Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kerman 740 GLE

  • 41 Vastauksia
  • 13275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #15 : 16.05.2016, 07:22:03 »
Lauantaina pakosarjan tiivisteet vaihdoin ni hävisi se tupsuttaminen.. Ja takapäätä laskin nyt sen kierroksen verran.
On se jämäkämpi mutta tuntuis että paksummilla vakaajilla sais enemmän sitä mitä se kaipaa.  :D no niitä pitee mietiskellä
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #16 : 20.05.2016, 04:52:40 »
Joo elikkäs tuli tossa Vallilan takomolle laitettua viestiä. Taakse siis paksumpaa vakaajaa tarttisin ja nyt mietin että millasta..
Mahtaako 24mm olla liian jykevä? Eli en suotta tuplavakaajia ala väsäämään jos saa yhden paksun teetettyä.
Tosiaan 24mm mietiskelin tai 23mm. Katsotaan mitä ne hinnaksi lupaa..
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "vakaaja mietiskelyä"
« Vastaus #17 : 23.05.2016, 23:08:59 »
Noniin eli soittelivat ja 24mm takavakaaja seiskaan olis 260€. Nyt sitten kun mietin tarpeellisuutta ja hintaa ja jos varsinkin vertaisin tuplavakaajaan niin ehkä turhan tyyris tähän hätään.. mietitään vielä ja sanovat että aina mitä ohuempi sen halvempi. Mitäs vakaajia näihin vakiona ollut?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Kerman 740 GLE "vakaaja mietiskelyä"
« Vastaus #18 : 24.05.2016, 06:00:29 »
Mitäs vakaajia näihin vakiona ollut?
Takana 16mm tai 19mm on vakiona ollu.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "vakaaja mietiskelyä"
« Vastaus #19 : 30.05.2016, 04:45:13 »
Joo no täytyy miettiä vakaajaa myöhemmin,  nyt iski muita murheita.
Vaihtoon pistin pappa mutkan ku vanha oli niin hapessa




Myös perään vaihdoin öljyt ja totesin että ei lukkoa mutta hyvässä kunnossa oli, öljyt eivät olleet edes huonot jotka tuli ulos. Välitys 3.73 ja tosiaan 1031.



No illalla kun töihin lähdin niin kehällä alkoi pätkimään kurveissa ja kiihdyttäessä. Vihdin tiellä pätkäs pari kertaa ja veto hävisi ja lopulta sammui.. Auto tien sivuun ja ei käynnisty.  :(
Bensaa ei paljon ollut, punasen ylärajassa. Epäilen bensapumppua tankissa kun oireillu ennen samoin kuin ex 245. Rele naksuu ja ala pumppu saman aikasesti.

vähän vaan epäilyttävä näky :D
No huomenna osien kanssa selvittää jos sais kuntoon.  Hinattii viereiselle teboilille mutta ei tota tohdi Klaukkalaan asti vetää ja kardaania tohdi irrottaa ku kuiteski vermeet pitäisi hakea.
Kyllä siihen pysähtyi yksi kanssa volvoilija ysilläänkö oli liikkeellä, kiitokset hänelle ettö tuli kysymään edes mikä mättää kun istun takapaksilla enkö kuskin penkillä. :D
No tänään lisää kun pääsee töistä.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "jäi tielle"
« Vastaus #20 : 30.05.2016, 18:46:47 »
Joo eli toinen tankkipumppu tapeltu paikalleen ja ei pelitä!! Ei surise pumppu tankissa. Tuohon vanhaan pumppuun koitin suoraan virtaa niin kyllä se surraa, tiiä mitä siitä pitäisi päätellä.. Kai mittari kaivettava esiin.
Vaikuttaako tuo bensapumpunrele tankin pumppuun?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kerman 740 GLE "jäi tielle"
« Vastaus #21 : 30.05.2016, 20:50:46 »
Vaikuttaa. Hyppyytä ennen starttia hetki virtoja sulakkeelle 11 (johto johon terävät kärjet ja suoraan sulakkeiden "rei-istä" vaan virtaa) ja kuuntelet pääpumpun ääntä. Hetken pyörittyään kuuluu ääni muuttua tuommosessa, ja tarkista nyt kuitenkin se bensatilanne kun kyseessä on 740  ::). Tuollain kun vähän aikaa pyörität käsin pumppuja täydellä akkujännitteellä niin ei ainakaan jää siitä kiinni, sitten pidät pumput käsin päällä ja starttaat niin selviää josko vika on niissä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerman 740 GLE "vakaaja mietiskelyä"
« Vastaus #22 : 30.05.2016, 23:20:01 »
No illalla kun töihin lähdin niin kehällä alkoi pätkimään kurveissa ja kiihdyttäessä. Vihdin tiellä pätkäs pari kertaa ja veto hävisi ja lopulta sammui.. Auto tien sivuun ja ei käynnisty.  :(
Bensaa ei paljon ollut, punasen ylärajassa. Epäilen bensapumppua tankissa kun oireillu ennen samoin kuin ex 245. Rele naksuu ja ala pumppu saman aikasesti.

vähän vaan epäilyttävä näky :D
No huomenna osien kanssa selvittää jos sais kuntoon.  Hinattii viereiselle teboilille mutta ei tota tohdi Klaukkalaan asti vetää ja kardaania tohdi irrottaa ku kuiteski vermeet pitäisi hakea.
Kyllä siihen pysähtyi yksi kanssa volvoilija ysilläänkö oli liikkeellä, kiitokset hänelle ettö tuli kysymään edes mikä mättää kun istun takapaksilla enkö kuskin penkillä. :D
No tänään lisää kun pääsee töistä.


Tämähän vaikutti tutulta tarinalta. Minulla on halli siinä 2km päässä jos tarvitsee vielä antaa ensiapua.

Se on 1992 740, eli suhteellisen lähelle tuo arvauksesi.

Terveisin
Kanssa volvoilija

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "jäi tielle"
« Vastaus #23 : 01.06.2016, 04:32:45 »
Vaikuttaa. Hyppyytä ennen starttia hetki virtoja sulakkeelle 11 (johto johon terävät kärjet ja suoraan sulakkeiden "rei-istä" vaan virtaa) ja kuuntelet pääpumpun ääntä. Hetken pyörittyään kuuluu ääni muuttua tuommosessa, ja tarkista nyt kuitenkin se bensatilanne kun kyseessä on 740  ::). Tuollain kun vähän aikaa pyörität käsin pumppuja täydellä akkujännitteellä niin ei ainakaan jää siitä kiinni, sitten pidät pumput käsin päällä ja starttaat niin selviää josko vika on niissä.

Joo no tuota täytyy koittaa,  bensamittari toimii ja kun se hinattii sinne teboilille ni pistin 20€ tankkiin. Pitäisi olla ainetta  :)
Ja kipinä tulee aivan normaalisti ihan lisäyksenä.


IF ja sjööperi auttaa hädässä  ;D auto tallilla turvassa.


Uuden bensapumpunreleen laitoin vaan ei auttanut...



Tämähän vaikutti tutulta tarinalta. Minulla on halli siinä 2km päässä jos tarvitsee vielä antaa ensiapua.

Se on 1992 740, eli suhteellisen lähelle tuo arvauksesi.

Terveisin
Kanssa volvoilija

Jaa, arvelin ku autoa katoin että vois varmasti olla foorumilaisia  :D
Joo ei fl-seiskaa ysistä erota siinä tohinassa, ainakaan farkkua.  ;)

Huomenna taas yrittää jotain uutta volvolle, kuhan sais kuntoon ennen heinäkuuta ku se on sillon palvelukseen astuminen. :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "jäi tielle"
« Vastaus #24 : 06.06.2016, 03:49:17 »
Maanantaina tai tiistaina tulee uusi pumppu motonettiin. Mikähän ero noilla pumpuilla on ku f-koneisesta otettu oli paljon matalampi ja lisäksi tossa k-jetin pumpussa on joku "säätöruuvi?".
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE "jäi tielle"
« Vastaus #25 : 13.06.2016, 03:35:55 »
Joo noni, perjantaina sain osan ja eilen tuli laiteltua uusi siirtopumppu. No nyt surisee ja pörisee mutta auto ei käynnisty! Menny meinaan pääpumppu sököksi!  :buck2:
Ei mitään eloa pääpumpulla, mietin oisko voinu jompikumpi pumppu ollu niin loppu että toinen pumppu ottanu siipeensä siinä.. pari kertaa yskäsi kyllä. Laitan huomenna toivottavastitoimivan pumpun niin jos sais ajoon tämän.  :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #26 : 13.06.2016, 19:58:41 »
Joo eli menee isomman luokan remontiksi.. Tuo pumppu ei passaa tuohon. F ja E mottien pumput siis erit. Noo sinne uusi boschi ku suapi rahaa ja meni rikki tuo paineen säädinki, oli niin hauras. Ja sen ku ostaa niin saa varmasti parit letkutkin ostaa että tuleepa tuo polttoaine puolisko kyllä nyt kuntoon. 




Tämän avulla saa tilattua kaikki nippelit ja putket mitkä tarvitsee  :)
« Viimeksi muokattu: 13.06.2016, 20:04:09 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #27 : 14.06.2016, 05:59:34 »
Mitäs ihmettä, kun kirjan varaosa numerolla tulee oikeanlainen osa mutta väittää sen olevan 200-sarjan K-jettiin!? eikä muka kävis seiskaan, uskallanko tuon tilata?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injection-pump/pressure-tank-fuel-supply/1029873/
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #28 : 27.06.2016, 06:07:07 »
Joo on vähän jäissä tama homma kun yövuoro hankaloittaa mihinkään firmoihin menemistä, tulee nukuttua aina. :D
Tankin suunnalta tulee letkua pumpulle 12mm sisä halk. niin sen ostin. Nyt tarttis saada putki joka lähtee suodattimelta auton konehuoneeseen, itse en osaa moisi liitoksia tehdä että saisin nuo vanhat liittimet uuteen putkeen kiinni, yritän tänään soittaa biliaan ja kysyä mitä uusi moinen maksaa. muitakin saa ehotella, jos jotain liikkeitä jotka yksityiselle tekee jotakin :D
Ens viikolla armeijaan ja sit meneeki taas vaikeeksi :/
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #29 : 31.07.2016, 11:58:58 »
Noniin! Eilen ehti ottaa auton työnalle ku isä hommas sen bensaletkun uusine liittimineen. Sit aloin tutkia niin lohjalla oli vain pumppu ja eikun sinne soitto, varaus ja hakemaan :)



No nyt on uusittu tankin pumppu joka oli hajalla, samoin rikkinäinen pääpumppu aitoon boschiin, pumpun rele ja muutama bensa letku. :)
Nyt ajoa ja pikku puunausta ku seiso kuukauden päivät.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron