KL-varaosat  Race.fi

T5 seen kytkin?

  • 22 Vastauksia
  • 12903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AUH

  • Vieras
T5 seen kytkin?
« : 10.02.2011, 16:51:07 »
Noniin nyt se sitten rupes lipsumaan!?  :'( Paikoillaan on edellisen omistajan laittama moponetin  :nohnoh joku kytkin paketti ja ajettu sillä on vasta n35tkm! Elikkäs mitä suositteletta tilalle, saako näihin sachin race asetelmia? Ja auto siis on tuo s70 t5 2.0.

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #1 : 14.02.2011, 19:46:55 »
Eipä löytäny paikallinen varaosa putka muuta sachia kuin ns vakio mallia ja näitäkin oli tarjolla montaa eri mallia vaikka eikös nämä t5 set ole samoja koneita riippumatta onko 2,0 vai 2,3 litranen? Eli eikös kukaan oo laittanu etuvetoon parempaa kytkintä ja jos ei niin minkä verran tuommoset perus sachit kestää vääntöä??

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #2 : 14.02.2011, 20:17:34 »
ainakin 850 on sama kytkin, 2.0 ja 2.3 t-5. (josta ainoa poikkeus on 850R manuaali jossa erillainen kytkinlevy mutta sama painolevy).
t5 vakiollaotetaankivasti 300hv ja 4-500nm.

oisko siinä käynnyt niin että vauhtipyörän takana oleva kampiakselin stefa ei ole vaihdettu ja nyt se heittää öljyt pitkin vaihdelaatikon koppaa ja kytkinlevyä!

tarkista onko vauhtipyörän asentutunnistin "märkä". (korkein kohta siinä missä lohko-laatikko kohtaa).

asentutunnistin parilla M8 tai M10 pultilla kiinni muistaakseni.

tässä oiis kuitenkin hyvä tietää mikä vuosimallinen auto sulla on niin selviäisi onko normi vai tuplamassavauhtipyörä
« Viimeksi muokattu: 14.02.2011, 20:21:39 kirjoittanut ZuluR »

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #3 : 14.02.2011, 20:55:09 »
Oho jäi näköjään noista tiedoista pois eli vuosimalli on -97.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #4 : 14.02.2011, 21:33:30 »
Oho jäi näköjään noista tiedoista pois eli vuosimalli on -97.

Allright... koitan katso jos tuo normi/tuplamassa tieto tulis jossain vastaan. :D

mut ennekun lähdet tilamaan/suunnittelemaan uutta kytkintä niin suosittelisin tuon vauhtipyörän stefan tarkistuksen. Se on tyyppivika.

laatikon pohjassa on myös "reikä" josta pääsee nesteet valumaan pihalle.
sen vois tarkistaa että onko siinä öljyä..

kestävempää kytkintä on muutama eri vaihtoehto.

850R kytkin on ensimmäinen "vaikkari" joka on vähän parempi.
sintteri

tai sit löytyy kaksi painolevyä (joka vaatii vauhtipyörän muokkaamista) 707 ja olisiko se toinen ollut. 768?

jos normivauhtipyörä niin en suosittele joustamatona kytkintä... koska se on hyvä tapa rikkoa laatikon.

tuplamassavauhtipyörän kestää tuon joustamattoman kytkimen.

-K

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #5 : 14.02.2011, 21:49:36 »
Kiitoksia näistä! Mut eikö tuo kytkin mee jokatapauksessa vaihtoon jos on öljykylvyn saanut? Pitää huomenna kokeilla jos sais työpaikan talliin sen verran tilaa et pääsis tarkistelemaan miten asia on?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #6 : 15.02.2011, 00:59:03 »
ainakin 850 on sama kytkin, 2.0 ja 2.3 t-5.

Osassa 2.0 turboja on se pienempi (228mm) kytkin kuten vapareissa. Vauhtipyörä on (uutena) sama pienessä ja isossa.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #7 : 15.02.2011, 02:56:37 »
Kiitoksia näistä! Mut eikö tuo kytkin mee jokatapauksessa vaihtoon jos on öljykylvyn saanut? Pitää huomenna kokeilla jos sais työpaikan talliin sen verran tilaa et pääsis tarkistelemaan miten asia on?
Menee  kyllä  vaihtoon,  mutta  pointti  oli  siinä  että  itse  kytkin  ei  olisi  luistanut,  vaan  syy  oli  öljyssä.  Eli  pitää  myös  vastaavalla  kytkimellä  jos  öljy  poistetaan  yhtälöstä.

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #8 : 15.02.2011, 18:05:38 »
Noniin nyt on tutkittu ja hutkittu sen verran että kyllä siellä öljyt on kytkyttimeen päässy!  >:(   :'( Siinäpä sitä on sitte operaatiota tiedossa!? Nyt kun vielä sais tietoa et mitä tuonne kannattaa tunkea tilalle?  ???  Ja niin sanottu pulttaa kiinni vaihtoehto käy vain koska ei jouda olemaan niin kauaa romut levällään et vois jotain koneistaa?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #9 : 15.02.2011, 19:11:09 »
SRE HD kytkin voisi olla ihan hyvä vaihoehto. Tinakonemiehet voi sitten kertoa oikean mallin.

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #10 : 15.02.2011, 21:30:13 »
Tuo oli itelläkin mielessä mutta paikallinen varaosa putka sano et ei kuulemma saatavilla?  :o Aukaisivat vain kirjan ja sano et ei näköjään saa ja ei siitä sen enempää?  Olipa Oulussa asuessa helppoa osien ehtiminen, ei tarvinnu muutakuin mennä mäkeliininkadulle ja jos ei jotain saanu niin se suurin piirtein vaikka "tehtiin"!?  :pomo:

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #11 : 17.02.2011, 12:07:43 »
Valmista järeämpää painolevyä ei ole saatavana 850 malleihin. 850 T5R vakio kytkin asetelma Sachina pitää orkksis massalevyllä sen 440Nm. Sre sintterin saa ostettua mutta se oli aika kallis. Luokkaa 350e ja on jousitetulla keskiöllä. Siihen 850 vp saa koneistettua sen audiin kuuluvan -707 Sre asetelman ja siitä pikkasen tomakampi oli muistaakseni audin -754 Sre asetelma. -707 pitää noin 600nm massalevyllä.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #12 : 17.02.2011, 16:31:07 »
Mulla on tuollainen SRE sintterilevy. 520 Nm lupaavat väännönkestoa vakioasetelmalla.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

AUH

  • Vieras
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #13 : 18.02.2011, 09:58:10 »
Olisko tuosta sre sintteristä mitään osa numeroa, tai millä tiedoilla tuota pitäs ruvetä kyselemään?
Vois varmaanki olla mun käyttöön hyvinki riittävä paketti tuommonen sre levy ja vakio asetelma.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: T5 seen kytkin?
« Vastaus #14 : 18.02.2011, 17:40:22 »
Olisko tuosta sre sintteristä mitään osa numeroa, tai millä tiedoilla tuota pitäs ruvetä kyselemään?
Vois varmaanki olla mun käyttöön hyvinki riittävä paketti tuommonen sre levy ja vakio asetelma.

:juhau: siinä se on levyssä näkyvissä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi