Futurez  Kulkukoira

Team Recycle Racing Finland - 850 T5 -> T4

  • 368 Vastauksia
  • 165724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Team Recycle Racing Finland - 850 T5 -> T4
« : 07.08.2014, 22:42:40 »
Auto vaihtui kolmannen kerran, mutta nyt ei tarvinnut muuttaa enää edes otsikkoakaan. Eli ketjun alussa juttua aikaisemmista T-5R:stä.

Kalustoon lisätty keltainen 850 T-5R 9.5.2015.

Speksit
Vuosimalli: 1995
Värit: keltainen (yellow-cream) valmistusmäärät Aut: 734 Man: 383
Moottori: 5-sylinteriä, 2319cc, 20V, Turbo
Ahdin: Garrett GT3582R
Moottorinohjaus: Bosch Motronic 4.3
Teho std: man: 240 hv, 330 nm 287 hv / 390 nm (muutoskatsastettu 27.11.2015)
Teho radalla: Mitsubishi TDO4HL-18T-7 ahtimella 303 hv, 470 nm 1.2 bar
Teho radalla: Garrett GT3582R ahtimella 397 hv, 517 nm 1.4 bar
Kiihtyvyys: 0-100km/h: Man: 6.9sek
Huippunopeus: Man:245km/h
Vanteet: Pegasus ja Syron Semi Slicks 225/40/18 ja Titan 205/50/17 Hankook nastat
Alusta: Koni säädettävä
Jarrut edessä: V70R 330 mm levyt ja BMW 750 Brembot
Jarrut takana: sport levyt ja EBC punaiset palat
Kilometrit: 11/2015 333 000 km



Varusteita tässä on ihan kiitettävästi.
Sähkötoimiset etupenkit
Automaatti-ilmastointi
Konin säädettävät iskunvaimentajat
M56 manuaali
Alkuperäinen nahka alcantara sisustus
Takapenkin integroitu lapsi-istuin
Sähköinen kattoluukku
Mukiteline kyynärnojassa
Alpine, DLS...

Muutokset
Softattu
D5 imm runko
Siemens Deka 668 cc
H-profiili kanget
S60 Japan pakosarja
Garrett GT3582R kuulalaakeriahdin
Tial 38 mm ulkoinen hukkaportti
käännetty ahtoputkisto vanhemmasta
3" dp ja Remus cat back
850 R takaspoileri
V70 ovenkahvat
Jenkkivilkut edessä
XC look maski

Tulevia muutoksia
Lisää voimaa...

VRCF:n ratapäivillä Ahvenistolla 2015



Pegasukset 18" ja Syron semi sliksit koossa 225/40/18.

Hommat hoidettiin jälleen Moonlight Motorsportissa www.moonlightmotorsport.fi



Keulapäivitys tehtynä





Muutama kuva autosta. (ostopäivänä)






Alla oleva T-5R oli välivaiheena tähän nykyiseen autoon.  Auto palautui ex, ex, ex omistajalle.





Taustalla näkyy mun entinen 240 Turbo (TUA), joka on jo päässyt hieman huonoon kuntoon.



Tämä musta farkku on nyt myyty eteenpäin.

Tuli hommattua tämmönen T-5R. Ensimmäinen kasipätkä, mitä itsellä on. Juuri ajokortin saaneena pääsin ajamaan uudella T5:lla ja kyllä se silloin tuntui aika pramealta laitteelta. Eli kipinää oli hiukan ohimolohkossa.
Tämä auto oli myynnissä rikkinäisenä ja nyt vajaa viikko ostosta se on taas leimassa ja ajokunnossa. Paljon olisi vielä pientä ja hiukan suurempaakin laitettavaa...

Auto on tehty Belgian markkinoille ja tuotu jossain vaiheessa tänne pohjolaan. Viimeiset neljä vuotta se on ollut liikennekäytöstä poistossa ja kaipaa siis hieman huolenpitoa.





Speksit
Vuosimalli: 1995
Värit: musta (black-stone) valmistusmäärät Aut: 827 Man: 735
Moottori: 5-sylinteriä, 2319cc, 20V, Turbo
Ahdin: Mitsubishi TD04-15g-7
Mootorinohjaus: Bosch Motronic 4.3 #628
Teho: aut: 240hp, 300nm
Kiihtyvyys: 0-100km/h: Aut: 7,5sek
Huippunopeus: Aut:235km/h
Vanteet: 17" Titan

Varusteita tässä on ihan kiitettävästi.
- Sähkötoimiset etupenkit
- Automaatti-ilmastointi
- Nivomaatit (ehtoopuolella jo)
- Automaatti
- Alkuperäinen nahka alcantara sisustus
- Takapenkin integroitu lapsi-istuin
- Vetokoukku
- Takaspoileri
- Sähköinen kattoluukku
- Mukiteline kyynärnojassa


Ahdin oli aivan morjens. Päästi öljyä painepuolelle aivan kiukulla (lue savutti kuin D24). Cooleristakin tuli kahvikupillinen öljyä, kun avasi alaputken. Nyt paikoillaan on tehdas uusi 15g Mitsu.

