Samppasport  Futurez

940 Classic ajonesto ja hälytin

  • 20 Vastauksia
  • 8504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
940 Classic ajonesto ja hälytin
« : 07.08.2012, 12:13:04 »
Ajonesto vilkuttaa punaista, eikä autoa voi käynnistää. Ovet sai kyllä auki avaimella, mutta silloin alkoi hälytin huutamaa. Ennen tätä kaukosäädin ei aina ottanut hyvin vaan sai auton vieressä rämpytellä kunnes aukesi. Nyt ei tapahdu kaukosäätimestä mitään.

Testattu uusilla pattereilla molempiin avaimiin, mutta tuloksetta. Testattu myös tuota 5 kertaa virrat pois ja päälle ja lopuksi napista, mutta ei ole auttanut. Hälytin käy huutamaan kun avaa oven tai työntää avaimen virtalukkoon.

Täytyykö tuossa uudelleen ohjelmoitaessa odottaa että hälytys lakkaa ja vasta sitten ohjelmoida? Ohittaminenhan on tietysti yksi vaihtoehto, mutta parempihan tuo olisi saada toimimaan jos siihen joku keino löytyy.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #1 : 07.08.2012, 12:23:54 »
Käyttö oppaassa oli joku stoori tosta jos kaukosäädin tekee lakon ja tarvii avaimella mennä sisään

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #2 : 07.08.2012, 12:31:34 »
Käytä hälytin virratta,  sitten virrat takaisin ja koodaat kaken uusiksi. Hälytin tosiaan ei saa olla aktivoituneen ja kaikkien luukkujen kuuluu olla kiinni (myös niiden antureiden täytyy toimia) että saa koodattua kaukon.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #3 : 07.08.2012, 12:46:26 »
Eli akkukenkä irti ja odottetava se 24 tuntia?

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #4 : 07.08.2012, 19:41:36 »
Jos ei noita toimenpiteitä tehden rupee toimimaan rele voi olla viallinen.Se on
hanskalokeron takana B tolpassa.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #5 : 08.08.2012, 23:06:15 »
Ohjekirjan neuvolla sain hälyttimen pois päältä, mutta kumpaakaan säädintä ei saa ohjelmoitua. Toisesta säätimestä ainakin patterin nasta katki, mutta toinen piippailee.

Kannattaisiko lähteä uuden säätimen ostoon vai tarkastaa ensin noiden hälyttimen releiden ja vastaanottimen toiminta? :idiot2:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #6 : 09.08.2012, 07:46:29 »
Ohjekirjan neuvolla sain hälyttimen pois päältä, mutta kumpaakaan säädintä ei saa ohjelmoitua. Toisesta säätimestä ainakin patterin nasta katki, mutta toinen piippailee.

Kannattaisiko lähteä uuden säätimen ostoon vai tarkastaa ensin noiden hälyttimen releiden ja vastaanottimen toiminta? :idiot2:

Itsellänikin toinen on hiljainen ja toinen piippailee. Ovat hieman eri ikäisiä.

Kun ohjelmoit niitä avaimia, avainten ränkkäämisen jälkeen rupeeko hälyn ledi vilkkumaan nopeasti? Se merkkaa että ollaan ohjelmointitilassa. Sitten kun painat kaukosta, pitäisi ledi kuitata parilla väläyksellä että meni onnistuneesti.

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #7 : 09.08.2012, 18:10:02 »
Anna hälyn huuta aikansa (muistaakseni 30s) sitten seuraavan 5 s aikana pitäisi saada avaimella startattua ja samalla kuittaantuu.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #8 : 10.08.2012, 14:10:46 »
Ledi kyllä vilkkui nopeasti eli se oli ohjelmointitilassa, mutta ei vain ottanut kumpaakaan säädintä. Paikalliselta siniseltä kävin kysymässä uuden säätimen hintaa, 80€. Jää ainakin näillä näkymin ostamatta, saahan nuo ovet lukkoon avaimellakin, ei vain ole sitten häly päällä.

Kiitokset auttaneille!  :)

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #9 : 15.08.2012, 23:37:28 »
Mulla on tuossa tulokkaassa 940 tuo hälytin. Kaukosäätimessä iso nappi päällä ja pieni alla. Tuulilasin kulmassa on semmonen mötikkä kiini ja vieressä siinä kaiuttimen ritilässä se ledi. Onkos tuossa ko vaihtaa patterin säätimeen, jotain ihmeempiä, että tarviiko esim. Tietää jotaki koodeja tai muuta? Ei ole uskaltanu tehä mitään ettei mene ajonesto pääle mutta ja ohjekirjat ruottia muttei ole osunu kyllä hälytintä niistä mistään kohale. Olis kiva kokeilla että toimiiko keskuslukitus kaukosäätimellä, mutta olenko sitten kusessa jos menen räpläämään tuota. Intoa vähän rajottaa seki että pitäs rekisteröiä tuo auto suomeen ko vasta tuotiin ruottista ja voi olla vaikea jos ajonesto päälä :D
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #10 : 17.01.2017, 07:25:52 »
Tänä aamuna sitten päätti itseltä kake kuolla otsikon vehkeestä, menin avaimella sisään mutta ei sanonut mitään tuon 30sek jälkeen. Kävin noutamassa toisenkin avaimen muttei auttanut. Jätin muistaakseni 1 ja 13 sulakkeet irti nyt työpäivän ajaksi, liekö vaikutusta? Jos ei, niin pitääkö akunkenkä sitten irrottaa x ajaksi vai miten tuon nyt saisi käynnistymään?

E. Työpäivän jälkeen sain hälyn kuitattua pois tuolla ohjekirjan rituaalilla.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2017, 09:00:29 kirjoittanut Juike »

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #11 : 21.01.2017, 10:20:24 »
Jatkan tähän samaan aiheeseen, itellä on jonkinlainen hälytin, muttei mitään käsitystä miten toimii, tai millä ohjataan, laitan kuvan ja olisin kiitollinen jos joku tietäis kyseisestä laitteesta jotain kertoa.. a-pilarissa sijaitsee

volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #12 : 21.01.2017, 10:44:18 »
Jatkan tähän samaan aiheeseen, itellä on jonkinlainen hälytin, muttei mitään käsitystä miten toimii, tai millä ohjataan, laitan kuvan ja olisin kiitollinen jos joku tietäis kyseisestä laitteesta jotain kertoa.. a-pilarissa sijaitsee


Kyseessä Volvo guard alarm I, google kertoo paljon hälystä. Esim vähän vaikeemmalla kielellä: http://www.volvotips.com/brochures/850/Volvoguard-instruction-owners-manual-NL-Dutch.pdf

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #13 : 21.01.2017, 11:14:05 »
Okei, kiitoksia. Tuos siis pitäis olla kaukosäädin? Auto on 5v ollut omistukses, kertaakaan en oo tuohon koskenut ja hyvin on pärjätty, mieles vaan ollut ett jos alkaa temppuileen joskus omia aikojaan..
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
« Vastaus #14 : 14.12.2017, 20:22:40 »
Nostan tätäkin vanhaa topikkia kun osuu kanssa omaan tarpeeseen.

Mitäköhän maksaisi uusi volvon hälyttimen/lukkojen kaukosäädin, meillä on niitä kaksi ja kumpikin aika tiensä päässä jo ja kaukosäädintä joutuu painaa kovalla voimalla ja yleensä 4-5kertaa ennenkuin mitään tapahtuu. Muutaman kerran on mennyt avain niin mykäksi että auto on sitten jouduttu hinaamaan volvolle, josta se suureksi v*tutukseksi on seuraavana aamuna toiminutkin taas ihan normaalisti tuolla kaukosäätimellä tms mikä onkaan nimi. Itse fyysinen avain on tietenkin hyvässä kunnossa mutta nuo nappulat on erillisessä motukassa mistä avataan ovi.

Toisekseen kiinnostaisi tietää saako jotenkin auton toimimaan niin että lukkojen ja varashälyttimen saa kytkettyä päälle ja pois myös siitä fyysisestä avaimesta ovessa kääntämällä. Nythän se itse auton avain on ihan viraton hädän tullen kun siitä ei tapahdu samat asiat kun siitä kaukosäätimen napista ja silloin alkaa hälytin ulvoa eikä auto anna käynnistyä. Jotenkin kyllä kiinnostaisi ottaa koko ajonesto pois koska tuskin se näin vanhassa mitään murtoa estää mutta aiheuttaa vaan omistajalle harmia...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo