RallyBaron  Samppasport

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 279457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #525 : 29.07.2014, 12:17:38 »
Joo peltiä takana koko matkalta, mutta onhan siinä se suksiluukku!
S80 Executive D5 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #526 : 29.07.2014, 13:20:37 »
Mitä yhden kuvan C70 takakontista näin niin ei taida kaatua.

Edit: ei näytä kaatuvan
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34161.msg840448#msg840448

Kiitos. Joskus tuollaistakin pyöritellyt mielessä yhtenä vaihtoehtona tulevaisuudessa :) S 70 taitaa kääntyä, olettaisin ainakin.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2014, 13:22:29 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #527 : 04.10.2014, 12:28:52 »
mitä mieltä porukka on tälläsestä  http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6388148   kannattaako vaihtaa (allekirjoituksen volvoon) ja miten vaihtelisitte itse?
940 -97 B230fk+M90

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #528 : 04.10.2014, 13:58:49 »
mitä mieltä porukka on tälläsestä  http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6388148   kannattaako vaihtaa (allekirjoituksen volvoon) ja miten vaihtelisitte itse?

V70 on tunnokkaampi ohjaus, minkä vuoksi minusta parempi ajaa. Varsinaista vertailua en ikinä tehny, mutta molemmilla on tullut ajeltua. Vetotavoissahan on puolensa. V70 kivemman näköinen ulkoa ja sisältä, eli sanoisin että viihtyy mukavammin. Olisiko V70 hiljaisempi, ainakin nykyisen V70N jälkeen 940 tuntuu tosi meluisalta. 940 on tilavampi.

E: vaihdon kannattavuuteen laskisin todennäköisiä kuluja... Omasta ne on yleensä helpompi arvioida. V70 (140hv man) näytti tietokone matkalla aina alta 8l/100km, en laskenut koskaan tarkkaa todellista. Isä laski 940 oulu-hki välillä 8,6l/100km. Ajotyylit aika samat, eli rajoitus +10km/h tarvittaessa ohitellen ja ilmastoinnit päällä. Ei mitään minimikulutuksen tavoittelua moottorijarrulla tms.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2014, 14:07:26 kirjoittanut Jortsi »
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #529 : 30.10.2014, 00:33:07 »
Uskaltaako tollasta 440tkm ajettua 2.4 20v bensa v70 -00 mennä edes kattomaan?  :o
Iski vaan hirvee kaipuu näihin ruottin rautoihin ja pitäs muutenki tosta pikku dieselistä päästä eroon.
Miksi minä joskus edes nuo volvot myin pois :idiot2: :'(

muokattu väärä vuosimalli 02->00
« Viimeksi muokattu: 30.10.2014, 11:54:33 kirjoittanut maidenisti »
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #530 : 30.10.2014, 11:31:46 »
Uskaltaako tollasta 440tkm ajettua 2.4 20v bensa v70 -02 mennä edes kattomaan?  :o
Iski vaan hirvee kaipuu näihin ruottin rautoihin ja pitäs muutenki tosta pikku dieselistä päästä eroon.
Miksi minä joskus edes nuo volvot myin pois :idiot2: :'(
Mikäs siinä. Öljyä voi vähän kuluttaa, mutta ei välttämättä hirveempiä. Plussaa on jos tyyppiviat, sähkönen kaasuläppä ja abs-boksi, on ehjiä tai uusittuja kokonaan. Myös kytkin voi, ajosta riippuen, olla jo aika ehtoopuolella mikäli ei vaihdettu.

Eli tiivistettynä: vikavalot on huono juttu (abs-boksin juotokset tms kallis sähköosa), alustan pitäisi olla tosi hiljainen, tyhjäkäynnin pitäisi olla tasainen ja koneen käydä muutenkin tasasesti (sähkönen kaasuläppä). Ruostetta noin uudessa ei pitäisi olla.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #531 : 30.10.2014, 11:55:44 »
ok. mites ton vuosimallin kanssa ku oli käyny painovirhei paholainen ja vuosimalli on siis -00 eikä -02. Eli päteekö samat hommelit?
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #532 : 30.10.2014, 15:54:34 »
kyllä.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #533 : 30.10.2014, 16:18:42 »
Ok. Kiitoksia vastauksesta.  Toivotaan että tulee viikonloppuna volvo taloon.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #534 : 19.11.2014, 16:38:41 »
Mites tommonen 855 2.0 20v vie satasella
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #535 : 19.11.2014, 16:39:17 »
Niin ja vapari
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #536 : 26.11.2014, 02:26:29 »
Selventäkää nyt mua vähän. onko kaikissa v70 mk1 se fuckin Sähköinen kaasuläppä,onko se joku vuosimalli juttu.
niin siis ostamas max 2000e olevaa 855 2.4 20 tai v70 2.4 20, mut jos kaikis on se kaasuläppä ongelma niin pitää vissiin sit ostaa 855.
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #537 : 26.11.2014, 03:02:46 »
Kaikissa noissa on omat vikansa ja ne vaan pitää hyväksyä kuluvina osina  ::) Alkupuolen 10v 800-sarjalaisissa on sylintereiden kuluminen lähes tyyppivika. Sähköinen kaasuläppä tuli muistaakseni loppuvuodesta -98 ja taisipa noissa alkupään 20v koneissakin olla omat metkunsa  :) 2000€ jos on budjettina, ei ole montaa hiomatonta timanttia tarjolla, se vaan pitää hyväksyä.

Ulkomaan tuonneista saattaa olla 100-300 tkm poistettu mittarista tms.

Tärkeinpiä tarkistettavia asioita on, että ABS:n ja SRS:n valot toimii mittaristossa ja automaatikon öljyt ei oo mustuneita / haise palaneelle.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #538 : 26.11.2014, 07:17:05 »
Näinhän se on mut ku on tottunu näihin lujiin takavetosiin. Mistä sen tunnistaa onko sähkönen kaasuläppä, siitä ettei oo vaijeria vai, ei nyt muuten mut ku auto on 250km päässä ja kun noi myyntikuvat on aina niin hyviä, niin ei niistä pirukaa ota selvää mikä kone siä o.
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #539 : 26.11.2014, 09:10:43 »
Jos rekisterinumero on tiedossa, niin esim. Bilteman varaosahaku tietää yllättävän paljon asioita, tuossa esim tiedot omasta 8-pätkästä:

Volvo 5D STW 850-LW51/266
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19941014
Alustan nro: YV1LW5102S2095638
Sylinteritilavuus: 2435
Moottorin koodi: B5252S
kW: 106
Ajoneuvo: StW
Käyttövoima: Bensiini
Vetotapa: Etuveto
Vaihteisto: -
Rengaskoko: -
Kori: PB
Vuosimalli: 1995
Tuotu yksityisesti: Kyllä
Tyhjäpaino (kg): 1490
Kokonaispaino (kg): 1970
Pituus (mm): 4720

Josko noita saisit selville niin joku varmaan kertoo alustanumeron ja moottorikoodin perusteella mitä auto on syönyt. Maksulliset palvelut sit erikseen, sieltä löytyy toki vieläkin tarkemmin. Vaijerikaasunhan tunnistaa yleisesti siitä että vaijeri menee kaasuläpälle asti. 850:ssä ainakin menee muovisuojuksen alle imusarjan kuskin puoleiseen päätyyn. V70 sähkökaasusta ei tietoa onko asentotunnistin suoraan polkimessa vai viety vaijerilla jonnekin kauemmas. Ja eikös se sähkökaasu säästä hintansa pienempänä kulutuksena, vaikka silloin tällöin rikkoutuukin?

 

KL-varaosat  Race.fi