Futurez  Kulkukoira

M90 tilalle M47?

  • 17 Vastauksia
  • 16529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
M90 tilalle M47?
« : 18.07.2013, 13:31:31 »
Terve

Alkaa toi alkuperäinen M90 laatikko Volvo 940 2.3FK (160-200hv ehkä) perässä veltostumaan.
Vaihdekepin liikerata helvetin pitkä eli vaihteet hakusessa.
Vaatisi nivelten huolto laatikon sisältä..

Löytyy kovalla vitoselle onko tuo nyt M47?, vapari 740:sta.
Onko se M47 vai neljäviis?
Myös löytyy nappivitonen tyyppi?

Pitäisi vaihtaa laatikko ja kytkin tietenkin samalla, olen ymmärtänyt että ei käy päittäin akselipoori eri.
Kytkintä kysytty Motonetista ja 179,90 (vakio) taisi olla no menee tuossa matalaviriteissä...
Vaiko 4-lapanen mieluiten virityksen lisäyksen kannalta?

Olisiko viisaista vastauksia...

Kiitos jo etukäteen!


Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

hevonen

  • Vieras
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #1 : 18.07.2013, 13:42:26 »
Jos ei muuta vikaa ole kuin epämääräinen keppiliike, kannattaa tutustua sen kepin ja laatikon välisiin holkkeihin. :)
Hyvää laatikkoa ei kannata vaihtaa huonompaan.

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #2 : 18.07.2013, 15:31:13 »
Tai vaihda toki niin saat myydä mulle tuon m90 halvalla, saat vaikka mun m46 vaihdossa!  :2funny:

No ei vaiskaan, tuskin siellä m90 sisällä mitään vikaa on vaan kuten hevonen kertoi niin ne holkin/puslat kun vaihdat ehyisiin/uusiin niin poistuu ylimääräinen liike. Jos oikein hipostelemaan haluaa rueta voisihan sinne vaihteen siirron lyhentäjänkin modata/tehdä.

Ja m45 on 4 vaihteinen, m46 nappivitosella ja m47 kovalla vitosella. 

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #3 : 18.07.2013, 18:04:15 »
Kiitos informaatiosta.

Onkos m47 sitten niin paska eikö kestää pieni tehojakaan.

Ei tässä paniikkia muuten vaan kun auto käytössä viikottain, ei osia ties milloin saa vai saako.

Stefat tilattu ja kytkin neljäseiskaan.

Vaihtaa laatikon sinänsä helpompi kun ruveta M90 laatikkoa purkamaan.

Pitkittäisessä tapissa löysiä.

 



Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #4 : 18.07.2013, 18:17:35 »
Kiitos informaatiosta.

Onkos m47 sitten niin paska eikö kestää pieni tehojakaan.

Ei tässä paniikkia muuten vaan kun auto käytössä viikottain, ei osia ties milloin saa vai saako.

Stefat tilattu ja kytkin neljäseiskaan.

Vaihtaa laatikon sinänsä helpompi kun ruveta M90 laatikkoa purkamaan.

Pitkittäisessä tapissa löysiä.
En kyllä kehu M47 ollenkaan, ei kestä juuri mitään ja vaihdevälit aivan hirveät verrattuna M90.
Sulla on varmaan se vaihteensiirtotangon nivel väljä mikä tulee laatikosta tulevaan vaihteensiirtotankoon kiinni ja siitä menee sitten vaihdekeppiin kiinni.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #5 : 18.07.2013, 18:57:51 »
M47 vaihdevälit tosiaan tuntuvat kilometrien mittaisille verrattuna M90 :P

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #6 : 19.07.2013, 13:09:39 »
En kyllä kehu M47 ollenkaan, ei kestä juuri mitään ja vaihdevälit aivan hirveät verrattuna M90.
Sulla on varmaan se vaihteensiirtotangon nivel väljä mikä tulee laatikosta tulevaan vaihteensiirtotankoon kiinni ja siitä menee sitten vaihdekeppiin kiinni.

Saattaa olla, koitin tuossa montulla katsella mikä mättää mutta diaknoosi pitää ilmeisesti laatikko irrallaan.
Tila Volvo varaosista kaikki madolliset nivelet..ja stefat jne öljyt tietenkin.
Tässä m90 on jo niin pitkät välit että 5 löytyy joskus 1 ja 2 etsitään yleisesti 3 sorvaa, 4 toimii parhaiten.
Voi tuo laatikko muutenkin olla viallinen edellesen omistajan vahvistuksista.
Kaipa se m47 sen verran kestää välillä että saa tuon m90 taas toimintaan...
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #7 : 20.07.2013, 10:26:27 »
Tarvit sitten myös eri vauhtipyörän jos vaihdat 90 -> 47.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #8 : 20.07.2013, 10:51:58 »
Lainaus
Tässä m90 on jo niin pitkät välit että 5 löytyy joskus 1 ja 2 etsitään yleisesti 3 sorvaa, 4 toimii parhaiten.
Voi tuo laatikko muutenkin olla viallinen edellesen omistajan vahvistuksista.

Ettei vaan olis se alumiininen "siirtäjäkehto" menny halki. Omasta laatikosta kun tuo meni, niin 3 ja 5 oli vaikea saada päälle.
Ja ei siellä laatikon sisällä varsinaisesti ole mitään ns puslia.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #9 : 21.07.2013, 05:18:39 »
Saattaa olla, koitin tuossa montulla katsella mikä mättää mutta diaknoosi pitää ilmeisesti laatikko irrallaan.
Tila Volvo varaosista kaikki madolliset nivelet..ja stefat jne öljyt tietenkin.
Tässä m90 on jo niin pitkät välit että 5 löytyy joskus 1 ja 2 etsitään yleisesti 3 sorvaa, 4 toimii parhaiten.
Voi tuo laatikko muutenkin olla viallinen edellesen omistajan vahvistuksista.
Kaipa se m47 sen verran kestää välillä että saa tuon m90 taas toimintaan...
Tarkoitin vaihdeväleillä laatikon eri vaihteiden välityksiä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #10 : 22.07.2013, 09:40:36 »
Tarvit sitten myös eri vauhtipyörän jos vaihdat 90 -> 47.

Kiitos!
Tuota en tiennyt pitää muistaa purkaa 230vaparin perästä sekin.
Perjantaina vaihto talkoot alkaa...

Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #11 : 22.07.2013, 09:42:19 »
Ettei vaan olis se alumiininen "siirtäjäkehto" menny halki. Omasta laatikosta kun tuo meni, niin 3 ja 5 oli vaikea saada päälle.
Ja ei siellä laatikon sisällä varsinaisesti ole mitään ns puslia.

No pitää tutkia myöhemmin, viikonloppu varattu elimen vaihdolle...
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #12 : 22.07.2013, 09:43:11 »
Tarkoitin vaihdeväleillä laatikon eri vaihteiden välityksiä.

Ok, minulla on pää kuin pahvilaatikko....sori
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #13 : 25.07.2013, 12:41:37 »
Huhhuh vaikeeksi menee paikallinen Kilta sössi stefa tilauksen, kestää aikaa.
Piti käydä laakerikeskuksessa hakemassa päypänen stefa ja ei käypänen.
Kardaanin puolen stefa milliä pienempi, 39mm (39*52* 8 ) alkujaan nyt 38mm sisä tuleva mutta eiköhän
tuo salli sen.....
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 13:37:08 kirjoittanut tasamaantallaaja »
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 tilalle M47?
« Vastaus #14 : 28.07.2013, 14:32:51 »
Siinähän sitä olikin projektia.

Ja vielä kun kaksi kertaa piti laatikko poistaa. Tiedä vaikka kolmannen kerrankin.

Asento tunnistin paikan hakiminen toivotonta?

Koe-ajossa nykimistä en tiedä onko vieläkään oikeassa kohdassa.

Eipä Swedy ole keksinyt että laittaa ohjain tapin tuohon vauhtipyörään
ettei sitä voi laittaa väärään kohtaan. :idiot2:
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

 

Ateho  Elekma