Ateho  Elekma

v70 mk2 soittimen vaihto

  • 21 Vastauksia
  • 10890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #15 : 25.01.2016, 17:36:34 »
Kyllä mulla D-pilarin kajarit mykistyy kun kääntää faderit eteen. V70N -00

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #16 : 25.01.2016, 18:47:42 »
Mä oon nyt varmaan pihalla kuin lumiukko tästä tarkoitusperästä mutta . . .
Käytät Volvon vahvistimen soittamaan etukaiuttimet. Se onnistuu varmaankin tuollasella DIN>RCA sovitteella. Käytät vain ne etukaiuttimien paikat.
Takakaiuttimet saat soitettua soittimesta pienellä johtotyöllä, koska soittimelta pitää jatkaa johdot vahvistimelta tuleviin johtoihin. Siis vahvistimelta vaan raakasti poikki ja yhdistelemään.
Subin RCA suoraan soittimesta erilliselle vahvistimmelle ja herätejohdon saa meneen taakse samalla kertaa. Myydään myös sellasia RCA johtoja missä kulkee mukana heräte johto. Esim!
Mutta jos haluat ne takakanavatkin soittaa sen vahvistimen kautta niin sitten tollanen linjamuunnin on ainoo vaihtoehto.

Kuulostaisko yhtään järkeenkäyvältä? Noin mä sen aatoksissani tekisin mutta, ei ole kokemusta Volvon omista vahvistimista.

Itselläni on vallan erillinen vahvistin, ei siis mikään alkuperänen. Tosin soittimessakin 3 paria RCA lähtöjä. 6 kanavaa sillastettu soittamaan 3 kanavaisena. Takakaiuttimet ei lainkaan käytössä.
Ja sellaisena pikku tietona niistä D pilarin diskanteista, ne on samassa linjassa etukaiuttimien kanssa.

Juu, ite mietin vaan omaa projektiani kun aikanaan tein, siinä jäi vakio soitin niin en muistanu et noissa jälkiasennusmankoissahan on aina se herätejohdon pätkä valmiina.

Noista takapään diskanteista, kyl mulla ne on takakanavassa pakosti koska ne kiljuis niin helvetisti muuten, mulla on edessä rainbow (en nyt muista mallia mut se ~200€ testivoittaja sarja) niin se on huomattavasti epäherkempi kuin vakiot, eli jos käännän faderin keskelle, takaa kuuluu selkeesti kovempaa, joten jos ne d-pilarin skobet olis etukanavassa niin kyl ne siel kovaa huutais verrattuna etupäähän, kaikki on siis vahvistettu autostudion 100.4 vahvarilla. Ja se takapää on nyt vahvistettu vaan ja ainoastaan sen takia, että jos joskus sinne jotain innostun laittaa niin eipähän tarvii alkaa johtotöihin...
V70 2.5t geartronic -06

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #17 : 25.01.2016, 19:14:32 »
Mä kun laitoin vahvistimen omaani niin vahvisti myös ne diskantit, oli pakko nypätä liittimet irti(enkä niillä muutenkaan mitään tee). Ja kuten jo mainitsin niin mulla ei ole kuin soittimen kautta takakaiuttimet ja nekin mykistetty laittamalla soittimesta vahvistin vallan kiinni.
Olisko joku Goranin kukkanen taas.  :P

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #18 : 25.01.2016, 19:24:16 »
Mä kun laitoin vahvistimen omaani niin vahvisti myös ne diskantit, oli pakko nypätä liittimet irti(enkä niillä muutenkaan mitään tee). Ja kuten jo mainitsin niin mulla ei ole kuin soittimen kautta takakaiuttimet ja nekin mykistetty laittamalla soittimesta vahvistin vallan kiinni.
Olisko joku Goranin kukkanen taas.  :P

Siinä on varmaan tosiaan ollu göran vähä maanantai fiiliksissä kun on johtoja kytkenyt. No onneksi kuitenkin noinkin vähäpätöinen johto :)
V70 2.5t geartronic -06

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #19 : 25.01.2016, 19:29:18 »
Siinä on varmaan tosiaan ollu göran vähä maanantai fiiliksissä kun on johtoja kytkenyt. No onneksi kuitenkin noinkin vähäpätöinen johto :)
Tää jää mua kyllä nyt vaivaamaan niin paljon että pitää oikeen testata että vieläkö ne kihisee kun laittaa johdot kiinni.  :D Kun/jos mä oikein muistan, niin taakse säätämällä ei kihissy. Mutta se alkoi heti kun laitto vahvistimen ja tehot vaan "tuplaantu".

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #20 : 06.02.2016, 15:42:18 »
Tulipas tää diskantti asiakin eilen tutkittua. Häpeäkseni pitää todeta että kyllä muut olivat oikeessa ja mä väärässä.  :-[ Enpäs tiedä mitä mä sillon aikoinaan oon tehny.
Mutta edelleen ne on järkyttävät kihisijät.

Onko aloittaja saanut asian ratkeamaan?

Poissa mikkomokko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 soittimen vaihto
« Vastaus #21 : 25.02.2016, 16:43:21 »
Joo sain homman toimimaan juutikin niin että Vollen oma vaffari hoitaa omat kaiuttimet ja mankan karvoista linjamuuntimen kautta erillis vaffarille jne ja rokki soi!! kiitos vinkeistä :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo