Autoracing  KL-varaosat

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #105 : 23.07.2015, 08:55:25 »
Mitenköhän venttiilit jakselee? Kuinka monta mahtaa olla mutkalla :/
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #106 : 23.07.2015, 14:33:14 »
Mitenköhän venttiilit jakselee? Kuinka monta mahtaa olla mutkalla :/

Pitää viikonlopun jälkee ottaa kansi päältä, näin alustavasti näytti lupaavalta kun ei tosiaa männissä mitään jälkee. Saattaa sielä jokune solmussa kuitenki olla. Onni onnettomuudessa kun hajos paikallaa käyttäessä eikä ajossa.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #107 : 23.07.2015, 17:20:31 »


Siinä kuvaa tuhosta. ei onneks ollu päässy rattaan palat tuhoomaan enempää kun kampiakselin rataskin vielä ehjänä oli.

Edit. Kuva klikkaamalla isommaks
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 960 16VT
« Vastaus #108 : 23.07.2015, 17:22:06 »
Se hihnapyörä on melkeimpä yhtäpaha ongelma kuin pulttinsa. Volvo muutti sen pyöränkin raskaammaksi kun ne alkupään versiot eivät kestäneet. En tosin kyllä osaa sanoa milloin toi malli on muuttunut ja hyvin outo hajoaminen jos kerta pulttikin vielä tiukassa. Linkkien takana pari vertailukuvaa: ensimmäinen ja toinen

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #109 : 24.07.2015, 06:06:41 »


Melkein onnistu leimalle vienti..omassa lastussa vika että veti boksin juntturaan eikä lähteny joko kuumana tai kylmänä käyntii. Miljoonan bensapurkin ja lastun kokeilun jälkeen löyty paikallee 8 venasen turbon lastu ja 475cc suuttimet että saatais motoparkkiin nyt viikonlopuls etes jotenkin ajoon. Paksulla ruilutti mutta alipaine pumpulla saatiin vedettyyn säätimeltä bensapaineet alemmas että päästö laput saatais läpi. Tyhjäkäynnillä saatiin laput mutta kierroksilla just ennenku lappuj ois päässy tulostaa jysähti kun allahin kannattaja torilla. Hetken hiimailun jälkee otin jakopääkopan auki ja hihnahan se oli löysällä, jonka oli aiheuttanu öljypumpun pyörän antautuminen. Yleensä ollaan sillä pultin katkeemisella peloteltu mutta tässä tapauksessa se jäpöttää tiukasti paikallaan sen mitä hihnapyörästä on jäljellä palassa kiinni, kirjaimellisesti oli räjähtäny tuhansii osiin koko hihnapyörä mille ei vieläkää järkevää selitystä oo keksitty. Kameralla sen verta on katottu että männät ei oo ottanu kipeetä ainakaan.
Tuttua huttua tuo tulppien kastelu paskalastuilla... Sen saa tulille ku vakio pensalastulla laittaa käyntiin ja käyttää kuumaksi ja sen jälkeen vaihtaa toisen lastun. Akunkengän käytät irti nii ei kastele ku tulpat
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #110 : 24.07.2015, 08:39:46 »
Olipa paska homma.  :P
Tuosta öljypumpun rattaasta on päivitetty versio myynnissä, ilmeisesti siinä sitten tosiaan on joku heikko kohta.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #111 : 26.07.2015, 23:32:17 »
Tuttua huttua tuo tulppien kastelu paskalastuilla... Sen saa tulille ku vakio pensalastulla laittaa käyntiin ja käyttää kuumaksi ja sen jälkeen vaihtaa toisen lastun. Akunkengän käytät irti nii ei kastele ku tulpat

Joo illan toimi tuolla lastulla ja seuraavana päivänä vaan tulpat märäks. Tonin kans jupistu ja alustavasti soviskeltu et pistän ton chipin sille että vilkasee kartat ja tekee sen pohjalta 9XX boxiin käypäsen toisen chipin tähän. Tuo laina 8 venan 475cc suuttimille ja 3"imm chippi piti pirun paksulla koko ajan ja meinas sammuilla tyhjäkäynnille laskeessa, kun taas tuo shaibana oleva chippi piti tyhjäkäynnin seokset järkevänä ja oli vaan hinttusen paksulla täysvedolla. Tietty ahtoja 8v 475cc chipillä 0,6bar ja tuolla shaiballa kerettiin nostaa testiajoilla jo 1.2 bar:iin. Tuntu kovasti ahdoista tykkäävän  ;)

Olipa paska homma.  :P
Tuosta öljypumpun rattaasta on päivitetty versio myynnissä, ilmeisesti siinä sitten tosiaan on joku heikko kohta.


Liekkö löytyy siniseltä, vai onko moiset hipo kilkkeet ruotsista asti tilattava  ^-^?



Radalle.com:kin meni yllättävän rattosasti vaikka leirin kaikki tapahtumaan kasassa kestäneet olikin biimereitä  :uglystupid2: sentään jotain volvoilijoitakin tuli jututettua siellä täällä pitkin iltaa  :hello:
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #112 : 03.08.2015, 03:24:55 »
Kansi on nyt napattu pois ja pientä kolaria siellä oli sattunu. 4 pakoo ja 2 imuu näillä näkymin vaan ottanut kosketusta mäntään, muissa ei edes karsta pinnassa ollut kolarin merkkejä.



Hammaspyörä näytti tältä  :buck2: Siniseltä kertovat uuden pyörän tilauksessa menevän parisen kuukautta niin sen miettimisen jätinkin siihen. Onneks löytykin täältä foorumilta jo tilalle se vahvempi malli pyörästä, pitäis vaan lunastaa itelle se.



Jännä tunne oli kun ensimmäisen kerran pääsin pesemään auton sinä aikana kun tän oon omistanut  :D Nyt saakin oottaa taas hetken pienen ennenku ajamaan pääsee... Kyllä vaan auto tuntuu jo paljon yleellisemmältä kun sitä ei sisältä ja ulkoo päällystä sentin pölykerros  S* navettakin siivottu ja taustalla paistaa kusinen bmw nosturilla  ;D

« Viimeksi muokattu: 03.08.2015, 03:27:12 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 960 16VT
« Vastaus #113 : 03.08.2015, 10:30:42 »
Mittaas noiden venttiilien koko.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #114 : 03.08.2015, 19:31:47 »
Mittaas noiden venttiilien koko.
Pako 29.6mm
Imu 32.4

Näin nopeesti mitattuna.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #115 : 14.10.2015, 00:40:06 »
Päivitellääs vähä pitkästä aikaa. Nyt kun tuli opinnot alotettua taas, ei oo tullu paljoo muuta tehtyyn kun henkisesti valmistuttua ja vietyä kansi koneistamolle.

Kannen diagnoosiin kuulu 3 pako venaa, 4 imuvenaa, 4kpl ohjureita ja uudet istukat neljään venttiiliin.
Kovasti miettinyt R-seetejä kun ne menis näppärästi nyt samalla kun muutenkin istukoita pitää koneistaa  :-\ Saa nyt nähdä muuttuuko mieli ennenkun kerkeevät kannen kasaamaan  ;D

Kannen vaihtokaan ei ollut vaihtoehto koska tässä b204 koneessa näköjään venttiilit hieman pienemmät tuon sylinteri poraukset takia, eli 2.3L päällä olevan kannen venat ottais sylinterin nurkkiin kiinni näillä näkymin. Venttiilejäkään ei tuntunut löytyvän alkuun jollon tuli käytyä siniseltä kyselemässä hintoja jotka oli enemmän kun suolaset  :o Imu venat 38e/kpl ja pakoset 58e/kpl !
Löytivät koneistamolla kuitenkin venat lopulta jostain ns. normi hinnoin..


Megasquirtti ja johtosarjan tynkä tuli hommailtua kun sattu halvalla vastaa. On toki vaan 1v2.2 mutta jos tuolla alkuun pääsisi. Kun sen nyt sinne johtosarjoineen paikalleen väsää on helppo sitten päivittää parempaan. Eli nyt lähtee päätyjakaja sytkä lopultakin eläkkeelle  8) Säätöhommiin ei oo aikeitakaan itte lähteä ja ulkoistan sen amatimiehille suosiolla.



Megan turailuja alottelin jo selvittelemällä turhia sähköjä pois pellin alta, samalla purin keulan hiluiks niin pääsi eroon turhista valojen pyyhkijöistä niiden sähköineen päivineen ja sai vähän touhutilaa johtojen vetelyihin. Tarkotus olis vetää valojen johdot ym muut keulille tulevat nippelit lokareitten sisältä keulille kun hirmunen siivouvimma iski tonne pellin alle  ;D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 16VT
« Vastaus #116 : 14.10.2015, 00:51:33 »
Kyllähän B234:n kansi menee 2l poraukseen. Oikein kun jaksaisi penkoa, löytäisi foorumilta kuvankin kun on kyseinen sovitus. On siis otettu sylinterin alapäästä kuva.

Normi vastuuvapautus siis, ei kokemusta mutkun isot pojat puhu foorumilla ;D
No kun halvalla sai.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #117 : 14.10.2015, 01:11:00 »
Kyllähän B234:n kansi menee 2l poraukseen. Oikein kun jaksaisi penkoa, löytäisi foorumilta kuvankin kun on kyseinen sovitus. On siis otettu sylinterin alapäästä kuva.

Normi vastuuvapautus siis, ei kokemusta mutkun isot pojat puhu foorumilla ;D


Noh se olis myöhästä nyt kun tuohon jo hilut tilattu :D Onko sitten lie venakoloissa eroa tai 2L lohkojen porauksissa. Kun kantta yygäilin niin tulee venttiili ihan sylinteri seinämän viereen pahvin jälkien perusteella, ja venakolotkin männissä aivan niin reunassa ettei niitäkään enää voisi lähemmäs sylinteri seinää tehdä eli palotilakin erikokoa/muotoa b234 kanteen verrattuna  ???  venojen NS. risti mitta pitäs olla noissa kansissa täysin sama että menis tähän lohkoon kumpikin kansi.  Tää on tietesti omaa maalaisjärjen kanssa pähkäilyä  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #118 : 09.12.2015, 01:48:28 »
Aikoihin ei ole tullu päiviteltyä taas.. Mutta nyt kun sain lopultaki kannen koneistamolta entistäkin parempana takasin pääsee taas touhuumaan projektin kanssa. Kannen kanssa meinas vähän tulla rulianssi kun pari pientä halkeemaa löyty tulpankierteitten nurkilta, lopulta kansi vielä koeponnistettiin ettei jäis mitään arvailun varaan.



Kunhan kopat saapuu maalauksesta saa taas konehuoneen jotenkin jo kasattua  ;) Biltema kopio hukkis pitäis vielä vaihtaa tialiin ja tehdä ahtoputkia hieman uudestaan kun jää nyt tuo IMM välistä. Uutta dumppia yms muuta pientä kivaa tullu osteltua konehuoneen näyttävyyden paranteluks.

Ohjaus kaipais vielä johtosarjan touhuumista ja sytkähilut jotka varmaan seuraavana hankintalistalla onkin. tällä hetkellä tulollaa ois audin COP puolat ja tottakai launch, pwm ja releohjaus flektille. Keulille vielä uus palkki syylärin alle suunnitteilla josta sais jytäkät kiinnikkeet coolerillekkin.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #119 : 13.12.2015, 00:26:34 »
Kopat maalauksessa ja kansi paikallaan  8) candyn punasta yritetään, mut kattoo nyt miten onnistuu



Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Carcom Oy  Ateho