Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Ronksu - 27.02.2013, 14:08:22

Otsikko: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 27.02.2013, 14:08:22
Mitä pitää uusia? Riittääkö pelkkä hihnan vaihto, vai pitääkö rullatkin vaihtaa samalla?

4vuotta tulee hihnalla ajetuksi niin täytyy vaihtaa..
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: jen - 27.02.2013, 14:11:34
jos rullat ei äännä niin ei välttämättömät,apulaitehihna samalla mikäli huono. :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 27.02.2013, 15:29:41
Rullat ei niin paljoa maksa ettei kannattaisi vaihtaa. hihnahan tuossa on kallein... ohjuri ja kiristin lie sen 50-70€ yhteensä.

Paljon huolettomampaa ajoa kun on jakopää uusittu kokonaan ei tartte pelätä jonkun ohjurin hirttämistä ja hihnan katkeamista...
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 28.02.2013, 16:23:52
Joo aattelin mä ne rullatkin samalla vaihattaa. Riittääkö ihan jos motonetistä ostaa ton Jakohihna + rullasarja? Maksaa sen 100e, ei tulis nii kalliikskaan. Vai onko tuo ohjuri ja kiristin samalla hyvä uusia?

Mistä muualta sais tuohon nuot osat ku motonetistä? onko hina/laatu eroja? :)
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 28.02.2013, 17:49:01
Minusta nuo motonetinkin hihnat ja rullat on ihan hyviä...
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 28.02.2013, 19:58:05
Minusta nuo motonetinkin hihnat ja rullat on ihan hyviä...
Täysin samaa mieltä gatesin hihna ja oli ne rissatkin ihan ok merkkiä vaihdoin itelle viime kesänä pihamaalla ja ei mitään ongelmaa. motonettiä pyörii mulla S40;ssäkin gatesin remmi ei ne oo huonoja... samaa ne myy muuallakin.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 17.03.2013, 19:12:33
Nuot tuolla sanos että kannattaa vespumppu kans vaihtaa, ja samala laturin hihnat sun muut? Toki ne on hyvä vaihtaa, mutta tarviiko?
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 17.03.2013, 20:23:33
vesipumppu yleensä kestää just hihnan vaihtovälin niin kannattaa samalla vaihtaa, mikään pakko sitä ei ole vaihtaa sen kun voi vaihtaa ilman jakohihnan irroitusta. laturin hihna kestää paljon vähemmän kuin jako remmi joten jos et ole vaihtanut vielä niin samalla vaivalla mene vaihto koska sen joutuu kuitenkin irroittamaan... ja se vesi pumppuhan vatkaa samassa remmissä joten taas se lause samalla vaivalla...

Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 17.03.2013, 21:35:08
Okke, tuossa on tuo samanen jakohihna ollu sen 6vuotta jo ilman vaihtoa :D Ei ainakaan huoltokirjassa ole sen jälkeen vaihtoa tehty (Huoltokirja kattaa huollot 180tkm asti). Viimeks ku on vaihettu huoltokirjan mukaan niin 120tkm ja vuosi oli 2007 :D

Että kait se pitää alkaa vaihtamaan pikkuhiljaa ja samalla se pumppu ja laturinhihna.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: V0lv0mies - 19.04.2013, 19:27:28
Ei se hihnanvaihto itselläkää kovin kaukana ole...

Ennen sitä aion kuitenkin ottaa selvää erittäin pitkän (2-300 000 km) vaihtovälin hihnan saatavuudesta nelisataseen. Sellainen, mitä ilmeisesti uudessa VW Golffissakin käytetään, niin vaihdettua ketju lukuisten ongelmien takia takaisin hihnasysteemiin.
Jotkin muutkin valmistajat sitä on jonnin aikaa käyttäneet, en sen tarkemmin tiedä, mutta sellaisen pitäs kaiken järjen mukaan tulla saataville kaikille muillekin merkeille ja malleille.

Toki vesipumpun (joka aina kandee vaihtaa samalla) kestäminen on eri asia. Viimeksi kun korjaamolla vaihtoivat hihnan ja muut, niin ilmoittivat pumpun olleen säpäleinä. Ei siinä mitään, mutta kun ei ne lämmöt silti korkemmalla olleet...
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 19.04.2013, 21:11:19
Ei kai se niin vaarallista ole jos näistä vesipumppu hajoaa koska sehän ei näissä jakohihnalla pyöri, vaan samalla moniura remmillä kuin ohjaustehostin ja laturi...

vuotiko se pumppu sieltä juorureiästä vai miten oli todettu että oli hajalla ?


Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: V0lv0mies - 20.04.2013, 15:48:42
No samalla se vaihto moniurahihnankin.

Ei se muuta sanonu ko että oli pumppu säpäleinä. Tuli vaan mieleen että kun oli varta vasten tilannu Volleen hihnat, pumpun jne., niin varmaan teki mieli laittaa se pumppukin sinne, rikki tai ei. Eipä noissa tilanteissa kehtaa alkaa vaatia vaihdettuja osia nähtäväksi ja kuulustelemaan. Hyvä että vaihtoi kaiken, vaikkei olis ollu rikkikään. Koko projekti otti kuitenkin vaan 400 hunttia.

Joskus on kuitenkin pitänyt kehdata... Toisessa liikkeessä vaihdettiin etuputki jossa ei muuta vikaa ollu, ko itse rälläköity pikku reikä. Kysyin että missäs se entinen etuputki on ja sitten menin katsomaan ja huomasin painostakin että eipä ole aika syönyt sitä mitenkään. Otin sen tietty messiin, vaikka tuskin tulee ikinä tarvittua, sillä ei ne näköjään ruostu tms.
Kuitenkin yli 300 egeä maksoi uusi, niin ei sellaista osaa jätetä muiden hyllyille makaamaan...

Jälkikäteen voi todeta että olis vaan pitäny käyttää hitsattavana, mutta tulipahan tiivisteet uusittua ja jotain opittua.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 20.04.2013, 19:17:12
Itse olen aina nuo autot ja koneet korjannut, eikä 460 jakoremppakaan maksa itse tehtynä edes 200e...

400e jakohihnan vaihdosta on kyllä omasta mielestäni melko paljon...

Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: V0lv0mies - 20.04.2013, 20:45:44
Njuu, se vähän riippuu.

Kolme vuotta sitten olin täysin ummikko, eikä olisi tullut mieleenkään tehdä mitään itse ja siinä tilanteessa on valmiimpi maksamaan enemmän.
Nykyään puoliummikkona se kuulostaa jo mielenkiintoiselta haasteelta ja jos se liian mielenkiintoiseksi menee, niin nykysuhteilla saisi halvalla teetettyäkin.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 24.04.2013, 18:46:59
Itse olen aina nuo autot ja koneet korjannut, eikä 460 jakoremppakaan maksa itse tehtynä edes 200e...

400e jakohihnan vaihdosta on kyllä omasta mielestäni melko paljon...

En oo vieläkään saanu vaihettua, ja mittarissa pyörii nyt 201tkm..

Varmaa vaihtaisin heti jos tietäisin tasantarkkaan miten se vaihto onnistuu..
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 24.04.2013, 21:08:16
Moottorin "iskunvaimennin" ja jakopäänkoppa irti. Sitten vain purkaa sieltä jakohihnan kiristimen ja ohjurirullat pois.

Ennen noiden purkamista on moottori pyöritettävä YKK asentoon ja jakopään merkit kohdalleen.

etuvetoiseksi näihin on aika helppo vaihtaa tuo jakohihna
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: jen - 24.04.2013, 21:16:36
tätä hihnaa on nyt parikuukautta vaihdettu,niin eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala vaihtumaan. :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 26.04.2013, 18:38:05
Auto käytössä kokoajan, ei oo missää paikkaa oikeen missä laitella eikä tarpeeksi tietotaitoa että sais yhessä päivässä laitettua, sen takia kestää..
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 26.04.2013, 18:46:31
Aikaa menee parituntia, menet johonkin parkkihalliin, tarttet 16mm lenkin että saat sen moottorin vaimentimen irti.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 26.04.2013, 19:12:40
Korjaus-oppaatkaan eivät hirveitä maksa ja niissä on hyvät ohjeet tuohon jakopää remonttiinkin. Näillä keleillähän sen hihnan saa vaihdettua pihallakin helposti.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 27.04.2013, 18:32:32
Korjausopas (Y) Hyvä keksintö muuten, vois melkeenpä ostaa ja kattoo mitä kaikkee sieltä löytyy :)

ja juu, pihalla ne kaikki muutkin rempat on tehty :D
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: rautasydän - 30.05.2013, 14:02:28
Ostin vasta 460 volvon. Autolla ajettu 145th, vanhan papan auto. Tutkailin tuossa huoltokirjaa niin jakopaa tehty 85000 km kohdalla vuomma 1999! Oon jo muutaman sata kilsaa tuolla ajanu mutta täytynee nopsaan vaihtaa. Kone B20F niin meneekö siellä venttiilit solmuun jos hihna katkeaa?
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 30.05.2013, 15:18:24
elä kokeile mutta ei kuulemma menis.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 30.05.2013, 17:19:58
Parempi vain vaihtaa se hihna uuteen kuin alkaa kokeilemaan.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ronksu - 18.08.2013, 15:20:56
Pahus, ei vieläkään oo saanu mitään aikaan.. Nyt hihnallla on ajettu jo 89tkm.. kai se pitäis vaan alkaa rassaamaan mosa kuntoon. Samalla jarrutkin huoltaa kun näyttää olevan levyt jo aika syöty.

Neuvoja ruosteisien pulttien ja muttereiden avaamiseen? Tohottaminen järkevintä?
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 18.08.2013, 17:21:31
kyllä ne ruosteen irrotusaineella lähtee ja oikeet avaimet sekä voimaa.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 18.08.2013, 17:46:18
toho on myös kätevä apu niiden ruosteisten pulttien kanssa
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: rautasydän - 19.08.2013, 21:05:28
No nyt on jo kesä ajeltu tuolla 14 vuotta vanhalla hihnalla, eikä vieläkään oo poikinu :hello: Nelisen tuhatta kesän aikana mittariin. Ei aika taho riittää ihan kaikkeen mutta hyvin siis kestellyt tähän saakka :buck2:
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: jen - 19.08.2013, 21:24:45
Pahus, ei vieläkään oo saanu mitään aikaan.. Nyt hihnallla on ajettu jo 89tkm.. kai se pitäis vaan alkaa rassaamaan mosa kuntoon. Samalla jarrutkin huoltaa kun näyttää olevan levyt jo aika syöty.

Neuvoja ruosteisien pulttien ja muttereiden avaamiseen? Tohottaminen järkevintä?
mitä noitten kanssa hosumaan,kyllä ne kestää loppuun asti :D
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: rautasydän - 29.09.2013, 11:02:11
mitä noitten kanssa hosumaan,kyllä ne kestää loppuun asti :D

Tämä on totta, en ole edelleenkään vaihtanut :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 08.09.2015, 16:35:23
Nostellaas vanhaa aihetta.
Tuli hommattua halvalla tollanen muutaman vuoden seissyt '89 440 1.7GLi väliprojektiksi, josta olisi tarkoitus tehdä kakkosauto ainakin ensi talven ajaksi.

Jakohihnanvaihtoon kaipaisin hieman ohjeita, edellisestä vaihdosta ei oo mitään merkintöjä, eli siitä mahtaa olla jo jonkin aikaa..
Lähinnä että mistä löydän ajoitusmerkit ja mikä on uuden hihnan oikea kireys, vai onko kiristimessä "asteikko" niinkuin esim. vag 8v moottoreissa on?
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.09.2015, 17:27:03
Tuolla (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30561.15) on juttua jakohihnan vaihdosta.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 09.09.2015, 10:03:43
Tuo linkki tämän keskustelun edelliselle sivulle ei antanut yhtään vastausta tolle miun kysymykselle..

Sen tiedän että moottori pyöritetään ykk:hon ja vanhat osat pois/uudet tilalle.
Oon kyllä ennenkin 8v hihnoja vaihdellut, mut en juuri tällaiseen rellunkoneeseen. Mielellään jos löytyis infoa kysymiini asioihin(joita oon koittanut googletella tuloksetta) ettei tarvii pohtia sitten kun rojut on irtaallaan ::)
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.09.2015, 17:03:35
Kampiakselin pystyy lukitsemaan YKK 8mm poranterällä tai vastaavalla, lohkossa olevan reiän kautta. Siinä on muistaakseni 13mm pultti lohkossa, öljynsuodattimen oikealla puolella moottoria edestä katsottaessa. Nokka-akselille löytyy kohdistusmerkki siitä hihnakopasta. Kannattaa sitten muistaa ottaa se poranterä/tappi remontin jälkeen pois sieltä  :P

Tuolla näkyy ainakin sen nokkapyörän merkki...on siinä kampiakselinkin hihnapyörässä joku merkki mutta tuossa se ei mielestäni oikein näy...

http://volvo480.myds.me/v480eu/downloads/custom/timing_belt_replacement.pdf
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 09.09.2015, 18:16:50
No tuo auttoi, kiitoksia.

Mutta hihnan kiristys ei oikein auennut. Ton mukaan vaatisi ilmeisesti erikoistyökalun, onnistuuko ilman sitä?

Löysin autosta kuittien seasta jonkun vanhahkon korjaamokuitin missä oli öljynvaihtoa yms. sitten lopussa luki "huom. jakohihnaa en pystynyt vaihtamaan, vaatii kireysmittarin"
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: jen - 09.09.2015, 18:26:22
No tuo auttoi, kiitoksia.

Mutta hihnan kiristys ei oikein auennut. Ton mukaan vaatisi ilmeisesti erikoistyökalun, onnistuuko ilman sitä?

Löysin autosta kuittien seasta jonkun vanhahkon korjaamokuitin missä oli öljynvaihtoa yms. sitten lopussa luki "huom. jakohihnaa en pystynyt vaihtamaan, vaatii kireysmittarin"
ei vaadi,jos laittaa liiankireelle niin saattaa ääntää,6mm pitkällä ruuvilla kiristät jakopään peltikopan tulipellin puolelta siellä kierre kiristäjän kohdalla,siitä pultilla vaan,enää en oo edes laittanut konetta jumiin kun vaihtanut hihnan,katsoo vaan että merkit pysyy kohdillaan
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.09.2015, 20:03:36
Itse vaihtanut jakohihnan kaikista muistakin moottoreista, ilman mitään kireysmittareita ja hyvin nuo ovat toimineet.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Ristus - 10.09.2015, 09:16:53
Itse vaihtanut jakohihnan kaikista muistakin moottoreista, ilman mitään kireysmittareita ja hyvin nuo ovat toimineet.
Kuin myös oon vaan testannut että kun kääntää hihnaa sen 45 astetta niin on hyvä kun on tiukalla...
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: error - 10.09.2015, 20:51:30
Kuin myös oon vaan testannut että kun kääntää hihnaa sen 45 astetta niin on hyvä kun on tiukalla...

Sama täällä. Apulaitehihnan kireys max 90 astetta.
Haynesin korjausoppaassa oli maininta tuosta kireysmittarista ja kuvakin.
Mut näppituntumalla ok, hihnanvaihto mielellään huoneenlämmössä tai sitten käyttää konetta käynnissä ja tarkistaa kireyden uudelleen.
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 11.09.2015, 00:00:23
Yhtä laillahan sen voi kylmästäkin koneesta vaihtaa ja pyörittää ennen starttia räikällä varovasti pari kierrosta että ajoitus on varmasti ok. Sitten tosiaan käyttelee moottoria vaikka hetken ja tarkistaa kireyden uusiksi, jos epäilyttää.

Yleensä on riittänyt että kerran kiristää..
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 20.09.2015, 20:22:19
Kampiakselin pystyy lukitsemaan YKK 8mm poranterällä tai vastaavalla, lohkossa olevan reiän kautta. Siinä on muistaakseni 13mm pultti lohkossa, öljynsuodattimen oikealla puolella moottoria edestä katsottaessa.

En mie mielestäni sieltä sellasta pulttia löytäny, onko se kampiakselin suuntaisesti vai pitkittäin?

Tänään aloittelin jakopääremppaa purkamalla kopan auki jne. On muuten vanha hihna ihan hiton löysällä ja pykinyt hampaiden välistä, eipä ois kauaa mahtanu kestää..

Tää kun ei mikään kiireinen tapaus ole, niin tutkailin vaan ja pyöritin nokan kohdistusmerkkiin. Alhaalta en mielestäni löytänyt merkkiä?
Tarviiko isoa pulttia avata kampiakselilta? Kattelin vaan että jos se merkki löytyy ilmankin, niin hihnan mahtuis pujottamaan välistä noinkin?
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 20.09.2015, 21:50:48
Se on moottorin etupuolella lohkossa ja sillä saa lukittua kampiakselin ja on pitkittäin, eli ei kampiakselin suuntaisesti. Pitäisi löytyä kun tutkii lohkoa öljynsuodattimen ja kytkinkopan välistä.

omissa remonteissa olen sen kampiakselin pultinkin avannut...

moottorin YKK onnistuu tarkastaa niinkin että 4 sylinterin tulppa irti ja ruuvimeisselillä katsoo koska mäntä on ylimmässä kohdassa..
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 22.09.2015, 11:47:11
Nojoo, helppo oli hihnanvaihto tähän :)
Vanhat rullat jätin ku pyörivät niin nätisti käsissä, katellaan kuhan on leima paperissa että uusinko ne sitten mielenrauhan vuoksi. Helppo ne sinne on jälkikäteenki vaihtaa.
Nyt vaan tavoitteena saada leima mahdollisimman vähin kustannuksin..

Alhaalta en löytänyt nollamerkkiä, enkä myöskään sitä lukitusreikää.. Tulpanreijästä pyöritin ykk:hon ja kytkinkopan reijästä näkyi vauhtipyörässä ura 1 ja 4 ykk kohdissa, niiden perusteella laitoin hihnan. Nokkapyörässä toki löytyi merkki ::)
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: V0lv0mies - 22.09.2015, 16:11:36
Omassa autossa hihna vaihdettiin ensimmäisen kerran 20 vuoden vanhana...

Itse olisin tehnyt nyt uusimman vaihdon, mutta juuri tuo erikoistyökalun puute jänskätti, joten vein suosiolla auton ja uudet osat korjaamolle. Heti kiinnitti huomiota se vonkuna. Aiempi hihna (sama valmistaja) ei kuulunut auton sisälle, mutta tämä uusi kyllä. Nousee kierrosten mukana. Korjaamo oli eri. Ehkä se ajan kanssa asettuu sinne, ehkä ei... Nyt ajettu ainakin pari tuhatta kilometriä, eikä ole ääni muuttunut mihkään.

Hmm, jos se päättää napsahtaa poikki, niin kukakohan maksaa viulut? Meinaan vaan, kun osat hain itse Motonetistä. Aiemmalla vaihtokerralla toinen korjaamo tilasi samat rullat ja hihnan, minkä itsekin nyt myöhemmin kävin ostamassa. Eli periaatteessa ei pitäisi olla minun syyni (mitäs ostit liian halvat/huonot), mutta käytäntö taitaa olla eri...
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 22.09.2015, 17:28:56
Kyllä tuossa hihnassa on joku asennusvirhe käynyt jos ääntää pahasti, ohjainrulla vinossa tai joku hankaa johonkin. Eipä ole ollut omissa autoissa tarvetta myöskään millekään erikoistyökaluille hihnan vaihdossa. Motonetin hihnat/rullat olen todennut aivan toimiviksi myös.

Kannattaisi tutkia se äänen lähde ennen kuin on se remmi katki. Jakohihnasta ei oikein asennettuna pitäisi ylimääräisiä ääniä kuulua ::)
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: 1st - 22.09.2015, 18:23:36
Omastani kiristin sen hihnan nyt silleen että pisimmiltä sivuilta hihna kääntyy sormien välissä yli 45, mutta kuitenkin alle 90astetta. Eikä tuo myöskään pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä ku koekäytin ::)
Otsikko: Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
Kirjoitti: kenppi - 22.09.2015, 21:37:11
Se on se jakoremmi aavistuksen liian kireellä jos "vonkuu". Uusiksi kiristys ja hitusen löysemmälle niin loppuu äänet  ;)