Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Polkupyörä Topicci

  • 800 Vastauksia
  • 240953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #555 : 08.02.2016, 18:31:51 »
On minullakin sykevyö käytössä. oletko kokeillut poistaa ohjelmaa ja asentaa uudestaan?
oon poistanu ja asentanu uusiksi monta kertaa. Onko sinulla uusin iOS? Siinä on ollut ongelmaa bluetooth laitteiden kanssa. Minulla kun sykevyö on puhelimeen kiinni ST sanoo vain että sähköpostiosoite tai salasana väärin. Sammuttaa softan ja ottaa vyön pois niin toimii.

Omat vinkit kerrospukeutumisen: päälle laadukas kalvopuku (pysyy oikeasti sade ja roiskeet ulkona), alle tiukka urheilukerrasto (löysä ei oikein toimi kosteudensiirtäjänä ja ite tykkään muutenki enemmän napakasti istuvasta), väliin vaikka se halpa t-paita imemään kosteus ja tarvittaessa villaväliasu (lämmittää aina, myös kosteana). "Turtles" hanskat on sormikkaita lämpimämpi vaihtoehto, jos ei tykkää kinttaat kädessä pyöräillä. Jalkaan en oo mid-vartisia gore-tex kenkiä enempää tarvinnu, mutta kenkien suojus pitää tuulen ja märän ulkona.
itsellä on jalkaterissä ja kämmenissä sen verta huono ääreisverenkierto että pakko panostaa niiden lämmitykseen.  :-\ Mutta kerrospukeutumisessa samoilla linjoilla. Alimmaksi hyvä kerrasto. Ulommaiseksi se kalvopuku ja väliin sitten vaatetta sen mukaan kuinka kylmä on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #556 : 09.02.2016, 16:16:00 »
Koville pakkasille ostin Hong Kongista lämmitettävät hanskat/rukkaset lähinnä töihin. Kaveri pyys läskipyörä hommaan samanlaiset ja kehui. Jos menee Honkkarin sivuille, niin kommenteissa on että ei toimi jne. eli laatuongelmia noissa ilmeisesti on. Kaikki kolmet mitkä ostin itselle, isälle ja kaverille toimii kyllä, aika näyttää kauanko. Itse rukkaset on thinsulatet ja on muuten lämpimät ilman virtaakin! Vaihteiden käyttö kyllä hankaloittuu rukkasmallisilla  :(
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #557 : 10.02.2016, 11:27:20 »
oon poistanu ja asentanu uusiksi monta kertaa. Onko sinulla uusin iOS? Siinä on ollut ongelmaa bluetooth laitteiden kanssa.
Pitäisi olla uusin, iOS 9.2.1 asennettuna.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #558 : 10.02.2016, 22:00:24 »
itse laittaisin 29" maasturin johon laittaisi hyvin rullaavat asfalttikumit. Tietty joustokeula tuo painoa.

Kävin Kuusaan kt-sportissa katsomassa tuon kokoista ja noin tonnilla saisi seuraavaa:
-Jousto haarukka lukituksella
-satulassa parin sentin "iskari"
-nestevälitteiset levyjarrut
-renkaat valinnan mukaan
Vaihteista ja rungosta en nyt muista että mitä niistä oli juttua ja lokarit ja tarakan saa noin viidenkympin lisähintaan jos on tarvetta. Piru kun en nyt muista sen pyörän merkkiä. Miltäs nää äkkiseltään kuulostaa. Pyörässä on normaalit polkimet missä ei ole sitä "kenkään lukitusta".

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #559 : 11.02.2016, 11:14:05 »
Tuli tuosta edellisestä postauksesta mieleen että miten "suositeltavaa" olisi ottaa ne polkimet missä kenkä lukittuu siihen polkimeen. Tietysti ne pyöräilykengät joutuisi siihen hommaamaan. Tiedän toimintaperiaatteen miten ne irtoaa ja laitetaan paikoilleen mutta tarkoitan sitä itse polkemista.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #560 : 11.02.2016, 11:35:40 »
Aika pitkälti makuasioita. Itse tykkään ajaa lukkopolkimilla ja pyöräilykengistä löytyy paremmin siihen soveltuvia kenkiä. Eli riittävän jäykkiä kenkiä ja kesällä sopivasti tuulettuvia. Skeittikengät on parhaita kenkiä avopolkimilla pyöräilyyn, mutta kesällä ne on karmeen kuumia.

Talvella jos pyöräilee, niin saa aika paljon laittaa pätäkkää että varpaat tarkenee lukkokengissä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #561 : 11.02.2016, 11:43:55 »
Tuli tuosta edellisestä postauksesta mieleen että miten "suositeltavaa" olisi ottaa ne polkimet missä kenkä lukittuu siihen polkimeen. Tietysti ne pyöräilykengät joutuisi siihen hommaamaan. Tiedän toimintaperiaatteen miten ne irtoaa ja laitetaan paikoilleen mutta tarkoitan sitä itse polkemista.

Tuossa on kaksi koulukuntaa. Toisen mielestä ilman lukkoja ei voi ajaa metriäkään, toisen mielestä ei mitään väliä. Itse ajoin ekan "vakavamman" harrastusvuoden normipolkimilla, sitten ostin seuraavaksi kesäksi lukot ja oltuani liian monta kertaa kumossa milloin missäkin kun moniajo ei riittänyt ympäristön havainnointiin, siihen reagointiin ja vielä lukon irrottamiseen vaihdoin takaisin tavallisiin. Nopeimmat lenkkini ikinä ajoin seuraavana kesänä ilman lukkoja maastolenkkarit jalassa.

Omalla kokemuksella sanoisin että lukoista saa eniten hyötyä röykkyisissä paikoissa koska polkimilta ei varmasti putoa, jonkun verran apua on ylämäissä kun tehoja pystyy lisäämään vetämällä toista poljinta ylöspäin (ja seuraavalla tasamaalla hapottaa sitten kahta pahemmin) ja siinä se olikin. Haittana se että jos et tosiaan saa jalkaa irti ajoissa nopeassa pysähtymistilanteessa niin maa kutsuu. Se liike on tultava selkärangasta ilman hetkenkään miettimistä.

Pyörästä on paha sanoa mitään tarkkaa kun ei tiedä mitä mallia olet käynyt kyttäämässä mutta todennäköisesti jotain Trekin tekelettä. Kun seuraavan kerran olet menossa niin ihan vakavissaan soita tai laita viestiä, minä lähden kyllä mielelläni sinne leikkimään asiantuntijaa vajaan viiden vuoden kokemuksella aiheesta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #562 : 11.02.2016, 11:51:28 »
Jossain väitettiin, että lukkopolkimien käyttö nostaisi pyöräilytehoa parhaimmillaan 30%. Mitä se tarkoittaa, sitä en osaa sanoa. Ilman lukkoja polkeminen tuntui tosi oudolta ja tyhmältä, kun on lukkoihin tottunut. Lukkojen kanssa uskaltaa polkea ihan tosissaan kun tietää ettei poljin lipsahda kengän alta. Pyörityksen kun opettelee vielä siihen lisäksi. Jos aikoo kuntoilumielessä/yhtään pidempää matkaa pyöräillä niin kyllä kannattaa ne lukot hommata. Et tule katumaan.

E:Tässä näköjään tulikin heti ne kaksi eri koulukuntaa esille :D
« Viimeksi muokattu: 11.02.2016, 11:56:39 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #563 : 11.02.2016, 12:07:49 »
Melkein sanosin että lukkopolkimilla ei niinkään tule nostettua poljinta normaalisti ajaessa. Ennemminkin korkeintaan kevennettyä. Maastossa polkiessa taas olen oppinut pahoille tavoille ja käytän suruttomasti lukkoja apuna pyöränhallintaan, mm perän keventämiseen Olen yrittänyt välillä ajaa fläteillä ja ajamisesta ei kyllä meinaa tulla mitään ja mistään ei pääse. Ja se on selkeästi merkki että en osaa kunnon poljintekniikkaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #564 : 11.02.2016, 12:22:42 »
Itse en osaa enää ajaa ilman lukkoja. Jalat ei pysy polkimilla. Kaks kesää ajoin maantiellä ennen kuin siirryin maastoon lukkojen kanssa. Molemmissa paikoissa alussa kaaduin. Maastossa ei onneks sattunu kiviä kohdalle. Maantiellä itsellä vaikutus oli about 3kmh keskinopeuteen eli 10%. Siis heti ekoilla lenkeillä. Nyt todennäköisesti vauhti hiljenisi normikengillä paljon enemmän.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #565 : 11.02.2016, 12:38:36 »
Tuossa on kaksi koulukuntaa. Toisen mielestä ilman lukkoja ei voi ajaa metriäkään, toisen mielestä ei mitään väliä. Itse ajoin ekan "vakavamman" harrastusvuoden normipolkimilla, sitten ostin seuraavaksi kesäksi lukot ja oltuani liian monta kertaa kumossa milloin missäkin kun moniajo ei riittänyt ympäristön havainnointiin, siihen reagointiin ja vielä lukon irrottamiseen vaihdoin takaisin tavallisiin. Nopeimmat lenkkini ikinä ajoin seuraavana kesänä ilman lukkoja maastolenkkarit jalassa.