Vielä pitää vaihtaa mm ahtimelle tuleva kumiputki, jossa on tyhjäkäyntimoottori kiinni, kun se on sika/teippi virityksenä nyt. Kun nuo osat saa, niin pääsee hiukan paineistamaan.

Seuraavassa KL:n tilauksessa tähän tulee mallikohtainen cooleri. Autossa on Remuksen cat back putkisto, joka on ilmeisesti aika tyyris.

Kone vaikuttaa terveeltä ja tomaatti vaihtaa nätisti. Jarrut on myös juuri laitettu, joten kait tällä voi hetken aikaa ajella.

Hiukan on suunnitelmia tämänkin varalle, mutta niistä myöhemmin lisää (hmm topic tuli perustettua tällä kertaa projektipuolelle).

Hankintalistalla on mm alkuperäinen radio. Joko SC800 tai SC811. Sellasta saa tarjota. Scandixistä tilasin jo TWR ja T-5R logot. 850 logo löytynee romikselta.


Muutama linkki, joista löytyy lisää tietoa ko mallista.


volvo850t-5r.com/

Volvo TIps

Donin maailma


nordicr.com/

Huoltovalon nollaus
http://www.backspegeln.com/tips_servicelampa.asp

Tulpat: Bosch SuperPlus FR7DPP+ 11,90€/Motonet
« Viimeksi muokattu: 28.08.2016, 19:39:38 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Minkä paksuisen coolerin meinasit?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
850 logo löytynee romikselta.

Toivottavasti löytyy sellainen josta ei ole kromit kuluneet pois, yleensä ovat enemmän tai vähemmän kuluneita. Uusi olisi siinä mielessä varma vaihtoehto, toki siitäkin joutuu sen 30e köyhtymään ???
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Minkä paksuisen coolerin meinasit?

Ei kai sitä ohuempaa voi laittaa kuin 3"  :pomo:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Ei kai sitä ohuempaa voi laittaa kuin 3"  :pomo:

Olikos miitissä juttua et 60mm laittaa ni joutuu pilkkomaan lukkopellin. Mut 50mm mahtuu suoraan?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Olikos miitissä juttua et 60mm laittaa ni joutuu pilkkomaan lukkopellin. Mut 50mm mahtuu suoraan?

En tiedä, mut 76mm:n kanssa menee aika teurastukseksi  :P
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
En tiedä, mut 76mm:n kanssa menee aika teurastukseksi  :P

Kuulostaa rajulta. Itse aattelin 50mm cooleria ja ahtoputkistoa.  :P

Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Ihan sellasen, joka menee bolt on. Varmaan se 40 tai 50 mm.

Meinasitko koska tilata ja jtn kimppa tilausta?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Meinasitko koska tilata ja jtn kimppa tilausta?

Laitan kimppatilauksen ensi viikolla alulle. Ilmoitus tulee kierrätyskeskukseen.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Kyllä tässä silmä lepää   :pomo:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Tuli hommattua tämmönen T-5R. Ensimmäinen kasipätkä, mitä itsellä on. Juuri ajokortin saaneena pääsin ajamaan uudella T5:lla ja kyllä se silloin tuntui aika pramealta laitteelta. Eli kipinää oli hiukan ohimolohkossa.
Hiukan on suunnitelmia tämänkin varalle, mutta niistä myöhemmin lisää (hmm topic tuli perustettua tällä kertaa projektipuolelle).

Hankintalistalla on mm alkuperäinen radio. Joko SC800 tai SC811. Sellasta saa tarjota. Scandixistä tilasin jo TWR ja T-5R logot. 850 logo löytynee romikselta.
Itsellä on vähän sama homma. 17 kesäisenä pääsi punaisen 850R mallin kyytiin ja vielä on takaraivossa kiinnostus ko. mallia kohtaan.

SC-801 kannattaa hommata. Taisi olla tuohon aikaan paras
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
SC-801 kannattaa hommata. Taisi olla tuohon aikaan paras
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei niitä radioita SVIS:ltä saanut, mutta nopsalla googletuksella tommonen SC-801 löytys ihan Suomestakin.

=0]http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Volvo/VOLVO-850/1991_1997/Sisusta/Radio/Kaikki/ID-4312216/?parttype_id[0]=0

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Muistiin alipaine/ahtoletkujen järjestykset.







Muistiin männänrenkaat T5  moottoriin

Vanhaan T5 moottoriin kävi renkaat muistaakseni Audin S2/4 moottorista. Hintakin yli puolet halvempi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 11:44:14 kirjoittanut JuHaU »

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Muistiin alipaine/ahtoletkujen järjestykset.

On muuten aika jäätävä setti tuo. :)
144-70

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo