No niin, alkaa olla tämäkin taputeltu.
Syy huonoon käyntiin löytyi kaasuttimen sisältä, tukossa ollut ilmakanava pääsuuttimen ja ilmasuuttimen välistä. Vaikkakin kaasutin kävi ultraäänipesurissa ja sai perusteellisen huollon,niin siitä huolimatta schaibaa oli jäänyt ilmakanavaan.
Vian sain selville,kun tulostin netistä kuvat,jossa näkyy Zenithin sielunelämä tyhjäkäynnillä,kiihdytyspumpun toimiessa jne. Eli kuvat,joissa on selkeästi näkyvillä missä bensaa tai ilmaa kuuluu kulkea missäkin vaiheessa. Näitä kanavia sitten tutkimaan (vielä kerran)
Sen verran oli ilmeisesti tuketta, että vasta n. 8bar paineella kun tuuppasin kumitutin läpi ilmaa kanavaan,niin kuului pisaus ja ilmaa rupesi kulkemaan kanavan läpi.
Eli kone kävi siis yli rikkaalla seoksella, koska ilmaa ei sekoittunut bensan sekaan oikealla tavalla, tämä selittänee myös ajoituslampulla katsotut syttykatkot,kun ei tulppa enää jaksanut sytyttää seosta.
Tämä vuodatus toivottavasti antaa muullekin porukalle puhtia vian etsintään,vaikka oireet viittaakin muualle,voi sairaus olla toisaalla.
tosin itselläkin meinasi pari kertaa mennä tallilla suuntavaisto sekaisin,kun koko pirunmoisen vit...ksen vallassa tuli suunniteltua ydinlatauksen asentamista öljypohjan alle.
Pientä hienosäätöä Alma vielä kaipaa,mutta nyt on jo niskalenkki saatu tästäkin savotasta
KK