Omalla kokemuksella sanoisin että lukoista saa eniten hyötyä röykkyisissä paikoissa koska polkimilta ei varmasti putoa, jonkun verran apua on ylämäissä kun tehoja pystyy lisäämään vetämällä toista poljinta ylöspäin (ja seuraavalla tasamaalla hapottaa sitten kahta pahemmin) ja siinä se olikin. Haittana se että jos et tosiaan saa jalkaa irti ajoissa nopeassa pysähtymistilanteessa niin maa kutsuu. Se liike on tultava selkärangasta ilman hetkenkään miettimistä.

Pyörästä on paha sanoa mitään tarkkaa kun ei tiedä mitä mallia olet käynyt kyttäämässä mutta todennäköisesti jotain Trekin tekelettä. Kun seuraavan kerran olet menossa niin ihan vakavissaan soita tai laita viestiä, minä lähden kyllä mielelläni sinne leikkimään asiantuntijaa vajaan viiden vuoden kokemuksella aiheesta.

Se muuten taisi olla Trek se fillarin merkki. Mitenkäs laadukkaaksi tuo Trek luokitellaan. Ja mie ostan ennen kesää tuon fillarin vasta että myö keretään paikallismiitissä jutella kyllä näistä kaksipyöräisistä  :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #566 : 11.02.2016, 12:55:38 »
Mitenkäs laadukkaaksi tuo Trek luokitellaan.

Erittäin. Maastopuolella uranuurtaja yhdessä toisen ison jenkkimerkin Specializedin kanssa, nuo kaksi ovat varmaan kehittäneet maastopyörää ja sen massavalmistusta enemmän kuin suurin osa muista yhteensä.

Toki aina täytyy muistaa se hintaluokka, tonnin pyörässä on tonnin pyörän osat mutta runko on se missä näkyy isojen firmojen osaaminen ja tuotekehitykseen käytetty raha. Ne pystyy tekemään halpaankin pyörään hyvän rungon, ehkä vähän osista tinkien, mutta osien vaihto on huomattavasti rungon vaihtoa helpompaa jos nyt yleensäkään edes tarpeen.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #567 : 11.02.2016, 14:13:09 »
Erittäin. Maastopuolella uranuurtaja yhdessä toisen ison jenkkimerkin Specializedin kanssa, nuo kaksi ovat varmaan kehittäneet maastopyörää ja sen massavalmistusta enemmän kuin suurin osa muista yhteensä.

Toki aina täytyy muistaa se hintaluokka, tonnin pyörässä on tonnin pyörän osat mutta runko on se missä näkyy isojen firmojen osaaminen ja tuotekehitykseen käytetty raha. Ne pystyy tekemään halpaankin pyörään hyvän rungon, ehkä vähän osista tinkien, mutta osien vaihto on huomattavasti rungon vaihtoa helpompaa jos nyt yleensäkään edes tarpeen.

No tää on hyvä tietää että on "premium" merkki  :)

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #568 : 11.02.2016, 15:56:00 »
Sais alkaa jo pakkaset. Välillä oli pyörän napoihin asti vettä reitillä. Tulipa siitä sitte mieleen että minkäslaisia kenkiä porukka käyttää maastolenkeillä?
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #569 : 11.02.2016, 16:30:39 »
Lukkopolkimia en ole kokeillut mutta polkemistapaa olen kehittänyt. Aloitan työntämään poljinta eteenpäin jo huipulta ja vedän taakse hieman pohjalla. Jalat kun tottui tähän niin alkoi polkeminen tuntumaan kevyemmältä. Ylämäetkin menee istualteen armeijan fillarilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi