaria vois tietty käyttää(esim.Ladasta)mutta joutus kyllä tekeen sitten jonnin verran letkutuksia ;) Minä kyllä pesisin sen jäähdytysjärjestelmän ensteks ja vaihtaisin syylärin ja alkuperäistä vastaavan vesipumpun ennekuin rupeisin mitään muuttelemaan ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #893 : 11.02.2016, 06:36:43 »
Siinä on ruiskukoneessa "lämpöaikakytkimen" anturi.. Eiköhän se paikka flektiinkin sovi..
Ei kun alavesi letkuun tai syylarin alaosaan. Kun palaava neste ei ole jäähtynyt riitävästi käynnistyy puhallin. Mittaus kiinni alavesi putkeen ja mikäli lämmöt nousee likaa , olisiko saadin kytkin ollut jotain 50°c ? Niin syylari tai sen jäähytys on riittämättömät, siihen on myös käytetty hyvin toimivaa mekaanista siipeä vesipumpun päässä. Jos tuolta ei löydy ongelmaa niin sitten voi miettiä moottorista,  mitä muutoksia siellä on tehty hyväksi todettuun alkuperäiseen nähden.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #894 : 11.02.2016, 22:29:57 »
Tämä on nyt mennyt vähän yleistekniikan puolelle , vaikka pitäisi höpistä MOOTTORIN virityksestä  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #895 : 11.02.2016, 23:43:31 »
Joo asiaan on tullutkin jo monta hyvää näkökulmaa, ja vinkkiä. Sikäli kyllä eikös tämä vähän liity virittämiseen, koska pitäähän viritetty kuumempana käyvä kone saada pidettyä sopivissa lämmöissä, ja sitä myöten hyvä jäähdytys mahdollistaa koneen toiminnan oikein ;)

Mutta lopputulos tässä on että etsin oikeanlaisen termarin, ja asentelen sen ysin syylärin. Katsotaan mitä niillä pelkästään saadaan aikaiseksi :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #896 : 12.02.2016, 14:38:02 »
Kyllähän antaisin ollakkin, mutta 3 hyvää moottoria menny paskaksi lämpöjen takia, se kun alkaa nousta, se lähtee eksponentiaalisesti nousuun, 80'c  jälkeen lämpenemiskäyrä kääntyy suoraan taivasta kohti ja peli menetetty.

Nyt on koneeseen laitettu niin monta satasta kiinni, että ei tee mieli antaa tonkin hajota samoihin vikoihin. Niinkin tyhmään vikaan kun käytännössä hampaattomaan vesipumppuun, en vaan usko että se pystyy suoriutumaan tehtävästään. Nämä on omat kokemukset. Syyläriä vaihdettu ja flektikin laitettu ei mikään auta, järjestelmässä kyllä paine pysyy, pari päivää ajamatta ja vielä suhahti kun avasin korkin.

Niin ja noita vesipumppujakin on romulaarissa jos jonkunlaista, niitä valupyörälläkin olevia on useita erilaisia näköjään.

Pakko kysyä seuraavaa ja ilman mitään kettuilua ja suunsoittoa  ;)

Millä tavalla nuo koneet ovat menneet paskaksi? Minä olen B20-koneita ylilämmitellyt välillä vahingossa ja välillä omaa tyhmyyttäni, mutta harvassa niissä (viritetyissäkään) on ollut hajoamisen oireita - paitsi joissakin juuri niitä lämpöongelmiin johtaneita vikoja. Kyllä nuo koneet kuitenkin aika järkäleitä ovat. Tietysti niilläkin on rajansa ...
Dont mess with grey bearded men!

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #897 : 15.02.2016, 00:16:40 »
Aiemmin tuosta kannen ihmettelystä, työnsin siihen isoon kanteen ehjävartiset venat, niin kyllä se välys vähän pieneni, mutta oli silti aika paljon omasta mielestäni. Arvot pyöri suunnilleen välillä 0.18-0.25mm. Kun ne omat kuluneet venat oli siinä 0.30-0.35mm välillä. Eli kai ne ohjurit joutuu työn alle kuitenkin :-\

Kellä tietoa missä laitetaan K-linereita tai pronssiohjureita Kaakkois-Suomessa ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #898 : 28.02.2016, 22:11:54 »
No nyt se b20 otti ja hirtti kiinni kisoissa ::) ei ole vielä purettu et mikä tuli mut öljynpaineet pysy viimeseen asti. Olisko veikkauksia mikä tuli?

Poissa kio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #899 : 28.02.2016, 23:49:30 »
mikäli weberit tai vastaavat niin olisiko semmoinen mahdollisuus että kaasarit liika kiristetty imusarjoihin, syntyy värinää kammiossa ja menee tosi laihalle, moni kone rikottu näin






 

KL-varaosat  Race.fi