Kulkukoira  Proturbo

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 295 Vastauksia
  • 303917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #135 : 10.08.2015, 12:38:01 »
some data.....
B230F/FB -91 (old and dirty)
bottomend....
stock old B230F (N/A) pistons and rings, pistons is 2mm lower then stock to slow the combuston down.
H -rods.
everything else stock and old!
cylinderhead....
531 verry mild 3 hours porting in the SSR aria stock valves and seats (198cfm in and 135cfm ex/0.500")STS springs and retaners and custom reground cam 265/0.05" and 0.500 lift/111 deg (max 8500rpm).
 8.8:1 CR.
stock B230 elring cylinderhead gasket, stock B230 cylinderhead bolts!
Turbo system..........
STS Holset MFS 50 66mm/72 19#
KL racing/sts puls splitt header for volvo 940/740
STS 50mm wg
KL racing/STS intake
EFI....
 vems
 bosch 2200cc/3bar
MSD 6AL
NGK B8CES spark pluggs
E85power at 38 psi boost....673HP DIN /7300 rpm719NM (528lbs) / 6300rpmfull boost at 4700rpm in hi gear! and 450nm/15psi at 4000rpm.

oli pakko linkittää. ovat ruotsalaiset meitä vähän edellä näissä touhuissa
 http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=286614

Sama moottori, ruotsinkielinen foorumi
 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=79039
 
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 14:19:40 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #136 : 22.08.2015, 04:34:56 »
B230ft h-profiileilla.
Lähes vakio 530.
Hx40 #18.
900 suuttimet.
3.5" Dp, loppuputki 3".
Bilteman isoin cooleri.
Lh2.4. Bensapurkissa Tonin lastu. Syttylastu vakio.

1.9bar 443hv@5989 528nm@5772.


onkos tämä setti ollut sulla kauan ajossa?  Kuinka toimii noilla lastuilla , onko sulla seosmittaria että näkisi noita seoksia. Komeet on lukemat kyllä.

 Itsellä myös mielessä jotakin tuon tapaista mutta aiheuttaa kovaa pääkipua nuo lastut ja niiden toimivuus. Vai pitäisikö itse vain tuolla ostrichilla yrittää säädellä.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #137 : 22.08.2015, 08:57:21 »
Hmm ihan vain toteamuksena, että samalla ahtimella itselläni aikas erilainen vääntökäppyrä/tehoalue. Paineita 1.1bar huipputehon kohdilla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #138 : 22.08.2015, 09:14:35 »
Hmm ihan vain toteamuksena, että samalla ahtimella itselläni aikas erilainen vääntökäppyrä/tehoalue. Paineita 1.1bar huipputehon kohdilla.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Säätämällä kohdalleen saa pelit rokkaamaan.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #139 : 23.08.2015, 14:09:36 »
Hmm ihan vain toteamuksena, että samalla ahtimella itselläni aikas erilainen vääntökäppyrä/tehoalue.
Sinulla pitkäisku, isommat venttiilit ja Plenumi imusarja, Pikkasen eroa jo perusmoottorissa,  tuohan tuottaisi jo vaparina varmaan 200hv :D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #140 : 23.08.2015, 15:23:59 »
onkos tämä setti ollut sulla kauan ajossa?  Kuinka toimii noilla lastuilla , onko sulla seosmittaria että näkisi noita seoksia. Komeet on lukemat kyllä.

 Itsellä myös mielessä jotakin tuon tapaista mutta aiheuttaa kovaa pääkipua nuo lastut ja niiden toimivuus. Vai pitäisikö itse vain tuolla ostrichilla yrittää säädellä.
Tällä ahtimella ajettu tämä kesä. Viimekesän oli hx35 n.400hv tehoilla. Sopat kohdillaan laajakaistan ja penkin seosmittarin mukaan. Penkissä oli vielä nakuanturi kiinni, eikä nakuta. Toimii niinkuin vakionaki. Vikavalo ei pala. Käynnistyy kylmästä normaalisti. Saanut kenkää todella paljon ja tuntuu pysyvän nipussa.

Säätämällä kohdalleen saa pelit rokkaamaan.  :)
Taida olla siitä säädöstä kiinni. Tekeehän nyt isompi tilavuus ja kunnollinen kansi jo ihmeitä.  Ei oo paljoa noista "säädetyistä" lappuja näkynyt.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #141 : 23.08.2015, 16:48:31 »
Taida olla siitä säädöstä kiinni. Tekeehän nyt isompi tilavuus ja kunnollinen kansi jo ihmeitä.  Ei oo paljoa noista "säädetyistä" lappuja näkynyt.

Tulee heti kun saa vaan askin luiston siirrettyä pyöriin.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #142 : 23.08.2015, 18:23:03 »
Tällä ahtimella ajettu tämä kesä. Viimekesän oli hx35 n.400hv tehoilla. Sopat kohdillaan laajakaistan ja penkin seosmittarin mukaan. Penkissä oli vielä nakuanturi kiinni, eikä nakuta. Toimii niinkuin vakionaki. Vikavalo ei pala. Käynnistyy kylmästä normaalisti. Saanut kenkää todella paljon ja tuntuu pysyvän nipussa.

Itelläkin ollut joku hx35sen kokoinen ahdin mielessä, hyvältähän tuo kuulostaa jos hyvin toimii ja kenkää on saanut.

E: Ja siis olikos tämä nyt viinalla toimiva?  :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #143 : 23.08.2015, 18:26:28 »
Itelläkin ollut joku hx35sen kokoinen ahdin mielessä, hyvältähän tuo kuulostaa jos hyvin toimii ja kenkää on saanut.

E: Ja siis olikos tämä nyt viinalla toimiva?  :D

Viinalla.


Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #144 : 24.08.2015, 08:42:11 »
Ihan vain vertailukohtana tuon totesinkin. Lähinnä kun kaikki aina kyselee miten mikäkin ahdin herää jne, niin tuosta näkee vähän sitä miten erilailla se sama ahdin eritavalla toteutetussa vinomotissa saattaa käyttäytyä :)
No tuo oma on itse säätämäni vehe ja penkkimies ainakin kehui kovasti, että on todella hyvin säädöissä. Ja mainitsi useaan otteeseen miten hienosti koko kokonaisuus pelaa. Yleensä vastaavat rakennelmat kuulemma juuri piikkaa vain lähellä rajotinta ja se on siinä. Omassa tuota käyttöaluetta 4-7000rpm ja ei sen alapuolellakaan todellakaan kuollutta ole.

Poissa aapeli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #145 : 27.08.2015, 21:38:05 »
Vakio volvo B21 alakerta turbomännillä 7,5 purkkarit
KG2T nokka
muuten koskematon 160 kansi
Holset HX40 super 14 pakopesällä
Hestec

465,5 HP 582,9 Nm 2,4 bar

Aijaa.com

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #146 : 03.09.2015, 21:16:39 »
B230FT alakerta jossa:

- 530 portattuna, 46/38 Venttiilit ja -4mm
- Nokkana Volvon "B" jota GT-Motors pyöräytellyt koneessa. 290* 11.5 nostoa.
- Weber DCOE45
- Raak Racing 4-2-1 Pakosarja, 2'' putkisto yhellä vaimentajalla
- 8kg "kevyt" vauhtipyörä
- Apulaitepyörät pieniä ja alumiinia
- Säädettävä nokkapyörä
- Sähköflekti

168hv/238nm

Muuten samat kun edellä mutta eri nokka, pakosarja ja putkisto, myös sytkää peukaloitu.

- 530 portattuna, 46/38 Venttiilit ja -4mm
- Nokkana Enem K15
- Weber DCOE45
- 4-1 Pakosarja, 63mm putkisto kahdella läpivirtaavalla vaimentajalla
- 8kg "kevyt" vauhtipyörä
- Apulaitepyörät pieniä ja alumiinia
- Säädettävä nokkapyörä
- Sähköflekti


191hv/248nm
« Viimeksi muokattu: 04.09.2015, 06:30:05 kirjoittanut Jugi87 »
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Rs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #147 : 06.09.2015, 15:48:12 »
B280 16v 1.8bar bensalla..

-Je männät
-teräskanget
-94,5 akseli
-16v kansi siistitty, vakio venttiilit, nokat Glt
-hx50mfs
-1300cc ev:t
-tatech
-imu-/pakosarjat muutetut
-4" putkisto




« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 15:51:45 kirjoittanut Rs »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #148 : 24.09.2015, 23:10:18 »
Päivitetäänpäs teholukemat.

B234f
H-kanget
wisecon männät (r-sport international)
16v kansi täysin vakio
b204gt imusarja
bosch ev14 1100cc suuttimet
044 kopio bensapumppu
ms2 v2.2
vag cop puolat
3" putkisto. 1 läpivirtaava vaimennin
BorgWarner k27 (samaa kokoluokkaa HX40superin kanssa)
E85

575hp/5646rpm  798Nm/4162rpm @ 2bar

« Viimeksi muokattu: 13.07.2017, 20:47:42 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #149 : 08.10.2015, 20:41:56 »
 volvo 940 B230Fk
-M90 pottapyörä, sre 763 ja dieselin levy
-530 Kansi isommilla pakoventtiileillä, 1mm laskettu
- td04- 16t 1,1bar
-T-nokka
- "Mikan" sytkä- ja bensa lastut
- E85
lh 2.4 012imm
630cc suuttimet
260,7hv/5203rpm ja 450,4nm/3346



« Viimeksi muokattu: 09.10.2015, 13:16:24 kirjoittanut mikko078 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

 

Samppasport  Futurez