Carcom Oy  Ateho

V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin

  • 9 Vastauksia
  • 3210 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« : 16.01.2017, 15:37:35 »
Onkohan joku näistä tuo lambdan liitin ? pitäisi päästä tutkimaan skoopilla toimintaa.


Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #1 : 17.01.2017, 22:01:42 »
Onkohan joku näistä tuo lambdan liitin ? pitäisi päästä tutkimaan skoopilla toimintaa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Laitimmainen vasemmalta 4 napanen johto.

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #2 : 18.01.2017, 10:46:36 »
Kiitokset, näinhän se tosiaan oli.

Ohessa videota tyhjäkäynniltä, näyttäisi olevan suht hyvässä iskussa tuo lambda.





Jostain syystä päästöt huitelee edelleen 150-200 HC:n tietämillä. Voisko olla katalysaattori tiensä päässä kun putkesta ei ihan pelkkä vesihöyry tuoksu ?

Niin, oliko tässä autossa vain 1 lambda ?


Pitäiskö tässä vetää sellainen johtopäätös, että jos lambda toimii niin seos on täysin OK. Eli vika on jossain anturin jälkeen.. eli katissa tai putkistossa joka saattaa vuotaa ?
« Viimeksi muokattu: 26.01.2017, 08:43:20 kirjoittanut knocker »

Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #3 : 18.01.2017, 22:36:54 »
Kiitokset, näinhän se tosiaan oli.

Ohessa videota tyhjäkäynniltä, näyttäisi olevan suht hyvässä iskussa tuo lambda.

https://sendvid.com/s7osijkb

Jostain syystä päästöt huitelee edelleen 150-200 HC:n tietämillä. Voisko olla katalysaattori tiensä päässä kun putkesta ei ihan pelkkä vesihöyry tuoksu ?

Niin, oliko tässä autossa vain 1 lambda ?


Pitäiskö tässä vetää sellainen johtopäätös, että jos lambda toimii niin seos on täysin OK. Eli vika on jossain anturin jälkeen.. eli katissa tai putkistossa joka saattaa vuotaa ?

Mitäs ne muut arvot on ? 1 lambda on ja ihan likellä kattia. Paljos on rullattu? <-- ikuisia kysymyksiä. Korkea HC:han meinaa palamatonta polttoainetta, eli alota perus huolloista sytkän osat (tulpat, puola(t)) ja öljyn vaihto. Forte käsittely olis kans ihan hyvä asia.

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #4 : 19.01.2017, 14:15:12 »
Voin kattoa päästöarvot kun pääsen taas autolle.

Tulpat ja puolat on uudet ja öljyt vaihdettu syksyllä.

Mietin että jos lambda toimii kuten videolla noinkin hyvin, niin eikö se tarkoita että seos on juurikin sellainen mitä pitäisi olla eli ei palamatonta ainetta juurikaan pitäisi mennä katalysaattorille/pakoputkeen?

Onko näistä huohottimia mennyt, tai mikä-lie nimeltään PCV- venttiili ?


Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #5 : 19.01.2017, 18:00:36 »
Voin kattoa päästöarvot kun pääsen taas autolle.

Tulpat ja puolat on uudet ja öljyt vaihdettu syksyllä.

Mietin että jos lambda toimii kuten videolla noinkin hyvin, niin eikö se tarkoita että seos on juurikin sellainen mitä pitäisi olla eli ei palamatonta ainetta juurikaan pitäisi mennä katalysaattorille/pakoputkeen?

Onko näistä huohottimia mennyt, tai mikä-lie nimeltään PCV- venttiili ?

Kaikkihan on mahdollista. Mitä lambda sanoo kierroksilla ? Palamatonta tavaraa on putkessa tai sit vois olla imuvuotoja bräkleenillä suihkimaan tai sit Forte hoitoo.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #6 : 19.01.2017, 18:35:03 »
Jos siellä muut arvot on kohdallaan ja perushuollot kunnossa, niin katin vaihto se olis seuraava etappi. Ei enää jaksa puhdistaa, jos siis kuumana mitattu nykyset päästöt.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #7 : 22.01.2017, 12:01:53 »
Kävin ottaan uudet arvot ja lämmitin koneen kuumaksi.

tyhjäkäynti:
CO% 0,17
CO2 14,3
HC 122
O2 0,80


kierroksilla:
CO% 0,29
CO2 14,4
HC 66
O2 0,50


« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 12:04:46 kirjoittanut knocker »

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #8 : 07.02.2017, 12:39:09 »

Poissa knocker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 1.8 vm. 1997 lambdan liitin
« Vastaus #9 : 14.02.2017, 15:24:42 »
Noniin, ei tarvinnut kattia vaihtaa. Läpi meni, laitoin masinolia ja suuttimien puhdistusainetta tankkiin. Ajelin viikon verran ja päästömittaukseen lämmitys motarilla.

Ainoa asia päästöissä oli, että kierroksilla CO oli hyvin lähellä hylkyrajaa.. arvo oli 0,27 kun sallittu 0,30
« Viimeksi muokattu: 14.02.2017, 16:06:11 kirjoittanut knocker »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron