Autoracing  KL-varaosat

SN55-50 ja -51 erot?

  • 0 Vastauksia
  • 2047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
SN55-50 ja -51 erot?
« : 12.12.2016, 19:57:51 »
Terve,

Onko foorumilla jollakulla tarkempaa tietoa miten nuo otsikon automaattilaatikkoversiot eroavat toisistaan käytännössä? Itsellä on kokemusta kummastakin, eka Volvo oli 2004 2,5T tuolla jälkimmäisellä, nykyään pihassa seisoo 2005 XC90 D5 samalla laatikolla ja kakkosautona on 2002 V70 2,0T tuolla vanhemmalla laatikolla.

Ero jonka itse olen huomannut on, että tuo vanhin Volvo laittaa laatikon Lock Up -moodiin huomattavasti miellyttävämmällä kierrosalueella kuin uudemmat. XC90:llä ja tuolla ekalla V70:llä maantieajo on/oli turkasen rasittavaa kun Lock Up tapahtuu vasta juuri 80 km/h nopeusrajoituksen yläpuolella eikä oikein millään nopeusalueella voi käyttää moottorin alavääntöä kiihdyttämiseen vaan mennään kuminauhavedolla. Vanhimmalla Lock Up tapahtuu 5-vaihteella jo 60 km/h korvilla vaikka olisi kiihdytyskin kesken. Tällä myös onnistuu moottorijarrutukset ja taloudellinen ajo huomattavasti helpommin kun vaihde "pysyy silmässä" eikä valahda coastaamaan turhaan. D-vaihteella ajettaessa tällä laatikolla myös 4-vaihteella voi tapahtua Lock Up, joka taas ei ole mahdollista uudemmilla ajettaessa (ja on pirun rasittavaa sekin).

Jatkokysymyksenä kuuluu, että voiko noita uudempia laatikoita ohjelmoida uudestaan niin, että logiikka tuon Lock Upin takana olisi samanlainen kuin alkupään laatikoissa?
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016, 20:15:59 kirjoittanut J_Dempsey »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy