Tuskin ainakaan yleistä on tälläinen muutos. Mahdollista kylläkin. Vaatii muutoksia ECUun, sillä moottorinohjain on kovin kytköksissä laatikkoon. Tarkkaan en tiedä, tuleeko koko laatikon ohjaus samasta purkista moottorin kanssa, mutta vaikka olisivatkin eri purkkeja ovat ne hyvin toisiinsa kytköksissä. Pari tälläistä muutosta tehneenä sanon että voi olla aika hankalaakin saada auto toimimaan kun ei ole vaihteistoa jonka kanssa keskustella. Tämän ikäisessä voi olla mahdollista toteuttaa tämä alkuperäisellä moottorinohjauksella. Varmasti paljon tutkittavaa ja kokeiltavaa tuossa projektissa erityisesti sähköjen osalta. Mekaanisesti tuskin kovin iso homma, kun autot tehdään mahdollisimman "modulaarisiksi", eli lohkot ovat samoja ja laatikoille on valmiit tuet olemassa ja niin edelleen. Uskoisin että kaikki viisisylinteriset bensakoneet omaavat yhteensopiva vaihteiston. Kakkoskopan awd on aika todennäköisesti lähempänä samaa layouttia. 98 näkyy tulleen jotain muutoksia nelivedon voimansiirtoon. Kakkoskopassakin on paljon eriäväisyyksiä mm. kardaanin suhteen, joten runsaasti kokeiltavaa tulee vastaan kun kokeilet etsiä sopivaa pakettia. Ei mahda olla ns. valmista reseptiä tähän. Etenkään kun ei taida nuo osat olla täysin identtisiä keskenään. Mutta on sitä isompiakin muutoksia maailmassa tieten tehty.
Mutta sekä ykkös että kakkoskopan laatikot todennäköisesti passaa moottorin perään, lohko ei liene pulttijaoltaan tuolla välillä muuttunut. Jokatapauksessa koko homma mahtaa olla aika error and try again -tyyppinen. Varmasti mielenkiintoinen projekti. Yllättäviäkin ongelmia voi tulla tälläisessä vastaan, joten ei kannata odottaa että tälläinen viikonlopun yli onnistuu. Itsellä tullut muunmuassa sellaisia ongelmia kuin että perä on sijainnut (etuvetoisessa) eri kohdassa jolloin toisenpuolen vetari oli liian pitkä ja toisen liian lyhyt (sen jälkeen kun löytyi yhdestä kombinaatiosta sellainen jossa on sopivat booritukset laatikon ja navan suhteen), sekä startin sovitus kun missään sen laatikon omaavassa moottorissa ei ollut sillä hammasjaolla olevaa vauhtipyörää, ja kytkinpolkimen liikematka oli liian pitkä väsyttäen paineasetelman jousen parilla polkaisulla, sähköasioista puhumattakaan...